Re: DPA vs. HYPA
Ještě k těm testům:Ukázkový příklad bylo hodnocení stroje jednoho nejmenovaného včelaře.Spousta lidí tam slyšela jiskru a kdo ví co ještě.A co tam nakonec bylo?:)
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » DPA vs. HYPA
Ještě k těm testům:Ukázkový příklad bylo hodnocení stroje jednoho nejmenovaného včelaře.Spousta lidí tam slyšela jiskru a kdo ví co ještě.A co tam nakonec bylo?:)
Jinak sorry ale připadá mi to jako zjevná reklama, to kdyby viděl Sinclair
A autori se nevyjadri, divne.
Keby sa vyjadrili, to by si ešte začal skákať za reklamu však?
Tak také přispěju svojí troškou do mlýna. Dnes si byl Bastl s Quartem u mě poslechnout bedny a Bastl vzal DPA222 v Opampovo úpravě a Quart vzal svoji A170 a A200. Testovací sestava byla tedy následující:
HTPC s Esi Juli@ (ošesaná na kost a předrátovaná:-)
DAC Casea Syrius2 Synchro
Předek SP Audio Hypa 300
Koncáky:
Rotel RHB-10
DPA 222 mk2 v úpravě s rychlými trandy od Opampa (dobrá práce Ondro)
SP Audio A170
SP Audio A200
Bedny: Visaton Tiw 300, SS Revelator 18W, BG Neo 10+3 koax
bližší info zde: http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.php?t=13811
Signálové kabely udělané ze zázračného tenkého koaxu, který sem dlouho somroval od Sendyho (děkuju ještě jednou:-)
Reprokabely Kimber PR8 (klasická pomlázka cca 5mm2, 2x1,8m)
Vybýrali jsme kvalitní nahrávky, dost se poslouchalo Vivaldiho Jaro, něco od Nohavici, různý testovácí výběry, ze zvědavosti jsme zkusili i Tarju Turunen nebo Pendulum. Hrálo i dost jiný muziky, ke který by se mohl vyjádřit spíše Jirka nebo Pavel.....
Moje postřehy nejsou nic nového nebo překvapujího.
DPA 222 speed editon – Předně bych každýmu, kdo ten zesilovač už má úpravu doporučíl. Dobrá práce Ondro, majitelé by ti měli poděkovat. Bylo pro mě celkem překvapení, že relativně slabý zesilovač celkem dobře uhraje moje velké necitlivé bedny. I basy byly relativně slušný. I když z testu asi nejhorší, pořád velmi dobrý. Obzvláště když si člověk uvědomí dobu vzniku a výkon. Žádný zahanbení se z mýho pohledu nekonalo. Pořád má co říct.
SP Audio A170 – Musím říct, že jako přímej konkurent 222 se mi líbí víc. Zvuk je otevřenější a ještě klidnější s lepší dynamikou a podáním prostoru. Kontrola na spodku kupodivu taky v pořádku.
SP Audio A200 – Zase o kousek dál ve všem od menšího bratra. Na 200W zesilovač dobrá kontrola beden. Výbornej zesilovač. Středy a výšky asi nejdál z testovaných. Moc se mi líbí mechanický provedení. To je prostě TOP.
Rotel RHB-10 – Jeho druhá konfrontace se špičkovým DIY. Z mého pohledu se zase nekonalo žádné drama, ale rozdíly byly slyšitelné. Nejlepší kontrola na basech. Nedělala mu problémy ani koncertní hlasitost bicích, za čož se omlouvám svým sousedům a zároveň děkuju, že nechali můj jistič napokoji. Visatony s minimální výchylkou byly na hrudníku pěkně cítit. Když ale uvážím, že s 300W/4 byl suveréně nejsilnější, na spodku sem čekal větší rozdíl. SP mělo lepší prostor a zvuk se ještě více uklidnil. Tím ale nechci říct že by předtím byl u některého ze siličů nervozní.
Dodal bych, že rozdíly to byly slyšitelné, osobně sem neměl pocit, že byl nějaký zesilovač deklasován. Rozdíly to byly nejslyšitelnější opět na klasice a věcech, který si já úplně běžně nepouštím. Ten kdo má 222 ať jí neváhá upravit a myslím, že mu i dál bude dělat radost a nemusí se bát jí s lecčím srovnat. Ten kdo přemýšlí co bude stavět by měl A170 minimálně zvážit. Je to velmi slušnej zesilovač. Také bych si velmi rád poslech SP A400, protože před tou u ž by Rotel neměl výkonově navrch a mohlo by to být velmi zajímavé. Stejně tak rád bych si vedle toho poslech CFB 400. Ten, co sem slyšel u Dawsaa se mi líbil.
Závěrem bych rád klukům poděkoval za příjemnou akci a fajn strávený odpoledne a fajn pokec.
Dovolím si něco málo, ne úplně k tematu, ale o testování.
Porovnával jsem sluchátkové zesilovače. Udělal jsem si jednoduchý odporový rozbočovač signálu z DAC, abych mohl oba zapojit paralelně, a páčkový přepínač sluchátkového výstupu. Oba zesilovače jsem nastavil aby měly při přepínání naprosto stejnou hlasitost. Mimochodem jednalo se o dva zesilovače z třídy hi-fi, mosfet SDS-Labs a LME49600. Vyzkoušel jsem takto spoustu nahrávek. Některé zněly příjemněji na jednom, jině zase na tom druhém (záměrně píšu příjemněji, nikoliv lépe). Ale jasně jsem poznával rozdíly. Poté jsem místnost opustil a požádal mou drahou, aby mi prohodila kabely tak abych nepoznal který je který. Vytáhl jsem muziku kterou jsem ještě nikdy neslyšel a začal znovu poslouchat a přepínat. No a ejhle, najednou jsem nebyl schopen poznat co vlastně hraje. Musel jsem zkonstatovat, že až doposud bylo testování velice sugestivní. To co jsem čekal od mosfetu si tam prostě mozek dosadil, protože „takhle sametově přeci mosfet hrát má“, a naopak když jsem věděl že mám přepnuto na 49600, jasně jsem slyšel jeho nekompromisní rychlost bez jakéhokoliv zkreslení. Až teprve když jsem nevěděl kam mám přepnuto, a poslouchal neznámou muziku, zjistil jsem, jak je vše relativní a jak snadno člověk vynáší skálopevné soudy. Mnohdy je ale přátelé všechno jinak.
Souhlas.
Jednou jsem zažil "slepý" test zesíků - PA. krmily stejné bedny (Nexo S12) byly napájeny přes stejný procesor. No a přiznám se, že jsem měl velké problémy si všimnout vůbec rozdílu.
Jednalo se o zesíky stejné kategorie, tj nebyl tam žádný "šmejd" srovnával se Crown Macro Tech, Crest PRO 200, Lab Gruppen FP, a výsledek pro mne byl - nesrovnatelné. Buď už kulový slyším, nebo jsou rozdíly tak málo patrné, že je přikládám spíš subjektivnímu pocitu, než něčemu objektivnímu. Předesílám, nežhavil jsem je na plný výkon. srovnáno na stejnou hlasitost, poslech v "blízkém poli" cca 2m od bedny.
Jediné, kde jsem poznal rozdíl bylo, když jsem totéž páchali na basech (opět Nexo RS15). Tam rozdíl byl poznat a bylo to spíš cítit, než slyšet... Prostě některý zesíky nedaly z toho basu takový ten masívní attack (typicky úder kopáku) - nejlíp se projevil ten Crown. Lab gruppen byl v tomto ohledu slabší - tak kopák byl spíš jako utlumený, nebyl tam ten agresivní úder.
třeba baskytaru podali všechny velmi stejně. Největší rozdíl byl o přenosu bicích - kopák. Ale rozdíly nebyly ani tentokrát nijak markantní, ale byly všimnutelný.
Byly napájeny přes stejný procesor...a jsme u kořene - až tu digitální mršbu vyhodíš, možná budeš slyšet rozdíly větší...
kazzatel
jj na to jsem chtěl poukázat. Přes stejný procesor. Vyhodit procesotr? Ani náhodou, páč mi pak každej magor za pultem usmaží repráky.
V reálu na to hrajem i na vybuzený, ale to je zas takovej "kravál" že nějaký rozdíly lovit je mimo mísu...
V současný době L.A. z S12 krmíme těmi Lab Gruppeny, Sub RS15 krmíme NXAMPem a na SUB sub EAW 2001 krmíme tím Macrotechem. Docela to ujde. Slušný tlak se solidní dynamikou, pokud to zas nemá v rukách hlukař místo zvukaře...
I bicí s orchestrem to opravdu solidně přenese. tzn jede celý orchestr a bicí jsou furt bicí s attackem a všemi parádičkami.
"digitální mršba"
Ano, digitálny záznam (hlavne 44/16) má svoje nedostatky, ale 99,9% testov, kde účastníci jasne "počujú" a popisujú všetky mikrodetaily a rozdiely, sú testy s obyčajným CD, často na nahrávkach nevalnej kvality. Ale len keď vedia, čo hrá. Pri slepom teste záhadne "ohluchnú"...
Málokto prizná to, čo bastlecs pár príspevkov vyššie!
JJ, jak se zdá, jsi typickej dnešní moderní...no řekněme pohodář...vše nastaveno na flešce, jde vo hovno, to stačí...jak říká Jirka Krampera, sjednocovači zvuku, tj. zvuk jak zprdele ouplně všude...a tak lidi slyšej prdelňák naživo, v rádiu, doma a nakonec jím testujou zvuk aparátu...a pak když se jich zeptáš, co uslyšíš po velký ráně do kotle, jen čuměj s otevřenou....
No pohodář...spíš jsem rezignovanej jedinec.
Jde mi o to , aby PA hrálo jak má, a hlavně aby mi je nikdo neugriloval. Tj repráky krmím zesíkama vhodného příkonu (vyšší než je jmenovitá repráků (aby se nehrnuly do limitace) a výhybku a limiter (a všechno kolem) mi jaxi obstarává digitální mršitel - procesor NX242. Mám jakousi vnitřní jistotu že dělicí kmitočty jsou tam, kde je výrobce - repráků a taky toho procesoru - dal a kde tudíž mají být, díky zpětný vazbě doufám, že mi je nikdo "neohulí" tak že pak budu vyhazovat velký peníze za opravný kity repráků. Jede nám ten apec už 4-tý rok a zatím bez ztráty kmitačky...
Uhnil zatím jen jeden zes, Crest PRO 2000 - nafouknutý kondíky a kýbl mrtvejch SMD. Opravenou výměnou celý desky.
No a taky jsem už postarší jedinec, takže i moje ucho je už patrně "benevolentnější" )
Jak já říkám, nejsem netopejr. Je třeba fakt, že když jsem si na hlávku poprvý nasadil sluchátka od Sennheiseru, tak jsem v mnohých nahrávkách uslyšel věci, o kterých jsem do tý doby neměl tušení, že tam jsou ). Ale to už je taky hóóóódně stará zkušenost.
Když se teda držíme toho tématu v nadpisu, tak bys nám ještě mohl říct jak se jmenuješ, odkud jsi a čím bys chtěl být. Ať je t teda komplet OT se vším všudy Až se tím balastem bude někdo probírat, bude mít radost, jak málo se toho ktématu dozví na 5ti stránkách textu...
bastlec: vidiš, asi máš pravdu, neslyšeli jsme asi nic, byla to čistá sugesce.
PA není žádný HiFi a myslím, že většina lidí fakt nebude hledat nějaký úžasný rozdíly ve zvuku, co tu popisujte... Tam raději použiju Dčko, než nějakou topivou AB kurvu, co tam protopí kilowatty. DSP je taky perfektní věc, a to si pište, že jde udělat kvalitně. Doma je to jiná, HiFi je HiFi...ale také se nesnažím hledat nějaký super úžasný jemný výšky, středy, nebo perfektní a přesný basy. Prostě poslouchám, mám to, co mi vyhovuje. Na můj rock a elektro to stačí. Stejně tak nechápu neustálé potápění Dček. Zvuk je v pohodě, není to sice žádnej hájend, ale hraje to a hraje to dobře. Jen to prosím nechápejte tak, že chci vyvolat flame D vs AB, toho tady bylo hromady a nikomu to neprospělo, každej víme svoje. Že už se to tady kompletně zvrhlo a s tématem to nemá nic společnýho, taky o něčem vypovídá...
Já jen nechápu, proč se debata pořád stáčí mimo téma a proč jakmile někdo konečně napíše příspěvek, kterej má nějakej obsah, je mezi řádky obviněn z toho, že něco potápí nebo, že si něco vsugeroval. Pojdťe, vytáhněte někdo ještě to, že to je reklama, ať to máme komplet. Zájímavý, že to slyšelo už X lidí na X místech pravděpodobně s podobnými závěry. Já už sem svůj zážitek z testu kulantněji napsat neuměl. Jestli se to někoho dotklo, musí se s tím srovnat sám.
Připomíná mi to bajku o lišce a hroznech...
Milan to napsal velmi dobře, jen je vidět, že v některých formulacích si je mírně nejistý a krapet si protiřečí. Osobně mě překvapila chvála Rotelu, neboť z týhle firmy jsem nikdy nebyl kór moc nadšenej, na druhou stranu je vidět, že velkým výkonem se dá leccos přetlouct...
Teď nevím co konkrétně myslíš, ale je to možné. Doufám, že jsme všichni rozumní a soudní a že to nikdo nebude brát absolutně a vytesávat do kamene. Pokud jde o Rotel, nevím jak jiné modely, ale tenhle se mi zdá zvukově docela vysoko. Vím, že to není top a něco nepřekonatelného. Pokud budu ale realista a nebudu řešit nejspodnější oktávu, kde Rotel profituje z výkonu, tak když zbytek srovnám s tou 222, osobně bych měl problém se rozhodnout co je lepší. Musel bych to tu chvilku mít. Během těch dvou nebo tří hodin bych se rozhodovat nechtěl. Zdálo se mi, že hrajou stejnou ligu, akorát Rotel profituje z většího výkonu. A to si myslím, že pro starej komerční zesilovač není vůbec špatná vizitka. Už ale vím, co bylo myšleno tou lehkou zrnitostí a větším klidem. Toho sem si poprvé moc nevšímal. Možná sem byl v eufórii, že se nekonalo žádné drama. Aspoň teda tenkrát z mého pohledu. Na klasice už sem si toho rozdílu oproti A200 všiml relativně snadno. Rozdíly byly, ale poražení byli se ctí. Aspoň tak to vnímám já. Ona ta velikost toho rozdílu je vždycky hrozně subjektivní a nelze jí písmenkama přenést na fórum.
...a hlavně kdo si/komu to hraje - nezlobí
BTW, doufám, že to tu nějaký Pekelník nepřevine v D vs. AB jako na hifinázorech
Líbí se mi jak jste všicni taktně přešli mou připomínku ke kvalitě sluchu s rostoucím věkem,zase jen to tlachání,lepší,horší,po zapojení hned jsem slyšel jak to bylo lepší.....odpovědi na rozdíly se člověk nedočká,nidko to nepojmenuje,nebo to neumí pojmenovat?
Reálný poslechový test na slepo by dopadl kdoví jak,nejlepší by bylo aby to mělo smysl (to jsou základy statistiky) ten test opakovat na slepo třeba s 5-ti lidmi řekněme týden každý den,potom výsledky vyhodnotit.
Nevím jakou očekáváš odpověď.
Není to jen o rozsahu, ale hlavně o zkušenostech.
Já bych víc věřil starýmu zvukaři, kterej přestavá slyšet někde na 15kHz, než mladýmu tetřevovi bez zkušeností, kterej slyší do 20k.
Ale JAKEJCH ZKUŠENOSTECH? Zatím se jen všude dozvídám o čem to není Pojmenujte to a definujte co je ta zkušenost kua! To ještě nikdo nikde neudělal.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » DPA vs. HYPA