Nechci otevírat samostatné téma, jen přidám čerstvou zkušenost z výměny kondenzátorů v reprobedýnkách Tesla ARS 944 (třípásma ARN664 - ARO667-ARV160).
Demontované kondy byly vizuelně bezvadné a vykazovaly následující výsledky:
1+2uF/100V TC180 hovňáky (celkem 4 dvojice) - naměřená kapacita od 3,5 do 3,6 uF
8 uF/160V (2 kusy) TC473 (krabice) - naměřené kapacity 7,98 a 8,3 uF
20uF/50V (4 kusy) TC975 (ellyty) - naměřené kapacity 26 - 30uF
50uF/50V (2 kusy) TC 975 - naměřené hodnoty 68 a 75 uF
Všechny kondenzátory byly nabíjeny ze zdroje 50 V přes odpor M24, během prvního zapnutí rychlostí cca nepřímo úměrně kapacitě snadno přesáhly 40 V (a to byl zapojen voltmetr).
Závěr: Všechny vyjmenované kondenzátory od firmy Tesla n.p. vydržely provoz střídavým napětím až 10 V z gramozesilovače po dobu cca 30 let beze škod, bezvadný stav v měřených parametrech. Když to srovnám s nutností vyměnit profesionální stanice řídícího systému v chemickém provoze po 7 letech z důvodu nafouklých kondenzátorů, je mi smutno.
Vyměnil jsem kondenzátory za nové (od Prodanců) nejprve v jedné bedně, ale bohužel se mi nepovedl srovnávací test. V původní bedně (druhé opravované) se dotýkaly dva kondy 3 uF tak, že jeden byl ve zkratu. Tento problém jsem poté samozřejmě odstranil (pozor, mechanické uspořádání výhybky má k tomu sklon !), jak se to zlepšilo či zhoršilo díky pouhé výměně kondů nevím. Mám jen lehký pocit čistějšího a hlasitějšího podání na výškách.
Stylová sestava MC902 - NZC431 - ARS944 (vše po repasích, zvlášť důkladná u NZC) ale hraje na mé staré uši velmi dobře.
Ještě zkusím trochu více zatlumit bedýnky ve snaze dostat zdůraznění basů z cca 60 Hz níže, až budu měnit šrouby za jiné (část prokluzuje).