(upravil antonio 23. 4. 2014 20:05)

Téma: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

Ahoj,

objednal jsem ze Slovenského eshopu, dvě položky, které pravděpodobně stahovali z externího skladu (u absolutní většiny sortimentu obchodu). Teď jde o to, že jsem objednávku stornoval a eshop na mě s poplatkem:

Spoiler

Vážený zákazník,

pripomináme Vám obchodné podmienky, s ktorými ste súhlasili pri  objednávke/ uzavretí kúpnej zmluvy na diaľku, platné podľa zbierky zákonov Slovenskéj republiky. Následne potvrdené administrátorom.

Kompletný výklad na: www.nona.sk


10. Storno objednávky

10.1. Storno objednávky zo strany kupujúceho po prevzatí tovaru.
V zmysle ustanovenia § 12 zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z. z.) má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy do 7 pracovných dní od prevzatia tovaru, pokiaľ bol tovar objednaný prostriedkami komunikácie na diaľku (internet, e-mail, telefón, fax). Tovar je potrebné vrátiť v pôvodnom balení spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu a dokladu o zaplatení. Relevantnými sú v tomto prípade dátum prevzatia tovaru kupujúcim od predávajúceho alebo od zásielkovej spoločnosti a dátum odoslania vráteného tovaru predávajúcemu.

10.2. Storno návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy -(odoslaná objednávka - zatiaľ nespracovaná)
Ako vyplýva z článku 2 týchto obchodných podmienok odoslanú objednávku, ktorá zatiaľ nebola predávajúcim spracovaná môže kupujúci bezplatne stornovať až do jej spracovania. Žiadosť o stornovanie objednávky je nutné zaslať e-mailom na adresu nonaservis@gmail.com E-mail musí obsahovať číslo objednávky. Toto číslo je uvedené v automatickej odpovedi, ktorú obdržíte na Váš kontaktný e-mail pri úspešnom vytvorení objednávky. Rovnako bezplatne môže kupujúci objednávku stornovať aj pokiaľ predávajúci nesplní zmluvné podmienky dodania tovaru.

10.3. Storno kúpnej zmluvy
Žiadosť o storno kúpnej zmluvy (teda po potvrdení objednávky) avšak ešte pred odoslaním tovaru, bude predávajúci akceptovať len po úhrade vynaložených nákladov na obstaranie a prípadné vrátenie záväzne objednaného tovaru z centrálneho skladu. Náklady spojené s obstaraním tovaru sú vo všetkých prípadoch vyčíslené minimálne na 5 EUR. Pri objednávke hmotnejšieho tvaru potom predstavuje sumu 4 ,00 € za každý začatý kilogram hmotnosti objednaného a potvrdeného tovaru. Pričom tieto náklady hradí strana, ktorá žiada o storno kúpnej zmluvy na bankový účet predávajúceho. Čiastka za vynaložené náklady musí byť na účte predávajúceho pripísaná najneskôr 1.pracovný deň pred plánovaným expedovaním tovaru.


S priateľským pozdravom Patrik Hruška- konateľ spoločnosti NONA delivery s.r.o.

Podle českého občanského zákoníku by to bylo snadné:

Spoiler

(7) Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.

Jak ale pokud je to objednávka ze Slovenska? Zboží ještě nebylo posláno.


Edit: Podle tohoto nemá nárok. hmm2

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

Tondo, záleží jaký máš žaludek ...

1. zaplatit, protože jsi při odeslání objednávky musel potvrdit souhlas s obchodními podmínkami

2. odepsat jim něco ve smyslu poručení obchodních pravidel evropské unie a spoléhat se na to,
že případnou žalobu kvůli 5€ soudný člověk nepodá

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

asi tak, jak pise mir.ku... obecne maji eshopy ve svych podminkach i napr. sankce za nevyzvednute dobirky atp., ale jeste jsem neslysel, ze by je nekdy nekdo vymahal ci vymohl. V pripade, ze se nejednalo o zbozi vyrabene pro tebe na zakazku a nebylo jeste odeslane, tezko mohou ocekavat nejake penize. Pokud si vzpominam, pred par lety bylo v EU prave uzakoneno, ze plati podminky zeme zakaznika, a ne zeme eshopu. A soucasny cesky obcansky zakonik hovori jasne. Na druhou stranu bych si pak od nich asi uz radeji nic neobjednaval... wink

Web

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

No jo, ale když souhlasíš s nějakou smlouvou tak je to jedno jakej platí zákoník když jsi odsouhlasil že v případě storna zaplatíš 4E, nebo se bratři na slovensku spletli a napsali tam hovadinu, tj. že při stornu objednávky zaplatíš storno poplatek což nějaký zákoník nedovoluje vymáhat poplatek po zákazníkovi?
______
Dle mého názoru jsi ale s tím storno poplatkem souhlasil v kupní smlouvě takže h oasi bdueš muset zaplatit což předpokládám jako 99% dalších lidí neuděláš big_smile

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

Piskomile, ono je to trochu jinak - ani smlouva nemuze stanovit nejake podminky, ktere odporuji zakonu. To bych si mohl dat do podminek na eshopu, ze nebudu vracet postovne, i kdyz novy obc. zakonik rika pravy opak. Dokonce i kdyz jako zakaznik s temi podminkami souhlasis, stale pokud stoji proti zakonu, je splnit nemusis. Proste zakon je nadrazen libovolnym smlouvam a pokud je jeho zneni splnene, plati.

Web

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

Zboží dorazilo, říkal jsem si, že kdyby byla bunda velká, tak holt těch cca 200Kč oželím, ono je to ale složitější a dokonce chtějí 25% z ceny, viz pokuty.

TAKŽE UPOZORNĚNÍ VŠEM, Z NONA.SK absolutně nic nekupovat! V opačném případě rikujete problémy s vracením a nejspíš i reklamací. Kvůli tomuto jsem se dokonce zaregistroval na heureku, kvůli recenzi, tohle nemůže zůstat bez odezvy.

Mě nezbývá než novou bundu prodat.

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

antonio: měla ses na to vykašlat a vůbec to nepřebírat, jsem zvědavý jak by slováci vyšetřovali dvě stovky big_smile... Takovejch tahanic a nákladů by z toho bylo...

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

antonio: na žádné storno pokuty NEMAJÍ nárok. Při nákupu na dálku v rámci EU platí zákon země, odkud bylo objednáváno. Tudíž ve tvém případě platí občanský zákoník ČR (leda bys nakupoval ve velkoobchodu jako firma, to by bylo podle obch. zákoníku, ten podobné pokuty umožňuje), který říká jasně - kupující má právo vrátit zboží bez udání důvodu do 14 dnů a má nárok i na vrácení poštovného. Pokud najdu v obchodních podminkach obchodu podobné bláboly, jako má tebou uvedený eshop, obloukem se mu vyhnu i za cenu objednání jinde za vyšší cenu nebo jiného zboží. Problémy s reklamací či případným vrácením nestojí za to. Bohužel pár takových eshopu kazí pak obchody těm seriozním.
Chápu, že jsi to převzal, protože jednáš férově a seriozně, bohužel jsi ale narazil na šmejdy.

Web

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

súhlas s pzwak smile

Web

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

Antonio, mal najprv presondovat ci niekto tu z fora tuto firmu nemoze preverit. Mludne by som to urobil, mam to Ziliny na skok, 1km. Ale podla mna to je home shop, ktorom tiez objednavaju z nejakych velkoskladov.  Ta Teplicka je mala dedinka, keby tam nebola fabrika KIA nikto o nej nic nevie. Skoda, neskoro som to tu zbadal. Ak by si nieco este s nimi chcel riesit, daj vediet.

(upravil antonio 16. 5. 2014 19:35)

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

Jo, nejspíš to bude malinký překupníček... bundu už jsem prodal a recenzi na heurece mají, pro mě to skončilo.


Rezenci kopíruji sem, bo ji smazali:

+ Cena, která se mě nakonec krutě vymstila

- Neochota změnit obsah objednávky natož ji celou stornovat (dokonce ještě i před odesláním!), v opačném případě vás prodejce opakovaně odkazuje na obchodní podmínky, ve kterých je spousta textu ohledně storno poplatcích a v případě vrácení i pokut.
- Co se týče pokut, vyžadují 25% z ceny zboží, třebaže na to podle občanského práva platného pro země EU nemají nárok - viz: http://cz.theshoppingassistant.com...
- Tzn. že než se tahat o vrácení peněz podle platného zákoníku, než se s tím tahat, jste nuceni si zboží raději nechat.
- Zboží poslali dřív, než jsme emailově dořešili spor ohledně poplatcích.
- Neochota sdělit stav objednávky - zaslání poštovního kódu balíku.

Nikdy, NIKDY víc!

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

Pro obyvatele EU platí občanský zákoník té země jejíž jsou občany. Tedy pro čechy ČR, není tedy potřeba vůbec řešit nějaké obchodní podmínky eshopu. Pokud by v nich bylo něco, co odporuje občanskému zákoníku, tak stejně platí občanský zákoník. Obchodní podmínky na webu prodejce jsou buď přepsaný ob. zákoník nebo nějaká bouda na zákazníka, aby ho prodejce ochcal (když mu an to zákazník skočí). Stačí odkázat na paragraf občanského zákoníku a případně zahrozit obchodní inspekcí. Hlavně si nenechat od nikoho srát na hlavu.

Web

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

http://obchody.heureka.cz/nona-sk/recenze/

Jak se kroutí šmejdi, prý "25% z ceny tovaru sme nútený požadovať na základe značných finančných strát ,vzniknutých zo strany neserióznych zákazníkov" lol

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

jojo, každý si vykládá zákon jak se mu to hodí. Jejich reakce je naprosto nepřiměřená, než aby se omluvili, tak ještě útočí. Fuj...

Web

(upravil danhard 14. 5. 2014 13:45)

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

antonio: To je dobře, že jsi dobře dopadl.
Ale z prinipu je jim to zapotřebí omlátit o hlavu. To jde už do stovek tisís, co jsem "zachránil" mé smečce důchodců (každej má 2 babičky a 2 dědečky, tudíž je na světě 4x tolik babiček a dědečků, co lidí), u mě především máti a tchýně, z různej "akčních" nákupů, zaplat PánBůh, na internetu neuměj smile
Takže minimálně využívat znalosti zákonných prostředků.

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

danhard: Tak vyhodil jsem oknem pětikilo, to jsem moc dobře nedopadl...

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

http://obchody.heureka.cz/nona-sk/recenze/ :DD...

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

Já to nebyl! big_smile

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

"Recenze byla smazána z důvodu opakovaného hodnocení jedním uživatelem"

wtf?! yikes

(upravil Crifodo 17. 5. 2014 9:34)

Re: NONA.SK - zkušenost, varování, recenze

Spousta lidí, možná dokonce většina, kupuje ráda v eshopech. Pohodlí, já sedím a oni se smekají.
Tohle je odvrácená strana eshopů. Ani nevíte, jak vypadá ksicht, který toužíte rozšlápnout a který by si to vůči vám v kamenném obchodě nikdy nedovolil, protože by příští měsíc zkrachoval.