Web
Michal: nechtel by ses trosku rozepsat o tvem DK?
Nevim co za basak z nizsi cenove kategorie na surroundy (ke GTC) a co na stred (na nej vejskac nemam, taky nizsi cenovka).
Zajimalo by me jesi se na sub ma delit podle nejslabsich repro nebo podle frontu.
surroundy ve 3p? Prosimtě proč?
Hlavně bys měl surroundy, center i hlavní předky udělat tak, aby se daly dělit stejně a navazovaly na sub tudíž dobře všechny.
EDIT: Ajo pardon, trošku jsem se překoukl - myšleno jako středobas na zadky a do centru, že?
Copa já vim, co je to nižší třída? Pro někoho SEAS, pro někoho McFun, Ke GTC můžeš dát 5MP60, 6B30, ARN116-188, GDN13, GDN16, HRB16 (ten mě celkem láká), levnější peerlessy, Visatony levnou řadu... toho je.
naposledy upravil Michal (13.03.07 20:23)
v podstate hledam neco lepsiho nez 6B30, do uzavreny, 80hz -2dB bez hrbu
kdybyste mi nekdo chtel poslat ceniky tech exotyckejch znacek, ktery se v cr daj sehnat, uz bych se s tim popral
edit: sem si nejak nevsim ze maj cenik :x, dik v tejdnu an to kouknu
naposledy upravil check (13.03.07 21:23)
audium, nic víc netřeba.
zdar, nauci ma niekto citat ten 3.graf v prvom prispevku??? vo co gou
ten "edge response", co bych sa tam mal dozvediet, staci 2-3vety. dik mooc vsetkym
Popisuje vliv KRABICE na teoretickou SPL charku. Zahrnuje bafflestep a odrazy od hran skříně. Celkem dobrá pomůcka.
a cim rovnejsie tym lepsie, yo?
rovné to nebude nikdy, ale dá se projev té bedny kompenzovat tvarováním charky - v podstatě přikotlením na basech a občas malým propadem na výškách.
no jasne, to by sme boli v "ideaale" no a vysky teda najviac robia zlobu?
jo, odrazujou se od hran.
takze vyskac by chcelo fatalne kolomdokola zatlumit? no ale ked mas vyskac von a nie dnu, jak to ze sa odrazaju, to myslis asi hrany miestnosti, v ktorej su bedne?
no lebo mi nejde do hlavy, ked vyskac nema membranu v bedni, ako napr. basak, jak to moze byt ovplyvnene
naposledy upravil Bentley (13.03.07 23:08)
Bavíme se o prostoru VENKU kolem bedny, rolsrojs. Vysoke frekvence se "odrážejí" od vnějších hran ozvučnice. Oni se vlastně neodrážejí, ale prostě se určitě frkvence nemají rádi z ostrými hranami v určité vzdálenosti od zdroje hluku.
achaaa:) tak uz svietim, vdaka ti
Oživujeme téma. Dneska jsme ověřili a lehce zjednodušili výhybku pro pohlcovač. Dokonce jsem zjistil, že ve výše uvedeném schématu je menší chybka. Takže finální stav vypadá takto :
Schéma :
No a pro zajímavost tu máme malý náhled na T-2030 (jednoduše položenou na zemi pod zavěšeným mikrofonem)
A taky 5MP60/N pro změnu posazenou v kartónové krabici :-)
Měření zafrézovaných měničů v bezdozvukové komoře tedy bohužel nemáme, takže vám to musí stačit ;-)
fiha, ta 5MP60N vypada az podezrele rovne to jsem na to zvedavej ve finale
Ta 5MP60 se mi líbí a to moc.
Aká bola veľkosť kroku pri meraní? 1/3 oktávy, alebo hustejšie? Podľa "guľatosti" charky to vyzerá na 1/3...
5MP60 je fakt takhle rovná? já jsem se rozhodl ty její hrby neřešit a voni tam snad ani nakonec nebudou uvidim po změření
Musím říct, že mě překvapila příjemně i zvukově. Dokázal bych si s ní představit širokopásmo v nearfield, třeba k PC, jenom s lehkou ekvalizací bafflestepu třeba... Nahoře je sice hrbatá, ale "tak nějak" jede skoro do 10k.
Hezký
5MP je výborná. Z T23 mám velkou radost, opravdu překvapení. Ovlivněn děsivým Hubertovým měřením, které mnozí z nás pokládali za věrohodné a tím pádem ji odsuzovali, jsem očekával horší výsledek, ale je fakt rovná! Boramyrovo meření je velice podobné tomu K. Tomana, takže ta Hubertova hrůza musel být vadný kus nebo co. Moc jste mě potěšili chlapci.
Takže další do sbírky:
5MP60N_Beyma
5MP60N_masin
5MP60N_mistera
5MP60N_toman
T2030_Beyma
T2030_masin
T2030_mistera
T2030_toman
Moc pěkné srovnání... čtyři cháry a každá jiná
Taky jste neměřili stejnej reprák Je větší šance, že to je odchylkou výroby nebo za to může rukopis měřitele?
Tož se mi zdá, že Hubert v tom má pěknej maglajz a má to nějaký rozházený.
Jo, a každej jinak... chtělo by to udělat pořádně. Zafrézovat ho do pořádný desky a pěkně alespoň z metru někde venku odměřit. O kalibrovaným mikráku a slušný zvukovce ani nemluvě...
Co bys řek jako náhradu za zapuštění použít takovou "fintu"... Repráky by byly normálně nezapuštěný na desce a to, co dělá Michal se sololitem, bych udělal s nějakym molitanem (jen 1cm vrstva). Je to k něčemu?
osobne si myslim, ze v tom rozhodne Hubert bordel nema a ze s jeho mericim zarizenim a prostorem mu malokdo muze konkurovat...
Ale chtelo by to dohodnout se na nejakem systemu jak merit, aby vysledky byly aspon trochu porovnatelne - merit vyskac jenom polozeny na zemi opravdu nema moc cenu, rozdily proti mereni na bedne jsou pak velke ( difrakce od predni desky vyskace v pripade, ze to je kruh prumer 100 jsou prilis velke).
Proto jsem premyslel na tim, ze bysme zavedli - pro vyskac farfield mereni na desce 50x60cm (pokud mozno zafrezovano), pro basak jedno nearfield mereni a jedno farfield mereni v bedne (bednu asi tezko si udelame kazdy shodnou...)
Koho zajímá výsledek měření a ví jak ho použít, tak si v té charce difrakci od příruby najde. Bude ostrá a úzká, takže podle mne nijak (nebo velmi málo) ovlivní výsledek, zvláště vyhlazený. V bedně bude difrakce zase jinde, takže stejně jsou to měření orintační a pokud pořádně, tak měřit ve výsledné bedně, takže měření v desce sice super, ale přínos celkem 0.
Měřili jsme t2030 i v nezafrézované desce (krabici) jako tu 5MP60 a s rozměrem tak 40*60 a výsledek byl celkem stejný.
Michal: no byl to jen navrh jak urcitym zpusobem sjednotit podminky - je jasny, ze pro aplikaci v konkretni bedne to bude zas vychazet jinak...
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 4. FÓRUM - 737 témat (1/2007 - 4/2007)