tak určitěě
Jinak ideální model je takovýto:
Zdroj signálu -> horní a dolní propust -> zesilovač -> reprosoustava
ZSV <-
?Hz - ? kHz cca 20Hz-20kHz velká šířka cca 20-50Hz - 20kHz
(? strmost (tj omezení strmosti pásma
hran impulsů) hran impulsů) stovky kHz
(rezerva pro
prevenci TIM zkreslení)
Tedy velká šíře pásma zesilovače se projevuje v korekční smyčce zsv, tedy zesilovač koriguje (výstupní napětí) sám sebe a to co je na výstupu (výstupní tlumivka a reprosoustava) plnou rychlostí - tedy pokud je šířka pásma třeba 600kHz, tak tak rychle to dokáže. Ovšem samozřejmě tyto kmitočty nepřenáší ze vstupu - tam má filtr.
Obecne se tvrdí, že zesilovače s velkou interní rychlostí hrajou líp. No tuhle módu nehodlám vyvracet, ani zvracet.
U např. gramofonu je omezujícím faktorem strmosti signálu už sama podstata záznamu a přehrávání.
No kurňa, ale to jsou úplné základy toto. Ty školy stojej za hovno, na střední ( maturoval jsem 2006) nic nenaučej.
Obecně platí, že my, co se tomuto tady věnujem, jsme blázni srovnatelný s jadernými fyziky. Radši mlaďáci hoňte ďouky, na elektro máte do důchodu (kterej do tý doby zruší) času dost, ale to už bude Matrix, takže to bude stejně jedno.