Re: Mikropájka

Hroty mají 8 ohm,zkus zatížit zdroj 3A, jestli drží napětí 24V, pokud drží tak je chyba zapojení ručky a elektroniky.Jakou máš ručku a elektroniku?

Re: Mikropájka

moja T12-ka tiez prisla dnes a funguje OK
manual http://www.thedefpom.com/randomfiles/KS … tation.pdf
video https://www.youtube.com/watch?v=eKQC9G5SYII

Re: Mikropájka

laco: od koho jsi jí koupil?

Re: Mikropájka

pozri prispevok 25, vtedy este mali aj CZ sklad

Re: Mikropájka

Zdroj mal cez 24V, znížil som na cca 22V. Ak zaťažím zdroj odberom cca 3,5A tak drží. Mikropájka bez rúčky ide ( s hlásením chyby), zdroj drží, dá sa dostať do setupu a všetko editovať. V momente, keď pripojím rúčku ( s odporom cca 9 ohm), tak  v momente keď sa pokúsi zopnúť cez PMOS vyhrievanie,  zdroj vysadí, ako keby išiel do skratu, po pár sekundách znovu štartuje a  znovu vysadí...Rúčku mám tú plastovú bez aretácie, hrot sa len zasunie nadoraz..Takže asi vadná elektronika. Nákup z rovnakého zdroja ako laco.

(upravil laco 4. 2. 2020 9:23)

Re: Mikropájka

vadny hrot
https://www.youtube.com/watch?v=bT4ZrHNuX5g
https://www.youtube.com/watch?v=MuH9lcgzA7A (citat aj text)

Re: Mikropájka

laco
Vďaka za tip, je to presne tým. Odpor cca 1,3ohm. Blbé je, že nemám žiadny iný hrot, tak musím 5 týždňov "vydržať".

Re: Mikropájka

BV: podívej se do ručky jestli není nějaký zkrat? Zkus zapnout ručku bez hrotu a pohybovat jako když letuješ -musí hlásit chybu(error).
      zkontroluj samotný hrot-ohmmetrem, případně krátce připoj na malé napětí cca 12V, jestli se ohřeje hrot.
      pokut bude hrot dobrý, tak zapoj pomocí dvou kablíků a krokosvorek samotný hrot na elektroniku, dolní kontakt na - (zem) a horní P+ ,je to
      výstup PMOS, je blízko pinu konektoru.Pokud elektronika není vadná, tak by to mělo regulovat teplotu.

(upravil BV 4. 2. 2020 11:01)

Re: Mikropájka

Rúčka bez hrotu hlási error, nič sa nevypína, mal som ju otvorenú, aj konektor, tam skrat nie je. Hrot má skrat medzi telesom (kovová časť vpredu) a posledným kontaktom. Medzi kontaktami je cca 8ohm. To pripojenie hrotu krokosvorkami môžem vyskúšať..

Re: Mikropájka

hroty kupite aj na slovensku, budu ale drahsie ako cinske
https://diolut.sk/sria-t12-bakon-hakko-c-3_4_311.html
http://www.soldering.sk/sk/eshop/category/serie-t12/

(upravil mechanik 4. 2. 2020 14:23)

Re: Mikropájka

Tak BV nám pekne ukázal ako to nefunguje smile Príde vám šmejd ktorý nebeží a musíte si ho opravovať. Nakoniec sa zistí že je vadný hrot tak musíte 5 týždnov čakať na další. Podobne na hovno sú dosky zo seedstudia. Kde sú diery v maske. Dodatočne vybodkované prekovy kam im maska nechytila a prehnuté dosky tak že by to chcelo jeden šroub aj do stredu dosky pretože je prevesená. Ako som si kúpil tranzistory na www.analogmetric.com ktoré boli podla fotky jasný originál je tiež dlhý príbeh. Po asi 10-20 mailoch a pár mesiacoch som sa dostal späť k mojim peniazom. Tie šmejdy dokonca chceli vrátiť späť big_smile Ďakujem ale fakt radšej si kúpim profi stroj ktorý mám za 24 hodín doma. So zárukou pravdepodobne viac ako dva roky. Kde majú funkčný telefon aj mail a reklamáciu môžem riešiť v rodnom jazyku.

Je to vtipné pretože práve dnes som si robil predlžovák. V obchode som kúpil klasickú lacnú koncovku s vypínačom a asi 6 zásuvkami. Bolo tam 8 šroub aby to vôbec pri tom mäkkom plaste nejako držalo. Len čo som na šrouby vypínača uchytil kábel tak akési plechy s fázou so šroubami od nuláku a fázi boli od seba tak 1mm a medzi tým mäkký plast ako prepážka vypínača ktorý sa pri dotahovaný uplne prehol... Dokonca ani netrčal cez tie kovové časti fázi a nuláku. Snažil som sa to dať od seba aspoň dalej mechanicky ale velmi to nešlo. Keď som to chcel celé poskladať tak za vypínačom dali tak natesno zadný kryt že to zložiť velmi nešlo... Keď som chcel vodiče trochu nasmerovať kam majú ísť tak sa ich vodič fázi od vypínača uplne odrthol. Zistil som že odizolovali len asi 1mm kábliku a držalo to len cínom o ten vypínač. Pri pokuse to prispájkovať sa po 2 sekundách začal vypínač celý taviť... Radšej som to hodil do koša. Ešte teraz mi smrdia ruky za tým klasickým lacným plastom. Fakt zážitok. Asi som rád že to takto dopadlo. Keby mi kvôli tej predlžke vyhorela dielna bolo by to daleko horšie.

Asi to bude chcieť niečo takéto:   https://www.tomshardware.sk/p/1617/napa … 7-zasuviek   https://www.autoomega.sk/?id_sek=4389&a … aradenie=6

Re: Mikropájka

Já jsem poskládal 3 čínské kopie Hakko z jednotlivých dílů, vše fungovalo na první zapnutí.Moje první byla s LED ( tu co nabízí GME ), za litr jsem měl i hliníkovou krabičku+ 24V spínací zdroj. Další už OLED display, hroty kupuji na AliExpresu od KSGER i ostatní díly,má to být výrobce.BV měl smůlu,že dostal vadný kus. Pro amaterské pájení je pájka velice dobrá, velký výběr hrotů.

(upravil BV 5. 2. 2020 13:00)

Re: Mikropájka

Odpojil som uzemnenie telesa hrotu v rúčke ( vodič z pinu 3 konektora).. Nie je to "kóšer", ale ako dočasné riešenie pre overenie funkcie .Všetko normálne funguje..
EDIT
Ešte kuriozita, ten skrat vo vadnom  hrote zmizne, keď sa zohreje. Ako postupne po vypnutí chladne, tak sa izolácia zhoršuje až to klesne na cca 1,5-2,5ohm.. smile

Re: Mikropájka

Mě dnes přišlo toto a spokojenost..

https://www.aliexpress.com/item/3282614 … 4c4dDMjBOu

Web

Re: Mikropájka

Opět negativní mechanik... Obvykle si každej objedná hned aspoň tři základní hroty, na nic nečeká, a v nejhorším si hrot dojde koupit do GME.
Ten jeden hrot, co jsem odepsal dlouhodobým trápením na 24V a velkejch kusech materiálu, skončil stejně. Napřed jsem to taky nechápal,  proč se to restartuje, ale oprava byla snadná...
Možná by bylo zajímavý upravit napájení pro přepínání 12/24V, na SMD je to zbytečnej kalup, ale zase hrot do 15s ne teplotě je celkem příjemnej bonus.

Re: Mikropájka

https://youtu.be/_IboB25gB3c

Re: Mikropájka

No keď vidím to video, tak na také to domáce bastlenie, zlatá trafopájka 100VA lol
S cyky alebo postriebreným hrotom.

Re: Mikropájka

Nesouhlasim Frantisku.

Kdyby se elektronika nevyvijela, pajelo by se pouze na jezky, nebo na hruby cuprextit a kartitove plosne spoje, soucastky pres diry, prokoveni by se nytovala, konektory by byli tak maximalne canon 25, nebo Šr-ky, tak mozna pistolova transformatorova pajecka, by byla uplny top.
Ale jenom pro domaci bastleni.
Ponevac prumyslove, se v dobach temneho davnoveku elektroniky, tedy i za bolsevika u nas moc v prumyslu nepouzivala.
Chybou jeji oblibenosti, se dostala do skol a ucilist.
Pro seriozni seriovou vyrobu a pajeni, se pouzivali i onehda, staloohrevne pajecky, ktere mivali, kdyz technolog byl moudry a mel silu inovace, specialni hroty, nebo se hroty upravovali.
Uplne nejbeznejsi pajeci teleso, byla 90W a nebo 100W "tuzkova" pajecka, nebo uhlova pajecka s prikonem 80W.
Hrot medeny, se brousil na ostro, nebo se pouzivali konstantanove, prip. nikelinove spicky, nalisovane do medeneho valecku.
Nebo se na pajeci hrot, namotaval Cu drat, prumeru 1,6mm, nebo i hrubsi a jeho delkou se castecne nastavovala teplota pro optimalni pajeni.
Slo hlavne o kontinualni a opakovatelne kvalitni pajeni. V mikroelektronice se pouzivali vice a take mene zdarile mikropajecky bez regulace z omezenym vykonem, pak prilsli ruzne regulovatelne, predchudkyne ERS 50 a pak i ta eresa.
Elektronika se vyvijela, integrovane obvody CMOS a jine zazraky, vyzadovali daleko peclivejsi zachazeni ESD, jako dnesni soucastky.
Zejmena ty teslacke spucastky na sklonku ery Tesly, jak pro vypocetni a CNC techniku, tak pro telefonni ustredny a dalsi aplikace, byli hodne citlive na ruzne vplyvy pri montazi.
Pak cela zazracna serie hybridnich obvodu, WSH, predskokani SMD technologie, pak SMD a stale vetsi integrace na deskach, vicevrstve plosne spoje, si vyzadali precizni pristup osazovani a 80W kul, omotany kusem dratu, prestaval vyhovovat.
Prestaval vyhovovat i pro velke firmy.
A trafopajecka?
Ta se stejne jako tehdy i dnes, prevazne pouziva pro servisni ucely a domaci bastleni.

Zasadni nevyhodou trafopajky a jejiho hrotu je, ze hrot se rozpousti ve spajce a kontaminuje spajeny spoj. Je jedno, ci se jedna o eutektickou pajku Sn/Pb, nebo o dnesni RoHs bezolovnate pajky. Dokonce v bezolovnatych pajkach, se rozpousti Cu hrot daleko snadneji a udela jeste vetsi kontaminaci a nasledny problem, jak v Sn/Pb pajce.
Samozrejme obrovska vyhoda pajecky transformatorove, je v jeji pohotovosti a vysokem vykonu, na spicce.
Nevyhoda je, ze treba pri pouziti "vecnych hrotu", dochazi ku daleko vetsimu ohrevu na spicce a propalovani pajeneho mista.

jako nejvetsi problem, vidim v tom, ze opravdu dobre pajet, je celozivotni zkusenost. Ani svarec, nesvaruje cely zivot stejne, stejne tak elektronik, ziskava praxi postupne. Nejlepe se nauci pajet dite, idealne v predskolnim veku.
A ne elektroniku, ale treba hrebiky na plechy, plechovky, rezave draty na srouby a pod. Matice na plech, srouby na plech...
Proste velka a hruba, doslova klempirina, nauci kvalitnimu pajeni a umeni vytvorit kvalitni propajeny spoj.
A to zejmena na Fe, Al, nebo jinych materialech, jako je Cu.
Pokud se to zda hloupe, co zde pisu, tak si schvalne zkuste vzit kus Fe plechu, ne pozinkovaneho a treba matici M6 a zapajet ji klempirskou pajkou, pomoci tavidla, jako je chlorid amonny, nebo kyselinou solnou se zinkem.
A na pajeni, nepouzivat eutektikum Sn63, ale normalni klempirsky cin 70Pb/30Sn.
To se budete divit, jak to je narocne, aby nebylo to zelezo jen pocakane pajkou a doslo k difuzi. Tedy spatna je nizka i vysoka teplota, smaceni povrchu, delka smaceni, do kontaminace, ochrana pred oxidaci, cisteni hrotu, cisteni pvrchu pred pajenim, nasledny oplach..
Kdo pak zvlada pajeni nebarevnych kovu, bude mit obvykle krasne propajene i Cu spoje.

Me, nebo spis nas, ucil kdysi mistr, ze nejdulezitejsi, je umet pajet dobre zelezo. Ponevac nam bylo sdeleno a to pravdive, ze vyvody soucastek, nejsou jen pocinovana Cu, ale prevazne je to pocinovane zelezo. Platilo tehdy a plati i dnes. A to plati i pro SMD IO, ale i pro odpory a civky a td.

A stejne jako tehdy, spravna teplota, spravna doba pajeni jednotliveho spoje, spravne tavidlo a spravna pajka /slitina eutekticka/ je komponent, pro dobre pajeni. Avsak zrucnost a fortel, se ziska az delsi praxi.
Pistolova trafopajka a pajeni trafopajkou, je stejne umeni, jako pajeni staloohrevnou pajeckou, nebo mikropajkou.

Mnoho lidi si mysli, ze umi pajet, ale to je opravdu castokrat jenom zdani.
Pajet trafopajeckou je mozna daleko narocnejsi, jako je pajeni staloohrevnou pajeckou, nebo pajeckou z regulaci.
A take unava rukou, pri pajeni trafopajkou, je daleko vetsi, jako pri pajeni, relativne lehci staloohrevnou pajeckou.

Re: Mikropájka

KSGER STM32 2.1S som včera a dnes odskúšal a je to celkom OK, ale treba sa pohrať s nastavením teploty, čo mi dosť dlho trvalo. 20-30 súčiastok je  škaredšie zaletovaných, až kým som dosiahol ideálnu teplotu hrotu. (ale to je moja chyba, nemal som to robiť na ostro). Pre hrot BC2, spájka Stannol Sn60Pb40 (teplota tavenia 190°) je potrebné pre komfortné letovanie nastaviť displejovú teplotu 395-400°C. Potom to už išlo dobre. Uvidím koľko vydrží hrot.

(upravil BV 28. 3. 2020 22:57)

Re: Mikropájka

Máš to správne nastavené v menu? Referenčná teplota,  "Cold end " ..Ak to správne nastavíš, tak tá pájka sa začne taviť pri cca 185-190 stupňoch. Pre kvalitné spájkovanie potom stačí 260 (SMD) - 300 (masívnejšie súčiastky)stupňov. Prečítaj si návod...
http://www.thedefpom.com/randomfiles/KS … tation.pdf