Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 2 z 2)

Audioweb.cz » Smetiště » Osvětlení vozu, vyhořelé relé

  Stránky: ««« 1 2

RSS

Příspěvky [21 až 27 z 27]

Re: Osvětlení vozu, vyhořelé relé

Psal že se dotkl omylem, to se může stát každýmu. Já vždycky když si přidělávám nebo opravuju nějaký cingrlátka tak odpojuju baterku. To je všelék.

Normální relé to určitě nebude. Já mám 406 r. 2002 a na relé se snad už jen startuje motor, zapínaj stěrače a hýbe oknama. Kor japonec.

Sinclair ti radí dobře s tou zkoušečkou. Ale stačí i normální multimetr. Jestli si to stále chceš opravit svépomocí začni hledat nějakou elektroniku v autě. Pravděpodobně asi to auto používáš každý den co? To moc času na manupulaci nedává.  Snad tento odkaz pomůže
Pokdu jsem se správně koukal tak ta tvoje toyota se  vyráběla až do 2006 takže by tent omanuál měl sedět. Dole si najdi illumination a mělo by to být schéma zapojení osvětlení vozu. Bohužel tam není napsaný kde to je ale alespoň schéma.

http://www.autozone.com/repairinfo/repa … 3f803802e3

Re: Osvětlení vozu, vyhořelé relé

Auta a zejména ty dnešní, jsou nacpaná převážne elektronikou, která je spotřební, takže vlastne celé auto dnes, je jen "kolová spotřební elektronika pouličního typu".
Nápadne mi to připomíná, že to dnes, osahuje i zábavnou pyrotechniku v podobe airbagu a nekdy i napínákú bezp. pásu.
Experimentovat dnes v elektronice spotřební a kolové, je témeř jako z akčního filmu, kdy hrdina, hraje loterii "červený, nebo modrý"...

(upravil sinclair 25. 10. 2015 13:18)

Re: Osvětlení vozu, vyhořelé relé

A nejzajímavější je, že ty zkurvené dýzláky, co tak nenávidím, té elektroniky obsahují o dost víc, než benzínová auta - přestože by teoreticky měl být dýzlák jednodušší.
Jenže on je dnes z užitečného motoru, co spálí kdeco přetransformován do ultrasložité soustavy spousty čidel, i dvou vstřiků, speciálních čerpadel, turba s natáčením lopatek, EGR soustavy a dalších píčovin, které by dýzl vůbec nepotřeboval, kdyby zůstal tam, kde bylo jeho nejvhodnější místo a kde pracoval úsporně, spolehlivě a velmi dlouho. Tedy v zemědělských a stavebních strojích, těžkých tahačích, na dráze, na vodě, u stabilních či menších mobilních generátorů, kompresorů atd.
Nikdy se neměl objevit v osobních autech a to ani z původně ekonomických důvodů. Dalo se totiž předvídat, že výroba aut s rozvojem civilizace a technickým pokrokem poroste, jejich cena bude klesat a budou dostupná každému. A máme tu dnešní stav, kdy jsou ve čtyřčlenné rodině ze střední sociální vrstvy běžně tři auta, ne jedno.
Tu neuvěřitelnou počáteční lež, že dýzláky jsou spolehlivější, jednodušší, o cosi úspornější a jezdí na levnější, rozuměj nekvalitní palivo už nebylo možno zastavit.
Dnes jsou z dýzlů komplikované, poruchové a hlavně drahé a absolutně neekologické sráče, u nichž už zcela odpadl důvod, proč je vyrábět. Stačí si uvědomit, jakým způsobem se "regeneruje" filtr pevných částic - vypšoukne si pytel čených lehkých sazí třeba při jízdě přes les či kolem něj, případně "náhodou" někde u nemocnice či školky. O oblacích černého dýmu při každém přidání plynu ani nemluvě, vyhoněné dýzly kouří kontinuálně a jet za někým, kdo míchá naftu s jetým řepkáčem z friťáku, nebo řezným strojním olejem, to je zážitek pro bohy..
Jeden magor u nás ve městě, co dělá u rozvodných závodů, jezdí se starým Mercedesem 220D už několik let na směs transformátorového oleje a žluklého petroleje, který mají na rozvodnách pro záskokové generátory vlastní spotřeby a který se musí v pravidelných intervalech obměňovat. Petrolej místo nafty prý proto, že tak snadno nezamrzá a lehčeji v mrazech startuje - ale musí se do něj přidávat nějaké aditivum, aby byl mastnější. Výsledkem ježdění toho magora je tak neuvěřitelný smrad a bílý dým, který nejde ani k ničemu přirovnat a definovat. A takovýchto magorů, co mají přístup k podobným surovinám jsou tisíce..
Benzínové auto tolik ojebat na palivu nejde - ale i s lihem je jeho provoz i bez katalyzátoru pořád čistší, než kteréhokoli dýzlu.

Web

Re: Osvětlení vozu, vyhořelé relé

Madeindoma - Schéma jsou to hezké, ale já tomu rozumím jako koza petrželi. Jediné jsem jsem udělal bylo, že jsem si přes multimetr našel na kterém drátu se po otevření dvěří objeví 12V a po zavření spadne k nule. Na ten jsem následně připojil osvětlení. Akorát jsem si já blbec nevšiml, že se mi zhoupnul drát a ťukl přímo do druhého. Neudělalo to nic, jen začalo auto stabilně svítit na 9V. I po zamčení auta vůz stále svítí. Musím mít tedy pořád vypnuté osvětlení. Ale pokud přepnu světlo ručně na zapnuto, už svítí normálně na 12V. Ze schématu se mne týká pouze to s popiskem 2ZZ-GE.

Re: Osvětlení vozu, vyhořelé relé

Odešel koncový tranzistor elektronického spínače-stmívače osvětlení, zkratnul jsi zřejmě o plus či o kostru výkonový výstup pro žárovky. Ten elektronický spínač-stmívač je třeba hledat. Bude to vypadat jako větší či vyšší relé, možná krabička s konektorem z hlavního svazku, určitě bude plechová, nebo její část jako chlazení výkonového prvku spínání-stmívání a určitě nebude ani u pojistek, ani v motoru.
Tipnul bych si, že to bude společně s ovládáním centrálu či motorů oken někde za přístrojovým štítem, ale může to být i v prostoru mezi pedály a volantem či na levém podběhu nahoře, každé auto má tyhle věci rozmístěné jinak.
Podíval bych se i přímo na stropní svítidlo, jestli to není namontované zezadu na něm - já bych to tak udělal. Je to totiž materiálově nejlevnější - ušetří se dráty s velkým průřezem, ke spínačům dveří stačí tenké.

Web

Re: Osvětlení vozu, vyhořelé relé

Sinclair: ad nafta. No vidíš to a nadto si nějaký back office negr ve státě Brusel řekně že letos snížíme exhalaci oxidů dusíku o další dvě třetiny toho co bylo předtím nemaje absolutně šajna o problematice svýho rozhodnutí. Zbytek vepřových hlav v čele s ekoteroristy to s radostí odkývne a pak nestačí psát žaloby na automobilky že to nedodržujou. Kdyby alespoň ti idioti dali hlavy dohromady, protože v jejich případě platí víc hlav dohromady něco možná tuší, došli by k závěru, že test na STK a s běžným provozem má společnýho maximálně otočení klíčkem zapalování.

Re: Osvětlení vozu, vyhořelé relé

Zdar, drahy priteli, po dlouhem hledani a badani z mym dvornim automechanikam (toyota, lexus- letocars Bratislava)
sme dosli k nasledujicimu verdiktu.

Dimmer, resp. ovladani osvetleni vozu je v tomto typu auta nalevo od volantu ze zadni strany pojitkove skrinky, je krabice, jmenuje se ECO BODY.
Je rozeznatelna tim, ze je na ni priveden staly + z nektere pojistky v motoru, mela (ale nemusi) byt oznacena, jako EB, nebo ECC/B nebo eco body.
Muze vsak jit, podle typu osazeni kabelaze a skrinek o zcela jinou pojistku, zdruzujici neco ze stalym +
Dale pak ale je v prostoru rozvodnice vlevo od volantu nekolik pojistek, ktere zas typ od typu, dle vybavy a dalsiho prislusenstvi, bud sou osazeny, nebo nejsou osazeny, u nejvyssi vybavy, je zvlastni, ze palubni odvetleni, je jisteno dvema pojistkami.
Jedna je pred vstupem staleho + do te skrinky eco body a jedna, ktera neni podninena, je jeste primo v okruhu zarovek interieru.

ECO Body krabicka...
Nemam a nedokazu sehnat, alespon typu je prilis mnoho, nutno kompletne vybrat, na krabici je ean a cislo dilu, lisi se to v zavislosti od vybavy vozu a typu kabelaze.
Podotykam, ze v krabici je bud jeden, nekdy dva, nekdy tri vykonove tranzistory, zase zalezi, co to vsechno stmiva..
Nektere maji stmivani i na osvetleni klicku zapalovani zvlast, nektere maji i nucene vypnuti svetla v zadnim prostoru a kufru, aby nevysalo baterku, kdyz sou nedovrene dvere, nebo porucha dverniho spinace.

Podle vyjadreni mechanika, neni to casta zavada, ze se to posere, ale problem byva, kdyz se nepropali pojistka a stmivac, zacne stmivat, pak se to spali. Opravu na podobne veci resil pred mnoha lety, krabicku sem opravoval ja.
Pricina je jasna, pri prechodu z plne otevreneho tranzistoru, do "stmivani" je pri skratu cely ubytek napeti  na tranzistoru a pojistka jiz pravdepodobne nereaguje, proud pres ni tece mensi, ale pro tranzistor smrtelny.
Pokud to budes rozdelavat, davej pozor na konektory a kabely, pravdepodobne, budes kvuli tomu "eco body" muset vybrat pojistkovou a rozvodni skrinku vlevo od volantu v interieru.
Mozna, pokud mas gynekologicke ruce, zrcatko, laparoskopickou kameru (usb malou kameru) a ocihnes to ze zadu, dokazes to vymontovat bez nutnosti demontaze te rozvodni skrinky, ale co si pamatuju, tak to moc nejde. U vetsich aut, jako je previa, nebo siena, to jde, ale u osobaku to nejde.
Pokud dokazes bez stray kyticky rozloupat ten eco body, je tam japonsky vykonovy trandak, lze ho nahradit cimkoli podobnym.
Pozor, pokud je tam i dimmer budiku, hodinek a podsviceni topeni/klimy, tak ten je NPN a ten co stmiva osvetleni v kabine, byva PNP.
Stejne tak osvetleni v kufru, je li zapojeno pres tu krabicku.
Typ od typu, je ta krabicka podobna opravdu rele, ale je vetsi a ze spodu do ni jde kabelovy svazek, pres vicepinovy konektor.
Stejne tak dle vybavy auta pozor, je li tam seriove montovane autoradio, je tam jeste pridavny stmivac pro podsviceni radia. Tento typ mel nejvetsi konektor a nesedel do jinych typu. Rozsireno to ale bylo spis v USA, ne v EU.
Aby to nebylo tak jednoduche, ridi to pres sbernici pocitac, dokonce chyba, se da vytahnout pres diagnostiku.
Snad ti to pomuze, dej pak vedet.

Příspěvky [21 až 27 z 27]

  Stránky: ««« 1 2

Audioweb.cz » Smetiště » Osvětlení vozu, vyhořelé relé

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£