Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 4)

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

  Stránky: 1 2 3 4 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 71]

Téma: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Zdravím. Pokusím se popsat co nejpřesněji svojí situaci.

Jak název napovídá, mám gramofon NC450, který jsem vlastnoručně upravoval podle návodů nalezených na elektro a hifi fórech. Tímto tedy doufám, že nenaštvu zaryté ctitele originálních řešení. Provedl jsem tyto úpravy:
-Předrátoval jsem ramínko kabílkama Project
-Přenoska AT95
-Kablíky vedou od přenosky bez přerušení na výstupní chinch konektory (vynechané mutovací relé)
-Vyměněné elity za nové Nipon Chemicon a vyměněn potenciometr a trimry za nové (potenciometr vyměněn za identický typ, byla fuška ho sehnat)
-Transformátor jsem vyndal ven, do gramofonu je přivedených střídavých 12V
-Motůrek jsem zavěsil na gumový řemínek podle vzoru NC500
-Nový talíř a subtalíř

To je asi vše. Z gramofonu vedu signál do předzesilovače Vincent PHO 111 a z něj do koncovýho zesilovače. A teď probém.
Když vše zapnu (motor stojí), je vše v pořádku. Když ovšem spustím motor (ramínko na stojánku), v reprácích se ozve slabý brum. Co to může dělat? Jak říkám, trafo tam není, motor je odpružen. Brum se ozve nárazově, ne pomalým rozběhem motůrku, ale hned (navíc změna rychlosti motůrku na brum nemá vliv), brum se ozve nejdříve více z jednoho reproduktoru, a pak po chvíli běhu motorku se zřejmě sepne nějaké relátko (je slyšet cvaknutí) a v tom se brum ozve i z druhého reproduktoru. Jako kdyby to dělaly ty relátka. To jde?

Problém jsem se snažil řešit následovně:
Prohazoval jsem vidličky v zásuvkách - bez výsledku; připojil jsem zemnící vodič nejdříve k předzesilovači, poté ke koncovému zesilovači, a zkoušel se s ním dotýkat na různých kovových částech gramofonu, včetně obalu motůrku - bez výsledku; nakonec jsem na gramofon přidělal šroubovací svorku a na ní připojil zemnící vodič od ramínka, tuto svorku jsem pak připojil nejdříve k předzesilovači a pak na koncový zesilovač - také bez pozitivního výsledku - Naopak!! Když spojím zem předzesilovače či koncáku s touto zemnící svorkou, přidá se do zvuku další brum, a kvůli němu ani nemusím zapínat motor. To mi už vůbec neleze do hlavy, všude se člověk dočte, že se mají komponenty propojovat zemnícím vodičem pro odstranění brumu, a u mě to má vždy opačný účinek.

Snad ještě uvedu, že všechny komponenty jsou zapojené ve stejné rozdvojce, a ke všem vedou dva dráty, tedy třída 2.
Tak snad jsem na nic nezapoměl.

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Rameno je uzemněné?

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

To jsem právě vyvedl na tu zemnící svorku.

(upravil stiglitz 31. 10. 2013 22:13)

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Jo, a ještě pod motorkem mám hliníkový plech, rozměrný, jakoby stínění, to mne nenapadlo samo, ale měl jsem rozebranou NC300, a tam to je pod motorem, i pod přenoskou, normálně hliníková folie nalepená na dně, a spojená se zemí. Možná píšu nesmysly, ale udělal jsem to podle toho, a neslyším fakt nic, ani na max. Jo, a taky zkus vyměnit kabel, cinch, já měl problém tam.
Jestli někdo poradí, tak myslím Sagitarius..!

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Hmm, zajímavé smile , ale moc mi to na motor nesedí, řekl bych, že je od signálových kabelů v dostatečné vzdálenosti.
Kabely bych měl mít taky dobrý, vyrobil jsem je z RG-62..

(upravil stiglitz 31. 10. 2013 22:59)

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

To nemusí být motor, nutně, to může být jedno k druhému, a pak v součtu... Za zkoušku nic nedáš, alobal seber v kuchyni.

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

hliníkovým alobalem těžko odstíní  silné mag. pole motoru...

Často to bývá  správným zemněním, smyčkou signálových kabelů,máš je u sebe? co spoj gramofon s preampem samostatným vodičem? jak je řešený preamp? nějaké povídání máš tady..

http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.ph … 854#196854

http://web.telecom.cz/macura/predzesil.htm

Web

(upravil johny.coat 1. 11. 2013 9:48)

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Ve vedení země mám guláš, ale popíši, jak to mám nyní:
Z přenosky (AT95) vedou 4 signálové vodiče na cinch konektory. Vodiče vedoucí zem nejsou spojeny. Cinche mají izolační podložky. Z chinchů je signál veden koaxiálními kabely, každý kanál má vlastní, ani tam tedy není zem spojená. Jak je to zapojené v předzesilovači nevím, je to tovární výrobek.
Zem raménka je vedena přímo na zemnící svorku a není s ničím jiným propojena. Zemnící svorka by rovněž měla býti odizolovaná od plechové vany - nepamatuju si přesně, jakou jsem tam dával, ale při pohledu na ní tam je plastová podložka.
Plechová vana je spojena vodičem s plošňákem. Na to samé místo vede ještě jeden vodič, mám pocit že od fotoelektrického vypínání.

Když mám gramofon zcela vypnutý, zesilovač s předzesilovačem zapnutý a připojím zemnící vodič vedený od předzesilovače na zemnící svorku gramofonu (která je připojená k ramínku), ozve se výrazný brum, ale jen z jednoho repráku (nebo z obou ale jedna strana výrazně převažuje) - přitom zdůrazňuju, že je gramofon vypnutý, motor se netočí.

Při zapnutí motoru se ozve jiný brum, nebo vrčení, či co to je, slabé, při poslechu z reprobeden téměř neslyšné, ale při sluchátkách obtěžující. Ozývá se nejdříve z jednoho repráku (sluchátka), a po asi 2 vteřinách cvakne v gramofonu nějaké relátko, a brum se ozve i z druhého repráku (sluchátka).

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Musel bych se kouknout, ale zem mám spojenou s pouzdrem, obalem motoru. Na devadesát %, a se samotným chassis.

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

To znamená, že jsi na motor natvrdo přiletoval vodič? A ten máš pak připojený k šasí, nebo k zemi ramínka, nebo vše spojené dohromady? Já zkoušel přiložit vodič od zemnící svorky předzesilovače (i koncáku) na pouzdro motoru, a na zvuku se to nijak neprojevilo.

(upravil stiglitz 1. 11. 2013 0:48)

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Zítra kouknu. Ale vím, že tam je víc kablíků spojených, a vyvedených na zem. šroubek. Ale vím, že motorek NZC300 měl i očko pro zemnění.

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Renown na Slovanetu napsal:

U každého gramofonu Project vede z ramene šest vodičů. Červený R+, zelený R-, bílý L+, modrý L- a černý, který vede skrz kardan na trubku ramene. Šestý vodič je světle zelený a je zespodu připojen na závěs ramene. V cinchové krabičce je spojen s černým vodičem a oba jsou připojeny na zemnící svorku. L- ani R- s nimi nejsou v gramofonu nikde spojeny. Výstupní cinche jsou izolované. Na zemnící svorku jsou tedy vodivě připojeny všechny kovové díly ramene, ať už to má safírová ložiska či nikoliv. Některé gramofony mají i ložisko talíře spojené vodivě se zemnící svorku.

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

johny.coat napsal:

"Jak je to zapojené v předzesilovači nevím, je to tovární výrobek. "

Na preampu máš zemnící šroubek, který spoj samostatným drátem s gramofonem. Můžeš ohmetrem prozvonit jestli je ten zemnici šroubek spojený se zemí cinchů co čouhají z preampu. Kabely se musi vest u sebe jinak se do vzniklé smyčky indukuje rušivé pole.

"Zem raménka je vedena přímo na zemnící svorku a není s ničím jiným propojena."

Chyba

"Zemnící svorka by rovněž měla býti odizolovaná od plechové vany .. je plastová podložka."

Divné ne?

Web

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Jak říkám - propojení preampu  zemnícím vodičem s mnou dodělanou svorkou má za následek nárůst brumu, nikoliv úbytek.

Když mám tedy chybně propojené země v gramofonu, popiš mi prosím detailně, jak bych to měl propojit.

Zem raménka jsem propojil pouze se svorkou, protože jsem na internetu četl, že se to takto dělá u NC500.

Propípání zemí předzesilovače určitě udělám.

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Skúšal si ten MM predzosík aj s iným gramcom?

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Nezkoušel, protože jiný gramofon nemám.
Ale vzal jsem do ruky multimetr a zjistil jsem následující skutečnosti:
- V předzesilovači jsou signálové země propojeny.
- Signálové země v předzesilovači jsou rovněž propojeny se zemnícím šroubem.
Nevím jestli tyto skutečnosti jsou špatné nebo to je normální, ale dál jsem zjistil zcela zásadní informaci:
Zem levého signálu v gramofonu je spojena se zemnící svorkou!

Jak je to možné, to teda nevím, vědomě sem to nespojoval, kdy k tomu došlo je mi záhadou. Jdu rozebrat gramofon..

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

A vedeš ty signálové kablíky těsně u sebe? Společně s tím zemnícím drátem? Nesmí tam vznikat zemní smyčka..

Web

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Já tedy nevím, ale zem jakéhokoli signálu by se zemí přístroje být spojena neměla. Děje se to, že jsou spojeny země levého a pravého kanálu, ale i to pravověrní považují za prasečinu, nicméně VM 2XXX to tak měla, totiž byly propojené obě země přímo na přenosce.
Zemnící svorku mám spojenou se šasi, osou talíře, ramenem, a stínícími plechy pod ramenem, a motorem, avšak s žádnou zemí signálu..!

To by pak totiž zemění ramene ztratilo smysl, a mohly by v něm být tedy pouze signál levý a pravý, a to je všechno, stačilo by ještě tedy uzemnit rameno, jestliže to je tak že v preampu máš obě země propojeny.
To by mělo dost podstatný pozitivní vliv na pohyblivost ramene, bylo by ještě volnější, žádné ovlivňování průchozími kabely. Ale takhle to nejde.

Já jsem koupil dva RCA konektory female, a tak jak se má, vyvedl z ramene signál levý a pravý, a zem levou a pravou. Přímo z přenosky, a země v přístroji mají vše separátně, vyvedené na šroubek, spojené s phono vstupem zesilovače. Není tam ani při maximální hlasitosti žádný brum, a že před tím byl. Kup dva samičí cinche v elektru, vykašli se na pozlacené kraviny, rozdíl stejně neuslyšíš, jestli Ti tu někdo bude psát, že jo, tak mu nevěř, tyhle stojí kolem osmi kaček kus, a přepájej to, stačí do panelu vzadu pod víkem vrtnout dvě díry. A měl bys mít klid.

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Pro stiglitz: Nevím, zda jsi četl můj první příspěvek, ale píši v něm, že jsem na gramofon přidělal výstupní chinche a na ně jsem vše vedl odděleně, levý singál, pravý signál, levou zem a pravou zem. Zem ramínka na zemnící šroub.
A teď jsem zjistil, že nějakým nedopatřením je levá zem propojená se zemí ramínka.

Už vím proč. Špatně jsem odizoloval levý chinch konektor od plechové vany, zároveň jsem zjistil, že zemnící svorka není odizolovaná od vany, jak jsem se mylně domníval, takže vanou se jejich země propojily. Toto jsem opravil, a nyní funguje zemnící svorka ukázkově. Bez zapojení v reprácích silný brum, po zapojení hrobové ticho. Bohužel, jakmile zapnu motor gramofonu, opět se ozve ten starý známý slabý brum.
Na zemnící svorku je momentálně připojené pouze ramínko a plechová vana.

Takže teď zkusím připojit na svorku zbytek - tu hlavní kovovou základnu, ložisko talíře, a motor - pokud jsem to dobře pochopil, tak na motor se prostě na féra naletuje drát. A budu se modlit, aby ten brum konečně odešel pryč! big_smile

Re: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Ano, četl jsem to, jsem Kuba.

Příspěvky [1 až 20 z 71]

  Stránky: 1 2 3 4 »»»

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£