K tomu co bylo na Pohodě nebo na Dni mesta se nedovedu nijak vyjádřit, nebyl jsem tam.
Možná k tomu skutečně kvalitnímu PA - to si představuju hlavně tak, že musí mít kontrolované vyzařování ve všech směrech přes celé audiopásmo (nejen horní středy a výšky) a odpovídající citlivost, abych do něj nemusel rvát nesmyslný výkon a na podiu měl klid. Tuhle věc ocení všichni - muzikanti, zvukař a ve výsledku i posluchači. S vyzařováním a hornama souvisí zkreslení a další věci, jakýsi dříve všeobecně uznávaný požadavek na podobu impulsní odezvy. To že výškový zvukovod vypadá jak obří trouba vůbec neznamená že musí hrát blbě nebo jakkoli nepřirozeně. Ba naopak, může hrát a kontrolovat vyzařování už od nízkých frekvencí. V uzoučkých zvukovodech u výšek v LA vznikají daleko šílenější rezonance než ve většině klasických rozumně udělaných CD zvukovodů. Tyhle diskuze pochopitelně musely jít stranou s příchodem LA, dnes se raději vyzdvihuje jakási marketingová fyzikální mystifikace - plošná vlna. Nic takového v reálném světě s reálnými zvukovody a pohybujícím se vzduchem neexistuje. Ale nevím jestli má smysl to tady rozpatlávat, je to debata na dlouho a tohle vlákno tím jenom zasviním.
Snad bych to uzavřel povzdechem, že jakékoliv lepší či horší PA často totálně zabije člověk za pultem, který neslyší nevidí, jen jaksi po paměti otáčí knoflíky a master out tlačí nahoru a ono to skřípe víc a víc. Proti němu se všechny Dčkové zesilovače v disciplíně zvané "likvidace hudby" můžou jít zahrabat.
Kaed - proti gustu... Asi pravda že doma na basech to Dčko žádné škody nejspíš nenapáchá S poslechem MP3 máš pravdu, ale to je trošku jiná filozofie. Někdo bere hudbu jako umění, jiný jako kulisu při práci jen aby nebylo ticho. V tomto případě jsem spíš pro ticho.
A když jsme u pohledu na weby, dívám se třeba na AD, takový ADA4898... to je zas něco pro mě