Tak zaprvé,Transiwatt 100 v jakékoli verzi má pouze budicí transformátor, nikoli výstupní a má jmenovitou zátěž 2 ohmy. Když chceš o něčem mluvit, napřed si o tom něco zjisti.
Tranzistorové zesilovače /i když i koncové stupně byly kvality nevalné/ už tu jednou byly a to v podobě "oranžové" teslácké zesilovačové řady STUDIO, tedy Studiosolo 130, Studiobass 130, EQ130, Studiomix 6-130 a v podstatě i štorcka AZK180. Zvuk jak z prdele, bez mnou utajovaných úprav neodstranitelný přechoďák a výsledné zkreslení vlivem železa na výstupu kolem 1,5%. Sto wattů výkonu není na basu taky žádná sláva.
Ale byl tu ještě jeden zesilovač, který měl poměrně kvalitní tranzistorový konec s asi 15V/us a zapojením typu "Vráble dvojdiferák", který měl na výstupu poměrně kvalitní výstupní transformátor.
Ten zesilovač se jmenuje AZK052, je to taková ohavná potvora s budíkem MP80 uprostřed předního panelu.
Má výstupy 8ohm, 15ohm a pak výstup na 100V rozhlasovou linku.
Pokud se odpojí předek s MAAčkami a budí se holý konec s trafem, zvuk to má takový zvláštní. Nezkresluje to nějak slyšitelně, i když si nedělám iluze, že by to železo tam to jedno procento nevneslo, přestože sám konec má zkreslení mizivé. Barva zvuku taková nijaká a to ten transformátor opravdu není ledajaký,
Ovšem zase - 100W je na basu tak akorát do zkušebny, za záda na plac je 100W zoufale málo.
Můžeme zkusit jeden experiment. Mám tady poměrně pečlivě navržené i navinuté toroidní výstupní transformátory z impedance 4R na 100V a výkon 300W. Stálo by za zkoušku vzít třeba nějaký solidnější zesilovač 300W/4ohm a zapojit dva ty toroidy proti sobě, tj. 100V vinutími k sobě, abychom získali opět výstup 4R. Ty toroidy zkreslují opravdu málo a možná by už při tomto výkonu byla cítit změna barvy zvuku, nebo co já vím, co od toho čekáš.
Oba toroidy jsem schopen proti vratné finanční záloze zapůjčit.
Krampera to používá, údajně v zesilovačích pro horny, ovšem myslím si, že můžete rovnou zapomenout na to, že Vám vyzpívá svoje léty piplané knowhow.Proč to takhle používá, na to jsem nepřišel a přiznám se, že jsem nad tím ani moc nepřemýšlel.
Víc by o tom věděl Pavel Dudek, který pro Kramperu nějaký čas pracoval a myslím, že vyvíjel i zesilovače pro tento režim práce.
Aldaxácká SPM250 je vysloveně hifi konec, našim modulům výstupní trafa nevadí, ale já osobně si myslím, že je to úplná blbost. To už by byla vhodnější SPV250, jednak je robustnější a jednak má zcela jiný charakter zvuku.