Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 4 z 18)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 6 ... 18 »»»

RSS

Příspěvky [61 až 80 z 354]

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

ruza99 musíš počítat s tím, že ten zesilovač musí zvládnout plné vybuzení 20Hz obdélníkem do limitace do jmenovité zátěže, až potom se může zhroutit zdroj.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Hazys napsal:

danahrd, ty abys nevynechal jedinou příležitost ze mě dělat čuráka. Neprosil si ještě nedávno, abych se k tobě choval slušně? Na to se můžu leda vysrat!

ruza99: Asi tak 13 ampér.

Nepamatuji se, že bych tě o něco žádal.
A v příspěvku jsem jen upozornil na jiné chování klasického a spínaného zdroje při špičkovém odběru.
Pánské přirození ze sebe děláš tak akorát sám.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

danhard: ano já souhlasím. Nedělal jsem analýzu na výpočet odběru proudu pro různé podmínky. Tohle je archaický zjednodušený výpočet alá 7. třída základka fyzika . Osobně bych to podstatně víc předimenzoval, protože navýšení výkonu u spínaného zdroje tolik nebolí. I když pak navrhovat desku nebývá snadné. A taky se zamyslel nad tím, jak řešit nějak chytře špičkové odběry. Vyhozením omezovače proudu to zřejmě nepůjde:). Samozřejmě pokud chci zesilovač trápit 20kHz obdelníkem při plným knedlíku tak musím počítat s rezervama. V práci dáváme na zdroje k vypočítané špičce příkonu koeficient 1,4x.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Ruza ja som nenapisal že nema. TL494 ma tri sposoby ako sa da omeziť prud no žiaden vyrobca to v automobilových zosikoch nerieši. Chyba vam rozhlad v tomto smere a pretu tu riešite same nepodstatne veci a motate sa stale okolo hovna. Prudová poistka poistka na každom autozosilnovači je riešená len samotnou tavnou poistkou. Ak to zdroj nevydržii idu do predele fety no stava sa to len velmi zriedka. Večšinou odíde ta tavná poistka a fety žijú dalej. Za tie roky som už opravoval vela značiek a ver mi je to tak.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

djsteve: tak musím uznat že autozesilovač jsem měl čest opravovat asi jen 2x a už je to hodně let. Je možné, že tam jištění nezapojí. Ale pak docela riskují.
Jinak co tady řeším je záležitost moderátorů fóra, autora vlákna a mě. Pokud se to někomu jinému nelíbí nemusí na to reagovat nebo si může založit vlákno vlastní. A vzhledem k tomu, že polovina konstrukce je spínaný zdroj. A v tomhle případě je to právě ta nevyřešená polovina. Tak je docela dobrý si pokecat o tom jak spínané zdroje fungují a jak by se řešily specifické nároky zesilovače na zdroj u spínaného. Nebo o čem by sis tady chtěl psát ty?

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Mam pocit že sa tu bavíme o spinanom zdroji do AUTOMOBILOVÉHO ZOSILNOVAČA. A Tam sa nič take ako tu riešiš Ty nepoužíva. Tým teda vymýšlaš uplne novú disciplínu. Ked si ale reálne sadneš k vývoju takéhoto zariadenia tak ako som to kedysi davno spravil ja  tak po velkom bádaní zistíš že to čo tu riešiš je uplný nezmysel.Tiež som šiel na to niekedy tak ako by si na to šiel Ty teraz.A po skusenostiach som bol vyliečeny z prúdovej poistky v takomto zdroji. Tak sa pokúšam Ti povedať že by bolo dobré nemiesť chlapca čo si chce postavit koncák do auta a radšej ho usmerniť tam kde treba.
Toto forum nieje len Tvoje a ked mam možnosť reagovat na take nezmysly čo tu chceš riešiť tak na ne reagujem.
Sam si sa priznal že koncakom do auta moc neholduješ tak prečo sa chceš za každú cenu škriepiť s človekom čo ich niekedy navrhoval a vyrábal a dodnes ich opravuje?

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Proto, aby pojistka zabrala v případě zkratu na výstupu, kdy poteče velký proud i při malém napětí

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

To sa ale rieši rocha inak ako si myslíš.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

To vím, ale proč na to nevyužít obvodů toho integráče, když už je tam má

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Skrat jednej alebo oboch výstupných vetiev zdroja voči sebe sa v takýchto zosilňovačoch nerieši. Rieši sa len skrat na vystupe samotných koncových zosilnovačov. A to dvomi spôsobmi.
Prvý spôsob je klasický ako u bežnych domacich koncákov snimanie napatia na emitorovom odpore konc. tranzistorov a nasledne odbudenie baze. počíta s s tým že to musí zdroj prežiť. A vždy aj prežije.
Druhý spôsob je obdobou toho prvého no pri odbudzovaní baze koncového tranzistora sa zopne ešte jeden tranzistor a ten skratne referenčne napatie vedúce k jednému z dvoch operačných zosilnovačov (komparatorov) ktore su sučastou io TL494. Kedže obvod 494 ma aj výstup tychto komparatorov vyvedený, je možne zaviesť tam aj hystereznu slučku a tým dej trocha podržat. Pri poklese ref napatia na komparatore dochádza k zablokovaniu vystupu io494 a tym k poklesu napatia na vystupe zdroja až do hodnoty kedy sa dej začne opakovat odznova. Je to takzvané cvakanie zosilnovača pri poruche konc tranzistorov.
Druhý komparator v io sa večšinou využiva na sledovanie niektoreho z konštrukterom určených stavov. Podapatie v palubnej sieti alebo prepatie popripade tepelná ochrana.

(upravil microlan 29. 7. 2014 6:49)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

djsteve: máš tu s tím největší zkušenosti a zatím jsi nám napsal jen to, jak to nedělat. Mohl by jsi heslovitě popsat jak by takový zdroj měl být dimenzován?

- frekvence
- typ a průřez jádra
- použité vodiče trafa
- tlumivky
- spínací tranzistory
- usměrňovací diody
- kapacita kondenzátorů

tak aby to fungovalo s opakujícími se proudovými špičkami 15A. Což odpovídá špičkovému odběru přes 1 kW. Musí se vše nadimenzovat na takový výkon? Pokud by nastala situace, jak píše danhard 20 Hz obdélník, tak by to už nebyla špička, ale víceméně trvalý odběr.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

"djsteve: máš tu s tím největší zkušenosti a zatím jsi nám napsal jen to, jak to nedělat."

Myslím že práve tým som poniektorím ušetril kopu zbytočnej roboty penazí a sklamania.
Na veci ktoré sa pýtaš sa až tak heslovite odpovedať nedá lebo kriterií na stavbu takéhoto zdroja je niekolko a možnosti ako to spraviť je tiež veľa. Kompletnny rozbor by vydal na knihu hrubú ako biblia.
Ked sa začnú riešit konkretne veci rad pridam svoje postrehy ku každej teme či už to bude Typ jadra frekvencia tranzistori kondíky atd.
Zatial sa o tom ale rozpisovať nemienim lebo presne viem ako by to asi dopadlo a to by tu bolo nadavania a osočovania až až.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

djsteve napsal:

Sam si sa priznal že koncakom do auta moc neholduješ tak prečo sa chceš za každú cenu škriepiť s človekom čo ich niekedy navrhoval a vyrábal a dodnes ich opravuje?

A kterej to je ?
Ten co tvrdí, že je to v autozesilovači jinak a nadproudovka zdroje tam není a popisuje, jak je do zdroje zatažená proudová ochrana s restartem ? Tomu zdroji je to jedno, kde se ten proud na sekundáru snímá.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

zas si ideš nasrať na hlavu chytrák Danhard?
Ešte raz pripomínam v žiadnom zdroji zosilnovača do auta prúdovu samostatnu poistku tak ako to tu chcete riešiť vy nenajdete. Takato poistka pracuje len v súcinnosti s koncákom ale na samotnej doske zdroja sa nerieši. A to už vobec nie na primarnej strane keby to chcel niekto snimat v napajaní 12V.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

djsteve: takže jsi jich několik navrhnul a vyrobil a nám radíš, abysme se do toho nepouštěli?

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

To som nepovedal. študujte vyvýjate stavajte tešte sa z výsledkov svojej prace a umu. Ale popravde je to celkom nakladná vec. Len samotný ferit epcos T50 výde na 13€ .A kde su veci dalšie?

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Ale T40 H21 mi zostalo ešte asi 300ks ak by bol zaujem smile

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

danhard napsal:

Pokud chceš regulovat, tak tam akumulační indukčnost být musí.
Pokud je to neregulovaný dvojčinný měnič, tak si vystačíš i s parazitními vlastnostmi trafa, rozběh a zkrat musíš ale stejně ošetřit přes PWM a tam se to dostaneš do horších stavů, než se špulkou.

Zdroje v autozesilovačích bývají bez napěťové regulace, nebo je tam jen jako ochrana před přepětím na výstupu. Při zátěži se dostane zdroj zase do plného otevření. Proto to jde i bez akumulačních indukčností. Je to maximálně oškubané a na nějakou regulaci PWM pod výkonem si tam nehrajou.
O tom ovšem někteří "machři" nemají ani ponětí a klidně by dělali výkonovou regulaci PWM bez cívky.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

djsteve napsal:

zas si ideš nasrať na hlavu chytrák Danhard?

Uklidni si trochu slovník, tvoje vyjadřování je v rozporu s bodem 3 pravidel.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

No to mi píše ten pravý............lol

Příspěvky [61 až 80 z 354]

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 6 ... 18 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£