Web
panove protiklady se pritahujou na tom se snad shodneme; takze, kdyz tu mame takove vyzrale lidi s prehledem a vybornou odbornou znalosti, kteri umeji svoje myslenky krasne formulovat tak, ze clovek neusne ale uplne ho to uchvati, musi se to necim vyrovnavat...
vratme se k tematu este nevim co na felu, co si mam zvolit pri prijimackach
Dějepis mě nikdy nebavil, nebaví a bavit nebude, sice kdekdo mi namítne "jako ale je dobrý aspoň teda vědět kdo byl Karel čtvrtej" ale to patří k tomu obecnýmu rozhledu, stejně tak světový války, totalitní režim apod., ale dějepis je něco jinýho, naprosto nudnej a nezáživnej předmět zabejvající se příliš moc detailama, který ale nemaj valnej smysl, to už za obecnej rozhled nepovažuju.
Co se litaratury týče, je dobrý umět psát spisově a stylově správně česky, ale k čemu mi je platný učit se nazpamět díla cizích spisovatelů a spousty poznatků o jejich stylistice, hledat v jejich "dílech" litarární prostředky a podobný detaily, když to stejně jsou "jen" překlady?!
Co to má společnýho s českým jazykem?
Edit: literatura mě bavila na základce, kdy se probírala i cizí literatura, ale nemuseli jsme v nich hledat každou drobnost a jakmile tam nevidíme to samý co učitelka, která se tim už zabejvá X let, tak jsme blbí? Taky po ní nikdo nechce aby se podívala na elektrický schéma a přesně věděla co to bude dělat (mimochodem jsem v druháku na SPŠE )
Navíc literatura vůbec není založená na logice, nic nejde odvodit, všechno je potřeba se našrotit a hltat samý neodborný knížky. Nic pro technický typy.
Ještě dodatek. Existujou tři způsoby učení, vizuální, zvukový a motorický.
Vizuální je hlavně o tom čtení a prohlížení.
Zvukový - nejlíp si zapamatuje co slyší.
Motorický - dává si věci do souvislostí. To je můj případ. Na literaturu a dějepis to je naprosto k ničemu.
Můžu si samozřejmě něco i číst nebo poslouchat a i tak si dost zapamatuju, ale musí to pro mě bejt zajímavý, jinak se s tim mořim a stresuju, nebo mě to nudí a zabíjim tak čas, ale když musim, tak co se dá dělat, zkoušky jsou svině a nějak si to do tý hlavy dostat musim.
sinclair: Zase jseš moc chytrej, proč omezenci? Beru všeobecný základní rozhled (to bez diskuze) ale znát, co napsali a čem byla díla méně známých nebo "skoroneznámých" autorů (ty se učí na školách)... to fakt ne
Jo koho to zajímá co nám to cpou dobré psát a počítat v pohodě, něco o ČR taky beru, Božena Němcová taky, ale co my se učíme no jeziš... zlátá elektronika českej jazyk fuj ...
Mě literatura vždycky přišla smysluplnější, než podmět, přísudek, příčestí minulé, rod trpný...
Nevím, jak detailně se literatura učí třeba na gymnáziích... nejspíš je to hodně na učiteli, co po lidech chce... někdo má holt smůlu na vola. Snad všechno, kromě sbírky zákonů se dá vykládat zajímavým způsobem jenže zdaleka ne každý to dokáže.
Jó, střední škola... to byl havaj... až na vejšce člověk zjistí, jaký hovno se tam vlastně bralo a jak se tam s člověkem srali. Dvě hodiny matematiky denně byl takřka důvod ke vzpouře... a teď? Tříhodinovka teorie elektromagnetickýho pole je běžnej zákusek, pár plošnejch integrálů vektorových funkcí a diferenciálních operátorů nemůže nikoho rozhodit
Já sice nemám rád biflování se obsahů děl do ČJ, ale třeba nevadilo mě si přečíst Krakatit od Karla Čapka, Memento od Radka Johna (mimochodem skvělá kniha), Vítězný oblouk, Tři kamarádi od Ericha Maria Remarqua, Robinsona Crusoa od Daniela Defoa, Veksláka 1-3 od Pavla Frýborta a tak dále a tak dále, víc mě teď z hlavy nenapadá.
Zrovna krakatit od Čapka mě docela zklamal... to radši kapesní povídky. Já začal číst sem tam i klasiky, ale až po škole... třeba historický romány od Sienkiewicze jsou skvělý, Quo vadis (pěknej masakr) nebo Křižáci... viděl jsem v antikvariátu i Ohněm a mečem, ale chtěli za to takovou pálku, že jsem se jim na to vyprd. Povídky E.A.Poea jsou výborná věc, nebo třeba Oscar Wilde, kdo nezná Lorda Henryho z Obrazu Doriana Graye, neví kdo je cynik Orwellova 1984 by měla být povinná četba... otevře to oči. No, nebudu tu dělat přednášku literatury, zvlášť když někoho tak navýsost nezajímá.
Já literaturu neřešil nikdy... Jo nějakej naprostej základ a jinak sáhodlouhý taháky... Já měl to štěstí, že mi pravopis nedělal nikdy problém (ačkoli na netu a v mailech píšu kolikrát dost nespisovně...), takže jsem nachytal na takových těch diktátech, slohovkách, rozborech a bůhví co ještě skoro samý jedničky a literatura to pak těžce zkazila... nicméně vešel jsem se díky mluvnice celkem slušně... No z povinné četby jsem taky vybíral jenom to, co bylo nejblíž technice, jako třeba Čapkův RUM... sákřiš R.U.R. nebo tak... Hold ale reprosoustavy vedly ve velkym... Jenom si tak namátkou vzpomínám na povinný referát o čemkoli (včetně techniky) do občanky... No a já si vybral oblíbené repro od Tesly ze Svobodovy knihy... No a tak nebyl problém spáchat 20 min. proslov, ze kterého měla kantorka naprostý hovno, páč na konec řekla..: "Tome, dobrej proslov, akorát jsem Vám nerozuměla ani slovo..." , ale bylo to v kapse...
Oscar Wilde je taky slušnej. Strašidlo Canterwillské jsem četl a viděl i v TV, Obraz Doriana Graye jsem četl dokonce v angličtině. Ale to už je dlouho... Jinak teď mě leží u postele Na západní frontě klid, ale pořád se k tomu nějak nemůžu dostat.
Quo vadis znamená "Kam kráčíš?" ?
naposledy upravil BlackRider (20.02.07 0:10)
Na západní frontě klid z tebe udělá pacifistu... četl jsem to a asi není lepší vylíčení nesmyslnosti války, ve které jde o metr zákopů a lidé do ní přicházejí jen aby v ní umírali.
Znamená. Jinak je to příběh zasazenej do Neronova říma s perfektním vylíčením tehdejší šlechny, vyšinutého císaře, zkázy říma z jeho rozkazu a následného pronásledování a poprav křesťanů, na které to hodil.
Myslím, že některým, kteří češtinu, literaturu a něco z dějepisu /alespoň vlastní země/ považují dnes za něco přebytečného a otravného, to dojde až později, ve společnosti, mezi obecně vzdělanějšími lidmi. Není nic horšího, než se někde cítit jako naprostý trotl.
Z toho vzniká ono nesebevědomí spojený s vlezdoprdeláctvím a prospěchářstvím, díky kterýmu tady necháváme budovat hypermarkety, bezduché katalogové domky, radarové základny a skladujem odpad z Německa...
2sinclair: Nechápu proč zrovna já jsem podle tebe omezenec. Asi jsi moje příspěvky tak úplně nepochopil, to je jednoznačně vidět z tvých idiotských komentářů. Každopádně se s tebou nehodlám přít, tvůj názor je mi víceméně ukrafený...
EDIT: Nezlob se na mě sinclaire, ale tady někdo mluvil o dějepisu? Nejdřív si prosímtě moje příspěvky pořádně přečti, než na ně zareaguješ, ať pak nejsi za blbce.
naposledy upravil little (20.02.07 7:20)
Heh, já teda kromě svých kámošů, resp. taťkových a mamčiných kolegů ze školy (taky ne všech) moc "vzdělanějších" lidí zrovna tady neznám... A na valašsku teprve ne. Speciálně na Bystřičce a Malé Lhotě znám plno lidí a pokud vim, tak zpravidla každej skončil s výučňákem, někteří dokonce s maturou a těžkej king je ten, kdo tam má výučňák + nádstavbu s maturou... Jenže tim zas jsem neřekl, že jsou hned blbci... Ono jako jo, v jistém smyslu jsou možná jednodušší, ale na druhý to žití tam na samotě má taky něco do sebe... V podstatě sam na sam, když si nezatopiš, tak je zima... neodhrneš snih, nejdeš do práce (které tam neni a když je šéf píča, je problém). Kolem baráku je tam plno práce, kdo je bez auta, má to hodně těžký, páč všechno je dost daleko atd.. Ale to zas sem uhnul, chtěl jsem tim říct, že když jsme u toho, znám sice lidi, třeba o hodně vzdělanější, ale pro běžnej život jsou naprosto nepoužitelní. Třeba mamčin bráchanec je zas pražák a hlavně, že umí španělštinu, angličtinu a němčinu, ale pak přijede na Bystřičku a neumí ani naštípat dřevo třeba... Asi se s tim špalkem domlouvá španělsky, nebo co
I když je to OT tak naprosto souhlasím s Boramyrem: "Orwellova 1984 by měla být povinná četba... otevře to oči." Nejdřív jsem viděl film, pak jsem četl a došly mi některé souvislosti, není to, až tak jednoduchá četba na pochopení, zrovna tohle by mělo být povinné, pak by nebylo těch příspěvků: "minulost mne nezajímá, zajímá mne pouze, to co je, nebo bude !" Jenže přítomnost a budoucnost je silně založená právě na té minulosti a lidé, kteří nevědí(nebo nechtějí vědět) nic o své minulosti si pak nedokáží vážit hodnot, které berou dnes jako samozřejmé. Pak hoří na francouzských předměstích denně "už jen" tisíc aut a Molotovovy koktejly lítají na autobusy s nevinými cestujícími, protože minulost té země a nějaké zákony a podobně "ty lidi" přeci nezajímají.
little: Ty nedokážeš příliš diskutovat... Veškeré tvoje reakce spočívají v nazvání druhého člověka blbcem
A budeš se divit, opravdu tu někdo o dějepisu mluvil, byl jsi to zrovna ty. Měl jsi takovou nasmyslnou poznámku, že ti je putna, co se dělo přes listopadem 89. Proto ta reakce... Pokud si ale myslíš, že jsme tvoje příspěvky nepochopili, tak bys měl psát nejspíš srozumitelněji, protože, jak se zdá, nepodařilo se je pochopit nikomu tak, jak ty si představuješ.
Budu psát vyjímečně s diakritikou. Maturoval jsem před jedenadvaceti lety a dodnes mě silně mrzí, že jsem nepokračoval dál ve studiu, na nějaké specializované vysoké škole. Uvědomil jsem si svoji vlastní hloupost příliš pozdě. Bohužel, doba byla tenkrát trošku jiná než dnes a podpis komunismu mám v sobě vrytý, hodně hluboko v podvědomí a nedokážu se jej zbavit. Ačkoli jsem měl prospěch vždy dobrý, neměl jsem ambice na sobě v oblasti vzdělání pracovat dál. Takže bych chtěl poradit všem, kteří se v dohledné době chystají maturovat, zkuste to jít dál a získat titul. I když se pak třeba nebudete živit v oboru, ve kterém vystudujete, budete mít velmi usnadněný výběr při získávání lukrativnějších nabídek k zaměstnání. A jazyky, ty jsou dnes naprostý základ, bohužel v době mého studia jedině ruština, z které už v hlavě nezůstalo téměř nic.
Myslím si, že na tomto fóru až na pár vyjímek jsou schopní lidé, kteří "vejšku" zvládnou levou zadní. Já už jsem svou šanci propásl.
No každopádně bych se zdržel takových narážek, že je hned někdo blbec atp. Jak sem napsal, já češtinu nesnášim, dějepis je druhej takovej a je fakt, že mě to nezajímá... alespoň do té chvíle, než to zas budu potřebovat, je fakt, že základní přehled je nutnej. Takže mě sice sere, že do mě mamka furt hustí něco z dějáku a češtiny sem tam, ale na druhý straně alespoň to úplně nezapomenu, když to zrovna nepotřebuju a eště dlouho potřebovat nebudu... Ono si myslim, že mělo i něco do sebe, že nás na základce měla nějaká neskutečná kráva s titulem myslim PhD, která byla těžce ujetá do dějáku a dávala i největším šprtům trojky a čtverky do té doby, až jí přišel někdo z rodičů rozbít hubu... Nicméně přesto, že to přeháněla, protože to byly přednášky jak na vejšce zas byla schopná něco naučit, což beru za úspěch na to, že sem se do dějepisu neučil "nikdy"!
2gaminn: Nechci aby to tu vypadalo jak v mateřský školce, ale s tím blbcem tu začal sinclair.
little: Doufám, že když si to, co napsal sinclair, přečteš ještě jednou, tak ti bude jasné, proč je tak nazývá. Narozdíl od tvého blbce sinclairovi blbci mají opodstatnění
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 4. FÓRUM - 737 témat (1/2007 - 4/2007)