Téma: GZ Loděnice

http://video.aktualne.cz/dvtv/obliba-de … 590604f2e/

Re: GZ Loděnice

To je sice pěkný, jenže použitý podklad v tom lepším případě pro vinyl je CD a dávno ne vysoko rychlostní analogový pás, tím se kvalita nově vydaných vinylu značně degraduje sad

(upravil Lukáš33 2. 3. 2015 20:53)

Re: GZ Loděnice

To bych právě neřekl že ve všech případech je cd jakp podklad. Dneska se už skoro všechno nahrává do digitálu a ten je pak rovnou použit. CD by bylo zbytečné.

Re: GZ Loděnice

Pán mluví o CD, které jede jen na vzorkovací frekvenci 44,1 kHz a sám tam má na displeji 48 kHz. To je žalostné.
Postaru, komplet analogově - na rychloběžný pás nahrává snad už jen jedno studio, v Kalifornii.

(upravil Dohnalik 2. 3. 2015 21:20)

Re: GZ Loděnice

Na vinyl se snad ani CD použít nemůže, vzhledem k jeho DR ve většině případech. Používají se 96/24 nahrávky ze studií, ale i tak je vinyl kvalitou daleko horší, než ty originální 96/24, jde tam jenom o tu nostalgii.

Re: GZ Loděnice

Co to je rychloběžný pás?? nikdy jsem to neslyšel.

Re: GZ Loděnice

treba 152cms-1....prvni desky beatles...

Re: GZ Loděnice

O takové rychlosti jsem fakt nikdy neslyšel a že jsem se v magnetofonech hrabal už snad před 40 lety. Řekl bych, že v Loděnicích za analogu používali běžné 76/38 magnetofony, ostatně nahrávky většinou nevznikaly tam, kde se desky lisujou, ale buď ve studiu nebo si je pořizoval rozhlas...
Mimochodem, před nějakými 15 lety se v mezipatrech na Vinohradech krčily vyřazované a nikým nechtěné studiové magnetofony, teď nevím jestli Studery nebo dederácké Jenseny, a nikdo to nechtěl ani za odvoz, tehdy všichni v rozhlase uchcávali z digitálu a Daletu a nově snad ještě z minidisku Sony, kde je mu konec.

Re: GZ Loděnice

no takova rychlost uz se dost dlouho nepouziva...mam jeste jeden telefunken s rychlosti 78,ale myslim si ze se tahle rychlost uz cca 50 let taky nepouziva....38cms-1 je naprosto dostacujici...asi i 19cms-1...ty pohadky o vyrazenych nikym nechtenych Studerech jsem uz slysel...moc jim ale neverim...spis se jednalo o Jenseny...v rozhlase bylo taky hodne Revoxu A77...jednoho Jensena jsem si takypred lety poridil,odpociva na pude,stejne tak A77 Mk3...

Re: GZ Loděnice

Pozor DR na CD není ani náhodou tak žalostná jak by se mohlo zdát, jenže nikdo s tím u CD jaksi dneska neumí pracovat. CD má 96dB dynamický rozsah a teoreticky za použití ditheringu maximálně až 120dB, proti tomu u nejlepších vinylů se dosahuje až 70dB. Problém vidím jinde a to že se dneska ze žalostných masterů dělají vinyly. Tak že vezmu šíleně udělaný CD a překopíruji ho na desku, výsledkem je zprzněný vinyl, který bude hrát hůře než to CD, protože ke zmršenýmu zvuku z digitálu se ještě přidá nectnost analogu...Vinyl má ovšem jednu výhodu a to že zaznamená a dobrá přenoska přehraje i kmitočty nad 20kHz pokud na masteru jsou, při použití klasického CD jako masteru samozřejmě díky digitálnímu a analogovému filtru končíme právě na oněch 20kHz. Naproti tomu dneska máme i jiné formáty jako například DSD (odsuzováno pro nepochopení jeho principu a složitosti) nebo vyšší vzorkování a bitovou hloubku, tam si troufnu tvrdit, že digitál při kvalitním zpracování a následné reprodukci na kvalitním zařízení jasně vítězí. Bohužel při výrobě vinylu nejsou dnes rozhodně používany kvalitní zdroje, byť jsou pro to dnes technologie mnohem lepší.

(upravil Dohnalik 2. 3. 2015 23:24)

Re: GZ Loděnice

CD jako formát je naprsoto dostatečný, ale na CD bývá hudba zkomprimovaná pro komerci...tj DR5 a podobně, to přepaluje hlavy při výrobě vinylu a i reprodukce pak stojí za hovno, zkrátka na vinyl nejde dát sračkove zkomprimovaná hudba, to je jedinej důvod proč je poslouchatelnější, než CD.
SACD je něco jinýho, to má dynamickej rozsah žalostnej (na danej datovej tok), ostatně celej ten formát je (neodsuzuju pro nepochopení principu, odsuzuju protože je to horší než PCm při stejným datovým toku, jenom je to víc marketingově protláčený)

Re: GZ Loděnice

Mi těch 120dB DR při rozsahu 100kHz nepřijde u DSD(SACD) špatných a pozor nedá se srovnávat s PCM, naprosto jiný princip blízký právě analogu. A marketing to mělo mizerný, tedy proto se to moc neujalo, ač technologie mnohem mnohem lepší než PCM.

(upravil Dohnalik 3. 3. 2015 0:54)

Re: GZ Loděnice

Problém PCM je jenom ve filtrech, kdy FIR způsobuje preringing a postringing (sinx/x). V čem je DSD podobný analogu? Že to má ohromný množství harmonických a těžko odfiltrovatelných kmitočtů? To je úlně úžasný, ti povím smile
Nad 20 kHz u DSD začně DR prudce klesat až k nějakým 20 dB...matematicky, prakticky je to daleko horší, protože je to utopený v brodelu.

Uznávám vícebitový PPM, aneb DSD s proměnnou amplitudou, aneb vícebitové sigma-delta. To je spojení obou technologií a maximalizuje to jejich výhody. Pokud se použijou custom asynchronní FIR + IIR filtry, dosáhneš impulzní odezvy blízké analogu (rozhodně daleko blíž, než u DSD), DR těch 130dB (tady je limitace už fyzikální, matematika u PCM může samozřejmě jít do stovek dB, viz fedderman, ten to tam simuluje až bůh ví do kolika...) a frekvenčního pásma klidně 130 kHz, když potřebuješ, ale nikdo není schopný poznat víc jako 96/24 (dobře udělaných).

Jen tak mimochodem, do DSD se hudba konvertuje v 99% studiích z PCM, protože DSD je matematicky velmi náročný na zpracování, takže se jednoduše využije decimačních a interpolačních filtrů a pak to zase probíhá přes PCM...a chceš mi říct, že jak se to převede do DSD, tak se to nějak záhadně zachrání?

Ještě něco spíš na odlehčení smile :
http://ctrlv.cz/shots/2015/03/02/B0OM.png

Re: GZ Loděnice

Před 15 ti lety jsem Loděnice navštívil s ideou udělat si s kapelou radost a nechat analogově nahraný demáček na kazetě vylisovat do analogové drážky. Byli velmi vstřícní a věnovali se mi. Navíc velmi zkušení a znalí lidé. Myslím, že to je základ jejich dnešního úspěchu. Otevřeně mi však vysvětlili, že nejprve náš demáček zdigitalizují. Tak jsme tenkrát od toho upustili a nahrávku zmástrovali v noťasu a vypálili na CD. Analog to již není. Vinilové desky jsou ale prostě krásné. Gramofony jsou stále na trhu od levňoučkých po zlacené s diamanty. Dokonce je možné si gramec sám vyrobit. Při dobrém zacházení mají desky překvapivě dlouhou životnost. Od dětství mám oblíbenou desku , kterou jsem přehrál moooc a mooockrát a ten čas a prožitek se do ní prostě ještě jaksi navíc skrz tu jehlu "nahrál". Chrastí , kope, ale je to pro mne stále ta nejlepší..... slyším tam ten život. Akorát nějak na poslech nemám myšlenky, gramec je dlouho v koutě. Jsem rád že se hudbě věnuji  poslední dobou spíš aktivně. A digitál jsem už za ta léta přijmul. 24/96 to je prostě prima. Souhlasim tady s vašima názorama, že je dnešní hudba na nosičích prostě poku-vená hlavně dynamickou kompresí a vůbec stylem, aby to prostě nějak hrálo všude a na všem.

Web

Re: GZ Loděnice

ono to není jen o tom vinylu, ale i o době, kdy ta nahrávka vznikala, ale hlavně o umělcích, kteří do toho dávají sebe;
když se sejdou všechny důležité prvky :
- výkon umělce
- dobrá nahrávka na dobrém vynilu
- kvalitní gear (vč. nezbytné pračky)
je poslech vinylu zážitek, to ví každý, kdo se s tím potkal, o tom netřeba polemizovat;
konkrétně třeba (abych jen nežvanil) : z antikvariátu za 120,- Vivaldi 12 Concerti Op.8, János Rolla, Hungaroton 1983,
lepší 4 sezóny jsem nikdy neslyšel, že je jich vydaných na různých nosičích po světě jak namr..... smile

(upravil Jarous 3. 3. 2015 22:28)

Re: GZ Loděnice

Dohnalik: tvoje argumenty chápu, znám i onen úžasný dokument AES, kde se pánové Lipshitz a Vanderkooy opřeli do tohoto formátu a podložili to i matematickou analýzou. Přes všechny to zmíněné nedokonalosti tohoto formátu, mám doma poměrně mnoho SACD titulů a za ty roky, co jsem je posbíral, jsem také vyzkoušel již poměrně velké množství přehrávačů od "levných" Pioneer DV 575A přes PD-D6-J a skončil u Pioneer PD-D9-J. Poslední dva zmiňované umí u hybridních disků přepnout mezi CD a SACD vrstvou a jednoznačně SACD vítězí, dodal bych k tomu že mnoho titulů je přímo Sony nebo Columbia a ve vkládkách je způsob převodu do SACD popsán, například Floydi jsou digitalizovaní z vysokorychlostního analogového pásu. Mám také některé 24/96 tituly konvertované ze SACD přes Vanity do zmíněného PCM a nehrajou tak dobře. Osobně bych asi to proč to hraje tak dobře přisloudil dvěma věcem: pečlivost s jakou to bylo nahráno a zpracováno, pečlivost s jakou je ošetřen a technicky dotáhnut stroj na kterém je to přehráváno. Bohužel HD PCM dneska přehraješ na strašných mrdkách za pár korun, kde se výhoda 24/96 jaksi ztrácí, SACD už je nepoměrně náročnější technicky na všechno i na straně přehrávače a Sony si kvalitu a licenci poměrně hlídá...Osobně jsem se vrátil ke kvalitním CD přehrávačům z doby jejich zlaté éry a to z důvodu nedostatku titulů na SACD, jinak je ten formát mému srdci blízký. Nicméně bylo to tu hlavně o Vinylech a tam prostě konstatuji, že staré kvalitní tituly sehnatelné již jen z druhé či třetí ruky už jsou ve stavu pro mně neposlouchatelném a nově vydané se nedají poslouchat, protože jsou domršené konverzí z analogu na digitál a výrobou matrice z digitálu a tím to pro mně ztratilo kouzlo význam. Troufnu si říct, že ještě větší průser je to v televizi na kterou čumíme celé dny, kdy se krásný analogový obraz naprosto domršil převodem na digitál a nikdo se tím nezabývá, protože divák je tupý konzument a televize je spotřebka a o kvalitu jde až úplně na konec.

Re: GZ Loděnice

Jarousi zajimalo by mne,k jakym prehravacum si se vratil a jestli je pouzivam ve stock forme nebo si je podrobil nejakymu tuningu...
Proc se ptam...ja vyladil na desitky ruznych prehravacu,doplnil je lampovou vystupni casti,vzdy to pak dralo o poznani lip...nejlepsi vysledky.pokud mluvim o spinning transportu mi dava upraveny DVD prehravac Pioneer DV444,SPDIF vystup haknuty primo z chipu ktery ho generuje....a k tomu nejaky soucasny DAC chip nebo i treba TDA1541...

(upravil Jarous 4. 3. 2015 21:40)

Re: GZ Loděnice

Z nových jednoznačně vítězí Pioneer PD-D9-J. Dávám link na střeva http://lampizator.eu/lampizator/REFEREN … /Pdd9.html DAC je dual mono Wolfson WM8741. Já ho koupil, když končila verze MK1 za polovic ceny výstavní kus. Tohle není přehrávač, který by bylo nutné nějak tunit, vyjma displeje s bílým podsvitem, který jsem upravil na oranžový, protože z dálky nešel číst. Co se týká přehrávačů ze zlaté éry, jsou opravdu dobrý Pioneery s otočenou mechanikou, disk se vkládá potiskem dolů. Jediný co mně na CD přehrávačích fakt sere je, že mechanika prostě časem odejde a často je pak celý player na vyhození. A pak mám svoji tajnou srdeční značku, kterou tady psát nebudu, jednak by se mi všichni vysmáli a jednak se dají ty playery sehnat za nízký ceny protože jsou nedoceněný a když sem napšu který, tak mi je všichni začnou kupovat a ty ceny už nebudou tak nízký no smile

Re: GZ Loděnice

Asi nikdy nepochopím tú úchylku, dobastlovať do takto čisto prevedených mašín tamtú lampizačnú mršbu. Decentný exciter s tou "správne" nelineárnou prenosovou f., koreniaci to nejakými harmonickými sa predsa dá bez problémov riešiť formou externého gadgetu...

(upravil Jarous 4. 3. 2015 21:58)

Re: GZ Loděnice

Cestmir: naprostý souhlas a ještě je potřeba vypnout oversampling a vykostit filtry, aby to bylo víc analogový smile Jak se říká proti gustu...a Fikus je na to echt magor.