Stránky: 1
Poradtě mi prosím,jak mám uložit cd audio(tedy formát pcm) bez ztráty kvality cd,myslím tím abych to cd nepřevádel do mp3.
převed ho CD-EXem do WAVu a máš asi 98% procent kvality jakou na cd
Proč jen 98? Která 2 procenta se podle tebe ztratí?
Na tohle používám dB Power Amp Converter + plugin pack. CD, cložené do mechaniky se ti ukáže jako 1kB zástupci jednotlivých tracků, no a ty si označím a pak už jenom vybírám, jestli to má být wav a jaký wav, nebo Mp3 CBR/VBR (+ datový tok), ogg (s regulovatelným datovým tokem), ape, wma, nebo flac... Záleží jenom kolik pluginů sem si našel na netu... Nebo mi taky nabídne přímý převod (pořád tim myslim konverzi, ne natáčení) i zvukovka, těch možností je strašně moc... Záleží k jakému softu se dostaneš a kterou možnost zvolíš...
Edit: Eště teda ne každé CD ale půjde takhle překonvertovat...! Záleží na případné dané ochraně proti kopírování, pak je třeba zvolit alternativní postup(y)... Zatim se nestalo, že bych něco nějakým způsobem nezkopíroval...
naposledy upravil T.Viper (2006-11-21 09:16:54)
Nejlepší je nainstalovat si EAC, dobře ho nastavit ( návod zde ) Zkopírovat celé CD jako obraz do WAVu a ten následně zkomprimovat nějakou bezztrátovým kodekem, FLAC, Wavpack, Monkeys Audio atp.
To umí právě i ten dB Power Amp... Ale proč to dělat na dvakrát, když mi to udělá přímo z té mechaniky přímo do požadovaného formátu... a nestalo se, že by se něco dodrbalo a nejelo. Jedině by musel být špatný už ten kopírovaný disk... To ape je přece monkeys, komprimovaný wav tam je taky, flac se musí sehnat zvlášť, wma, mp3 a ogg naprosto samozřejmě...
Klíčový je tam ten EAC a jeho čtecí schopnosti... formát a jestli se to bude komprimovat hned nebo až pak je naprosto podružná záležitost.
Nemá to náhodou význam jenom tehdy, pokud chceš zachovat tu původní kvalitu...? Při konverzi už pak dycky něco ztratíš (jde jenom o to, kolik...) a já komprimuju vpodstatě všechno, protože už bych jinak na to potřeboval vysokozdvyžný vozík...
Tahle diskuze je přesně o tom případu, kdy chceš zachovat kvalitu. Původní dotaz je snad jasný.
Děkuji vám za vaše názory,zkusim to podle uvedeného návodu.
od toho komprese je ne? to že se něco ztratí vůbec nevadí pokud to nepoznáš...
Ono taky poznáš, nepoznáš záleží na čem to pak pouštíš jaksik... Třeba na šmejdskejch plasťácích (který má značné množství lidí u svých kompů do dneška) hovno poznáš, protože už to hraje samo o sobě na hovno. Pak taky kdo je hluchej jako moje babča, je mu to jedno... Jinak to beru, začátek threadu byl bezztrátová komprese a komprese jinak je od toho, aby to zabralo méně místa a nebylo to zvukově poznat... OK
Crashpc: Ptal se jen na převod do PC, o kompresi se nezmiňoval. A v životě jsi neslyšel o bezztrátový kompresi? FLAC, APE, atd?
slyšel, slyšel ale ta bejvá pořád moc náročná na prostor. myslim že 2MB/minutu v ogg formátu už toho opravdu moc nepozná... pokud to nebude poslouchat 2x z prvního zdroje a z toho "komprimovanýho" tak nemá nejmenší šanci. btw poznat to je už jen opravdu na šumech (u "vysokejch vejšek" už to taky nepozná) a podobnejch ssssšššššchchchchch zvukcívh a dozvucích... Třeba je náročnej, to chápu, ale myslim že i jeho ta ztrátová komprse zlomí a nechá se obrat o nějaký to procento kvality...
Kompresse byla odjakživa bezztrátová. Jenom taková má ve světě nul a jedniček smysl. Ztrátová přišla až v okamžiku, kdy se přišlo na to, že u PC většina lidí má chrastící skorrepra, nebo sluchátka za stovku z tesca, monitory na kterých se nějaké mapy v obraze od jpg a DVD stejně slejou. Během pár let si na to PC-freakz zvykli a MP3 256 je etalon kvality. Odtud už byl jen krok k tomu, aby MP3 v podstatě opanovala hudení coolsvět. TO je stejné jako s DK za 1999. A bp supvoflery s 13cm repry. Prostě "tak se to teťkon dělá". A dokud to lidi budou žrát (třeba jenom z pohodlí, třeba proto, že v životě nic lepšího poznali, třeba je jim to u řiti) bude to tak.
Jak by ses tvářil na ztrátovou kompresi u normálních dat?
naposledy upravil Michal (2006-12-03 13:12:37)
MP3 256 je etalon kvality - to nikdo neřikal, ale sou chvíle kdy radši ušetřim desítky MB na skladbě na úkor menší kvality který si téměř nebo vůbec nevšimnu.
A bp supvoflery s 13cm repry. Prostě "tak se to teťkon dělá". - ať se to dělá jak chce. mě nezajmá nic z toho. kouknu se uplně všude protože tesco a hypernova pro mě neni "všechno co znám" a rozhodnu se pro to co mi stačí. většinou zvolim mírně lepší než bych v tu chvíli chtěl a pak sem spokojenej.
Jak by ses tvářil na ztrátovou kompresi u normálních dat? -a víš že jo? jsem pro! pokud by to byla taková komprese - stejně jak sem řikal u zvuku - ABYCH TO NEPOZNAL, tak proč ne???pokud by obrázek neměl 16miliónů barev ale tam kde to neni poznat jenom 8 tak proč ne????? mám rád účelný věci, pokud nejdou na úkor kvality tak že to poznám což mi vadí...
Michal: tak to brzdi, video bez ztrátový komprese prostě (rozumným způsobem) nejde. H264 sice umí bezztrátově, ale pořád to je tak na bluray v PAL rozlišení...
Dobře, video beru, tam je to datově mimo mísu.
Crash - ztrátová komprese u obecných dat je nesmysl, na tom se snad shodneme.
Já to u zvukových CD dělám tak, že prostě wav a cue smrsknu rarem, jde to tak na 50 procent. Je to podobný způsob jako flac, jen né tak účinný, ale data neprocházejí žádnou konverzí, tudíž je moje dušička v klidu.
já na to používám Easy CD-DA Extractor, a když komprimovat, tak OGGem
Michal: jo tam to bejvá docela průser když se ztratí nějaká ta nula nebo jednička :-DDD ale sou chvíle kdy to dokáže běžet i bez ní :-D takže jako uplně zabitý bych to neviděl :-D :-D :-D jako ztrátovou kompresi dat si představuju shareware verze programů :-D :-D :-D :-D
Stránky: 1
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 3. FÓRUM - 776 témat (8/2006 - 12/2006)