Téma: Pumpy

Teď jsem četl vlákno o e85 a přimělo mě to k zamyšlení. Je to leckde, tak proč ne tady - doporučte pumpy levné, varuje před špatnými zkušenostmi...

Když se to vlákno neujme, tak to samo umře. smile

Začnu - výborný poměr kvalita cena nabízí Tank&Go v Praze Čestlicích. Je to tankomat, takže karta-limit-tank, nazdar. Žádný fronty u pokladen. I teď je tam 95 za 34,20 tuším. Moje auto asi není úplně dobrý testovací kus, zajímaly by mne názory na pití od téhle pumpy od někoho, kdo má motor náchylnější na kvalitu paliva.

Nikdy mě z levných nezklamala ani ONO u podolského mostu na spojce Písek-Tábor. Jinak k ONO moc nejezdím.

Kluci hodně tankujou taky ve Strašnicích u takové zapadlé zelené pumpy, ale neberou karty.

Re: Pumpy

... tankuji pouze u benzínek OMV, mám výhodu, že jsou všude a kvalita je neměnná ... na případnou otázku na důvod, je tu jednoduchá odpověď a to, že na jejich naftu najedu prostě nejvíc ... natankovaných 48 litrů mě zaveze až 900 km daleko ... wink

... zásadně se vyhýbám benzinkám, co mají nejlepší - rozuměj nejvýhodnější - cenu ...

(upravil IO 19. 1. 2012 22:56)

Re: Pumpy

Na kvalitu benzínu se mi zdá nejcitlivější moje stará LADA2105. Hlavně vloni, protože jsem měl špatnou cívku zapalování a taky palivový čerpadlo nestíhalo dodávat plný průtok. Nejhůř jsem dopadl v Jihlavě u jedné z těch benzin při supermarketech. Motor blbě táhl, hodně žral a chcípal. ONO bez problémů, ale nemám to přímo na trase a jsou tam fronty. U Slovnaftu taky žádnej problém, zdá se mi, že s jejich benzínem mám nejnižší spotřebu. Nejlepší asi u Lukoilu v Pelhřimově, auto jakoby mělo větší sílu, zejména s jejich Super 98 bych řekl skoro o 10%. Holt ruský auto je vlastenec a nejradši má benzín od ruských firem big_smile. U Renaulta se mi ten rozdíl nezdál tak velký, ona si to ta elektronika asi nějak upravuje, že to nepoznám.

Re: Pumpy

No, když člověk zná své auto (jak se chová), tak by rozdíl v kvalitě paliva asi poznat měl u auta jakéhokoliv - nového i staršího. Právě u moderních aut, kde elektronika nadřazuje ekologické parametry nad ostatními parametry jízdy, to paradoxně asi bude platit o to více. Když budu mluvit za sebe - u minulého auta, které jsem měl 10 let - Renault 19, motor Energy E7J 1,4 byl rozdíl velký. Po natankování do prázdné nádrže horší palivo nemělo takový krouťák odspodu, prostě ta pružnost tam byla menší a celkově to působilo - nevím jak se mám vyjádřit - tak nějak drsněji. Při troše fantazie něco jako přechodové zkreslení u zesilovače big_smile . Blbé přirovnání, vím. No a při dobrém palivu to hned bralo líp odspodu a celkově to působilo tak nějak jemně - sametově a přitom pevně. Fakt nevím, jak to popsat. No a u současného auta taky Renault, motor K4M 1,6 je to stejné.
Pozor, v žádném případě nemluvím o nějakém vynechávání nebo dušení. To už by bylo špatné moc. Mluvím jenom o těch jemných nuancích.
Takže buďto jenom já jsem na to přecitlivělý anebo to opravdu stojí na nějakých objektivních základech (rychlost hoření, výhřevnost...), nevím...

Re: Pumpy

Musím Vám doporučit Benzinu, jezdím na Český benzím od té doby co mám auto a nikdy jsem si nemohl stěžovat. smile, ale určitě to nebude tím, že občas dělám pro rafinérskou smile

(upravil Fox_25 20. 1. 2012 2:59)

Re: Pumpy

Tak to doporučuji benzínku ve Zlíně, za 37,90 vám tam prodají litr naturalu, malinko přes 38 stojí nafta. Asi to je se zlatým práškem. Aplikoval bych tam fintu "tak já si nakapu 20 litrů".

Za sebe silně nedoporučuji zapadlou benzínku ve Vsetíně(Lázky) na staré cestě na Valašské meziříčí. Auto sotva jede a musí se více vytáčet. Unicorn v rokytnici osobně nevím, jen vím že jeden známý po natankování nafty zadřel čerpadlo a ucpal vstřiky. Můj názor je že dobrých benzínek bude dost, horší je to s těmi špatnými.

Re: Pumpy

A co říkáte na Pečeť kvality?

http://www.dobrapumpa.cz/cs/zakaznik/co … t-kvality/

Určitě nějakou váhu bude mít. Ne že bych se tím přímo řídil, ale v rámci možností se s tím snažím tak nějak nakládat, zejména u těch menších a méně známých. U velkých firem předpokládám, že by kvalitní měly být už samo sebou. Ale kladu si otázku, nevím jak často se naskladňuje, nemůže i zde (Pečeť kvality) dojít k nějakému zakolísání - a to podstatnému? Asi jo, že... Ale co naděláme.

Re: Pumpy

Já natankoval jednou naftu od benzíny ve městě Kryry. Neznám název, ale už kdysi tam dostali jednu z nejvyšších pokut za kvalitu paliva a prý to teď koupil někdo jiný. Kvalita je pořád stejná, natankoval jsem a moje Felda 1.9D nechtěla jet, ranní starty děs a hrůza, škubání na kterýkoliv kvalt při jakýchkoli otáčkách. Musím říct že už i na let. benzín s olejem to jezdí líp smile
Jinak tankuju u OMV v Žatci a pohoda, občas vezmu naftu i od ZZN Louny v Podbořanech. Cenový rozdíl je však 50 haléřů, a tak tankuju radši u OMV.
Tankoval jsem plnou i na benzíně ONO v Havrani, jednak tam mají opravdu levně naftu a nemám žádný problém s kvalitou.

Web

Re: Pumpy

Jik: No a při dobrém palivu to hned bralo líp odspodu a celkově to působilo tak nějak jemně - sametově a přitom pevně.

Tohle presne je můj dojem, když vezmu po tom, co jsem zvklej na normální palive nějaké to "prémiové" palivo. A spíš to poznám zase při přechod zpátky na 95. Motor zhrubne, působí mechaničtěji. Nejdřím jsem nad tím kroutil hlavou, považoval to za autosugesci, ale asi nejsem sám. Motor Renault L7X.

(upravil Jurawood 20. 1. 2012 16:17)

Re: Pumpy

Na motorkářích.cz se tohle téma řeší hodně často...
Takovej malej problémek je ten že nějak závadný benzín se nemusí poznat hned...
Osobně beru naprosto všechno od Horních Kotěhůlek po OMV i do 15.000 otáčkových mašin. Nikdy nic, kromě různě ucpaných sacích sít apod.
Ale nikdy by mě nenapadlo svádět to na benzín.. dnes je to hrozná móda, dřív se měnili filtry, odvodňovali nádrže, propachovaly se plovákové komory
Dnes? Jakákoliv závada na palivové soustavě a to včetně vyblikané chyby na diagnostice = špatná benzinka.

Moc pěkné diskuze jsou taky na oleje.cz něco jsem četl že vlastně ty benzíny o 2 koruny/l levnější nemají některá aditiva.
Aditiva sama o sobě nejsou důležitá, ale pak vezmete jednou na shelce a máte problém, ne proto že shell byl špatnej, ale protože to rozpustilo po 15ti letech zaneřáděné hadičky, a odloupla se milimetrová šupinka, která vlítla přímo do trysky, nebo na sítko vstřikovače.

Takže já tomu uvěřím až tu někdo předloží papír z brzdy.. tady bylo 145 koní a tady jsem vzal z JZD a hele tady mám naměřeno 128 koní...
Tomu uvěřím a dotyčnému koupím panáka. Jenže za ty roky co se tyhle debaty vedou nikdy nikdo takové měření neprováděl.

Re: Pumpy

Motorová brzda by mě taky zajímala. Ale spokojil jsem se s faktem že na plnou 98 oktanového ujedu 580km a na plnou 95 ujedu 520 s tím že výhodněji vychází 98 protože na nádrž je to jen o 60 korun víc. Myslím si že je to tím že mám tříválec o výkonu 50 koní.

(upravil Jurawood 20. 1. 2012 16:51)

Re: Pumpy

No přitom podle fyziky by to mělo být naopak, čím více oktanů tím více antidetonačních přísad, tím pomaleji směs prohořívá a pokud nemáš seřízen předstih někam hodně před tak by měl výkon naopak poklesnout.
Jenže 95ka je od české raf. a 98 se dováží... proto najedeš víc. Testy na brzdě u rozdílných oktanů se dělaly.. výsledek někde pokles, někde víc..
Ale všechno v rozmezí +-2 koně... jen pro zajímavost nejistota měření na brzdě bude někde kolem +-5ps smile
Článků po netu jsou miliony, dávám první co mě vyplivl seznam... nečet jsem to smile http://www.auto.cz/100-oktanu-do-bezneh … ower-16952

Re: Pumpy

Můj velký jednovál v motorce, a nevýkonný benzinový osmiventil v žabožroutovi to neřeší  a ochotně zblajznou všechno,ale bratr s 1,5 Dci laboruje furt.Onehdá si pochvaloval,že po přejití od Agipu k Naftě Verva mu spadla spotřeba o půl litru na sto kiláků.Nutno ale podtknout že po nasazení Vervy šel na čištění celého palivového systému.Prej zalepený ventilky v vstřikovacím čerpadle.Vydedukoval,že Verva rozpustila sajrajt po Agipu...

Re: Pumpy

Jik, s renaultem Scenic 1,9D(Ci?) byla nějaký superturbo nafta od Shellky znát docela jak popisuješ, pozitivně na čistotu a výkon od spodku (pevnější bas a míň lichejch harmonickejch THD). Verva diesel od Benziny trochu horší. ale dobrý, a ostatní nafta se do toho ani lejt nedá...