Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Dílna » Potisk nebo popis?DPS

  Stránky: 1

Chceš reagovat? Musíš se přihlásit.

RSS

Příspěvky [18]

1

Téma: Potisk nebo popis?DPS

Právě jsem dokončil návrh jednotky elektroniky.Vzhledem k tomu,že deska obsahuje cca 40 wago svorek,bylo by fajn mít označené co a kam.Přemýšlím,o kolik je dražší nechat udělat desku s potiskem,nebo jestli existuje něco,čím se dá deska posat manuálně a vydrží to na tom.
Díky za případné tipy.

2 ...editoval kaed (26. 12. 2017 10:57)

Re: Potisk nebo popis?DPS

laková fixa edding je univerzální nástroj. Na jednoduchý DPS používám i k malování motivu.
Pokud je deska menší než 10x10cm, a dokážeš to vyexportovat v gerberu, tak seeedstudio.com, oboustranka, prokovy, nepájivá maska, potisk z obou stran a to všechno za 15USD za 10ks. Jinak ty ceny narůstají hrozně, v česku dokonce extrémně.

3

Re: Potisk nebo popis?DPS

Díky za tip.Že ten potisk cenu zvedne,to mě napadlo,ale nevěděl jsem o kolik.Deska má bohužel 10x20.
Koukám na odkaz,a něco takového používá bratr na označování lahví vína...

4

Re: Potisk nebo popis?DPS

Určitě se dají přímo wago svorky značit číslem nebo symbolem na zkosené ploše plastového tělesa, jako většina svorkovnic ať tlačných nebo šroubovacích. Je to přímo u připojeného vodiče, ale zase se tam nevejde román, to je jasný. Na většinu svorek existuje systém zamačkávacích plastových štítků, štítky jsou v pásce nebo v blocích které se potiskujou více nebo méně speciální tiskárnou. Většinou to funguje na principu inkoustu zapékaného ohřevem halogenky.
Potisk DPS kromě toho, že je v kusovce neekonomický, se mi nikdy moc nelíbil pro tyhle účely, protože obvykle předpokládá obnaženou desku "v terénu" při zapojování vodičů, což mi odjakživa připadalo po čínsku neprofesionální, mechanicky choulostivá deska s přístupnými součástkami. Já jsem zastánce krytování elektroniky tak, aby kromě připojovací(ch) hran(y) nebyla deska v provozu přístupná a vystavená prachu, nahodilým dotekům, zkratům a poškození.
Dokud jsem fungoval s kolegou při značení svorkovnic, rozvaděčů a tak, používali jsme potiskovačky štítků na principu http://www.ilh.cz/p.axd/cs/Popisovač.št … _H110.html
Při použití kvalitních plastových pásek s krycí fólií se to nedá zničit, není to moc drahé, vytiskneš si jakékoliv texty, někdy i import grafických symbolů, přilnavost je vynikající a v případě potřeby se to dá vyměnit. takže bych tím označil buď pruh-okraj dps před svorkovnicí nebo skříňku pro dps nad štěrbinou.

5

Re: Potisk nebo popis?DPS

Abych to upřesnil:
Deska je združená deska elektroniky pro motorku.Bude v nějaké plastové krabičce.Symbol nebo číslo moc neřeší,bo si pamatovat že pod číslem 35 je snímač klikového hřídele a ne napájení palivového čerpadla je nad mé síly.Doma to pořeší popis konektoru uložený v noťasu,ale na cestě je fajn vědět přesně co kam patří.Před Wago svorkami jsem nechalvolný prostor nechaný na popis.Jednotlivé bloky budou sice barevně rozlišené,ale počet barev wago je omezený,takže mohu rozlišovat zem nebo napájení,ale ne jednotlivé dráty.Což by bylo ideální,pak by se dali svorky barejně sladit s barvou vodičů...

6 ...editoval Crifodo (26. 12. 2017 12:45)

Re: Potisk nebo popis?DPS

V nějakým Motokrámku nebo jak jsem viděl prodávat kabeláž na simsony? kde bylo jen pár barev, ale prostřídáno buď samotná/kombinace s černou/kombinace s bílou, což ve výsledku dá dost možností. třeba by to šlo aplikovat i na ty svorky.
Ale to sice řeší kam konkrétní drát z 50 možných, ale neřeší to, že tohle je palivový čerpadlo a tohle podsvícení značky. Ten text jestli potřebuješ vědět, tam stejně musí být. takže buď čísla na svorky a legendu někde na piksle, nebo manuál.
Jak na značení svorek, viz výše, těžko vymyslet něco nového a lepšího.
Na cestě bych ale za nejvíc fajn pokládal to, že nebudu řešit ani sdruženou jednotku ani čerpadlo smile
i když jsou pojízdní ajťáci, co se vyžívají v tom, pohrabat se na výletě v zapalovací jednotce a přehrávat si cvičně z ntb předstihový křivky. Lidi jsou různé.

7 ...editoval divnypocit (26. 12. 2017 12:58)

Re: Potisk nebo popis?DPS

Můžeš si to očíslovat a pak si udělat kartičku s popisem čísel tu zatavit a vlepit do krabičky z vnitřní strany víčka smile Tedy toto je ta levná funkční cesta a nebo pak ten popis přímo na DPS smile Stejně nevím jak moc dlouhé popisky se ti vejdou na tu DPS abys nemusel používat lupu.

8

Re: Potisk nebo popis?DPS

O kabeláž nejde,ta je daná.Tam mám spoustu různých variací.Jde o malé množství barevných kombinací wago svorek.Nebo před konektor nalepit kósek izolace s daného kabelu smile
Popis konektoru zalitý do folie mně taky napadl.Nebo stačí si ten popis vyfotit na mobil...
Stačí popisky typu "Klika","Indučka",Lambda...
Jinak,na cestě je třeba řešit čerpadlo,pokud člověk nechce tlačit...

9

Re: Potisk nebo popis?DPS

U aparátů vystavenejch kde jakýmu povětří se mi v poslední době dost osvědčil EVA , jiným slovem mamut crystal glue, prostě to celý krom konektoru v tom svinstvu utopit. Není to agresivní, dobře to lepí a je to víceméně čirý, takže když vybuchne kondík nebo výkoňák, je to přes to vidět. Samozřejmě že ne přes 5cm vrstvu, ale jenom 1-2 mm bez problému.

10

Re: Potisk nebo popis?DPS

Ono je tam celkem prd.Jednotka,čtyři pojistky,pět relátek,dvě diody a zmiňované wago.Navíc relátka vykuchané z auta,takže automotive.Poruch se nebojím,spíš uklepaných drátů(jednoválec).Nicméně to chci ošetřit tak,že kabelový svazek chytnu na vstupu do krabičky nějakou svorkou aby se vibrace nepřenášely až na konec drátů.Navíc chci tu kisnu hodit na silent bloky.

11

Re: Potisk nebo popis?DPS

Na silentbloky pozor, pokud se ti podaří trefit rezonanci, tak je to horší než bez nich, a při určitejch otáčkách se to určitě podaří, jenom aby to nebyl nejčastější jízdní režim.

12

Re: Potisk nebo popis?DPS

Anti napsal:

na cestě je třeba řešit čerpadlo,pokud člověk nechce tlačit...

jestli to je problém obecné spolehlivosti komponent, tak vedle toho je otázka značení nevýznamná. Bojíš se spolehlivosti čerpadla jako takového nebo ovládání řídicí jednotkou? Tohle je problém pro kvalifikované fabrické testy a zátěžové jízdy? kdysi jsem četl velmi zajímavý cestopis o třech nadšencích kteří podnikli cestu s 50ccm fichtly na Sinaj a zpět. Dobrá škola.
Co třeba spolehlivost připájených svorek v dps. To budeš muset teprve zjistit. Zátěž teplotními cykly a vlhkost. Konce vodičů ve svorkách můžou trpět korozí. Řídicí jednotku je asi možné vozit komplet druhou jako náhradu.

13

Re: Potisk nebo popis?DPS

Crifodo:Jde o jedinou věc.Praštím sebou,otevřu skříňku a tam na mě čumí dva utržené dráty.Pak je fajn vědět co kam patří.Nebo odpojím pro testování pár komponentů a pak si nejsem jistý pozicí.Prostě je dobré vědět co kam patří.Zátěž teplotnímy cykly,vlhkostí,korozí nebude větší než v případě jiných konektorů které tam vydrží klidně dvacet let.Pořizovat náhradní jednotku je poněkud neekonomické.

14

Re: Potisk nebo popis?DPS

Pokud jde o leptanou jednostránku, tak bych to na laserovce vytiskl zrcadlově na obyč papír, přežehlil na desku,  rozpustit papír ve vodě, nechat oschnout a přelakovat bezbarvým lakem ( netuším, zda-li se to ale nerozpije, záleží na toneru).

Web

15

Re: Potisk nebo popis?DPS

Prosim tebe, priteli Anti ve zbroji motorkovem..
Co to mas za stroj, kde resis takoveto veci?
Osobne mam neco najeto na motocyklech, skutrech, mopedech a prskoletech vseho druhu.
Predelaval sem elektriku na mych oblibenych modrych vrtulich, KTM, replikoval sem rozpadle ULO boxy na KTM ostrych krosach a jine.
Nikdy bych nepouzil napichovaci wago svorky, pokud by se nejednalo o nejaky experimentalni pocin ladeni, nebo alternaci nejake zkusebni udelatkove aplikace, pred "konecnym resenim".
Cerpadlo pro vstrikovani, pouzivam vzdy takove, co vyskemram nekde u dovozce, nejlepe z noveho, nebo zanovniho auta, ktere se vybouralo a pred likvidaci do smelcu, mi je dovoleno jej vytahnout.
Takove cerpadlo, mi najelo v moto pres 100k km a nema nejmensi problem.
V nadrzi je uchyceno na zdrhovacich paskach a navleceno do gumy z ustrizene duse.
Filtr palivovy typ felda, nebo octavie.
Vzdy nejvetsi problem tvori hadice palivove, ktere semperit, sice dela na benzin a naftu a zarucuje vlastnosti, ale nezarucuje vlastnosti na pritomnost lihu v benzinu a bioslozek v nafte, takze hadice rady bobtnaji a pak se bud poti, nebo praskaji.

Ale elektrika i repasovana, slozena z odpadnich konektoru a kabelazi, mi nikdy problem nedelala.
Nejvetsi problem, casove narocny, bylo vyrobeni kvalitniho buntu, ktery se musel ulozit a uchytit na kostru.
Krabicky a pripadne domontaze neceho krytovaneneho, pripadne pripojovaneho, sem vzdy udelal na konektory z neceho puvodniho.
Tedy napriklad zapalovani do krabicky od alarmu, pojistkovou skrinku do krabice OBO, pripadne replikovany ULO box, do elektrovodni krabice ABB, nebo cinske krabice z pruhlednym vickem.
Vyvedeny kabel opatril konektorem a skrinka se tak stala zamenitelna.
Dnes je daleko vetsi problem sehnat do replikovaneho ULOboxu, NiCd kvalitni akumulatorove clanky, jak krabicky a konektory, pripadne kvalini kabely.
Co se tyce kmitani a otresu, vsechno je pominutelne.
Pokud se udela system kabelaze a pripojovacich bodu peclive, nemuze to byt horsi, jak dvoutaktni naftovy motor klouboveho taktoru, ktery vytrasal zubni plomby i okolostojicim osobam.

16

Re: Potisk nebo popis?DPS

Opět elaborát...
Lišíme se ve dvou věcech:
Němce nemám rád a wago bych použil.Zkus zdůvodnit proč ne.

17

Re: Potisk nebo popis?DPS

Proc ne?
Protoze tam je pruzina, ktera vplyvem vlhkosti se rozpadne a je po parade.
To neni instalace kde je to v suchu, ale tam se zvykne kondenzovat vlhkost.
Dalsi veci je, ze ukonceni litzny, musis krimpovat do spicek, kontakt je spis dotekovy a bodovy, lokalni koroze tomu pomuze, aby to melo prechodak.
Dalsi veci neprijemnou je, ze v plosaku ty vyvody letovane se mohou vydrolit, zatezuji plochu a nesena hmota te svorkovnice, pokud tam budou vybrace, se muze uklepat a bude tam pak na vyvodech studak, nebo prechodak.
typicky pripad ULO boxu a fast on koniku, ktere v DPS, se uklepou a prestane to delat, co ma.
Tam nepomuze moc, ani kdyz by si pred osazenim dal dute nyty, snad natloukaci ocka, ktere by se pak na cele plose naletovali, nebo bandazovat dratem a letovat jej po cele delce cesticky na DPS.
Podobnym sem si prosel, kdyz sem delal regulaci vyhrivani a konektorovani krabicky pro napajeni vyhrivanych futer.
Ja take nemam rad Germanske stroje, ale je to asi nejlepsi a nejlevnejsi moto, ktere se daji v relativne dobre kvalite sehnat zde v EU.
Stejne tak zamennost dilu, specialne u rady boxeru oilhead, od cca 94-2002, nejen mezi moto, ale spousta veci sedi z aut, vstriky, alternator, starter, cerpadlo, regulator tlaku, konektory, lambda, TPS..

18

Re: Potisk nebo popis?DPS

Z wago svorek jsem měl hrůzu,když jsem s nimi na radu elektrikáře dělal sériové propojení zásuvek. Nikdy bych nevěřil že to bude spolehlivé.Je to cca osm let a zatím nic.
Skříňka bude na relativně suchém místě,já nejsem blátomil a v mokru jezdím vyjímečně.Většina těch wago svorek povede jen signálové napětí takže by to muselo hnít aby byl kontakt nedostatečný.Jsou v řadě,předpokládám že namáhání vibracemi se roznese.
Spíš bych chtěl věnovat více pozornosti provedení usazení toho boxu,aby netrpěl ani vlhkostí,ani vibracemi.
Čas ukáže jak to bude spolehlivé,nicméně letošní sezónu jsem absolvoval s provedením typu vrabčí hnízdo,tohle rozhodně horší nebude.A když se to neosvědčí?No tak na rok to udělám jinak...
PS:BMW a KTM bude všechno možné,ale ne levné...

Příspěvky [18]

  Stránky: 1

Chceš reagovat? Musíš se přihlásit.

Audioweb.cz » Dílna » Potisk nebo popis?DPS

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£