Téma: Kvalita zvuku TV

Ahoj, rád bych vylepšil kvalitu zvuku své TV. Chco to ale uživatelsky jednoduché. Nevyhovuje mi napojení na moje hifi, to je samostatný ovladač, samostatné zapínání... Dlouho jsme pošilhával po soundbaru, ale z recenzí se mi zdá že kvalita vzhledem k ceně by nemusela odpovídat. Jsem amatér, ale napadlo mě, jestli by nešly odstřihnout repráčky z ploché TV a místo nich napojit dva externí, které by byly řízeny televizí a využívaly by i její zvukový zesilovač? Šlo by to? Asi by se musely zachovat hodnoty odporu...?

Re: Kvalita zvuku TV

Aký výkon má zosilňovač v TV...?
Odstrihnúť...? Ak..., dorobiť konektory pre reprokáble, ktoré odpoja vnútorné repro.

Re: Kvalita zvuku TV

No což o to, třeba bych i to já zkusil... Protože mě zvuk také vadí a pouštět k TV ještě zesilovač (občas TV zapínám ráno jenom jako kulisu), k tomu se na dalším dálkáči starat o hlasitost atd.

Ale tady se píše něco o rušení (digitální zesilovač v TV)

https://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=23839

Tak mě to odradilo. Ale možná, že by stačilo navléct odrušovací feritové kroužky, nevím...

Re: Kvalita zvuku TV

Jo, tohle jsem dělal. TV repráčky jsem odpojil a napojil externí Tesly 200 mm širokopásma s otevřenou ozvučnicí.

Re: Kvalita zvuku TV

Pokud nejsi lama, nebojis se rozdelat tu TV, tak to udelat lze.

Je tam nekolik problemu, ktere musis vyresit.

Za prve, musis tam vymyslet nejlepe odpojovaci konektory, nebo prepinac, aby si nemusel resit, kdyz odpojis venkovni repraky, aby ti zas hrali ty uvnitr.
Druhy problem je samotny zesilovac, ktery musis identifikovat a pokud je to D zesilovac, asi budes muset popracovat na odruseni, castokrat tam ve spotrebni elektronice za hodne penez, je obvykle nasrano.
Pokud najdes ten svab, koukni se na netu na datasheet, zmer napajeci napeti a vis, kolik vykonu z toho dostanes, jakou impedanci maji mit reproduktory.
Pokud mohu doporucit, tak 8R vetsi bedny od minisystemu, nic nepokazi.