Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 2)

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Kazetový magnetofon špatný tah

  Stránky: 1 2 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 24]

Téma: Kazetový magnetofon špatný tah

Dobrý den
mám několik let Aiwa AF-5050 sytem kde jsem kazetovou mechaniku rozebral vyčistil vyměnil gumičky a stále to dělá to co před udržbou.
Pokud zapnu přehrávání tak se vše točí jak má ale vrchní přítlačná kladka točí rychlej než poháněcí středové kolečko až zhruba po 1 minutě vše šlape jak má a nenamotává až do konce ok pásek jsem použil 60 minut Fuji DR-Ix.
Může to být páskem nezkoušel jsem jiný 90min nebo jiný.
Děkuji za rady(gumičky jsou vyměněny a vše promazáno) možná se to někomu zdá jako utopije ale dají se tak archivovat gramodesky.

Re: Kazetový magnetofon špatný tah

Tu přítlačnou kladku (pinch roller) jsi měnil nebo jenom řemínky ? Kladka přeci vlastní pohon nemá a točí se prostým přitlačením na tónovou hřídelku - osu setrváku či jak to tam je.

Sorry seems to be the hardest word (Elton John)

Re: Kazetový magnetofon špatný tah

Ne to jediné jsem neměnil může to mít vliv?

Re: Kazetový magnetofon špatný tah

To že kazetový magnetofon namotává kazety může mít, v souvislosti s hřídelem a kolečkem, tři příčiny
1. znečištěné kolečko - vyčistit lihem
2. vyosené kolečko vzhledem k hřídeli - seřídit
3. velký přítlak kolečka na hřídel - seřídit
Závada č.1 je nejčastější. Vyzkoušej jako první.

Re: Kazetový magnetofon špatný tah

Kolečko jsem očistil a obrousil jemnunkým smirkem.
Vyosené není.
Přítlaky jsem zkoušel měnit od největšího po nejmenší je tam pružinka na štelování .
A jak píšu stačí 1 minuta a pak už to spolu šlape

Re: Kazetový magnetofon špatný tah

Není něco s kazetou, nemá deformovaný ten polštářek naproti hlavám, neskřípe? Vyzkoušej ji přetočit. V případě že je závada na kazeťáku tak tam raději 90 kazetu nedávej. U ní je pásek tenčí než u 60 a proto na mechanické nastavení citlivější.