Pokud mohu poradit, nevyhnes se male uprave a laborovani.
Ja stimto bojoval jak v autech, tak na moto /BMW/ kde byli klasicke buzene alternatory pres rotor.
Abys potlacil to piskani, musis mit v prvni rade v 100% stavu uhliky a krouzky, tedy uhliky musi bezet po sberacich krouzcich presne, nesmi tam byt vule a nesmi se prerusovat proud. tedy nejlepe osoustruzit na hroty vyvazit rotor.
Rotorova civka, nesmi mit ani minimalni svod, na masu rotoru.
Regulacni obvod, nesmi bzt zdrojem oscialci a zdrojem onoho piskani.
Alternator pracuje v podstate pak jako zesilovac techto zvuku.
Musis pripojit v prvni rade bipolarni cond paralelne na uhliky rotoru, idelane kolem 470nF, az 1 mikro, na 250V, timto odrusis prechodove jevy a prskani buzeni.
Druha vec je pak slozitejsi, paralelni kondy na usmernovaci diody, kolem 100nF ca 100V.
Dalsi dulezita vec je, mit udelano kvalitni ukostreni primo od alternatoru, ku jednomu spolecnemu bodu, kde se na kostru pripojuje i baterie, o prumeru kabelu minimalne a lepe vetsim, jako je privod silovy od alternatoru.
Take je dulezite osetrit vystup alternatoru, pro kontrolku /asi D+/ kde je pomocna sada malych diod a ruseni se muze vyskytnout i na tomto vystupu a pres kontrolku dobijeni, si jej injektujes nekde ku privodu ACC
Vsechno co delas za alternatorem, resi jen dusledky tvorby ruseni, pricinu musis hledat a odstranit v samotnem alternatoru.
Neodstranis li pricinu, bude ruseni stejne sirit ruznymi cestami a nepodari se ti ho odstranit vubec.
Kdy to nejde odrusit, vyse uvedenymi postupy.
Kdyz ma rotor alternatoru maly svod a obvod se uzavira pres loziska, ruseni se nasobi indukci do statoru a usmernenim se nasobi i freq. ruseni.
Kdyz krouzky sberaci, sou vyjete a uhliky poskakuji po jejich obvodu
Kdyz ma statorove vinuti svod
Kdyz sou nacate mustky, nebo maji diody nejake svody.
Kdyz se uzaviraji smycky kostreni, pres masu motoru, neprimo.
Zdanlive jednoduche, se muze zdat byt slozite, ale pokud mas problem z piskajicim altikem, musis odrusit a odstranit primo to co rusi a neresit nasledky, potlacet ruseni az za zdrojem ruseni.
Idelani je si sehnat dalsi kompletni alternator /pripadne vykonnejsi/ do daneho typu vozidla, ten si repasnout a odrusit a pak jej prehodit a repasnout si ten puvodni.
Neni to velika polozka, pokud budes repasovat altik ze srotaku, je to za par babek, stejne budes menit loziska, zarovnavat krouzky, menit uhliky a mozna macet do ilzolacniho laku i vinuti rotorove a statorove.
Nemusis tedy kupovat alternator novy.
Typy byvaji zamenitelne, aspon v zakladnich dilech temer vzdy.