Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Projekty elektroniky » Zesilovač STA540 + ozvučnice

  Stránky: 1

RSS

Příspěvky [4]

(upravil vojtrle121 30. 12. 2016 14:17)

Téma: Zesilovač STA540 + ozvučnice

Zdravím komunito,
nějakou chvilku se zajímám o elektroniku a vrhl jsem se na stavbu zesilovače s STA540, který mam postaveny tak aby se jednalo o driver pro středobas a vyškáš s oddělovací frekvencí 1.5kHz - tímto jsem se zbavil nutnosti použít výhybky. Jedna bedna, jeden STA540. Jsem ale ještě začátečník tak se chci zeptat někoho pokročilejšího o rady a tipy. Ozvučnice je z MDF (25mm a uvnitř ještě na zadní a přední stěnu nalepena 12mm MDF) lepená PUR pěnou o objemu 7l. Vevnitř mam ještě nacpanou akustickou pěnu. Na chlazení mam použity nějaký starý chladič z výkonových tranzistoru, zvláda odvádět teplo v pohodě. Měniče mi daroval známy, nevím přesně typ (8Ohm, 25W, středobas). Zdroj ještě nemám koupená (asi toroidní trafo 18V) nyní napájím laboratorním zdrojem.Nenapadá mě co víc napsat. Za jakoukoliv radu, tip děkuji moc. Přikládám několik fotek a schéma + board.

https://s27.postimg.cc/omcq033/board.png

Re: Zesilovač STA540 + ozvučnice

Ale jo, snaha se cení. Poradil bych ti, abys pozdržel další konání a investování. Pořádně to tu na AW prolezl a trochu se aspoň vzdáleně seznámil s tím jak se to asi dá dělat. Budeš-li hlava otevřená, může pak vzniknout něco vcelku použitelného. Na to abych teď vypisoval vše co by bylo třeba udělat jinak teď není čas, ale je tu spousta zkušených stavitelů, tak snad tě nasměrují trochu lepším směrem.

Web

Re: Zesilovač STA540 + ozvučnice

Také hlavné nedostatky čo vidím:
- Vzdialenocť medzi basakom a výškačiom podľa možnosti má byť čo najmenšia, určite nie meter;-)
- Materiál na tak melé bedne, pokiaľ tam nejdú nejaké výkonné bsáky úplne stačí 16-18mm, hrubší však nevadí až na hmotnosť.