Téma: Nabíjení autobaterky v autě

tak jsem si pořídil auto s "inteligentním" dobíjením, jehož výsledkem je, že je baterka při mých jízdách na krátké tratě furt vytlučená a tak mám obavy, že 11 let jako v renaultíku mi bez zvýšené starostlivosti těžko vydrží. Takže to plánuju pořešit pravidelným dobíjením nabíječkou, ale nechce se mi baterku odpojovat, abych nemusel furt přenastavovat palubní počítadlo. A sem tedy směřuje předmět mého dotazu - když si pořídím kvalitní nabíječku CTEK, jestli nebude elektronice v autě vadit ten desulfatační program, kterej má zařazenej na začátek každýho nabíjení? viz https://im9.cz/product-docs/j119dyemjge … %205.0.pdf

Re: Nabíjení autobaterky v autě

podle mě by to auto ani nemělo poznat, to je spíš reklama než pusní nabíjení. Mám verzi s displejem, zkoušel jsem to měřit, (jenom multimetrem, ne osciloskopem) a přes 13V se to napětí nedostalo. na auto, který i vypnutý bere skoro 1A je taková nabíječka skoro málo smile

Re: Nabíjení autobaterky v autě

tak to jsi mě trochu uklidnil. No je to takovej ptakoplaš, ale všude to chváleji, na heuréce přes 700 pozitivních recenzí, tak asi to úplnej krám nebude ... nicméně zvažuju i Bosch C3, kterej je o polovinu levnější.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

V pohode je i ta z Lidlu, ma to byt kopie Boshe

Web

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Pro toho kdo víc parkuje než jezdí,je řešením "žárovkové" trafíčko 24V / 2VA s jednou diodou.Takhle to měl kolega u veteránu.Baterka prý 15let.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Nabíječku CTEK mám několik let, nabíjím i v autě (Fabia), naprosto bez problémů. Ta úvodní fáze je celkem krátká, asi ničemu nevadí.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

PB: díky za info

Re: Nabíjení autobaterky v autě

To Hormic: dnešní auta ve "vypnutým stavu" běžně žerou okolo 0.5A, a nesmysly jako mercedes, BMW, audi v plné výbavě klidně i přes 1A trvale, v průměru. ML ve chvíli, kdy hrábneš na ovladač pro odemčení, začne žrát okolo 20A, a to není spotřeba těch motorků ve dveřích, ale jakési nesmyslné elektroniky, osvětlení interiéru a pod. Proto ty monstra mají kolikrát dvě baterky a ještě jednu záložní...
Tím pádem nabíječka z kontrolkovýho trafa s proudem 0.1A je beznadějně k ničemu. U veterána to funguje, protože tam je klidovej odběr 0.000A. A to je ta inovace, to všichni chtěli, aby auto, co postává víc než týden nešlo nastartovat...

(upravil horemic 18. 11. 2021 14:50)

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Bože,to je doba.
Asi budu za čas řešit problémy s elektrikou u moderního "auta".Je to taková ta nákupní taška co jede max 50km/h.Už se na to těším:-)
Zlatej VW brouk z roku 68,co jsem dělal naposledy.Tam zase v podstatě zase žádná "elektrika" není.I tlak pro ostřikovač je realizovaný hadičkou z rezervy.A zajímavé přepínání světel nožně na podlaze.
kaed,díky za info.Autům se snažím nevěnovat,máme Feldu.
Jen pro zajímavost:
https://youtu.be/r_ilEM6inyE?t=175
A už tu končím OT.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Jo, mám taky rád moderní auta z přelomu 80/90, podle mě vrchol téhle civilizace - mechanicky spolehlivý, vychytaný, nepřetechnizovaný, prostě funkční věci.
Brabrouk je symbol, ale nedá se s ním moc jezdit, ostatně jako s prakticky všema kultovníma autama do roku 1970, pak se začly objevovat výjimky, který jsou dodnes použitelný bez pocitu že řídíš něco divnýho. Třeba Ford Granada, podvozek podobné konstrukce jako "nesmrtelnej" mercedes W190, akorát o 15 let dřív. Naopak proslavenej Ford Capri je motokára, s V6 motorama přemotorovaná měkká motokára...

(upravil rvx73 18. 11. 2021 16:54)

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Jj, třeba Peugeot 405 ... Bohužel, takovéhle auta už se nedělají ...

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Znám,švára měl dlouho 1.8TD.Jezdil jsem.Já zase 205 1.8D.Čistej nesmrtelnej ropák.Ale jako kluk jsem civěl na 605,ale neměl na něho.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Odber el. prúdu pri súčasných moderných autách je značný aj v jednotkách ampéroch, ale po čase kľudne aj po 5min po zamknutí auta postupne klesne odber na pár desatín max. 30mA podľa vozidla.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Presne tak.
Keby zrali Amper, asi by sme po tyzdni-dvoch vo firme nenastartovali. A mame auta maximalne trojrocne, potom sa obmienaju.
"Doma" ma nelaka nic po roku 2004...

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Nějakou desulfatační fázi bych neřešil,bo dneska mají stejně auta palubní dost přes 14V. C-Tek mám nějakou dobu taky a nabíjím s tím kde co. A tahat baterku z auta nebo motorky  mě ani nenapadlo.
Největší žrouti jsou Alarmy,hlavně ty z Alli smile

Re: Nabíjení autobaterky v autě

to tatko tom: a jsi si jistej, že Mercedes ML nebo Audi Q7 po dvou týdnech v garáži  nastartuješ? Nějaký starý levný fiaty žádnou elektroniku nemají. Mluvím o autech cca od 2017 vejš.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

Vo firme nemáme staršie autá, než 3-4 ročné. No nie Audi Q7.

Re: Nabíjení autobaterky v autě

tak som z toho volaaký zmetěný, jak by řekl major Terazky.

Měřák v autozásuvce ukazuje 12,4 V, ale když měřím multimetrem (rozsah 20VDC) přímo na svorkách akumulátoru (připojeného v autě, bez zapnutého klíčku), ukazuje to 3V ... Čím to může být?

Re: Nabíjení autobaterky v autě

že by sis zkontroloval jak ti funguje měřák? Třeba na nějakým adaptérku do zásuvky?
Není třeba zvenku na kontaktech nějaká izolace?

(upravil rvx73 24. 11. 2021 22:52)

Re: Nabíjení autobaterky v autě

měřák jsem zkontroloval na 9V baterce a funguje dobře. Oxidy na pólech baterky jsem se snažil hrotama proškrábnout, ale možná že jsem nebyl dost hluboko ... odpojovat kabely od baterky se mi moc nechce, protože bych pak musel přenastavovat milión věcí ... asi budu muset vyhrabat avomet, ten má přece jen menší vstupní odpor než 10mega multimetru