|
|
Erazim uživatel
Příspěvků: 6
| 19.1.2006, 21:31 | | Mám v úmyslu požít nějaky distancni šroubky nebo je lepší použít nějákou gumovou podložku? |
|
Jendys uživatel
Příspěvků: 64 Z: Benešov u Prahy
| 19.1.2006, 21:46 | | normálně ,podle mé zkušenosti:dá se pod nějakou pryž,potom se připevní vruty a nakonec se zakryje celá vatelínem nebo tlumícím rounem,tož moje zkušenost a názor jak bych to udělal |
|
vítek uživatel
Příspěvků: 457 Z: Olomouc
| 19.1.2006, 22:10 | | To bys tomu dal. Pokud je vyhybka na plošňáku, tak pod rohy přilepím čtverečky gumy 1x1x0,5 cm a vyhybku pak přilepím do bedny - na tyto čtverečky. Samozřejmě po ozkoušení. Čili ne vruty - další železo navíc v bedně. Ale možné to je. Zakrytí vyhybky vatelínem a nebo něčím podobným už vůbec ne. Nezapomeň, že vyhybka docela topí, zvláště některé poddimenzované a přetěžované součástky. Hádej které a jak topí. Při lepší situaci se ti vatelín a spol. bude škvařit. O nějakém proudění vzduchu ani nemluvě. Speciální molitan má sice zvýšený bod hořlavosti a o některých materiálech se píše jako o samozhášivých, ale nevěř na duchy. Další dobrá věc je pokud můžeš udělat samostatnou výhybku pro jednotlivá pásma a umístit tyto části od sebe, třeba na šířku bedny. O vzájemné pozici cívek už tady byla řeč. A ještě dobrá rada. Umístit ji tak, aby v případě problému byla dostupná. Za podmětné proto považuji umístění vyhybky pod terminal, ale tak, že po vyjmutí terminálu jsou vidět součastky. Vyhybka je v krabičce za terminalem. Ovšem opět problém s chlazením. Jo a součástky na vyhybku nejen připájet, ale i přilepit a nebo přichytit pásky. Možno na destičku přilepit nebo připevnit a propojit bez klasického plošňáku. Fotky jsou tady někde na foru. Předpokládám, že jsou tu i tací co to valí bez plošňáku (má to i své výhody) - já ne. A ti prozradí jak to přichytit. |
|
Jendys uživatel
Příspěvků: 64 Z: Benešov u Prahy
| 19.1.2006, 22:17 | | upřímně řečeno a ni tak jak jsem to napsal já ve svém příspěvku,tak já to doma na svých bednách nemám tak udělané,ukvapil jsem se diž jsem to psal,on totiž takový návod má dexon když si od něj koupíš výhybky(alespon vím že tomu nemám věřit, ale jinak na kupovaných výhybkách jsou na plošném spoji, díry pro vruty |
|
lotrpotr uživatel
Příspěvků: 323
| 19.1.2006, 22:37 | | No tak to hned utíkám do garáže pro svářečku a jdu testovat při jakém proudu se mě ta cívka rožhavý tak že zapálí molitan. Nebo že by se tam uvařil kondík. Uš to mám rezistor. No jo na tom neco bude, treba když je výhyhka umístená blízko bassreflexu, tak tím prouděním vzduchu se ten požár rozdmýchá a zhoří ti celá bedna. |
|
Fil uživatel
Příspěvků: 121 Z: Ostrava
| 19.1.2006, 22:41 | | To Lotrpotr:To je sice pěkné,ale když máš BR tak přes něho můžeš hasit a lecos zachránit,při closed máš smůlu... |
|
LuKyss uživatel
Příspěvků: 289 Z: Pardubický kraj - Choceň
| 19.1.2006, 22:46 | | Při domácím ozvučování rozhodně nehrozí vzplanutí tlumícího materiálu. A když už by to hrozilo tak by se spíš narušila statika budovy... |
|
lotrpotr uživatel
Příspěvků: 323
| 19.1.2006, 22:48 | | To Fil, když bude closed tak se spálí vzduch u vnitř a pak to přestane hořet , teda pokud mezi tím neprohoří membrána některého z reproduktorů. Us vím proc se nekteré membrány dělají z hliníku. |
|
Fil uživatel
Příspěvků: 121 Z: Ostrava
| 19.1.2006, 22:52 | | ...jsem na to zapoměl |
|
vítek uživatel
Příspěvků: 457 Z: Olomouc
| 20.1.2006, 0:37 | | Srandičky. Doporučuju Vám přečíst Stavíme reproduktorové soustavy od Dr. Sýkory, díl XLIII. Tam se věnuje právě rezistorům a mimo jiné píše: " ...Povrchová teplota moderních rezistorů může být při jmenovitém napětí 200 stupňů Celsia i více. ... ... V reproduktorových soustavách se navíc často stává, že povrchu rezistoru ve vyhybce se dotýká tlumicí materiál, který se sice nemusí zrovna vznítit, leč polyesterové vlákno se škavří." A dále zmiňuje hodnoty pro jednotlivé sekce vyhybky. Toto vše samozřejmě vztaženo na Hifi soustavy.
Kromě toho parametry rezistoru a jeho výkon jsou udávány taky při určitém způsobu chlazení. Takže "zabalit" vyhybku do vatelínu není to nejlepší.
A ještě detail. Ne nepodstatný, který by měl být v audio praxi respektovaný. U materiálů pro akustické účely je většinou požadována také snížená hořlavost dle německé normy MVSS 302 (TL 1010), kdy hořlavost nesmí překročit limit 100 mm/min. a v některých případech je dokonce požadována úplná nehořlavost materiálu. Tuto normu splňuje např. MOLITAN® S 3535 F (Gumotex Břeclav). Nikoliv klasický molitan. Docela by mně zajímalo jak je na tom vatelín. |
|
Harry uživatel
Příspěvků: 65 Z: Ostrava
| 20.1.2006, 9:29 | | Tak balit výhybku do tlumicího materiálu fakt není nutné, ale s tou teplotou to zase nebývá tak divoké. Zvlášť pokud jsou odpory dostatečně předimenzované (a to by měly být vždy), nikdy se na takovou teplotu nezahřejí. Jinak se vším co bylo popsáno souhlasím, jen výhybky do bedny nelepím, ale šroubuju. Běžně se totiž dají koupit i vruty z neferomagnetického materiálu (kdo uhodne z jakého?). |
|
godz uživatel
Příspěvků: 51 Z: Trenčín
| 20.1.2006, 10:16 | | No predsa z mosadze. |
|
lada uživatel
Příspěvků: 446 Z: Zlín a okolí
| 20.1.2006, 10:23 | | Jo, některé by bylo vhodné taky upozornit, že ne každý zlatavý šroubek je mosazný |
|
godz uživatel
Příspěvků: 51 Z: Trenčín
| 20.1.2006, 10:43 | | No iste. A preto by si trotli mali šróbik vyskúšať magnetom... |
|
lada uživatel
Příspěvků: 446 Z: Zlín a okolí
| 20.1.2006, 10:56 | | ti co mají doma v kuchyni indukční plotnu (mimochodem výborná věc) chodí s magnetem v kapse nakupovat i nádobí (riad)... |
|
frame uživatel
Příspěvků: 104 Z: Vlašim
| 20.1.2006, 14:45 | | A čemu bude vadit, když výhybku přišroubuju do bedny normálníma vrutama ? |
|
sinclair uživatel
Příspěvků: 1919 Z: poblíž Zlína
| 20.1.2006, 15:11 | | Vůbec nic, pokud ony vruty nebudou procházet osami vzduchových tlumivek. Samotnou DPS lze přišroubovat čímkoliv, lepení je při vyšších výkonech soustav naprd, upadává to. Indukčnosti a těžší součástky kromě podlepení silikonem na desku fixuju ještě 2-3ks kabelových stahovacích pásků, k upevnění tlumivek "naštorc" používám odřezky AL úhelníku 60x60x5mm. Celou desku výhybky před přišroubováním podložím černou pěnovou gumou, kterou používají obkladači jako stěrku při spárování a která se dá ve formátu cca 20x20x1cm koupit v řemeslnických potřebách. Není ani měkká ani tvrdá-tak akorát, zcela zabrání vibracím celé desky výhybky a tím i možnému uklepání součástek. Mosazné šrouby M4-M6 pro upevnění větších indukčností v ose se dají zcela běžně koupit. Je třeba k nim koupit i mosazné matky a podložky. |
|
frame uživatel
Příspěvků: 104 Z: Vlašim
| 20.1.2006, 20:10 | | Děkuju ti Sinclaire za vysvětlení. Já si stavím malé bedny, tam snad výhybka tolik namáhaná vybracemi nebude. Ty kabelové stahovací pásky jsou pěkné řešení. Indukčnosti tam budu mít celkem malé, tak zkusím použít ty pásky místo mosazných šroubků (plus ten silikon). |
|
jean uživatel
Příspěvků: 336 Z: Blízko Nitry
| 21.1.2006, 13:12 | | V malej bedni (predpokladám dostatočnú tuhosť = malé vibrácie) môžeš prilepiť výhybku aj tavným lepidlom, ja som to vyskúšal s nejakým vysokoteplotným a keď som to chcel dať dole odtrhol som aj kúsok drevotriesky |
|
luikas uživatel
Příspěvků: 700 Z: pardubice
| 21.1.2006, 13:20 | | ja si docela vystacim s Chemoprenem Extrem a silikonem, nekdy par sroubky, jistota je jistota...s tou penovou gumou je docela dobrej napad, to musim taky vyzkouset |
|