|
|
fvs uživatel
Příspěvků: 24 Z: Domanín 120 Bystřice n. Pern.
| 13.6.2006, 8:36 | | Zdravím. Potřeboval bych navrhnout výhybku k těmhle repro, je to do auta. Nevím, kde je nadělit a jak se strmostmi. Ty basáky jsou zapojený do 4 Ohm. Hodnoty součástek si spočítám přes LSPcad. |
|
Michal uživatel
Příspěvků: 2071 Z: Plzeň
| 13.6.2006, 10:47 | | Tak si to nasimuluj celý, ne? Aspoň budeš vědět, co potom s tím (jestli udělat propad, hrb na dělení, nebo přitlumit výšky a tak) když si to navrhneš sám od píky. |
|
fvs uživatel
Příspěvků: 24 Z: Domanín 120 Bystřice n. Pern.
| 13.6.2006, 11:44 | | a to zhruba nadělit? Ty basáky moc nahoru nejedou,... A strmosti? Normálně 12dB/oktávu na bas i výšky? Nebo na bas jen 6db/okt.? |
|
Michal uživatel
Příspěvků: 2071 Z: Plzeň
| 13.6.2006, 12:07 | | Je to do auta, tak možná i níž než by bylo obvyklé. Pokud to bude používat rozumná osoba... Plácněte tu někdo nějaké číslo, vzhledem k těm 168kám... Stejně to nebudeš obojí dělit na stejné frq. Výšky určitě 12, basy možná 6, ale určitě s kompenzací. |
|
sinclair uživatel
Příspěvků: 1919 Z: poblíž Zlína
| 13.6.2006, 13:52 | | Vidíš to, Michale-já bych naopak nechal ty velké ARN jet full, aby to mělo aspoň nějaké středy a ARV posunul co možná nejvýš. Ono totiž to ARV vzhledem k papírové minicívečce prdlajs vydrží a kór při využití dolního dovoleného děl. kmitočtu. Vracejí se z aut daleko výkonnější ferrofluidové kaloty, odkráglované ekvalizačními možnostmi dnešních autorádií v kombinaci s poměrně velkým výkonem jejich konců. Do auta to ovšem není moc šťastná kombinace. |
|
Michal uživatel
Příspěvků: 2071 Z: Plzeň
| 13.6.2006, 14:14 | | To je vlastně taky pravda. Vycházel jsem z "bastl praxe" že to bude pohánět nějakej pidizesíček. |
|
jean uživatel
Příspěvků: 336 Z: Blízko Nitry
| 13.6.2006, 17:16 | | Ak má ARV 168 podobné vlastnosti ako 089, tak by som ju deliť nízko neodporúčal. Na rezonančnej frekvencii to potom je dosť nepríjemné |
|
opamp uživatel
Příspěvků: 367 Z: na západ od Prahy
| 13.6.2006, 17:35 | | Souhlas, je to nepříjemné, takové řezavé... navíc chudák ARV asi dost trpí. ARV16x a 089 jsou si jako vejce vejci, měl jsem jeden čas doma v levé bedně 161 a v pravé 089 089 má vlnku zapatlanou oblíbeným tlumicím lakem a hraje jakoby "decentněji", 161 je "výraznější". |
|
sinclair uživatel
Příspěvků: 1919 Z: poblíž Zlína
| 13.6.2006, 19:25 | | To tlumení měly "poslední modely"ARV161-168 také. Pod 5kHz má smysl je dělit jen tehdy, pokud bude výsledná soustava napájena z relativně málo výkonného zesu a ten živen "přirozeným" signálem, tedy nikoli elektronickou muzikou a pokud je uživatel inteligentní běloch. |
|
iMartin uživatel
Příspěvků: 1728 Z: Near Pardubice city
| |
jean uživatel
Příspěvků: 336 Z: Blízko Nitry
| 13.6.2006, 20:01 | | Takže napchať 089 do d´appolita s ARN5614 je asi blbosť čo? Neviete o nejakom slušne hrajúcom "ušatom" výškači? |
|
sinclair uživatel
Příspěvků: 1919 Z: poblíž Zlína
| 13.6.2006, 20:07 | | Jsem a nijak se za to nestydím. |
|
Frank uživatel
Příspěvků: 1672 Z: poblíž HK
| 13.6.2006, 20:24 | | Já taky! Naše vesnice je plná cygošů a serou a serou... To apolito neni blbost, chtěl jsem ho postavit, ale bude ušatý třípásmo |
|
7tech uživatel
Příspěvků: 389
| 13.6.2006, 20:31 | | Franku, ta barva pleti na Tvé podobizně je originál? |
|
sperman uživatel
Příspěvků: 309 Z: krupka na severu Čech
| 13.6.2006, 20:33 | | s frankem sem za jedno! v obou případech.na sloupech se už dělá,repra a vyhybka už je |
|
jean uživatel
Příspěvků: 336 Z: Blízko Nitry
| 13.6.2006, 20:33 | | No ide mi o to, či to ARV bude stíhať. Pôvodne som kúpil GTC11/100, ale mne sa tie ušaté reprá páčia . 089 mám s ARO4658 a dosť dlho som na to vymýšľal výhybku, s ktorou to hrá príjemne. Lenže ARO má 15 W a dve ARN 100 W |
|
fvs uživatel
Příspěvků: 24 Z: Domanín 120 Bystřice n. Pern.
| 13.6.2006, 21:57 | | Je to na autoradio Sencor, 4x50 W dle jejich normy . Určeno na poslech elektronické hudby. Takže z toho co jsem pochopil - basy bez omezení, výšky 12dB/okt a dělit zhruba na 6 kHz? Obsluha je běloch, ale... musím to udělat tak, aby to vydrželo. Jak to bude vypadat s impedancí nad dělicím kmitočtem? |
|
redyuri uživatel
Příspěvků: 734 Z: Sala, Nitra - SR / Brno
| 13.6.2006, 22:46 | | 4X50, teda maximalne 4X22 |
|
sinclair uživatel
Příspěvků: 1919 Z: poblíž Zlína
| 13.6.2006, 23:07 | | V každém případě bych doporučil do výškové větve sériový odpor 1,5-2,2R a k ARV paralelně dvě antisériově spojené zenerky 5V6/5W. Jinak je za chvilku to ARVčko jak Pompeje. |
|
fvs uživatel
Příspěvků: 24 Z: Domanín 120 Bystřice n. Pern.
| 13.6.2006, 23:28 | | antisériový zapojení je 1 v propustnym a 1 v závěrnym směru a navzájem do série? Jaký typ. označení mají ty zenerky 5V6/5W nebo by byl jednoduší klasický útlumový člen(kolik dB?)? |
|
redyuri uživatel
Příspěvků: 734 Z: Sala, Nitra - SR / Brno
| 13.6.2006, 23:37 | | proti sebe, tak, aby odrezavali secko nad zenerovym napatym v oboch polvlnach, ak sa nemylim : |
|