1

Téma: Ohnutí hliníkového profilu

Bádám, jak ohnout hliníkový profil 8*10 mm do kruhu o průměru cca 180 cm (postačí v délce cca 36 cm - pro podepření ochranné mřížky bedny). Ohýbat chci samozřejmě přes těch 8 mm tloušťky.
Předpokládám, obávám se, že když na to zapůsobím silou při jednom upnutém konci, tak to bude mít snahu veškerý ohyb udělat v jediném místě.
Zřejmě by to šlo pomocí kopyta (kotel o průměru 180 mm ale nemám skladem sad, musel bych pižlat dřevo). Lenost matka pokroku smile, nemáte vy mechanicky šíkovní nějaký jiný, pohodlnější postup?

2

Re: Ohnutí hliníkového profilu

Jediná možnost je to dělat postupně.
https://www.esvetlo.cz/easytech-ohyback … gLa7fD_BwE

3

Re: Ohnutí hliníkového profilu

jo, tohle by měla dát i obyč skružovačka, s hliníkem by neměla mít provlém ani obyč klempířská, to někde v okolí najdeš. A nebo ten kus dřeva, trubky a pod...

4 ...editoval Otas (15. 6. 2020 19:31)

Re: Ohnutí hliníkového profilu

Díky za podněty, protože to nepotřebuji ani krásné na oko (schované pod mřížkou a možná i bužírkou nebo nástřikem po eloxu), tak jsem to poprasil na svěráku ve sklepě paneláku podle papírového mustru.
Kupodivu to dopadlo dost dobře; až jsem se sám divil uui.