Stránky: 1
Dá se použít AZS jako mono? když dám balance doleva tak levá strana hraje více znamená to že to bude dávat do jedné větve cca50watt? A nebo jenom blbě kecám jedná se o tu moji AZSku ..
Na to ti asi nikdo neodpoví, páč by se předtím smíchy posral.
Tak tedy: Pokud dáš BALANCE doleva, budeš posílat signál pouze do jednoho koncového stupně, který má POUZE oněch 25W (AZS 223). Druhý konec bude jenom v údivu němě, maximálně se šumem přihlížet...
Karlosi, že tys pil???
Já sem asik debil proto se ptál ale když otočím balance jen doleva tak to hraje víc než když je balance uprostřed a to o dost tak čím to potom je vy chytráci hm?
naposledy upravil Karlos (2006-12-07 08:48:22)
To já jsem měl kdysi dávno u Toshiby nastavené poměry v odporovém děliči tak (samozřejmě z výroby), že, když byl potenciometr balance uprostřed, nebyl útlum žádného kanalu skoro žádný. Když se otočilo doleva, začínal útlum pravého skoro až k nule, ale ke zdůraznění levého již nedocházelo (možná minimálně). A naopak. Takže i při plné hlasitosti s balancemi uprostřed hrály oba zesilovače naplno tak jak uměly. Někde jsem ale zase četl, že správně nastavený odporový dělič (potenciometr balance s příslušnými odpory) je tak, aby součet energie do obou beden byl v daném okamžiku stejný. Dokonce ve starší literatuře jsem někde viděl i na balance tandemový potenciometr zapojený jako dva regulátory hlasitosti protiběžně!!! Byly pravděpodobně asi lineární, nebo že by logaritmické proti sobě-to asi ne, to už nevím. Takže u některých zesilovačů při správné vstupní úrovni signálu a balancemi uprostřed opravdu nemohlo být na vstupu koncového zesilovače plné napětí a tedy odevzdaný výkon. Takže zase úplně bych se Karlosovi úplně tak nesmál, ale s těmi 50W to úlet je.
naposledy upravil jik (2006-12-07 09:39:44)
Karlos, Jik: no vy to teda vedete... Ano balance mohou byt tak, ze ve stredove poloze ma kazdy kanal utlum - ale pak staci, abych dostal z kazdeho kanalu 25W proste pridat VOLUME. Kdyz pak otocis balance tak na jednom kanalu nastane pokles a na druhem zacne konec zkreslovat, protoze vic nez tech 25W neda...
Sice toho o zesácích moc nevim, ale taťka mi kdysi upravoval původně stereo zesák do můstkového zapojení a pak už byl jenom mono s dvojnásobným výkonem, ale lesti to taky neni pičovina...?
Mládenci, trochu si pletete úrovňový diagram zesilovače a jeho maximální dosažitelný výkon. Japonci a američani s oblibou používají na balanc poťáky, jejichž polovina dráhy nemá " žádný " odpor ( je vodivá ), čili ve střední poloze není žádný útkum. Ten nastává jen tehdy, rozvážíte-li ho - má to ovšem nevýhodu, že součet výkonů se mění. Lepší je balanc s normálním poťákem ( zapojeným zpravidla ve zpětný vazbě ), kdy v jednom kanálu výkon klesá, zatímco v druhým stoupá, i když ani tento průběh není díky lineárnímu průběhu dráhy přesně zrcadlový.
Tak sem to pochopil až podle toho co napsal Kazzatel
A úplně nejlepší je varianta se dvěma regulátory hlasitosti pro každý kanál zvlášť. To se to pak balancuje, těch možností nastavení atd.
A vůbec - regulátor balance, když je vychýlený trvale z nulové polohy, značí, že něco není v pořádku a mě by dokázal tak znervóznit, že bych z poslechu neměl nic. Teď nemluvím o občasném poslechu nějaké starší nahrávky. Anebo v dobách krystalových přenosek u gramofonu, tam byl přímo nezbytný, ikdyž přes tyto přenosky snad nikdo z nás nejel. Pokud je postavený zesilovač správně nastaven, bedna jedna jako druhá, nestáčím potenciometr hlasitosti téměř k nule (nemoc souběhu) a poslouchám stereo aspoň trochu symetricky... Je v dnešní době vůbec potřeba?
Stránky: 1
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 3. FÓRUM - 776 témat (8/2006 - 12/2006)