Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 2 z 2)

Audioweb.cz » Reprosoustavy » Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

  Stránky: ««« 1 2

RSS

Příspěvky [21 až 37 z 37]

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Clovek si na par dni odskoci do Talianska a hned sa mu tu zvrhne tema big_smile
Ja nepochybujem ze su lespie zostavy ako je dvojpasmo a FAST a tiez viem, ze vseobecne zhodny nazor nedosiahneme. To je ako medzi fotografmi vecny spor ci je lepsi NIKON alebo CANON, medzi strelcami ci je lepsia automaticka pistol alebo revolver, , medzi muzikantami Gubson vs fender a pod...
Ja som len chcel trochu porovnat iba tie dva systemy klasicke dvojpasmo s FAST co je vlastne tiez dvojpasmo. Teda najmä to, ze klasika je delena v citlivom rozsahu a ten FAST sa da delit mimo neho teda pod 300Hz. Teda aspon z toho, co som sa doteraz docita, tak prave delenie je u bedni jeden z najvacsich problemov a zdrojov chyb. Ten monacor som pouzil len ako priklad, lebo je za skvelu cenu a mam s nim dobre skusenosti aj ked nepochybujem ze su lepsie menice, ale zaroven ovela drahsie. Vzdy je to predsa aj o cene a kolko si clovek moze dovoli investovat, resp. o prioritach do coho investovat.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Deleni neni zdrojem problemu, kdyz se to dela poradne, jakykoliv slysitelny dopad tak lze minimalizovat. Naopak fullrange (i FAST) ma problemy, ktere tam budou porad. Cele je to o zamereni se na jeden aspekt, a udelat z nej vetsi problem, nez ve skutecnosti je, a snazit se to vytloukat jinym, mnohem vice kompromisnim resenim.
Fullrange a dalsi koncepce maji sve misto, chapu, co nam tom lide vidi a slysi, ale to vysvetlovani a zduvodnovani za tim......

ruzne DIY repro

Web

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Ted uplne filosoficka myslenka ohledne onoho bodoveho zdroje zvuku. Orchestr, citajici treba 30 hudebnich nastroju, rozprostrenych na treba 20m podiu se porad bere jako bodovy zdroj zvuku ?

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

pet007..
Kdyz si to pustis mono, na jedno sirokopasmo, tak se stoho stane bodovy zdroj zvuku..
Takze odpoved je ano, za urcitych okolnosti ano.

(upravil mechanik 11. 5. 2018 16:32)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Ono už stereo je vlastne blbosť. Hádam si nikto nemyslí že počuť ludský hlas z 2 bodov 2 metre od seba znie rovnako ako keby niesto stál pred vami... big_smile .Išlo by to snímať dvoma mikrofonmi symetricky... Ale aj tak je to skôr také čarovanie pri mixovaní nahrávky, vytvorenie ilúzie priestoru reverbom a podobne. Ja mám najradšej keď niekto píše že počuje zvuk aj nad reprobednami big_smile Vpredu/vzadu pochopím, podla miery odrazov v priestore a možno hlbších tónov hlasu... Vpravo vlavo tiež, podla nasnímania mikrofonmi a mixovaním nahrávky. No ako pozná mikrofon čo je hore a dole a ako to rozozná od rovnakého uhlu na stranu to by som fakt chcel vedieť big_smile Maximálne má nejaky odraz od stropu na určitej frekvencií, no ani to si nemyslím že by išlo tak jasne poznať...

(upravil lacikamo 11. 5. 2018 19:05)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

pet007 napsal:

Ted uplne filosoficka myslenka ohledne onoho bodoveho zdroje zvuku. Orchestr, citajici treba 30 hudebnich nastroju, rozprostrenych na treba 20m podiu se porad bere jako bodovy zdroj zvuku ?

smile))) Tento post je "filosofická" - ale ďalšie pod tým - to snáď ani nemyslíte vážne:-)       
Moja odpoved na filozofickú : Orchestr, citajici treba 30 hudebnich nastroju, rozprostrenych na treba 20m podiu se dá brát jako bodový zdroj zvuku, jestli sa bude snímat jedním mikrofonem - opomineme-li jeho snímací charakteristiku - z dostatečné vzdálenosti - při přehrání jedním zářičem a myslím si - bude jedno, jestli to bude širokopásmo, nebo celá soustava. Podstatou je mono snímaní a mono reprodukce.
Stereo není až tak blbost. Díky našim očím vidíme prostor, hloubku, umíme odhadnout vzdálenost. A i jednoduchší ansámbl, než 30 hlav se sejme při záznamu ve více než dvou bodech. Do sterea se zjednodušuje až ve finále - i tak se snad zachovává prostorovost nahrávky. Tím se dostávám k názoru, že podle mně je možné slyšet zvuk i NAD reproduktorem - proto přece existuje a uplatňuje se při návrhu soustav měření směrovek - reproduktor je přece kruhový a stejné - i směrové vyzařovaní ma nejenom do stran. Mikrofon nic nepozná, jenom zaznamená. Jestli bylo "něco" nahoře, nebo to tam bylo do nahrávky, mixu umístěno - soustava to jenom zreprodukuje.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Bližšie - ďalej áno, to sa dá zaznamenať a reprodukovať.
Vyššie - nižšie nie smile

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

hoši,hoši,vy tady teda někteří excelujete yikes
nastudujte si základy
připomíná mi to tady tu skupinu zastánců placaté Země a zárověň pomalu ale jistě začínám dávat za pravdu Stalinovi že je potřeba každých 50-60 let válka

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Leonardo: Zato Tvůj příspěvek je mimořádně odborný a přínosný. Všem si vysvětlil, jako to vlastně s těma bednama je...od statických parametrů až po chování v místnosti, žejo?

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

TheLastUnicorn:
mám za to že na fóru o audiu a konstruování reprobeden by měli diskutující znát naprosté základy(stereofonie atd.),jinak to tady dopadne jako na různých jiných fórech.
Ale jsem ze staré školy,takže moje doporučení nastudování základů nejspíš nepadne na úrodnou půdu.Dnes to totiž není o tom znát a umět,ale jen o prosazení svého názoru.
Ano,máš pravdu můj příspěvek nebyl přínosný.
Zajímalo by mě spíše proč taková reakce na mě a přitom ty absurdity v příspěvcích výše zůstaly bez povšimnutí?Asi nějaký druh zdejší cenzury.

(upravil mechanik 12. 5. 2018 13:06)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

lacikamo, potom ten mikrofon netreba v stojane hlave pootočiť inak by to čo hralo dole mohlo hrať hore alebo nebodaj by to vyšlo nejako do šikma big_smile Inak fakt nesúhlasím že z 2 bodov bude zvuk ako ked niekto stojí predomnou, to nejde. Ide len vytvoriť fakt zaujímavú ilúziu priestoru. Na koniec domáce kiná to potvrdzujú, k čomu by inak používali kanal v strede keby to išlo urobiť bočnými?

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Hmmmm
Bol u mňa sused - má "kino", má stredový repro a nešlo mu do hlavy, že u nás "stred" počuje a u neho nie.
Samozrejme z pesničiek, filmy nepozerám roky.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

pet007 napsal:

Ted uplne filosoficka myslenka ohledne onoho bodoveho zdroje zvuku. Orchestr, citajici treba 30 hudebnich nastroju, rozprostrenych na treba 20m podiu se porad bere jako bodovy zdroj zvuku ?

Áno, aj nie. Keby si sedel 200m od pódia, tak to bude bodový zdroj zvuku. Bodový zdroj zvuku je relatívny, závisí od veľkosti zdroja zvuku, frekvencie a vzdialenosti od neho.

wimshurst napsal:

pet007..
Kdyz si to pustis mono, na jedno sirokopasmo, tak se stoho stane bodovy zdroj zvuku..
Takze odpoved je ano, za urcitych okolnosti ano.

Takže kravina.

mechanik napsal:

Ono už stereo je vlastne blbosť. Hádam si nikto nemyslí že počuť ludský hlas z 2 bodov 2 metre od seba znie rovnako ako keby niesto stál pred vami... big_smile .Išlo by to snímať dvoma mikrofonmi symetricky... Ale aj tak je to skôr také čarovanie pri mixovaní nahrávky, vytvorenie ilúzie priestoru reverbom a podobne. ...

Vôbec to nie je blbosť, presne tak má stereo znieť. Časový posun vytvára tú priestorovosť. To, že hlas nepočuješ z jedného bodu, akoby stál pred tebou, nie je problém sterea.

Mimochodom, rád si prečítam tvoje príspevky, ale mal by si dohnať gramatiku, toto všetko sa píše spolu:
Pre čo: https://slovnik.azet.sk/pravopis/slovni … pre%C4%8Do
Pre to: https://slovnik.azet.sk/pravopis/slovnik-sj/?q=preto
Preto že: https://slovnik.azet.sk/synonyma/?q=preto%C5%BEe
Na koniec: https://slovnik.azet.sk/synonyma/?q=nakoniec

(upravil mechanik 13. 5. 2018 3:25)

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Marcin, to je nedorozumenie, neštastne som to napísal. Mal som na miesto slova stereo napísať že dve reprobedne. Aj tak si myslím že keď bude akokolvek nasnímaný jeden človek, čo napríklad niečo spieva, tak to z dvoch reprobední nebude hrať tak ako keby som ho počul realne. Myslím že domáce kino si v tomto môže poradiť lepšie pretože spev môže ísť zo stredného kanálu a zvyšné dva bočné sa dajú využiť na snímanie viac z dialky, teda aby bolo počuť samotný priestor. Aj keď v realnom priestore sa bude zvuk odrážať zo všetkch strán takže to zase so stereom - myslím dvoma kanálmi, uplne nepôjde.

Dalej hovorím že ono sa to rozloženie dosť urobí pri mixovaní nahrávky a prípadne aj efektami. Takú skupinu sníma hromada mikrofonov. Vlastne nedávno som pozeral video kde je ženský zbor a každá jedna mala vlasný mikrofon na hlave, bolo ich asi 30. Ako taká nahrávka potom môže znieť verne? Tým narážam na to ako HiFisti ospevujú ako jedna stojí tam, druhá tam... tretia možno hore big_smile 

Už ma na to upozornoval kamarát, je problém si odvyknúť.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Prostorovost nahrávky je pouze záležitost zvukaře. I třicet mikrofonů bude znít stejně, pokud je zvukař nepošle parametrem tam kam chce. Pobíhajícího zpěváka zleva doprava budete nahánět knoflíkem parametru, aby jste zaznamenali jeho polohu? A jenom ta myšlenka, že by měl zvukař při analogovém mixu třeba 32 plnohodnotných efektů je úsměvná. U digitálu ok.

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Je jasné, že to nikdy nebude ako naživo, ale snažíme sa tomu priblížiť. Inak myslím si, že práve bedne s konštantnou smerovosťou majú v tomto navrch, lebo viac "eliminujú" prvé odrazy a teda lepšie sprostredkujú ten priestor/scénu, kde bolo nahrávané.

Súhlasím, že nahrávať zbor, pričom každý spevák má vlastný mikrofón je trestuhodné smile

Re: Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Občas žasnem ako dokázali páni zvukári ped mnohými desiatkami rokov zaznamenať zvuk tak, že so zavretými očami viem ukázať, kde je spevák, kto je vľavo-vpravo od koho a o koľko.
Moderné "mastre" radšej nekomentujem...

Příspěvky [21 až 37 z 37]

  Stránky: ««« 1 2

Audioweb.cz » Reprosoustavy » Klasicke 2 pasmo versus F.A.S.T.

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£