Web
Zdroj proudu na jízdním kole, označovaný obvykle jako dynamo, je ve skutečnosti alternátor s mnohapólovým permanentním magnetem v rotoru a cívkami ve statoru.
naposledy upravil babakus (01.04.07 9:19)
To na kole je alternátor...
Jestli něco seřere usměrňovač nevím. Co jsi tam dal? Jednu diodu nebo můstek? Ale na to Ti odpoví vzdělanější než já...
A cívky máš správně? Zapalovací bývala ta nejmenší, vinutá slabým drátkem a ty dvě zbylé byly na světla. Nesmíš je taky mít daleko od rotoru.
A když měl mizernou jiskru tak se cívky prohazovaly, protože záleží jak pod ní nabíhají magnety na rotoru.
wenca: A motorka má dynamo a tam žádné permanentní magnety nejsou! Pokud Ti to nedobíjí tak se koukni na uhlíky a nech si seštelovat relé. A jestli máš to malé přímo na dynamu, tak si tam dej to větší krabicové pod sedačku a máš pokoj. Já to tak taky udělal a už sem na něj hrabat nemusel.
Jo a to relé slouží k "ořezání" napětí aby Ti do 6V baterky nepralo dynamo třeba 10V. Já to tak chvíli měl. Pěkně to svítilo, skoro jako halogen, ale né dlouho :-)
Mám tam můstek...Myslím, že ty cívky mám dobře zapojené, motor běží jak pila!! Je nějáká hodnota co se týče té vzdálenosti magnetů od cívek? Jo jinak...měřil jsem napětí digit. voltmetrem přímo za cívkami (pro světla) a naměřil jsem něco přes 6V, tak nevím, v čem je zakopaný pes...
dejv111: neříkám že je to magnetama, ale u mě to tak je..
Boduard: a jak by to vyrábělo napětí kdyby tam nebyly pernamentní magnety? uhlíky tam nemám, cívky jsou napevno a relé tam nemám taky http://jawamania.info/Files/tech/cz125t.jpg (teda jestli to patřilo mě )
můstek ti sežere tak 1.5-2.2V podle diod, jinak o elektrice v motorce nemam šajn, nevim kolik co dává atd...
No tak to by částečně mohlo být ono!!! Co s tím? Dá se to něják vykompenzovat? nebo já nevím..., třeba nějak zesílit? Nebo místo můstku pužít něco jinčího?
naposledy upravil dejv111 (01.04.07 19:33)
To neni dynamo ale alternator kurva, videls tam snad nekde komutator woe? Vykon tomu zvysis kdyz tomu poradne nahulis otacky:-)
jjjj ale spíš bych ten alternator uplně vyměnil za nějakej co dává víc, a pak bych to nějak stabilizoval...
ten můstek asi nijak rozumně (myslím tim levně) ochcat nepůjde.
Dunkeracek: to vím ne, že to není dynamo...psal jsem, že se mi to občas plete...woe!! Jinak fakt plnohodnotná rada!!! VOHULIT!!! Dík!!!
crashpc: No jo, ale jakej? Ten karter je děsně malej, tam se toho moc nevejde... Nešlo by těch 6V z altíku přetransformovat na cca 8V? Pak by něco ubylo na můstku a k baterce by se dostalo shruba těch 6 a víc Voltů, ne?
naposledy upravil dejv111 (02.04.07 11:33)
to nevim. pokud je to teď nepoužitelný tak za zkoušku už nic nedáš, ale jinak newim. Transformovat to je podle mě kravina.
mas tam aspon nejaky kondenzator za tym mostikom?
wenca. Aha, tak promiň. Tam dynamo fakt není :-) Co to je zač ta motorka? Rok, typ.
polmo:správná úvaha
ano, pokud tam naflákáš za ten můstek pořádný kondy a vyfiltruješ to (těma kondíkama), tak ti napětí znatelně stoupne.
V tomle tezko radit, ten alternator je vykonem delany akorat na miru pro osvetleni coz mas tak 40W, kdyz k tomu prihodis nejakou dalsi zatez tak to s nim pujde z kopce (s napetim). Radeji bych zustal u ukazovani smeru rukama:D
naposledy upravil dunkeracek (02.04.07 15:14)
Mas nekde schema jak je zapojeny jeho vinuti? Mozna by se to dalo nak zapojit s nasobicem, ale stejne bych to videl leda na LED, na zrave zarovky na to proste nema vykon.
Boduard: už sem to psal ČZ125T r.v. 1949 http://www.motomagazin.cz/index.php?act … p;post=nic
crashpc: Kondíky tam nemám, kolik mikrofaradů tam mám dát? Čím víc, tím líp? 4700mikroF?
dunkeracek: Tady je to schéma elektriky, mám tu výkonnější verzi (25W+5W):
http://jawa.mysteria.cz/show_image.php? … -typ23.jpg
wenca: Ty máš tenhle stroj? Tak to se někdo má...
Na těchto stránkách jsem teď našel nějáký docela dobře vypadající zapojení...Co vy na to?
http://jawa-23.wz.cz/img/Schema%20elektriky.jpg Jen má stoprocentně ten slabší altík.
naposledy upravil dejv111 (02.04.07 16:03)
A jake napeti mas na svorce vystupu z alternatoru se svetlama/a bez? (svorka 3)
No se světlama tam je přes 6V, teď ti to neřeknu přesně, zkusím ho zítra nastartovat a změřit, ale bez světel to asi nepůjde, jsou zapojený tak, že nejdou vypnout...
dejv. určitě tam dej. čim víc, tim líp, ale zas nepřehánět. 4700 by mohlo stačit.
dejv: no chlape de sa flakas, uz si tam ten kondik mal davno mat a hned to aj odmerat aby sme vedeli na com sme... :-)
Stránky: 1
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 4. FÓRUM - 737 témat (1/2007 - 4/2007)