AMPLION.WZ.CZ

Fórum o audiotechnice a elektronice

#1 2006-12-09 06:18:48

kurt
člen
Příspěvků: 20

Nejjednodušší Ochrana zesilovače/repro

zdravim předem řikam že jsem laik tak sory za debilní dotazy, ale mam doma starou vermonu 100W powermix tranzistor
než postavím zesák od aldaxu, chtěl bych ještě přes ní valit kytaru ve zkušebně, jenže je pár problémů:

1. vermona je r.výroby 1985 zatím hraje dosti pěkne,nevím zda jsou měněné kondy, ale chcu se zeptat kolik tomu uškodí zima ve zkušebně kde se topí jen na zkoušky a jinak je to nevytapěná garáž ?

2. mám ju jak už jsem tu jinde psal napojenou na dvě aro 711,zatim bych přesto tu kytaru chtěl valit, bojím se však spalení repro a tím většinou i zesilovač, i když má ten zesák na koncových trandakach tavné pojistky podle schématu,
uvažoval jsem o nejjednodušší ochraně toho zesu kdyby to aro 711 nepřežily, jelikož dotoho nechcu strkat víc peněz
zvažuju třeba připojení paralelně odporový drát k těm aro a pokud byse spálily ten drát by zachránil zesak, je to vůbec možné ? nebude ten drát se nějak přetavovat při hraní nebo co se sním bude dít ??? poradtě...
...3 možnost, v boxu stěmi aro711 byly kdysi dvě trafa musim je ještě proměřit co to je vubec zač asi byly na převod impedancí,
vermona ma na vystupu 4ohmy, uvažuji teda správně pokud bych dal na výstup vermony dotyčné trafo které by mělo primár vinutí 4ohmy a sekundár přizpůsobený reprakum, a pokud by ty repra odešly ochránilo by trafo zesák ? domnívam se že jo ne ? nebo je vystupní trafo u trandaku vubec možne ?
díky za odpovědi...

#2 2006-12-09 08:58:33

Jiřík
člen
Příspěvků: 33

Re: Nejjednodušší Ochrana zesilovače/repro

ad odporovej drát:
elektrický proud není dement, hledá si cestu nejmenšího odporu.Kdyby se ti vinutí repra nějakým způsobem zkratovalo, tak asi nepůjde přes odpor o určité hodnotě, ale přes tu zkratovanou kmitačku repra, kde bude mít proti sobě odpor nula nula nic...