Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tesla B115

  Stránky: 1

Chceš reagovat? Musíš se přihlásit.

RSS

Příspěvky [8]

1

Téma: Tesla B115

Zdravím,
vie niekto poradiť ako nastaviť pravý unášač na B115/116?
Oprášil som starú B115. Celkom slušne funguje, len pravý unášač začal byť čoraz hlučnejší. Rozhodil som ho a zvnútra bola kladka, po obvode zvyšky pryže? filcu?. Po vyčistení som tam hodil pryžové tesnenie na vodovody. Nejaký čas to fungovalo, ale po nejakej dobe začal kotúč s páskou mierne trhať a prehrávanie stále vypínalo. Neviem či tam sa to nejako nastavuje, aby sa menil ťah podľa priemeru navinutej pásky, alebo sa mi tá pryž nahrieva...  Spojka?
Ako to nastaviť? Dajú sa tie kladky, remene niekde zohnať?

Nemáte niekto servisný manuál na tieto stroje?
ď
b

2 ...editoval TheLastUnicorn (5. 6. 2020 12:09)

Re: Tesla B115

Servisný manuál mám. Ťah spojky sa nastavuje pootáčaním prítlačnej pružiny na jej zadnej strane, prítlak obloženia na unášač zasa prihnutím pätky závesnej pružiny. Celé sa to musí nastaviť kompromisne - nastavovať studené, aj zahriate, na začiatku pásky a na konci pásky (teda plný kotúč, prázdny kotúč). Občas sa s tým človek musí hrať aj dve hodiny. Nikdy to nefunguje dlhodobo dokonale a gumové obloženie remenice odporúčam použiť origo (áno viem, je takmer nezohnateľné). Práve pre tieto excesy mechaník tesláckych kotúčakov som nad nimi zlomil palicu.

3

Re: Tesla B115

ď za príspevok. skúsim to znova otvoriť. To origo gumové obloženie remenice je to čo zvnútra unášača točí unášač?
A prítlačná pružinka predpokladám je myslená zo spodnej strany ako je upevnený hriadeľ remenice segerkami?. Nie som pri tom, mám to na chalupe.
Mimochodom,keď som to rozoberal na hriadeli boli 2 segerky. Naspäť som dal len jednu. To by na to nemuselo mať vplyv, myslím smile

4

Re: Tesla B115

ešte k B115 a slaboprúdu.
Keď napojím reprá priamo tak tam nemám skoro basy (výšky sú OK). Porovnávam to s napojením na tie  isté repráky cez externý zosilovač.
ď.

mechanika zatiaľ ako tak fachčí, ale ak máte kontakt, radu na na kladky, remene, plexikryt - budem vďačný
b

5

Re: Tesla B115

S obložením brzd jsem laboroval dlouho, protože ten filc byl úplně sežraný. TLU má pravdu, to je prostě na palici.

6

Re: Tesla B115

S tou přivíjecí spojkou mám problém neustále, buď prokluzuje guma - unašeč, tah slabý, při zvýšení tahu pružiny tah poškubává, nová guma nebyla, tak jsem vnitřní plochu unašeče po obvodu  oblepil velmi jemným šmirglem, nadlouho byl pokoj, i když nastavení prokluzu nutno čas od času upravit, zvlášť při provozu na 19. Ani gumy nijak moc po letech neubylo. Pokud se týče levé odvíjecí brzdy regulující přítlak pásky k hlavám, s tímto jsem si taky užil, jakákoli oprava způsobovala kmitání ve zvuku slyšitelné. Unašeč jsem po obvodu oblepil filcem,původní brzdový pásek jsem nahradil  páskem ze starých počítačových médií, materiál polyester, síla 50 mikrometrů. Léta bez problémů. Nutno dodat, že toto nelze použít u strojů řady B7, kde jsou tyto brzdy jako jediné.

7

Re: Tesla B115

P.S. ještě ke kmitání ve zvuku, blahé paměti jsem potkal případ, kdy odvíjecí brzda v tom byla nevinně, způsoboval to motor, který po letech neměl úplně košer ložiska, připevněný k základní plechové desce pouze dvoubodově, tuto rozkmital a přenášel to do levého unašeče, pamatuji si, že jsem jeden ze sloupků držících motor navrtal a dvouděrovým páskem spojil s dílem držícím trafo, nebo poblíž, opravdu je to moc dlouho, podrobnosti již nepamatuji. Tímto jsem vyrobil třetí bod fixující motor. Kmitání dle klienta trvale odstraněno

8

Re: Tesla B115

Zajímavý tip. Díky!

Příspěvky [8]

  Stránky: 1

Chceš reagovat? Musíš se přihlásit.

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tesla B115

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£