Web
Lamino. Můžeš ale koupit dýhovačku - dýhovanou DTD a tu si namořit a nalakovat.
naposledy upravil 7tech (14.01.07 22:32)
Nevíte jak se frézuje do lamina(zapuštění repro+zkosení hran?3lo by to?
no a na surovou drěvotřísku požívám polyuretanové napěnovací lepidlo (tekutá montážní pěna) od soundalu. nic od toho neumyješ.vypění všechny pory a křivé rězy.
Špatně. Lamino je totiž bílé, takže každé sebemenší odlomení hezky bíle svítí. I když, teď už je i světle hnědé, ale vidět to stále je.
naposledy upravil 7tech (14.01.07 22:36)
Ty jsi mě nepochopil,koupíš si nábytek v barvě světlý buk,nebo olše(takže to nebude lamino,ale co to bude?)
no na laminátovánou dřevotřísku či mdfku potřebuješ vercajk a zkušenosti. strašně se štípe. vem surovou dřevot. či mdf
Já bych to nedělal,tu práci zadám truhlářovi,kdybych vzal surovou,tak kdo by se stim tapetoval!
naposledy upravil Pošťák (14.01.07 22:42)
Tady ale vůbec nejde o to, jestli to je nebo není pevný, nebo jestli to mění zvuk.
Svrutovaná bedna jednak nevypadá nic moc, leda pokud se ty vruty překryjou, ale to ztěžuje práci.
Pokud se to našroubuje zevnitř přes hranoly - nevidim v tom přínos, stejně vrut bude držet tak hloubce jako je šířka desky - 2 až 4 mm.
Což třeba při 18 mm DTD není moc.
V dřevotřísce držej vruty obzvlášť blbě, tuplem když se dávaj podélně, to se ta deska tak akorát rozšklebí, a když si ji navrtáte, tak se ten vrut bude protáčet, vydrolí se to.
A to platí nejen pro samořezný vruty. I nábytkářský vruty držej v dřevotřísce na nic.
S MDF je to lepší.
A - pokud se máme bavit o tom, že pokud je bez šroubů a jen lepená ojebaná, a s nima je to mnohem lepší - tak je to přesně naopak.
S lepidlem v kartuši mám zkušenosti co se týče lepení jak MDF tak DTD. Chcete vědět, co z toho lepí líp? Oboje
Můj sub váží kolem 50 kg prázdnej. Když ho chytnu za vzpěru, 25x50 mm, která je přilepená k bokům, tak v poho drží.
Stokrát líp než nějakej šroub.
Takže BlackRideře, nic osobního, ale názor že bedna je neojebaná pouze se šroubama nemůžu považovat za správnej.
7tech: každý detail má na zvuk nějaký vliv, otázka je, zda slyšitelný a měřitelný :-) Raději připouštím, než aby mě tu sjel nějaký hájendista - ale myslím si o tom svoje, stejně jako o zlatých kabelech.
RK: polyuretan (pěna i nízkoexpanzní lepidlo) jde umýt za čerstva čističem, tím, který se používá na proplachování aplikačních pistolí na pěnu. Doporučuju mít po ruce každému, kdo příležitostně s pěnou pracuje, Zatuhlé drží jak sviňa, zejména z koberce a oblečení už ho dostat nelze.
vtom prípadě když to bude ze zbytku lamina tak se to musí slepit i sešroubovat, slepit něcím trvale elastickým aby to po čase nezačlo vrzat.
lado: tak tak
naposledy upravil RK (14.01.07 22:50)
Svrutovaná bedna jednak nevypadá nic moc, leda pokud se ty vruty překryjou, ale to ztěžuje práci.
A co takhle dát vruty zevnitř bedny (tak aby po přitáhnutí nelezly až ven) :-) ?
To polyuretanový lepidlo (v mým případě Pattex Power Fix) drží jak sviňa.
polyuretan je bezva. mdf stačí jen slepit a zadýhovat či zafoliovat
Zafoliovat?-jak se to robí?
To Lada: Už jsem se bál, že tu někdo bude rozvádět teorii o vlivu kovových šroubů na magnetického pole v mezeře reproduktoru. To bych svůj avatar změnil na dech popadajícího, zarudlého, na zádech se smíchy válejícího gremlina.
A k těm vrutům. Když je dám zevnitř skrz hranoly, tak jdou do desky vždycky kolmo. Jasně, že u 18mm DTD nic moc, ale u 30mm MDF to bude držet jak židovská víra. Musí se samozřejmě předvrtat tím správným průměrem. Pro mě zůstává ideálním řešením: předvrtat, napatlat a sešroubovat.
naposledy upravil 7tech (14.01.07 23:02)
Moderátor> Nebo je ti líto dát pár kaček za vruty?
Ale jo, v zásadě s tebou souhlasím. Ale bojím se toho, co lepidlo udělá za třeba 10 let. No a jestli nic, tak je to v poho. ;-)
naposledy upravil BlackRider (14.01.07 22:59)
robí se to tak: čelo je masív buk a zbytek mdf obětá folií
http://img403.imageshack.us/img403/1418/img0808aq5.jpg
Právě,čelo z masivu nebude,kdybych chtěl ofoliovat čelo,tak by to asi nebylo možný-kůli tomu skosení..
ale všechno jde, ale je to jebačka.
Nedokážu si to představit,kor když to zkosení bude začínat až od basáků
hele udělej to z surové mdf, slep to, dovnitř do rohů nalep hranoly na vyztužení a příčky, zadekluj to zádama a nech to nastříkat do černého vyssokého lesku. než to nastříkáš nech to tak měsíc a víc uzrát,
To nechci,chtěl jsem mít předky v barvě olše...no uvydíme,třeba to ějak ten truhlář urobí...
olše z kosenýma hranama. tak to bud masív nebo mdf s folií(kuchinská dvířka na zakázku.)
No uvydíme,možná dojde na jdnání už zítra...
Samolepicí fólie lze nahřát fénem a dotvarovat přes různá zakulacení hran atd. ale jenom dojisté míry, chce to zkusit. Ty dvířka budou super, mají podstatně odolnější fólii než samolepicí, je to ovšem (alespoň u firmy, kde jsem je na kuchyň objednával) jen z materiálu tl 16-18mm. Pokud by bylo třeba to podlepit a zesílit, potom by možná šlo zakázku dohodnout tak, aby spodní rovná strana byla surová bez fólie - na fólii by ani zázračné lepidlo moc nedrželo.
Taky mě napadlo, co když bych udělal bedýnku z DTD a nechal si ji nalakovat od autolakýrníka?A přední desku z masívu jak to dělá RK to se mi líbí!Nebo to vyjde moc draho?Nebo ta barva na dřevě nedrží?
Aby jsi se z té ceny autolakování (nemáš-li známého pracujícího za náklady) nevyvrátil.
no od oka na kolik by to tak mohlo přijít?
no je to kurevská loterie s mistrovskou trpělivostí. masívni dřevo neustále pracuje a časem sesychá a praská.
i bedna z dřevotřísky pracuje pro to je dobré ji před povrchovou úpravou nechat uzrát.
A papírová mdf je ideál. ale bacha i ta může být z vlchkého skladu. tak po nařezání nechat nějaký čas uležet v pokojové teplotě a potom zkonstrulovat zase nechat uležet a znovu překytovat a potom nastříkat. potom by už neměly vylézt spoje.
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 4. FÓRUM - 737 témat (1/2007 - 4/2007)