Re: Ethanol E85

... jen pro upřesnění -> http://auto.idnes.cz/automoto.aspx?c=A1 … tomoto_fdv

- ve zkratce :
1. Na čistý líh nejezděte, u modernějších aut se dá jezdit celkem bez problémů na poloviční směs bioethanolu E85 a benzinu. Je to ale individuální, někomu pojede auto výborně, jinému trochu hůře
2. Spotřeba se zvýší o zhruba 30 procent, protože biolíh má nižší výhřevnost než benzin. A zejména platí, že čím jezdíte rychleji, tím je i rozdíl ve spotřebě paliva v neprospěch lihu menší, u originálních FFV vozů to může být pod plnou zátěží jen deset procent. (tak toto palivo je pouze pro závodníky, kdo se snaží jezdit úsporně, prodělá ... cool)
3. Rizikem jsou i horší studené starty a vyšší opotřebení palivového čerpadla v nádrži. Méně významný vliv může mít biolíh na těsnost palivového těsnění

Re: Ethanol E85

raspi: Přestavba na LPG=28k,přestavba na E85=8k .

Opět platí,že víc než tisíc teoretických diskuzí dá jedna praktická zkouška.

Spotřebu vám zatím neprozradím,taknovat budu až cca za týden. Už teď ale vím že opět s klidem celou nádrž E85. Odhad je že to ale +30% nebude ani náhodou,podle toho kde mám teď rafiku palivoměru,možná něco málo to bude,ale určitě ne tolik.

Ad opotřbení čerpadla: A to jako čím? měrná hustota je skoro stejná jak u naturalu,viskozita odhadem taky,čerpadlo nemá ani tucha že přes něj frčí něco jiného,tak nevidím důvod proč by se mělo rychleji opotřebovat??

Můj názor je takový,že se snaží všichni ti "experti" balamutit,radit vám ať to ředíte alespoň půl na půl s benzínem,protože z něho má stát víc než z E85,na kterém je daň jen na 15% naturalu v něm obsažené. A vyrábět ho musíme,aby jsme uklidnili unii,vždyť se už teď mixjue do naturalu,ani o tom možná nevíte.

Re: Ethanol E85

... evidentně jsi vůbec nečetl, co ti odborníci - většinou chemici - napsali a je silně cítit, že ti učarovala myšlenka, že jsi objevil svůj grál ... koneckonců je to tvoje auto ... cool

... tak ať ti to vydrží jezdit co nejdéle ...

Re: Ethanol E85

Pokud řeším spotřebu, tak si koupím úsporné auto. smile Stejně tak, když chci výkonné, tak si ho takové koupím. To, že je 85 méně zdaněná a tudíž levnější nic neznamená, protože vzhledem k výši daně na natural je e85 výrobně dražší. V mých očích je to na stejné úrovni jako solární elektrika, nebo bionafta - tedy ekonomicky smysldávající jen v případě, že do toho stát prudce kecá zdaněním substitutů.

OT: Zjistil jsem (objev ameriky), že co se jízd po městě týče, dá se ušetřit obrovské množství paliva využíváním páteřních komunikací, kde je pořád ještě zelená vlna a plynulý provoz bez přechodů, tramvají atd. V extrémech se bavíme klidně o 50% úspoře na stejnou vzdálenost - s tím, že obvykle je to samozřejmě dál, při započítání amortizace za ušetřené tlumiče a brzdy... smile

(upravil DJ_Rix 26. 8. 2011 6:58)

Re: Ethanol E85

mir.ku napsal:

... evidentně jsi vůbec nečetl, co ti odborníci - většinou chemici - napsali

Co konkrétně máš na mysli?
Proč grál proboha,bavíme se o palivu chlape  big_smile  Třeba nakonec zjisítm že mi na to auto žere místo 7/100 až 9/100 a úspora je fuč,pak se na to vyprdnu.  Jak jsem ale psal,informace na internetu je potřeba brát s rezervou,proč třeba v tebou postovaném článku není zdůvodněno proč se nemá jezdit jen na čistý ethanol? Pokud je to ještě podloženo evidentním technickým blábolem o rychlejším opotřebení palivového čerpadla,nebo o tom jak je potřeba předimenzovat celou palivovou sestavu až 2,5x .není pro mě takový článek relevantní.
Internet má totiž jednu kouzelnou vlastnost-každý si tam může najít tu svou pravdu. A většina má bohužel sklony k tomu zapojovat se do stáda,protože je to přece tak jednoduché,odsoudit něco,o čem nic nevím,ale Franta včera v hospodě říkal,že to ničí motor a četl jsem to i na internetu,tak to přece musí být pravda,ne??
 
Michale,o tom není pochyb. Nicméně nevím,ale ohledně ceny mě to tedy jedno není. Pokud budu ekonomicky smýšlející běloch (nikoli ekologicky),zajímá mě především cenovka u pokladny,tj nevidím důvod dávat za litr paliva 35 kč,když můžu dát 27kč. Něbo mám být správný vlastenec a přispívat pořádnou daní na benzínu do rozkrádajícího se státního rozpočtu? Na to kašlu.Při mým nájezdu by mi dělala úspora (při obdobné spotřebě,což zatím nevím) cca 1000Kč měsíčně,pro někoho to nic není,pro mě to už není málo.

Re: Ethanol E85

Kamarád to taky lije do Vectry, u motoru má dokonce přepínač E85/N95. Výraznější spotřeby si nevšiml, výraznější úspory taky ne. Nejspíš přejde na LPG protože tam je úspora opravdu někde jinde. Sice za to dá kolem 30000, ale cca za rok to má zpátky.

To mi s kamarádem jsme se včera zachovaly krásně anti ekonomicky a anti ekologicky. Nejelo mu dobře auto, bylo přidušené a mělo zvuk jako nafťák. Tak jsme nabraly na OMV 100 oktanovou carreru a jeli 2 krát na pustevny kdy jsem autu dal co proto. No a najednou se Honda civic probudila, motor se ztišil a jede lépe. To je tak když se japonec podtáčí. Začínám milovat civic a jeho zadní víceprvkovou nápravu.

Re: Ethanol E85

JJ,je potřeba občas vyhnat saze.:)

Re: Ethanol E85

Tak jsem včera do svého Puňtase S55 1.2 natanckoval 2/3 E85 a 1/3 benzínu. Mno půl nádrže za 500 jsem už dlouho neměl smile Zatím dojmy při nižších otáčkách klidnější chod, pokud jedu klidným tempem, nemusím tolik šlapat na plyn. Radikální změna se děje při potřebě sešlápnutí plynu, třeba při předjíždění. Pak to táhne méně, musím víc šlapat na plyn. Takže u mě je to takové rozporuplné, uvidíme, jestli si na tohle palivo řídící jednotka "zvykne".

Web

Re: Ethanol E85

Moc neverím, že hentá hadica značky Semperit je originál diel z Toyoty... To bude nejaká dobastlenina podľa mňa.

Web

Re: Ethanol E85

Jo,to si myslím taky.....a bůhví co ji vlastně zničilo....

Re: Ethanol E85

Kľudne aj ten Ethanol, je riadne rozpraskaná.

Web

(upravil hranatybraska 15. 9. 2011 9:49)

Re: Ethanol E85

Dneska ráno veknu 5°C a velký potíže při jízdě se studeným motorem. Jak se to zahřeje tak OK.
Takže jako palivo je mi to sympatický, ale když už na to jezdit, tak s přestavbou.

Web

Re: Ethanol E85

Dáš vědět jakou jsi měl spotřebu? Resp. o kolik se ti zvedla?

Re: Ethanol E85

Hentá hadica je u mě v takovém stavu taky a E85 jsme nikdy netankovali. I když v N95 je ho nějaké %. Musím vyměnit.

(upravil hranatybraska 26. 9. 2011 11:56)

Re: Ethanol E85

Tak když jsem k tomu dotankoval 5l benzínu, tak studené starty začly být ok. Takže min. ověřený poměr na mém Puntu je 1/3 E95 a 2/3 E85.
Spotřebu jsem měřil nedávno, s tímhle poměrem 7l/100km.
Čistej E95 to žere 6l/100km.
Terén ve kterým jezdím jsou kopečky podhůří Orlických hor, takže žádné roviny.

Dojem z toho celého: vlk se nažral, koza zůstala celá a karkulka v klidu dál sleduje Ordinaci v růžové zahradě.. lol

Chtělo by to zkušenosti někoho s větším obsahem motoru a novější řídící jednotkou. Páč moje auto je vzhledem k roku výroby 1996 dinosaur.

Web

Re: Ethanol E85

1996 dinosaur ?  v tom případě moje rok výroby  1986 ( renault 5 1.4 ) je jestě nějaká aminokyselina big_smile

" Vědět a znát to každý by chtěl, ale učit se nechce ... "

Web

Re: Ethanol E85

Známýho trilobit W124 260E z roku 1990 na to jezdil tak, že za studena od toho střelil do sání a vzdouvací klapka u KE-Jetronicu nějak změnila tvar. lol Možná to ale udělalo proto, že ten KE-Jet nebyl řádně seřízený. Obdobně to pak KE-Jety dělají i při provozu na LPG.

Re: Ethanol E85

Helejte, na čistej líh to nejede. Stačí k tomu natankovat 1/4 až 1/3 benzínu, a skutečnost je jiná. Subjektivně to má trochu menší výkon, při rozjíždění (a tím myslím rozjíždění třeba z 60km/h na 120km/h) se musí točit do více otáček, ale jel jsem s tím i 150km/h (motor 1.1) a v poho. Dokonce byc hřekl, že se to při těchhle vysokejch otáčkách chovalo i líp, než při chodu na benzín, kdy jsem myslel, že motor vyskočí z kapoty a dá mě nadržku big_smile

Paradoxně si myslím, že největší problémy bude mít 1 bodový vstřikování..
A karbec (třeba škodárny 120, 110, 100, trabant, maluch.. smile ) nebude mít po přeštělování problém jezdit i na čistou E85 - za 2.sv války se tu na to jezdilo běžně, když byl nedostatek benzínu..

Web

Re: Ethanol E85

Mě to na čistej E85 jelo normálně.....prostě jsem se s tím nesral a natankoval od hladovýho oka plnou až po víčko big_smile
Problém byl až se ochladilo a ráno bylo pod 10°C.....

Jinak to co popisuješ o chování motoru jsem pozoroval taky-ve vyšších otáčkách to líp táhlo a neřvalo to tak,je to podle mě tím vysokým oktanovým číslem.

(upravil hranatybraska 13. 10. 2011 11:17)

Re: Ethanol E85

Jj, tak máme shodu.
Přesně o tom mluvím, na čistej líh mě to jelo taky, ale jen se zařátým motorem..ale mělo to trochu problémy s udržením volnoběhu, když jsem pustil plyn, třeba na křižovatkách.
Pod 10°C to chcípalo a netáhlo.

Když se k tomu přitankuje 1/4 - 1/3 benzínu, tak je po problémech s volnoběhem i se startováním při chladných ránech. smile

Ale jak říkám, s benzínem mám spotřebu 6l/100km -> při ceně naturalu95 34,5kč mě 1km stojí 2,07kč.
S 1/4 naturalu95 a 3/4 E85 mě to žere 7l/100km, takže při ceně biolihu 26,8kč, stojí 1km 2,01kč

Takže výsledný efekt..

edit: kua jste si všimli, jak je to cestování drahý? lol
Už aby dotáhli do konce ten palivovej článek na ethanol - a abych vyhrál tu loterii, abych si pak to bioauto mohl koupit smile

Web