Otas: Tomu rozumím. Tahal jsem kdysi po akcích sám 2x ClassA (Kamna - 60x60x80cm) a spolu s mříží na té větší straně to něco mělo, a také se to blbě nosilo. Spíš ale kvůli rozměrům. A teď jsem do toho vlítl zase, s 21", já vůl.
Naštěstí to už nebudu moc tahat po akcích.
Potíž je v tom, že malý objem tomu reproduktoru už tolik nesedí.
Havlis: Ono se to vždycky na foru zvrhne vpodstatě na offtopic. 
Napadlo mě, jestli pro Tebe nebude jednodušší bez výměny ozvučnice (s výhradou) lepší pouze vyměnit 15PS100 za 15SW100 nebo 15SW115. Bude to tedy stále malá, 100l budka, ušetříš tím na ceně ozvučnice, takže tam můžeš prásknout dražší reproduktor, a když ho tam práskneš, tak jistě splníš i to, že to bude mít velký výkon. Přidáš si solidní 3-4db na akustickém výkonu, a bylo by to vpodstatě bez jakékoli práce. Jediné co může být problém - a to je ta výhrada - že zvýšená výchylka reproduktoru nebyla u té budky očekávaná, a pokud máš mříž hodně blízko před reproduktorem, mohla by se membrána dostat při práci až na tu mříž...
Co se velikosti týká, Menší než máš bych už asi nedělal, nestojí to za to trápení.
To tak napadlo tohle řešení, protože 18" by si vyžádala jinou budku.
Níže posílám simulaci: s 15PS100, 15SW100 a 15SW115. Je to 100l@37Hz box (BC SUB15)

První graf ukazuje frekvenční charakteristiku. Charakteristika s největším hrbem u ladění bassreflexu kolem 37Hz patří 15SW115. S menším hrbem 15SW100, a nakonec s nejvyšší průměrnou citlivostí, ale nejkulatějším kolenem pak 15PS100.
Zdálo by se, že 15PS100 je tedy od 130 do cca 44Hz nejcitlivější.
Pojďme si tedy porovnat, kolik příkonu do reproduktoru jde.
Impedanční charakteristika pod tím. Nejvyšší patří 15SW115, nižší 15SW100, nejnižší 15PS100.
V ladění bassreflexu (37Hz) jde do 15PS100 nejvíc, ale zdaleka není na těch 37Hz nejcitlivější. Na cca 58Hz má 15PS100 impedanci asi 30 Ohm, zatímco 15SW115 skoro 85 Ohm. Do 15SW115 jde tedy na této frekvenci méně než polovina příkonu, co jde do 15PS100. To znamená, že si 15SW115 může pro dorovnání příkonu do stejna připsat více než 3db. A hele! To jsou ty decibely, co mu chybějí do citlivosti 15PS100! No tak mu je přece dáme, když to bude znamenat stejný příkon...
Na úzké části pásma mezi 60-70Hz pak je 15PS100 citlivější opravdu. Ale to je 10Hz z pásma. Po zbytek pásma je veskutečnosti stejně, nebo spíše méně citlivý (účinný).
Pojďme se podívat na třetí graf. Výchylka reproduktoru. 15PS100 nejvíc, 15SW115 nejméně, 15SW100 mezi. Vzhledem k tomu, že dorovnáme citlivosti reproduktorů nastejno, bude výchylka všech reproduktorů nakonec také stejná. Rozdíl je ten, že 15PS100 končí na 8mm, a je to slyšet. 15SW115 a 15SW100 končí na 13,5, respektive 12,5mm, a chovají se víc kultivovaně. 8mm vs 12,5mm ve výchylce, to je cca 3,5db rozdíl v maximálním SPL omezeným výchylkou. Při přihlédnutí k chování reproduktoru při maximální výchylce možná 4db.
Pojďme se podívat na poslední graf, SPLmax. Černá čára znamená omezení maximálním příkonem, červená omezení výchylkou membrány reproduktoru.
15PS100 končí jasně dole. 15SW100 nasazuje přes většinu pásma cca 4db náskok. 15SW115 o kousek víc, ale asi to nestojí za řeč. Spíš bych to považoval za investici do bezpečnosti, kvůli výkonnější cívce, které se bude chtít "méně" hořet....
A nahoru jsem přidal 18DS115 v tom samém objemu. Mezi 45-80Hz zas přidává 3db, jinde už ne tolik, a nebo to není tolik relevantní /nad 80-90Hz, kde je potřeba dělit. ¨
Pokud bychom uvažovali konstantní akustický tlak ve frekvenci, tak 15PS100 dá 120,5db, 15SW100 dá 124,2db, 15SW115 dá 125db, a 18DS115 dá 128db. Mezi 30-40Hz se 15" verze docela držej. To je co říci. Nicméně tam není většina obsahu z hudby. Ta se motá kolem 50-60Hz.
Graf je trošku zmrzačený, protože neseděly stupnice.
** přiznám se, že jsem do frekvenční charakteristiky zanesl tepelnou kompresi pro 60 stupňů celsia. Jednak se to opravdu bude dít, a druhak HornResp pravidelně přestřeluje hrby v ladění vpodstatě čehokoli. Ověřeno asi na třech bassreflexech a dvou tapped hornách. WinISD je v tomhle přesnější, ale zas je nepřesný jinde, a moc toho neumí 