www.dexon.cz - autoozvuceni - autozesilovace - WS380...nerekl bych ze bude nejak extra kvalitni ale do una by snad mel stacit...diky moc
Navrženo je to v podstatě správně, jenom bych si být tebou přečetl tento thread: topic511 Možná na ten zes změníš názor...
OK,tak tenhle ne...nevite jesli exituje nejakej solidni zesak tak do 2000,- ?staci 2 vystupy a mel by myt vestavenou vyhybku...jesli zadnej solidni neexistuje,tak pls napiste nejlepsi:))
Kup si nějaký zesilovač z druhé ruky, jestli jsi četl ten thread tak tam Michal doporučoval značku Rodek...
Sežeň si něco, co se bude na autohificlubu prodávat jako použité, v záruce s cenovkou kolem dvou tisíc a členové o tom prohlásí, že je to "dobrá cena". Krafou tam do toho všichni. Pokud chceš využít plato, tak tam ty 6614ky dej 4, příapdně, pokud ti místo na platu dovolí. Objem bude sedět podstatně lépe. To není o tom, jestli objem stačí nebo nestačí, ale velký objem je stejně nevhodný jako malý, zvlášť u repro typu ARN. Pokud budeš kupovat zesilovač pro čtveřici (2x2 - osmiohmové kousky, dva paralelně na kanál) nebo šestici (2x3 - osmiohmové kousky, 3 paralelně na kanál) pořiď zesilovač dvoukanál, který umí na každém kanále 2ohmy. Tak to budeš moci bezstarostně zapojit. Žádný můstky nedělej. Výkon ti z přehledem stačí kolem 80W/4ohm RMS na kanál, i míň.
Co se výkonu zesilovače v rádiu týče, ten snad nebereš v potaz, pokud bude zesilovač, ne? Zesilovač zapojíš na cinche vzadu na rádiu jako PRE-OUT REAR nebo prostě PRE-OUT a na výstupy zadních repro z rádia nedáš nic. Přečti si můj článek autohifi, pak to dořešíme.
S temi vykony autoradii to neni tak ruzove jak to vypada.Dneska je na kazdem srotu za par kacek napsano 4x50W. Treba i panasonic ma honosne na prednim panelu tento vykon uveden take,ale ve specifikacich uz je 4x50 (4x20) a ta druha hodnota je samozrejme sinusovy vykon.Tak ze na basaky jedine samostatny zesik.Ja pujdu cestou DIY,s TDA1562Q. Pocitam ze do 600kc se u 2 kanaloveho zesilovace vlezu,cast soucastek + chladic pouziju z domacich zasob.No neberte to za ty prachy. A bude to rozhodne lepsi nez spousta prodavanych zesiku za 2-3x vic penez.
Xhibite, co myslíš, že je v koncových stupních autorádií? Bez měniče v autě prostě nemá smysl dělat muziku. Na nějaké bastlmjůzik na zadní repráčky možná, ale předek a nedejbože basy musí být na diskrétech s měničem, pokud to má stát za něco. Na nějakého citlivého profíka možná, ale solidně naladěná bedna s citlivostí kolem 83-85db (u autoreper autě běžné) s klasickým basákem ten zesilovač bude strašně namáhat, zvlášť pokud ho poženeš (a že ho každý kdo dělá autohifi žene) na hranu a do nejnižší povolené impedance (4ohmový autobas může mít Re i ke 2.5ohm). A napájet 6614 nebo 6618 IOčkem v pracovním objemu 225L... To by byl hadralet.
Relativně solidní autozesilovač, použitý s dikrétními konci, 2x80W, můstkovatelný, ochrany teplené, ss, zpožděné připojení repro a s výhybkami (subsonic a stavitelný vyřaditelný LPF) se dá sehnat do dvou tisíc a bude klidně i v záruce. A proti jakémukoliv TDA je to nesrovnatelná síla.
Ale nikomu bastlení nevymlouvám, jen vyřikuju svůj názor.
naposledy upravil Michal (01.03.07 16:06)
kde je na autohifi pouzity zbozi ?na foru ?myslite ze by se vyplatilo priplatit si a koupit AVIATOR AA 604 a k tomu 4 arn 6614 ?diky
s vykonem tda1562q je to dost na stiru..cca 30W
osobne si myslim ze ani zesilovace prodavane do aut nemohou poskytnout ty vykony na sobe udavane. opravte me jestli se mylim...ale ted sem se zacal zabyvat menici do aut a podle mych vypoctu abych dostal ze zesaku vykon cca 160W/4ohm s mustkovym provedenim a napajenim cca symetr. +-25V z menice, proud vystupem 6,4A, vykon odebirany ze sekundaru vf trafa cca 320W, s ucinnosti menice cca 85% je prikon primaru cca 370W tj při 12V cca 31A.
mozna ze sem udelal nekde chybku tak me opravte..pocital sem to z nudy ve skole pri vyucovani
sem jeste mlady a hloupy tak jen do me
jinac s menicama nemam moc zkusenosti..dnes se mi podarilo rozjet prvni menic tak sem happy 12/26V cca 3,2A.doufam ze mi to utahne TDA2050 v mustku s cca 50W/4ohm
naposledy upravil luta (01.03.07 21:50)
Mýlíš se v mnoha věcech.
Teda pidlit se s měničem a pak na to plácnout TDA2050. To by mě musely ruce upadnout.
Už je to tu zase...vy si prostě nedáte pokoj s házením špíny na integráče...
Little, já na ně špínu neházím, ale fakt bych musel být blázen, abych - když už mám po ruce symetrické napájení - používal integráče. Stavebnic je hafo, modulů taky a cenově to nevyjde o tolik dráž, v celkových nákladech autozvučení (klabice, chladiče, rozvody všecko). A když už jeden bastlí, tak proč to zazdít IOčkem? Jak jsem řekl, na nenáročné repráčky možná, ale sub ani náhodou. Všichni (i ty) tu ví, že z rádia se toho moc vytřískat nedá, ale TDA bude určitě lepší, bodejť, když je skoro o milimetr větší, než ten koncák v rádiu.
Z motoru 1.2HTP jeho umístěním do do BMW třílitr neuděláš. Je samotřejmé, že symetricky napájené IO bude lepší než ty nesymetrické můstky v rádiu, ale prostě mi to přijde jako plýtvání potenciálem toho zdroje, když už se s ním bastlí.
naposledy upravil Michal (02.03.07 9:43)
Zkuste někdo už konečně postavit DPA 280,mě se do toho nechce,protože moc autohifi nemusím ))
tak mi aspon napiste v cem sem se nejvic sekl...nevim prave jestli dimenzovat menic na efektivni hodnotu proudu reproduktorem pri danym vykonu nebo jestli by to uzivil i slabsi menic
jinac ten menic k TDA2050 nebyl vubec pracny,ma nesymetr. vystup 25,6V (neni to s vf trafem ale dvema civkama ) a funguje to na poprve ale k mereni vystupniho vykonu na reproduktoru sem se jeste nedostal.A to ze na tom mam TDA2050 je taky z toho duvodu ze IO stoji 40kc a kdyz to bude fungovat tak jak ma tak to strelim kamosovi a pudu do neceho jinyho co uz ve skole me nic takovyho nenaucej a chybama se clovek uci
a na pracny staveni a zkouseni blokujiciho menice s vf trafem ted nemam jaksi cas...mozna po maturite bych zkusil neco s trafickama z PC zdroju
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 4. FÓRUM - 737 témat (1/2007 - 4/2007)