(upravil Thales 16. 10. 2007 21:47)

Téma: Citroen XM dějství druhé

Opět přeposílám a trochu edituji kamarádův příspěvek k ozvučení auta který navazuje na starou diskusi http://audioweb.cz/viewtopic.php?id=27 ale kvůli přehlednosti a posunu věci smerem vpřed zakládám nový thread.

Nejprve lehké zopakování - vepředu je prostor pro 165mm repro ve dveřích + výškáč v palubovce a vzadu 130mm repro, původně širokopás, nyní má být nahrazen klasikou 2p. Problémem jsou zejména přední výškové repro protože uvažovaný 27TBFC/G se tam nevejde o pár mm magnetem na šířku. Plast by upravit šel aby se tam vlezl. To přináší komplikace v tom že vepředu i vzadu budou muset být asi jiné výškáče. Proto se hledá nějaká kvalitní alternativa v souladu se zbytkem aby to šlo rozumně sladit. Pro názornost foto jednotlivých prostor zde http://www.bxclub.cz/index.php?gal=2033 … debussy#pc

Jinak rád bych aby se tu někdo vyjádřil k uvažovaným reproduktorům DLS aby nebyl ke slyšení jen názor ode mě. Částečně TS parametry jsou na http://www.thales.adslink.cz/DLS.pdf charka bohužel není.

Byl by někdo ochotný se zkusit mrknout na výhybku pro výslednou kombinaci? Ideální by bylo zkusi to i změřit. Dawsoo?

A nyní originální příspěvek:


Dobrý večer,
protože došlo k vývoji, rozhodl jsem se opět přispět. V poslední době jsem si udělal na věci jasno. No, spíše jasněji. Rozhodl jsem se pro rádio Pioneer DEH-P85BT, které ma proti P88RS několik výhod, zesilovač macAudio Z 4200 (+tunning by mr S.), reproduktory SEAS nebo DLS a pár dalších, z hlediska zvuku, nepodstatných věcí.

Z reproduktorů váhám mezi SEAS (22TAF/G, 27TBFC/G, L15RLY/P, L12RCY/P) a DLS (MS6A, MS5A – místo komponentních MS5A přichází v úvahu koaxiální typ 425). Z nabídky firmy Hertz přichází v úvahu řada HSK (HSK 165.3, HSK 130 / HCX 130.3), která ovšem nemá moc šancí na úspěch. Vzadu budu upřednostňovat komponentní kombinaci i za cenu složitější instalace.
Pozorní si všimli, že SEAS jsou aluminiové a DLS hedvábné a magnesiové. Osobně nemám žádne materiálové preference a jediné na čem záleží je výsledek. Často poslouchám hliníkové a kevlarové, ale opravdu mi na tom moc nezáleží. Mám rád věrnost, změnu a experimentování.
Potíže v instalaci SEAS vidím v nestandardních rozměrech (do auta), montážní díry pro woofer jsou jiné a neobejde se to bez redukce. Co mi vadí, je že vpředu bude nutné tweeter rozřezat a s magnetem je to také ve hvězdách. To, že je nutné navrhnout vyhýbku mi ani tak nevadí. DLS ji mají jako součást dodávky, o to je to jednodušší, alespoň pro začátek. I u DLS bych rád ve spolupráci s Thaletem zkusil vlastní.

Součástí návrhu je i zatlumení předních dveří a natažení odpovídající kabeláže. Instalovaný materiál nechám na konzultaci s tím, kdo to bude montovat. Konkrétní tipy na typy a rady ovšem vítám.

Pro zajimavost, do užšího výběru se dostaly zesilovače Pioneer GM-6300F, Pioneer GM-6000F, Pioneer GM-X574, Pioneer GM-6200F, macAudio Z 4200, macAudio MPX 4500, macAudio Fearless 4000, Rockford Fosgate P450.4, Alpine MRA-F355, Alpine MRP-F250, Alpine MRP-F450, Alpine MRP-F550.

Pro ty, kterým se nechce číst předchozí diskuse, uvádím že sestava by měla umět zahrát klasickou hudbu, operu, jazz, blues a podobné žánry. Bude se hrát i rock a vůbec cokoliv dle nálady a posádky. Dávám přednost věrnosti před líbivosti a basy fšude picho.

S pozdravem Louis de Bussy et le sien XM

P.S. Když už jsem se tak pěkně rozjel, mám zcela nesouvisející dotaz. Sháním informaci o propojení Dolby A k cívkovým magnetofonům. V budoucnu bych rád vylepšil odstup signál šum. Zajímají mě jak vhodné přístroje, tak samotné propojení. Bavíme se samozřejmě o poloprofesionálních a profesionálních magnetofonech, e.g. Revox PR99 MKIII, Studer A62, Akai GX-747, Technics RS-1506US nebo Pioneer RT-707.

Re: Citroen XM dějství druhé

ceho se tykal ten tuning?

(upravil Thales 16. 10. 2007 22:08)

Re: Citroen XM dějství druhé

Ten ještě není - zatím jsme se o něm předběžně bavili s mr S. po mailu. Týkal se hlavně nastavení klidového proudu (B>AB) a obecně uvedení do stavu který maximálně respektuje kvalitu, což se v autohifi obvykle moc nekoná. Prostě Sinclair by měl volnou ruku aby vše uvedl dle svého nejlepšího vědomí a svědomí do nejlepšího stavu tak aby to hrálo nejlépe.

Re: Citroen XM dějství druhé

Rozdíl v reprodukci sériové a upravené Z4200 je nepopsatelný.

Web

Re: Citroen XM dějství druhé

Mrzí mě že se tu k tomu nikdo nechtěl vyjadřovat. Myslel jsem že takto nadprůměrné ozvučení auta by mohlo být zajímavé téma k diskusi.

Pro opakované dotazy majitele auta jestli Seas nebo DLS dávám tuto otázku do placu. Pro mě je to celkem jasné ale rád by si přečetl názor někoho jiného

Co na 27TDFNC/GW ? Dopředu se repro s normálním magnetem nevejde tak je třeba vybírat s neodymů nebo něčeho s malým magnetem. Dozadu je to jedno, tam se vejde cokoliv. Chtěl bych tam dát pokud možno nízkodělitelný výškáč kvůli směrování středobasu ve dveřích.
http://www.seas.no/Prestige%20Diskanter … -H1462.pdf

Prosím byl by někdo ochotný si pohrát s výhybkou pro výslednou kombinaci?

Re: Citroen XM dějství druhé

Simulace vyhybkz do auta je trosku osemetna vec. Hlavne kvuli umisteni a naprosto nepredpokladatelnemu smeru vyzarovani a odrazm. Stejne to budes muset usne doladit. Takze si klidne do zacatku pujc nejakou obligatni 2p schemu. Nekdo rekl, ze stredu v aute neni nikdy dost.
Nejake fazove sladeni tu celkem postrada smysl, pohnutim s levou nohou se cele vyzarovani stredobasu zmeni.

Stanovil bych si pevne deleni vyskace, tak aby to pro nej bylo bezpecne a byl to technicky "cisty" filtr. Klidne doplnit kompenzaci cehokoliv a merit, ale ten bych pak povazoval za hotovy a pouze k nemu sil stredobas, tedy postupne snizovat delicku filtru, az to pujde poslouchat. Samozrejmosti bude taky nejaky nastrel tlumeni vyskace, v aute to byva jeste horsi nez u soustav, kvuli vzdalenosti, poslechem stredobasu (aspon toho jednoho na vlastni strane) znacne mimo osu.

Uz jsem to tu rikal, lezi mi v dilne dva kousky G17REX a 27TFFNC/G (coz se domnivam je na pomery autohifi dost hardcore high end), ktere mozna prijdou do noveho auti a postup bastleni vyhybky bych sem urcite dal a pokud bych nemenil auti, tak uz by to bylo...

Re: Citroen XM dějství druhé

Navic pokud to myslis vazne, bud si das sedacku doprostred auta, nebo pouzijes casove korekce smile

Michal> hodil bys mi do mailu foto a predstavu o cene? Kdyztak bych je pouzil

Re: Citroen XM dějství druhé

MOZNA je pouziju v novem aute, takze predstava o cene je celkem bezpredmetna. Pokud bych je prodaval, ozvu se ti. Jejich trzni hodnota neni moc velka, takze si je spis nechavam a chci je pouzit sam, nez je prodavat za mrzky peniz, na to jsou moc dobre.

Re: Citroen XM dějství druhé

OK, dej kdyžtak vědět, použil bych je do druhého auta, kterým občas jezdím. U sebe jsem s predkem tak nejak spokojenej.

Re: Citroen XM dějství druhé

Já vím že to celé odladit je doast ošemetná věc. Jenže tady je prostě nárok na kvalitní ozvučení a je to třeba "jen" realizovat. Jenže já s výrovou výhybek mám dle mého dost malé zkušenosti abych si troufnul na něco takového. Navíc to není moje tak si nemůžu dovolit trávit hafo času laděním jen tak od ucha. Kdyby to bylo moje tak si s tím klidně hrát budu. To by mi to auto mohl dotyčný také zaparkovat na měsíc na dvoře. Proto se ptám jestli by byl ochotný někdo udělat alespoň prvotní nástřel. Ideální by bylo odměřit alespoň ty výšky v tom prostoru. V autě jsou jak pevné plochy (skla) tk měké polstrování a to s charkou řádně zamává. Já se na to prostě necítím.

Michale proč tedy říkáš že ty repra máš když je pak nechceš prodat?

Re: Citroen XM dějství druhé

Protoze mi tu zatim lezi ladem a kdyz se nejak rozhoupu a nabidnu je a uvedomim si, kolik je asi jejich trzni hodnota, tak nad tim mavnu rukou a reknu si, ze si je radsi necham, protoze prodavat je v podstate za cenu novych TVM by mne bolelo...