Téma: potlacenie hluku v aute

'Podstatnejšie zmeny pripravil Ford v interiéri vozidla vrátane ukrytej techniky.

Medzi špeciálne prvky patrí systém Active Noise Cancellation potláčajúci zvuk motora. Na tento účel využíva tri mikrofóny snímajúce hluk v interiéri automobilu. Elektronika následne otočí fázu a pošle upravený zvuk do reproduktorov. Výsledkom by mal byť tichší interiér.'

by ma zaujimalo ako toto funguje

(upravil jik 20. 4. 2015 10:52)

Re: potlacenie hluku v aute

Na tomto principu se vyráběla a asi ještě vyrábí aktivní protihluková sluchátka. Každé má mikrofon, po zesílení pošle zachycený zvuk do reproduktorku ve sluchátku, ale otočeně o 180°, okolní hluk a signál z reproduktoru by se měly co nejvíce odečíst (jsou v protifázi). Samozřejmě jsou kladeny vysoké nároky na zkreslení, fázi, kmitočtovou char.  atd. Totiž zvuk musí být slyšet co nejvíce zeslaben a ne naopak v některých uzlech zesílen

V tom autě ale budou podmínky šíření hluku velmi složité, musel to být určitě hodně složitej matematický popis a náslédné roky experimentů.

Re: potlacenie hluku v aute

no to zo sluchatkami mi je jasne. Su na uchu takze vsetko sa deje tak nejak v jednom bode. (meranie, reprodukcia, ucho )
Ale v priestore auta? hluk ide od 'vsade', repro su vo dverach, a mikrofony boh vie kde + 5 parov usi...?

Re: potlacenie hluku v aute

ten princip bude skoro určitě stejný... to že to případně v prostoru auta nebude fungovat ideálně a dostatečně je věc druhá, kterou se výrobce samozřejmě příliš chlubit nebude wink Neříkám že to nebude fungovat vůbec... ale je to typické marketingové prohlášení, které nejde bez přesnějších údajů, nějakého porovnání atd. brát jako 100% fakt.