Jak připevňujete výhbky???
Obsah fóra | Reproduktorové výhybky
 
AutorZpráva
Erazim
uživatel

Příspěvků: 6

19.1.2006, 21:31
Mám v úmyslu požít nějaky distancni šroubky nebo je lepší použít nějákou gumovou podložku?
Jendys
uživatel

Příspěvků: 64
Z: Benešov u Prahy

19.1.2006, 21:46
normálně ,podle mé zkušenosti:dá se pod nějakou pryž,potom se připevní vruty a nakonec se zakryje celá vatelínem nebo tlumícím rounem,tož moje zkušenost a názor jak bych to udělal
vítek
uživatel


Příspěvků: 457
Z: Olomouc

19.1.2006, 22:10
To bys tomu dal.
Pokud je vyhybka na plošňáku, tak pod rohy přilepím čtverečky gumy 1x1x0,5 cm a vyhybku pak přilepím do bedny - na tyto čtverečky. Samozřejmě po ozkoušení. Čili ne vruty - další železo navíc v bedně. Ale možné to je.
Zakrytí vyhybky vatelínem a nebo něčím podobným už vůbec ne. Nezapomeň, že vyhybka docela topí, zvláště některé poddimenzované a přetěžované součástky. Hádej které a jak topí. Při lepší situaci se ti vatelín a spol. bude škvařit. O nějakém proudění vzduchu ani nemluvě. Speciální molitan má sice zvýšený bod hořlavosti a o některých materiálech se píše jako o samozhášivých, ale nevěř na duchy.
Další dobrá věc je pokud můžeš udělat samostatnou výhybku pro jednotlivá pásma a umístit tyto části od sebe, třeba na šířku bedny. O vzájemné pozici cívek už tady byla řeč.
A ještě dobrá rada. Umístit ji tak, aby v případě problému byla dostupná. Za podmětné proto považuji umístění vyhybky pod terminal, ale tak, že po vyjmutí terminálu jsou vidět součastky. Vyhybka je v krabičce za terminalem. Ovšem opět problém s chlazením.
Jo a součástky na vyhybku nejen připájet, ale i přilepit a nebo přichytit pásky. Možno na destičku přilepit nebo připevnit a propojit bez klasického plošňáku. Fotky jsou tady někde na foru.
Předpokládám, že jsou tu i tací co to valí bez plošňáku (má to i své výhody) - já ne. A ti prozradí jak to přichytit.
Jendys
uživatel

Příspěvků: 64
Z: Benešov u Prahy

19.1.2006, 22:17
upřímně řečeno a ni tak jak jsem to napsal já ve svém příspěvku,tak já to doma na svých bednách nemám tak udělané,ukvapil jsem se diž jsem to psal,on totiž takový návod má dexon když si od něj koupíš výhybky(alespon vím že tomu nemám věřit, ale jinak na kupovaných výhybkách jsou na plošném spoji, díry pro vruty
lotrpotr
uživatel


Příspěvků: 323

19.1.2006, 22:37
No tak to hned utíkám do garáže pro svářečku a jdu testovat při jakém proudu se mě ta cívka rožhavý tak že zapálí molitan. Nebo že by se tam uvařil kondík. Uš to mám rezistor. No jo na tom neco bude, treba když je výhyhka umístená blízko bassreflexu, tak tím prouděním vzduchu se ten požár rozdmýchá a zhoří ti celá bedna. Very Happy
Fil
uživatel


Příspěvků: 121
Z: Ostrava

19.1.2006, 22:41
To Lotrpotr:To je sice pěkné,ale když máš BR tak přes něho můžeš hasit a lecos zachránit,při closed máš smůlu... Wink
LuKyss
uživatel


Příspěvků: 289
Z: Pardubický kraj - Choceň

19.1.2006, 22:46
Při domácím ozvučování rozhodně nehrozí vzplanutí tlumícího materiálu. A když už by to hrozilo tak by se spíš narušila statika budovy...
lotrpotr
uživatel


Příspěvků: 323

19.1.2006, 22:48
To Fil, když bude closed tak se spálí vzduch u vnitř a pak to přestane hořet Cool, teda pokud mezi tím neprohoří membrána některého z reproduktorů. Us vím proc se nekteré membrány dělají z hliníku.
Fil
uživatel


Příspěvků: 121
Z: Ostrava

19.1.2006, 22:52
...jsem na to zapoměl Embarassed
vítek
uživatel


Příspěvků: 457
Z: Olomouc

20.1.2006, 0:37
Srandičky. Evil
Doporučuju Vám přečíst Stavíme reproduktorové soustavy od Dr. Sýkory, díl XLIII. Tam se věnuje právě rezistorům a mimo jiné píše: " ...Povrchová teplota moderních rezistorů může být při jmenovitém napětí 200 stupňů Celsia i více. ...
... V reproduktorových soustavách se navíc často stává, že povrchu rezistoru ve vyhybce se dotýká tlumicí materiál, který se sice nemusí zrovna vznítit, leč polyesterové vlákno se škavří."
A dále zmiňuje hodnoty pro jednotlivé sekce vyhybky. Toto vše samozřejmě vztaženo na Hifi soustavy.

Kromě toho parametry rezistoru a jeho výkon jsou udávány taky při určitém způsobu chlazení. Takže "zabalit" vyhybku do vatelínu není to nejlepší.

A ještě detail. Ne nepodstatný, který by měl být v audio praxi respektovaný. U materiálů pro akustické účely je většinou požadována také snížená hořlavost dle německé normy MVSS 302 (TL 1010), kdy hořlavost nesmí překročit limit 100 mm/min. a v některých případech je dokonce požadována úplná nehořlavost materiálu. Tuto normu splňuje např. MOLITAN® S 3535 F (Gumotex Břeclav). Nikoliv klasický molitan.
Docela by mně zajímalo jak je na tom vatelín.
Harry
uživatel

Příspěvků: 65
Z: Ostrava

20.1.2006, 9:29
Tak balit výhybku do tlumicího materiálu fakt není nutné, ale s tou teplotou to zase nebývá tak divoké. Zvlášť pokud jsou odpory dostatečně předimenzované (a to by měly být vždy), nikdy se na takovou teplotu nezahřejí.
Jinak se vším co bylo popsáno souhlasím, jen výhybky do bedny nelepím, ale šroubuju. Běžně se totiž dají koupit i vruty z neferomagnetického materiálu (kdo uhodne z jakého?).
godz
uživatel

Příspěvků: 51
Z: Trenčín

20.1.2006, 10:16
No predsa z mosadze.
lada
uživatel


Příspěvků: 446
Z: Zlín a okolí

20.1.2006, 10:23
Jo, některé by bylo vhodné taky upozornit, že ne každý zlatavý šroubek je mosazný Wink
godz
uživatel

Příspěvků: 51
Z: Trenčín

20.1.2006, 10:43
No iste. A preto by si trotli mali šróbik vyskúšať magnetom...
lada
uživatel


Příspěvků: 446
Z: Zlín a okolí

20.1.2006, 10:56
Smile ti co mají doma v kuchyni indukční plotnu (mimochodem výborná věc) chodí s magnetem v kapse nakupovat i nádobí (riad)...
frame
uživatel

Příspěvků: 104
Z: Vlašim

20.1.2006, 14:45
A čemu bude vadit, když výhybku přišroubuju do bedny normálníma vrutama ?
sinclair
uživatel

Příspěvků: 1919
Z: poblíž Zlína

20.1.2006, 15:11
Vůbec nic, pokud ony vruty nebudou procházet osami vzduchových tlumivek. Samotnou DPS lze přišroubovat čímkoliv, lepení je při vyšších výkonech soustav naprd, upadává to. Indukčnosti a těžší součástky kromě podlepení silikonem na desku fixuju ještě 2-3ks kabelových stahovacích pásků, k upevnění tlumivek "naštorc" používám odřezky AL úhelníku 60x60x5mm. Celou desku výhybky před přišroubováním podložím černou pěnovou gumou, kterou používají obkladači jako stěrku při spárování a která se dá ve formátu cca 20x20x1cm koupit v řemeslnických potřebách. Není ani měkká ani tvrdá-tak akorát, zcela zabrání vibracím celé desky výhybky a tím i možnému uklepání součástek. Mosazné šrouby M4-M6 pro upevnění větších indukčností v ose se dají zcela běžně koupit. Je třeba k nim koupit i mosazné matky a podložky.
frame
uživatel

Příspěvků: 104
Z: Vlašim

20.1.2006, 20:10
Děkuju ti Sinclaire za vysvětlení. Já si stavím malé bedny, tam snad výhybka tolik namáhaná vybracemi nebude. Ty kabelové stahovací pásky jsou pěkné řešení. Indukčnosti tam budu mít celkem malé, tak zkusím použít ty pásky místo mosazných šroubků (plus ten silikon).
jean
uživatel

Příspěvků: 336
Z: Blízko Nitry

21.1.2006, 13:12
V malej bedni (predpokladám dostatočnú tuhosť = malé vibrácie) môžeš prilepiť výhybku aj tavným lepidlom, ja som to vyskúšal s nejakým vysokoteplotným a keď som to chcel dať dole odtrhol som aj kúsok drevotriesky Smile
luikas
uživatel


Příspěvků: 700
Z: pardubice

21.1.2006, 13:20
ja si docela vystacim s Chemoprenem Extrem a silikonem, nekdy par sroubky, jistota je jistota...s tou penovou gumou je docela dobrej napad, to musim taky vyzkouset Laughing
Obsah fóra | Reproduktorové výhybky
Strana 1 z 1

ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 2. FÓRUM - 1782 témat (7/2005 - 8/2006)