Re: Ethanol E85

Dejme tomu že jsem 70% asi přehnal, dnes už to bude výrazně lepší.

Výkon na kolech ale nebude víc než 90% toho motorového.

Chladič převodovky není nic neobvyklého, obzvlášť u automatu.

(upravil Dohnalik 28. 8. 2013 12:54)

Re: Ethanol E85

Dalča napsal:

jj všimli.... a taky se i v ČR dá zcela legálně přestavět auto na elektromobil, minulej tejden jsem jel 30kW fábií a jsem z toho velmi příjěmně překvapenej.

Pokud vím, tak tohle je složitější...člověk si to nemůže udělat sám, ale musí to nechat udělat specializovanou firmu která má všechny certifikáty and shit, což je zkrátka na prd...(pro někoho - motor se dá normálně sehnat, měnič taky, úprava ve výsledku zase tak složitá není)

Re: Ethanol E85

DJ rix:
ano u automatů (mnohých typů) je hydraulický měnič kroutícího momentu a ten je schopen poslat průměrně 10% až 20% výkonu do tepla + ztráty v planetových soukolích a volnoběžkách (klasický automat myslím) moderní dvousoujkové řadítka jsou na tom podstatně lépe. Už v minulosti se proto dávala na hydrodynamický měnič by-pass spojka.

jinak u běžného automobilu je bilance následující
Motor pustí kolem 28% energie výfukem, kolem 30% energie chladičem a větší třetina výkonu jde na výstupní hřídel.
na mechanické ztráty v motoru počítá se obvykle kolem 3%

a dál to je podle typu pohonu a poháněné nápravy.
mechanické ztráty (převodovka +diferák + kardan poloosy atp.) 8%
ztráty od valivého odporu až kolem 11% (závisí na typu a rozměru pneumatik)

Ale tady se normuje hodně těžko, je tam moc velký rozsah podle provedení... typ diferáku, nebo nedaj bože náhon 4x4, to je továrna na ztráty - 3x diferenciál

Dohnalík:
popisoval jsem přestavbu na zakázku formou provedenou. Šéfův bratr má takto upravenou Fábii a v ní jsem konkrétně jel.

Re: Ethanol E85

Čítal niekto tento článok? Človek vyzerá, že sa vyzná...
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496

(upravil check 4. 9. 2013 17:05)

Re: Ethanol E85

Ke mě nedávno přijeli pánové na poslech mých reprosoustav v elektromobilu. Nejdřív jsem nevěřil, tak sundali kapotu a tam jenom prťavý elektromotor (baterky v podlaze v kufru). Po rozjetí podle zvuku jasné. Byl to obyčejný francouz přestavěný - z venku kromě zvuku nic poznat. Docela mile mě to potěšilo ... jinak jsem elektromobily vídal akorát vystavené u nás na ČVUT. Myslím, že zejména na takové to běžné popojíždění po městě je to dobrá věc.

Web