Web
V zesilovaci jsem mel stereo potenciometr(250k/log) s odbockou, jenze uz byl spatny tak jsem ho musel vymenit, ale nesehnal jsem potak s odbockou tak jsem tam flaknul bezodbocky a ted mi nejede loudness. Nedala by se ta odbocka nejak nahradit popripade nejak natvrdo to loudness zprovoznit ale bez regulace? Nebo jak to resite vy kdyz nesezenete potenciometr s odbockou? PROSIM PORADTE, uz jsem z toho zoufalej
Ty máš stále zaplé loudness?
Nemá, vole.
>Karlos: Prave ze nemam. Loudness mam vypinatelny, ale jelikoz to neni zapojeny pres potenciometr tak to nemuzu zapnout
http://www.belza.cz/audio/lpots.htm
Edit: Jenom si budeš muset přepočítat hodnoty R a C na Tvoji hodnotu potenciometru a volit nejbližší vyráběné hodnoty. Nezkoušel jsem ten, co nejede k nule, ten druhý jsem ve vzduchu jako pokus před časem vyzkoušel. A vypínatelnost by neměla být problém přepnutím na nějaký by-passový odpor. Když si stím pohraješ, výsledk se dostaví. Jenom je deformovaný trochu průběh hlasitostí (má to strmější náběh), jinak co si pamatuju mi to celkem fungovalo.
naposledy upravil jik (02.04.07 12:27)
Výborně to bez odbočky funguje v Auře, Frankie. Tak dobře, že si ani neuvědomuješ, že to tam je:-)))
K cemu Loudness?
Jde o to mít sladěnou citlivost beden a úroveň nahrávky taky dělá svoje. Na ARS to funguje suprově, na citlivějších bednách už moc ne...
Dunky = spam
Pure direct
Usáma woe pyčo = spam
Dunkeráčku jdi do hajzlu. Jestli k tomu nemáš co říct, tak jdi.
sinclair:
1) uvital bych vice slusnosti
2) rikam tolik ze Loudness nema s kvalitnim zesilovacem nic spolecneho
To o loudness je IMHO předsudek hájent. Puredirect je jenom chiméra, na pure direct se "spokojuješ" s tím, jak to smíchal zvukař. Ten mohl mít ve studiu takovou a makovu výbavu, taková a maková sluchátka a takové a makové uši.
ty to doma pustíš na puredirect, nezajímá tě, že poměr vnímání basů proti zbytku pásma není při různých úrovních hlasitosti stejný (o tom je KVALITNÍ loudness) a opíjíš se falešnou představou, že "takhle to tam chtěli mít", "takhle se to MÁ poslouchat". Nezajímá tě, že bezdozvukovka ve studiu má nejspíš pramálo společného s prostorem u Tebe, že máš jinak rozmístěné bedny, u kterých nejspíš není kompenzován bafflestep s ohledem na umístění a místnost (což ve studiu zkušený zvukař jistě provedl).
Hajendisti nepotrebuju loudness, ich sa netyka bezne fyziologicke vnimanie zvuku ako u obycajnych ludi. Oni su extra. :-)
Mají rovné všechno. I uši.
Právě proto jsem napsal to, co jsem napsal. Jseš normální spammer a tomuhle fóru nejsi ani v nejmenším prospěšnej.
>jik: diky. Kazdopadne to vyzkousim
>sinclair: jak by jsi to resil ty?Porad, urcite mas nejaky reseni
dunkeracek : Pure direct je správně pouze v případě, že posloucháš přesně v té hlasitosti, ve které byl záznam proveden. Při jakékoliv jiné je to špatně, paradoxně pak dobře nastavené loudness je mnohem blíž myšlence hifi než superpřesná reprodukce signálu. Problém je ale v tom, že pro přesnou funkci se obvod pro loudness musí nastavit s přihlédnutím k signálové úrovni, citlivosti beden a dokonce i poslechové vzdálenosti tak, aby zabíraly od správné hlasitosti. Podle mého má i přibližný loudness blíž k věrnému poslechu, než direct mód. Nejmarkantnější je to při tichém poslechu. Různé "Direct", "Pure audio" a podobné módy jsou výrobci prezentovány jako bonus, funkce navíc, ale ve skutečnosti jde o znouzectnost v přístrojích, kde výrobce nebyl s ohledem na náklady ochoten korekce realizovat tak, aby byly řádově kvalitnější než zbytek stroje a průchozí signál nedegradovaly. Není se čemu divit třeba u receiverů, kde je vše realizováno v DSP, dívat se ale kvůli tomu skrze prsty na dobře provedený analogový loudness je podle mě nemístné.
Boramyr:
souhlasim
Souhlasim se Sinclaire, jdi do prdele!
Mates:
Do Tvojí?
Aha, asi pomalu zacinam chapat uchylku hi-end. Ja se vzdycky vsechno snazim nastavit tak, aby mi to lahodilo pri poslechu a je me burt, jak to slysel zvukar, nebo spis, jak je to ulozeny na mediu. Dobre provedenej loudness je vyborna vec, rovnez trak fyziologicka regulace hlasitosti (neni-li to totez).
Za starých dobrých časů to bývalo totéž... i radiozesilovače střední třídy mívaly tříodbočkové potentátory
Pak se nějak začlo ubírat na odbočkách a přidávat na lesklých samolepkách... Asi lidi začínají víc poslouchat očima nebo co
Dnešní doba je o tom, jak co nejvíc výrobek "ojebat". Hlavně, aby byl cool a svítil na 20m sytě modrou barvou.
Tímto stylem má udělanou fyziologii a gramorádio Moderato?
Moderato je příšerná sračka, jak to, že ještě není ve sběrným dvoře???
Poslední aparát, co měl tříodbočkový potenciometr, byla 814A /816 už ne/ a gramofony se zesilovačem NZC420 a myslím, že i NZC421, už si to tak přesně nepamatuju. Jo a ještě zesilovač AZS215-217.
816-ka mala použitý trojodbočkový potenciometer navlas taký, aký bol v B-73. No v B-73 sa bola používala len jedna dráha. Hodnota 47k. Okrem toho zapojenie v 816 bolo presne to isté ako v 814-ke, čiže nič moc. Dve odbočky sú cez odpor spojené na zem a tak "logaritmizujú" priebeh napätia na bežci. O voľačo lepšie je zapojenie v zosilovačoch AZS 215-217, alebo v zosíkoch z gramcov NZC 421. Tam sa využívajú všetky tri odbočky, avšak vylepšujú len hĺbky. Paradoxne najlepšie zapojenie fyziologickej regulácie je v B-73 (nehovorím nič o kvalitách zosilovača
za fyziológiou). Výborne upravuje okraje pásma pri nižších hlasitostiach. No aj tak mám jednu poznámku. Zvuk by som fyziologizoval najmä u zosilňovačov z nižším výkonom a pri použití sústav s nižšou citlivosťou. Pri slušných bedniach a dostatočnej rezerve vo výkone sa mi zdá používanie fyziológie neopodstatnené.
Já mám neodbytný pocit, že naposled jsem v 816 viděl ten enderácký posuvný poťák jen s jednou odbočkou, raději se ale podívám do manuálu.
Paradoxně bych to udělal přesně naopak. U zesilovače s nízkým výkonem a beden s nízkou citlivostí se použitím fyziologie na basech +6dB ten zesilovač dostane do limitace při každé špičce, nebo při malém přidání hlasitosti, kdy je ještě fyziologie "v záběru". To je naprostá blbost.
Zesilovači s vysokým výkonem pak nemůže vadit ani fyziologie třeba +9dB, má dost výkonu.
To s tým prebudením zosilovača máš pravdu, avšak hovorme o praktickom posluchu. Ja nemám na mysli využívanie zosilovača až na hranicu limitácie, stačí len bežná hlasitosť. To by potom Grundig, Philips a ostatný výrobcovia prenosných rádií (a nielen prenosných rádií) nemohli fyziológiu používať pretože pri "ohúlení" by zosík skresľoval. No napriek tomu sa fyziológia vyskytovala najmä u zariadení s nižším výkonom a nižšou citlivosťou. Výsledkom bola premena plechovej reprodukcie na príjemne zafarbenú (nemyslím tým hájend). Pokiaľ chce niekdo naozaj laborovať so zvukom, nech si obstará poriadny ekvalizér, najlepšie tretinooktávový.
Tříodbočková TP16x byla i v Sextetu (637A), kterej se dělal v letech 1984-85.
Sextet stál za hovno, co se konce týče. Pomalej kvazikomplementár s KU611 Kdybyste ho někdo chtěli do sbírky, mám velmi zachovalý, funkční kousek u rodičů (bez beden).
Co z toho kuchnout pot?
Stránky: 1 2
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 4. FÓRUM - 737 témat (1/2007 - 4/2007)