Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 7 z 18)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

  Stránky: ««« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 18 »»»

RSS

Příspěvky [121 až 140 z 354]

(upravil Hazys 1. 8. 2014 18:57)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Dokáže to dekódovat průměrně inteligentní běloch, že by 3C90 Ferroxcube? To jsi to líný do toho googlu strčit?

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Jo, jsem tak líný. Teď jsem se vrátil z dílny a odpověděl danhardovi spontánně na příspěvek, promiň, že jsem se před tím nepodíval na gůgl

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Asi se na nějakou diskusi zde vykašlu, abych pořád byl ve střehu, že napíšu něco co normální běloch vyhodnotí jako, že je špatně.....

(upravil danhard 2. 8. 2014 19:32)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

3C90 Ferroxcube, dříve Philips
http://www.ferroxcube.com/FerroxcubeCor … t/3c90.pdf
N87  Epcos, dříve Siemens
http://www.epcos.com/blob/528882/download/3/pdf-n87.pdf

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Díky danhardovi za identifikaci. Teď otázka jak dimenzovat to trafo. Když budu uvažovat maximální proud 13A při 60 V je 780W, asi by to mělo stačit, protože nikdy nejedou obě půlvlny ze zesilovače společně, nebo jsem si něco neuvědomil?

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Může být na trafo použit materiál H20? 4100nH? Dle mích informací jo, ale radši se ujistim než blbě koupim smile

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Teda specifikovat jádro materiálem a vodivostí... Neměl by ses raději zajímat o průřez?  Lepší bys měl H21.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Pro představu, pomůže katalog...toroidy strana 19...

http://www.c-a-v.com/e107_files/downloads/fonox.pdf

Zde najdeš i jak trafo spočítat...kdysi měli starší přehlednější katalog...

http://www.ferroxcube.com/FerroxcubeCor … HB2013.pdf

Jádro si kup rovnou správné, třeba tohle...

http://www.semic.cz/cz-detail-147538-lj … 39-cf.html

Dříve měli i z materiálu CF196 (3C80) (H21) (N27), CF138 (3C90) (H24) (N67), CF139 odpovídá N87...

(upravil microlan 4. 8. 2014 7:05)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Dotaz na danharda, nešlo by udělat něco spínanýho v nule? Bez stabilizace.

(upravil danhard 4. 8. 2014 7:29)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

http://www.ferity.cz/materialy/cross_ref_list.pdf

Co myslíš tím spínanýho v nule ? smile
Bez tlumivky na výstupu a v plné střídě to tak v podstatě funguje.
Problématický je rozběh a proudové omezení, které jde udělat jen regulací střídy.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Jo, díky za příznivou odpověď. Vyřešit softstart nějakým odporem v napájení primární strany, který by se po startu překlenul. To by mohlo fungovat, ne?

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

I tak by to šlo.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

A proudový omezení vynechat a dát jen proudovou pojistku, která to po překročení určitého proudu celý zastaví? Nebo to spočítat tak, aby špičkovému proudu odpovídalo sycení těsně pod kolenem křivky?

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Do jednoho zdroje pro letectví jsem použil měnič, který uměl jak vypínání s malým proudem, tak spínal v nule.
Byl to plný můstek a výstup byl zatížen zdvojovačem s kapacitním vstupem.
Průbehy primárních proudů kvazirezonanční, je to patentovatelné řešení.
Trafo planární, vstup 16-48V (28V zálohová palubní síť), výstup 120-480V, následoval za tím stepup na 480V, který už byl součástí hlavního zdroje. Trvalá zátěž 360W při max. 35C oteplení prvků bez nuceného chlazení, kratkodobě 1200W. Předepsaná pracovní teplota okoli -40 až  +70C
Můžu někde vyhrabat fotečku prototypu.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

microlan napsal:

Nebo to spočítat tak, aby špičkovému proudu odpovídalo sycení těsně pod kolenem křivky?

Odkdy u propustnýho (neakumulačního) měnče závisí sycení na proudu? Vidíš ve faradayově zákoně někde proud?

(upravil FilipAudio 4. 8. 2014 10:13)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Docela dost zajímavé literatury lze najít na VUTBR...
Stačí zadat hledané slovo.
Doporučuji ale přečíst si i hodnocení oponenta...

https://www.vutbr.cz/studium/zaverecne- … n=Vyhledat

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

No jedná se o toroid s pruřezem 2cm2, pokud je ale nevyhovující, tak raději půjdu do toho CF196 3,27cm2 nebo 4.8mm2 od semicu.

(upravil microlan 4. 8. 2014 18:00)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Ve všech zdrojích co jsem viděl je trafo řešeno buď EE nebo EI jádry, v čem je toroid lepší? Možná jsem jen těch zdrojů viděl málo...

(upravil Hazys 5. 8. 2014 1:16)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Že by soudruh rozptyl?




//EsoRimmer: Nechápu, co furt hádáš a střílíš od boku. Proč nevezmeš kalkulačku a nespočítáš prostě, jaký jádro potřebuješ?//

(upravil microlan 5. 8. 2014 6:20)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

No tak, proč ho nedávají všichni do zdrojů, nebo je to snad výrobně jednodušší, nebo levnější?

//EsoRimmer: Já jsem to tady už řešil, ale je to odrolováno hluboko v historii a ty jsi tu nebyl, ale možná jsi to četl. Zeptám se ještě jednou, proč chceš dávat zesilovač s fetama? Jestli by jsi mohl specifikovat k čemu to bude sloužit. Protože řešíš jen  jeden kanál, tak si myslím, že to bude na subbas. A tam by bylo z hlediska účinnosti nejlepší nějaké Dčko. Pokud by to nebylo jen na basy, tak bych volil zesilovač s co nejmenším saturačním napětím, pak by Ti místo +-75V stačilo nějakých +-57V což je nezanedbatelný rozdíl ve spotřebě, která bude kolem 50A, což některý alternátor ani neumí.

Příspěvky [121 až 140 z 354]

  Stránky: ««« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 18 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£