Téma: Šum alternátoru i po přímém připojení k autobaterii

Zrdravím, vyrobil jsem si zesilovač na subwoofer a 2x repro dozadu do auta, který doma fungoval dobře, ale v autě se mu nějak nelíbí.
Po nastartování se objeví šum / brum - z oválu pískání (alternator whine) a ze subu je slyšet jakoby motor.
Tak jsem uzemnil autorádio ve stejným místě jako byl zesilovač (vzadu v kufru na vodivém místě karoserie) - trochu to pomohlo, ale ten šum byl pořád dost výrazný.
Potom jsem zkusil obojí uzemnit přímo k - pólu baterie, ale to sem měl dokonce pocit že se to spíš zhoršilo, každopádně ten šum tam pořád byl.

Zesilovač je myslím v pohodě, když ho nechám napájet z nastartovaného auta, a signál přivedu z mobilu, tak to hraje dobře, bez toho šumu.
Takže se tam vytvoří až propojením signálových kabelů od autorádia k zesilovači, a ty jsem taky zkusil jen tak hodit doprostřed kabiny, jestli to nepřebírá z nějakých kabelů co vedou kolem dveří, bylo to pořád stejný.

Jediné co pomohlo byl ground loop isolator, ale ten fakt hodně kazil zvuk, šum byl sice pryč, ale basy tam nebyly vůbec, a začínalo to hrát asi tak až od 1kHz.

Nevíte co bych mohl ještě zkusit?

Re: Šum alternátoru i po přímém připojení k autobaterii

Kupit lepsi ground loop isolator, mas tam problem so zemnou sluckou.

Re: Šum alternátoru i po přímém připojení k autobaterii

A nevíš o nějakém dobrém, který by dobře přenášel i basy do subwoofru?

(upravil Rosak 25. 4. 2018 11:04)

Re: Šum alternátoru i po přímém připojení k autobaterii

Zkus tohle - https://www.audioweb.cz/viewtopic.php?p … 55#p341655

Nevím co máš za auto a zesilovač a netuším, jak a čím propojuješ rádio se zesilovačem, ale tohle je pokus za pár korun. U mě to totiž nebylo žádnými špatnými zeměmi či rušením přicházejícím napájecí cestou, ale prostá modulace "ze vzduchu" na signálové vedení a proto pomohla jiná konstrukce kabelů.

Re: Šum alternátoru i po přímém připojení k autobaterii

Mohu nabídnout tento :
Monacor FGA-40HQ
https://www.monacor.com/products/pa-tec … /fga-40hq/

V podstatě nový, použitý jen jednou, už ho nebudu potřebovat. PC 22E nyní 15E.

Re: Šum alternátoru i po přímém připojení k autobaterii

Pokud mohu poradit, nevyhnes se male uprave a laborovani.
Ja stimto bojoval jak v autech, tak na moto /BMW/ kde byli klasicke buzene alternatory pres rotor.
Abys potlacil to piskani, musis mit v prvni rade v 100% stavu uhliky a krouzky, tedy uhliky musi bezet po sberacich krouzcich presne, nesmi tam byt vule a nesmi se prerusovat proud. tedy nejlepe osoustruzit na hroty vyvazit rotor.
Rotorova civka, nesmi mit ani minimalni svod, na masu rotoru.
Regulacni obvod, nesmi bzt zdrojem oscialci a zdrojem onoho piskani.
Alternator pracuje v podstate pak jako zesilovac techto zvuku.

Musis pripojit v prvni rade bipolarni cond paralelne na uhliky rotoru, idelane kolem 470nF, az 1 mikro, na 250V, timto odrusis prechodove jevy a prskani buzeni.
Druha vec je pak slozitejsi, paralelni kondy na usmernovaci diody, kolem 100nF ca 100V.

Dalsi dulezita vec je, mit udelano kvalitni ukostreni primo od alternatoru, ku jednomu spolecnemu bodu, kde se na kostru pripojuje i baterie, o prumeru kabelu minimalne a lepe vetsim, jako je privod silovy od alternatoru.

Take je dulezite osetrit vystup alternatoru, pro kontrolku /asi D+/ kde je pomocna sada malych diod a ruseni se muze vyskytnout i na tomto vystupu a pres kontrolku dobijeni, si jej injektujes nekde ku privodu ACC

Vsechno co delas za alternatorem, resi jen dusledky tvorby ruseni, pricinu musis hledat a odstranit v samotnem alternatoru.
Neodstranis li pricinu, bude ruseni stejne sirit ruznymi cestami a nepodari se ti ho odstranit vubec.

Kdy to nejde odrusit, vyse uvedenymi postupy.

Kdyz ma rotor alternatoru maly svod a obvod se uzavira pres loziska, ruseni se nasobi indukci do statoru a usmernenim se nasobi i freq. ruseni.
Kdyz krouzky sberaci, sou vyjete a uhliky poskakuji po jejich obvodu
Kdyz ma statorove vinuti svod
Kdyz sou nacate mustky, nebo maji diody nejake svody.
Kdyz se uzaviraji smycky kostreni, pres masu motoru, neprimo.

Zdanlive jednoduche, se muze zdat byt slozite, ale pokud mas problem z piskajicim altikem, musis odrusit a odstranit primo to co rusi a neresit nasledky, potlacet ruseni az za zdrojem ruseni.
Idelani je si sehnat dalsi kompletni alternator /pripadne vykonnejsi/ do daneho typu vozidla, ten si repasnout a odrusit a pak jej prehodit a repasnout si ten puvodni.
Neni to velika polozka, pokud budes repasovat altik ze srotaku, je to za par babek, stejne budes menit loziska, zarovnavat krouzky, menit uhliky a mozna macet do ilzolacniho laku i vinuti rotorove a statorove.
Nemusis tedy kupovat alternator novy.
Typy byvaji zamenitelne, aspon v zakladnich dilech temer vzdy.

Re: Šum alternátoru i po přímém připojení k autobaterii

Díky za rady, vážím si toho.
Nakonec to vyřešil lepší ground loop isolator, což byla nejjednodušší možnost na vyzkoušení.
Samozřejmě vim že lepší by to bylo vyřešit u zdroje šumu, ale když už to funguje takle, tak na to raději nechci sahat.

Re: Šum alternátoru i po přímém připojení k autobaterii

Jojo, i v mem pripade fungovalo galvanicke oddeleni v signalove ceste, ale zvuk se levnymi trafy zhorsil. No a hlavne jsem se nechtel spokojit s tim, ze to jinak “nejde”. Proto jsem laboroval s kabelazi tak dlouho, az jsem na to prisel.