Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 4)

Audioweb.cz » Nezařaditelné » Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

  Stránky: 1 2 3 4 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 71]

Téma: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Navrhuji toto téma jako místo pro vzájemně užitečnou výměnu informací o Arduinu. Jsem toho názoru, že s audiotechnikou i amatérskými konstrukcemi souvisí, byť pro někoho třeba jen úzce, a uvažuji o jeho zařazení do výuky v Technickém kroužku na ZŠ. Proto bych v zájmu dětí, rodičů i svém stál o jakkoli užitečné příspěvky, ideálně k věci a slušnou mluvou.

Úvodem bych rád poprosil zkušenější, zda obstojí před rodiči, žáky, školou i svědomím doporučení zakoupit např. "originální" Arduino Uno rev. 3 (bratru i sestře dnes kolem 650,-- Kč) nebo zda i s tzv. klony desek lze dospět ke kýženým výslekům, aniž by cokoli hořelo, ničilo se, bylo zablokováno pro neoriginalitu, apod. Pokud kdo znalý jste i ochotně sdělný, děkuji předem za Vaše názory a zkušenosti.  Když se je podaří sdělit tak, aby jim rozuměly i děti mezi 10 a 14 lety, tím lépe.

Zatím jsem "proslídil" m.j. nabídky na dx.com a mcustore.cz a získal pocit, že nákupem desky Arduino Uno s USB kabelem za cca 650,-- Kč v GME lze poněkud prodělat, když odvozené produkty s deklarovanou kompatibilitou 100 % lze zakoupit za takřka 50 % ceny jinde.
Snad nemusím nikoho z dospělých přesvědčovat, že učení hrou a od jednoduššího ke složitějšímu má význam, a že je to dobrý způsob, jak děti dnes poměrně zotročené IT konzumem přivést k prospěšné, užitečné a povznášející aktivitě, jež může být počátkem i odbočkou "audio bastlení", jakož i koníčkem se silnějším tahem, doplňujícím a vyvažujícím sport a kulturu.
S poděkováním za názory posílám tedy téma s prosbami světu.

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Výborně, zničíme další bandu děcek a vypěstujeme várku rádoby programátorů s inteligencí tykve, neboť potřebujeme ještě víc spotřební společnost.

"...že učení hrou a od jednoduššího ke složitějšímu má význam..."
Ano, o tom žádná, ale tady to má drobný háček, že člověk vypěstovaný na mrdujinu v životě nepůjde dělat s něčím normálním a nikdy se nenaučí přemýšlet jako normální programátor a vývojář. Co se v dětství (v začátcích) nenaučí, to už nikdy nedožene.

Víc se k tomu asi nemá smysl vyjadřovat, neboť se mnou stejně souhlasit nebudeš, a možná ani nikdo další. Že nelze mladé konstruktéry učit procesorovku důkladně, je lež. Pakliže to některý z jedinců nezvládá, má jít prodávat rohlíky do sámošky a né si hrát s procesory.

Celé ardujíno je úplně zbytečné a k ničemu, je to pouze geniální byznys s jedinci o nižší jmenovité inteligenci. Existuje celá řada moderních vývojových kitů vybavených plnohodnotným programátorem/debuggerem, osazených moderními součástkami s dostupnými profesionálními vývojovými prostředími, v ceně zlomku originálního mrdujína.
Ale je mi jasné, že lepší je dát přednost mrdujínu, protože to má přece každý, na všechno tam existuje knihovna s kilometrem hovnokódu, kterému nerozumí pořádně ani její autor, tak proč by měl programátor přece nad něčím přemýšlet.

Kroužek mrdujína mi připadá naprosto zbytečný a nesmyslný, neboť jich již existuje mnoho, dokonce se to svinstvo cpe už do výuky na některých středních školách. Pakliže nevyhnutelně vší mocí kroužek digitální techniky pořádat, tak prosím, ale ať to má nějaký přínos jak pro návštěvníky kroužku, tak pro vedoucí.

Zatraceně velká čest docentům na vysokých školách, kteří stále propagují důkladnou výuku mikroprocesorovky, a to od 8051 až po ARM nebo třeba Blackfin DSP, včetně výuky psaní assembleru pro všechny zmíněné architektury. Bohužel takových již mnoho není, neboť výuka čehokoliv smysluplného z elektrotechnických vysokých škol nyní ve velkém mizí spolu s odchodem starších lidí do důchodu (a množících se pracovníků typicky kateder matematiky a fyziky). Shrnul bych to jednou větou, ale nechci být zbytečně více sprostý.

PS: Čínský klon mrdujína se liší akorát v použití jiného USB-UART převodníku a funguje naprosto stejně, jako originál.

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Právě že to arduino vypadá spíš jako úspěšný komerční produkt vedoucí k tomu konzumu spíš než k bastlení, jestli jde u těch dětí o bastlení což nemám potuchy jaký mají zájem. Neodvažuju se 14leté v roce 2016 posuzovat když nám bylo 14, jestli jsou ochotní pižlat desky cuprexu a učit se pájet rozteč 2,54 bez slitých ploch nebo jen propojovat barevnýma kšandama hotový kostky se zalisovanou ledkou a něco naklikat do ntb.
Na současných školách vůbec nechápu trochu jinou věc, děti jsou vymývané propagandou o zpětném odběru elektroodpadu. Divil jsem se, proč je u škol a školek halda vcelku funkčních věcí nebo aspoň obsahujících mraky součástek na rozebrání. Bylo mi řečeno, že se boduje odevzdávání elektroniky do škol v rámci záchrany Matky Země hallelujah, čím víc dítě přinese tím líp.
Takže hory rádií, tiskáren, usb myší, monitorů, klávesnic, všeho. V tiskárně aspoň 4 ss nebo krokový motorky, optozávory, mikrospínače, většinou všechno funkční, sluchátka opravitelná propájením konektoru atd, z TV reproduktory, IR čidla, displeje, přitom když si v nějakým kroužku robotiky budou chtít něco s ardujínama zafušovat, budou čekat až jim ty krokáče někdo po patnácti stovkách kus zadotuje přes školu/obec/kraj/brusel.
Funkční mobily zadarmo posbíraný od dětí se někde údajně přeprodávaly za nějakej paušál do afrických zemí.

(upravil maras 13. 2. 2016 17:06)

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

No s komentářem Hazyse úplně nesouhlasím, nicméně každý má na to svůj názor a nejde přece takhle paušalizovat. Arduino se za těch pár roků  celkem posunulo a pro spoustu lidí je to zajímavá alternativa jak si rychle osvojit alespoň základy programování mikrokontroléru. Taky vývoj je nesrovnatelně rychlejší. Sice je fakt, že některé knihovny jsou napsány dost blbě a také některé věci se v rámci prostředí píšou blbě , ale i  v tomto směru jde vývoj neustále kupředu.  Kdysi dávno jsem programoval PICe ještě assembleru a rychlost vývoje projektu je naprosto nesrovnatelná a již nikdy bych se k tomu nevrátil. Nicméně pro nějaký "velký" projekt jsou určitě daleko vhodnější řešení než je arduino.
Také se dají  například na ebayi koupit moduly (Arduino Pro mini) po 50Kč a ty se dají už v konstrukci pro někoho kdo neumí a nebo nechce pájet SMD součástky dobře využít a za výbornou cenu.  Klonů arduin mám doma asi 10 a vždy se jedná o nákup z Ebaye - nikdy s něma nebyl nejmenší broblém.

2Crifodo: Kdyby jenom ve školách - ten konzum je všude. Dělám ve firmě kdy jedna divize opravuje tiskárny, PC, Monitory, UPS a co já už sem se nanosil domů součástek smile  Zrovna tenhle týden sem vykuchal 4 laserovky a inkoustovku a mám tam připravené nějaké UPSky smile  Nikdo to nechce a sváží se to do elektroodpadu. V práci mají ze mně legraci a manželka je na nervy co to zase tahám dom ....

Web

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Pánové, kteří to zrovna moc pozitivně nevidíte: Nebylo by možné, právě třeba kvůli dětem, napsat trochu více pozitivního a případně rovnou příklady, co že je tedy podle koho lepší, než Arduino, a proč?
Vystříhám se zde toho, abych přesvědčoval a dokumentoval, jak jsem v kroužku zorganizoval a vlastními technickými prostředky, časem i prací podpořil demontáž užitečných součástek a dílů z kdejakého přístroje, který byl odsouzen putovat do sběrného dvora, jak to děti bavilo a jak je pro ně každá taková iniciativa dobrá. V podstatě by mně za to měli výrobci elektroniky platit nebo aspoň součástkově podporovat, když už pro samý papír a přípravy není ani čas najít si slušné granty od slušných donorů (a to se zde nechci rozepisovat o dotačním socialismu). Ale takřka opak je pravdou - na počátku jsem rozdával svoje "nasyslené desky" se součástkami, čehož odměnou mně bylo, že postupem času přispěli i někteří ochotní rodiče či kolegové ve škole, i jak se děti na ty kroužkové pátky těšily, i jak se skrze kroužek snáze učila matematika, fyzika, nakonec i čeština s výlety do angličtiny. A já pak ujížděl s bednami desek po vypájení, abych je naházel do vyčleněného kontejneru. Zaznamenal jsem toho střípky na www.tahacky.cz v sekci Elektronika na ZŠ.
Je poměrně jedno, zda po vytahání součástek dál děti pokračují Merkurem elektro, Legem elektro, Arduinem, 8051, blikačem s NE555 nebo plnohodnotným tranzistorovým zesilovačem. Důležité bylo, že šlo o zcela konkrétní kroky proti pasivitě, škarohlídství, nezájmu, odevzdanosti, lenoře. Kdo má představu, co pro dnešní děti na samém počátku obnáší pájení, šroubování, měření, čtení návodu, zjišťování relevantních informací, sebekontrola, trpělivost, atd., tuší co to obnáší i pro učitele. A to nepíši o paralelním nekonečném boji proti byrokracii a tuposti shora. Takže aniž bych se chtěl koho dotknout, moc prosím, zda by šlo ubrat na filozofii a trochu přidat věcné argumenty a fakta. Opravdu a vážně, rád se nechám povolanými poučit, proč je podle koho Arduino nedobrá cesta, jakož bych i rád četl více reakcí, kde, proč, co ne/koupit a jaké jsou zkušenosti, záludnosti, zkrátka viz název tématu.
Nevzdělaní jsme se narodili, a nevzdělaní i odejdeme. Ale někde mezi tím příchodem a odchodem s tím prostě něco děláme, každý nějak, někdo lépe, někdo hůře. Kdož tomu můžete pomoci věcným, byť i subjektivním, příspěvkem, stokrát za ty děti i sebe děkuji.

(upravil zuki 16. 2. 2016 11:13)

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Děkuji Digitingovi za péči o děti. 
A je celkem jedno co praktického dělají, vždy je to dovede dál, než když budou jen čučet na TV, do monitorů PC, mobilů nebo do něčeho podobného.

Mě osobně se jako SW "líbí" C.  Mohl jsem s ním "oživit" třeba desky do PC (v Borlandím C++, různé měřáky v PC které jsem si sám dělal před cca 20 rokama) a teď si v C zas píši SW do ATMELů. Stačí mi zatím na vše co potřebuji (řízné zdroje, měřáky všeho možného atd.) SW ATMEL studio 6 a procesůrky ATMEGA 8-16. Za velkou nevýhodu považuji jistou nekompabilitu verzí 5, 6, 7 (směrem dolů). A nutnost změny firmware u programátorů s každou verzí studia (třeba i z 6.1 na 6.2). U Dragona je to jednoduché = přímo ze Studia, ale u jiných to může být problém (hledání nového firmware u výrobce atd...). Nakonec jsem si pro Studio 7 nedávno i domů raději pořídil 5-10x dražšího Dragona (než jsou ty levné programátorky, druhého Dr. mám v práci).

I ve velkých firmách (pro jednu takovou jsem do nedávna 15r. pracoval, převážně jako HW-rář) se programuje v C. A to jsem si jednou sám vzal celý HW+SW projekt s procesorem HITACHI. A v C mi to bylo vlastně úplně jedno, že to není PC..86, 51-čka nebo něco podobného - co jsem dosud aspoň trochu zahlédl... jen jsem si chtěl po cca 10 letech trochu oživit SW. smile 
Nedovedu si představit, když spolupracuje třeba 5-15 SW-rářů a měli by dělat v Asembleru... Nedej bože, když po roce práce (po 2 nebo 3, apod.) někdo odejde a má to po něm někdo převzít a dodělat...

Arduino moc neznám (jen z doslechu) a určitě mě neuráží, když si s ním děti něco udělají. Když je to chytne, velmi rychle se i sami doučí co je zajímá.  Já jsem přes SW víceméně samouk (pokud neberu v potaz semestr Fortranu na VŠ a děrování děrných štítků) a tím pádem vím jak je to složité si sám něco nastudovat.
A sám jsem byl překvapen, když za mnou přišel na jednu jedinou návštěvu Yayer (SW dosud neznalý) a za jeden půlden se naučil základy C a ovládání ATMEL Studia. A dostali jsme se až k obsluze přerušení od časovačů... Samozřejmě si druhý den pamatoval tak 30%, ale už trochu věděl jak na to (zapájel jsem mu patici na procesor, pár tlačítek a konektor na displej na univerzál desku a půjčil jsem mu to s programátorem asi na 3týdny až měsíc). Pak si koupil sám nějaký programátorek a sám si i něco napsal a vyzkoušel na svém HW...

Ale zpět. Důležité je vyložit dětem základy SW a jeho psaní. Tj. hlavně pokud možno přehledný kód s komentáři. Což je nejčastější potíž (lenost psát komentáře), když se (od profíků) třeba i pracovně musí převzít nějaký kus SW... Často ani sám autor už po jednom roce neví co vlastně napsal a jak to přesně funguje... Ale už jsem toho napsal asi 5x víc než jsem původně chtěl...

(upravil ythren 16. 2. 2016 14:15)

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

tak já teda něco pozitivního napíšu.
Na hraní si je to dobré, dokonce i na lehce větší projekty to dobré. Právě díky tomu, že rychlost vývoje je vysoká, prostředí je jednoduché, je to lehce dostupné a tak, dostupnost různých modulů a jejich snadné obsluhy je obrovská.
Na vyuku mikrokontrolerů je to samozřejmě kničemu, jelikož jsi od všeho uplně odstíněný (nicméně tak je to i u programování pro PC, taky tě nic z HW nezajímá). I na vyuku programování je to takové ošemetné, Spíš opravdu jak píše zuki, je třeba vést k dobrému programátorskému stylu. Na to se reálně naučit programovat je lepší začít třeba v C nebo Pascalu s tím že si víc namlátí hubu, ale zase tě to víc vycvičí smile Nicméně na bastlení a hraní si výborné.

Prostě je to bezva udělat si nějakou lehkou automatizaci, senzory jsou (z čajny za pusu), knihovny pro jejich ovládání taky. Jako jo uplně tě to odstítní od toho jak ty moduly komunikují na HW úrovni a taky, ale no a co, to tě vpodstatě nemusí zajímat, prostě vývoj větších systémů potřebuje tuhle modulárnost, kde si nekomplikuješ život.
Já jsem například profesionání programátor, mám i dobré znalosti o HW, programoval jsem i mikrokontrolery v assembleru. A prostě programování v arduinu je vyšší programovací jazyk a srdečně mě tam nezajímají HW propriety (jaké jsou registy a co je v nich, že je tam nějaký časovač a přerušení, ...), k tomu abych tam něco vytvořil celkem rychle. Děcka to taky nebude zajímat a pravděpodobně to pro ně bude dost složité na pochopení, nicméně když budou chtít tak cesty jsou. (nevím teda jakou máš věkovou kategorii)

ty čínské moduly jsou OK fungují dobře, ksou na to i hrozně levné levné LCD displaye, třeba 2.4palce s dotykáčem (sice co kus to originál, že člověk neví jak bude převrácený display a dotyk, takže se to musí doladit, ale fungují)
http://www.banggood.com/UNO-R3-ATmega32 … 45755.html

nebo i s tímhle se dá něco dělat
http://www.banggood.com/LCD-Keypad-Shie … 37405.html

ano v modulech můžou být chyby, o čemž musí vědět a aspoň to prohlobí takové to programátorské nevěř ničemu smile (ikdyž většinou chyba v modulu není smile )

Já třeba udělal ovládání na elektronickou udírnu s dotykáčem


ještě abych nezapoměl, vše důkladně testovat. To je základ!
taky výhod/nevýhoda může být trochu omezené možnosti debugování, je možné něco vypisovat zpátky do PC přez seriovou komunikaci ale nekdy to není, tak že by si to kdykoliv mohl člověk breaknout a podívat se kam chce, což má svoje výhody v tom, že nad tím musí víc přemýšlet když je něco špatně, což pokládám za výhodu a a lepší sytl učení, než mít všechno na talíři smile

(upravil Dohnalik 16. 2. 2016 14:59)

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Atmel má krásný SAM D20 a D21 (USB), je na to excelentní framework s parádní dokumentací a příklady, zatím jsem neviděl líp zpracovanou platformu. Je to plnohodnotný ARM se solidním výkonem, hromadou periferií, USB... Je k tomu pěkný IDE co parádně napovídá syntax, má plnohodnotný debugger a podobně...rozhodně lepší než nějaký mrdujíno, který je předražený (v originální verzi), neumí nic, posraný blikání ledkou tam bere 9kB flash paměti a polovinu RAM a i samotná HW platofrma je udělaná špatně a neprakticky. Kod co tam dítě splácá je nepoužitelný ve většině případů na čemkoli jiným a je vázanej asi na 3 kontrolery, takže pak otvírání vrat končí s atmegou 2560.

Arduino uznávám jako jedinou věc...pro lidi, kteří si doma jenom hrajou a bastlí, ale nehodlají dělat keriéru v digitální elektronice. Což by zrovna ty děti měly.

Osobně používám SAM D20 už skoro všude, protože stojí mín jako atmegy a attiny... samozřejmě pokud potřebuju někde opravdu jen jednoduchoučkou aplikaci, tak poříd použiju nějakou Tiny, ale víceméně jsem to zavrhl.

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Kluci co blbnete, bavíte se tu o výuce pro základku, já nevím jak vy, ale já v 8 třídě postavil tak blikač a nebo zes s TDA2003 , rozhodně žádný složitosti! smile

(upravil zuki 16. 2. 2016 23:39)

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Doba je jiná smile  Já začínal s Fortranem, Basicem, Pascalem, C, DBase...  v cca 22r-35r. věku...

A před chvílí mi ml. syn (9.tř. základky) ukázal kód v html a Java scriptu ... (píšou s kámošema nějakou internetovou hru)...

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

To co píše Zuki a DJ_Rix je přesné - ano, kluci v 9. třídě základky snadno a rádi programují nějaké i-netové hry, ale málokdy v "C++" nebo v assembleru. Ten Java script a html má k C stejně daleko jako to Arduino k assembleru. Jistě, pro průmyslovou automatizaci je arduino o ničem a mladí namakaní vývojáři jako Dohnalík nebo Hazys ho mohou potupně nazývat mrduinem, ale na první seznámení s logikou a programováním  poslouží docela dobře. Že je jednoduché a stupidní, málo výkonné a nedůstojné opravdového Programátora s velkým P? To přece vůbec nevadí, ty děcka to mají na HRANÍ, ne na vývoj řídící logiky atomové elektrárny big_smile. Takže za mně klidně arduino v čínském klonu, funguje stejně jako origoš a stoji zlomek ceny. Je hodně rozšířené a je k tomu spousta dalších věcí za pár kaček, spousta knihoven a popisu na netu. Děcka si s tím pohrajou, někdo toho nechá, jiný přejde do vyššího levelu... Co se týče verzí, na zkoušení jednodušších věcí úplně stačí Nano, které se v klonu dá pořídit kolem stovky.

Kdysi jako děcka jsme začínali s MHA111 (kvíz - jestlipak víte, čeho to je socialistický Tesla ekvivalent?) a bavilo nás to taky, když jsme rozblikali žárovičku big_smile Doba se změnila, ale kdo si hraje, nezlobí... (Digitingu, kloubouk dolů za čas věnovaný dětem...)

Web

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

maras napsal:

Arduino se za těch pár roků  celkem posunulo

Arduino se za ty roky neposunulo nikam. Pořád je to tatáž nedomrlá hračka se všemi nevýhodami, jako měla na začátku. Je to nedomyšlené jako platforma, postrádá to jakoukoliv rozumnou dokumentaci (hromadě náhodných informací rozházených po internetu, kdy polovina jich jsou blbosti a ta druhá zastaralá, tomu neříkám dokumentace). A především to naprosto příšerné IDE, které spíš připomíná poznámkový blok. Mno, dneska možná už více barevný poznámkový blok, s animovanýma ikonkama (což je nesmírně důležité).  Kdo nemá animovaný ikonky a modrý ledky, není přece nic! lol


Všichni to ardujinko ospravedlňujete hezky, ale je potřeba jednoznačně rozlišit:

Budeme učit děti si hrát, nebo je chceme něco naučit?

Obojí lze zajisté realizovat s využitím ardujínka, ale to druhé pouze jako s kusem HW, kdy SW prostředky použijeme výrazně jiné, a to jak dokumentaci (kdy za zákon budeme považovat datasheet a né dětský návod z instructables.com), vývojové nástroje (použijeme např Atmel Studio), do povinné četby k maturitě zařadíme Pavel Herout Učebnice jazyka C a konečně u toho budeme používat vlastní mozek, místo Ctrl+C a V na cizí kupu prasokódu staženého z internetu.

I když co tak pozoruju dnešní generace vrstevníků a těch pod, tak je to spíš tak, že se nikdo nic učit nechce. A já už jsem nad výukou a podobnými kroužky zlomil hůl, neb to nikam nevede. Radioklub, který jsem dříve navštěvoval a celkem to tam fungovalo, vytunelovalo a rozkradlo vedení shora, budova nyní již několik let chátrá prázdná.

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Zaplať pánubohu, že si ty děcka budou chtít alespoň hrát, místo zevlování u PC nebo partičkování a vymýšlení co rozbiju, ukradnu, zničním nebo zmrzačím. Ale chápu, že pro někoho je to málo a chtěl by mít vše hned zostra a né formou zábavy.

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Hazysi, hezky jsi to popsal a rozdělil na blbce používající hloupé a špatně dokumentované arduino na hraní a machry, píšící jen a zásadně v asm... Jenže už Jan Amos Komenský říkal - "škola hrou..." a to platí dodnes, chlapče, ať se ti to líbí nebo ne wink (neříkej, že jsi byl geniální dítě už na nočníku a nikdy sis nehrál a nic se tím nenaučil).
Otázkou je, jestli je to kroužek programátorů nebo elektrotechniků. Pro ty první bude brzy arduino k smíchu, pro ty druhé bude příjemným nástrojem, jak snadno a rychle oživit svoje konstrukce a naučit se základy interpretu. A jestli se nemýlím, tak Digiting psal o Technickém kroužku...

Web

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Škola hrou, s tím jdi někam.... třeba za mistrem rektorem ČVUT. Ale hádám, že mu budeš ukradený, asi jako ty hry. lol

Jinak nevím, proč by "modernímu programátorovi" mělo být arduino k smíchu. Naopak, je to pro něj geniální nástroj, u kterého nemusí přemýšlet, jen bude lepit prasekódy z internetu, asi jako se dneska programuje většina software. Spíš si myslím, že brzo začne nadávat, že se mu nedaří PWM ztmívat LEDku podle sinusovky, protože to ardujínko bude moc pomalé na double sin(double x) a radši si na to vezme Raspberry PI, jelikož tam už to výpočet sínusu v doublu stíhat bude i 1000x za sekundu.

Jinak ano, hrál sem si, někdy od  14 roků s 8051 v assembleru.

A co se týká "moderních elektrotechniků" alias "obvodářů", tak tam to bude dost podobný. To se otevře google a slepí se bez rozmyslu dohromady prvních několik věcí, co google vrátí. Ti šikovnější místo přemýšlení a pár jednoduchých výpočtů raději roštují simulátory a používají pak zbytečně drahé součástky, neboť ty levnější starší simulátor neumí (patrně proto, aby se výrobcům lépe prodávaly ty jejich skvosty posledního kvartálu) a na jejich použití by se musel zapnout mozek, bez externího simulátoru. lol

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Máš děti ? Podle všeho ne. Chybí ti pokora a úcta, asi tě k tomu rodiče nevedli. Ale pokud ti není 60 ještě pořád se to dá zachránit.

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Rixi, Hazysovi především nechybí (jako dnes i mnoha dalším) sebevědomí, je to mladý kluk, co se tady ještě před nedávnem pod jiným nickem doptával na některé elementární věci a dnes mu v programování a obvodařině není rovno... wink Má svou pravdu, neber mu ji.

Web

(upravil Hazys 18. 2. 2016 2:14)

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Lepší se jako hlupák se ptát na elementární věci a snažit se jim porozumět, než zůstat hlupákem a jen opisovat. Tobě vadí, že už se tady neptám?

A ne, nemám děti, to jsi uhodl. smile Souvisí to nějak s tématem, co se tu řeší?  Elektrotechniků ve věkovém rozmezí 15-30 znám poměrně dost (leč netvrdím, že více než ty), určitý zlomek z nich aktivní, či bývalí uživatelé té italské blbiny. Rozdíl v přístupu k řešení elektrotechnických problémů a úkolů jde poznat docela snadno. Jako kdyby každého uživatele té italské blbiny postihla jakási mozková nemoc, bránící jedinci normálně uvažovat, když mu tu "věc" sebereš a zakážeš používat.
Výše zmíněný příklad se sinusem na LEDce byl založen na skutečné události, to jsem si nevymyslel (až na tu část s Raspberry - dotyčnému bylo vysvětleno vhodné řešení problému, a tak to i ta attiny13 bez potíží zvládala).

(upravil microlan 18. 2. 2016 9:43)

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Tak jsem se díval na to doporučení od dohnalíka SAM D20. Možná opustím 89C2051, i když mi na moje aplikace zatím vždy stačilo. Ale je dobré si nechat poradit, od lidí, kteří v tom dělají dnes a denně aby se člověk vyhnul slepým uličkám. Vývojové prostředí už mám nainstalováno a cena procesoru s 32 kB flash a 4 kB RAM je hodně dobrá.

http://cz.mouser.com/ProductDetail/Atme … jZNxxZA%3d

Možná by si to zasloužilo vlastní vlákno, které by dohnalík moderoval


// výstupem by mohla být univerzální deska nutné infrastruktury + nějaký budiče, LEDky, mikrospínače, relátka... a nějaký SW pro jednoduché aplikace

Re: Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Hazys napsal:

či bývalí uživatelé té italské blbiny. .

Já taky začal na arduinu. Ale opustil jsem ho asi po týdnu, ta neflexibilita pro mě byla nepřekousnutelná...nicméně naučil jsem se na otm trochu C/C++ a přejít pak na plnohodnotný AVR8 v atmel studiu byl malej krok.

Problém s vlastní vývojovou deskou D2x je debugger. Bud by si každý musel koupit Atmel-ICE (1000 Kč+ podle verze), nebo by se musel vymyslet nějakej onboard (atmel používá jejich AVR32). A já na to nemám moc čas.

Příspěvky [1 až 20 z 71]

  Stránky: 1 2 3 4 »»»

Audioweb.cz » Nezařaditelné » Arduino - zkušenosti, nápady, reference, postřehy, tipy, projekty

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£