Autohifi
Obsah fóra | NezařaditelnéStránka Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 

De to bez subu?
Ano
54%
 54% [ 13 ]
Ne, basy musej bejt, pyčo
45%
 45% [ 11 ]
Celkem hlasů: 24

AutorZpráva
lotrpotr
uživatel


Příspěvků: 323

20.3.2006, 15:01
http://www.benning.de/Digitlnkleovmultimetr.3.1.3.372.html

sinclaire, promin asi máš hromadu praxe, ale směřící tecnikou se teprve seznamuješ.

Jo sem debil, protože pořád obhajuju použití kapacitoru v autě.
sinclair
uživatel

Příspěvků: 1919
Z: poblíž Zlína

20.3.2006, 15:28
Nás to v 9. třídě učili a učebnici mám schovanou dodneška.
Lotře, jestli to, co bylo v tom odkazu považuješ za měřicí přístroj, tak budiž-ano, lze měřit proudovými kleštěmi ss proud s přesností 2% a horší, v tomhle debil nejsi.
A kapacitor v autě je píčovina, nic na tom nezmění ani existence ss klešťového ampérmetru, ani Tvoje přesvědčení, ani nic jiného. Je to pořád jen o fyzice a tu nelze obejít sebevymakanějšími reklamními žvásty. Že jim věříš je Tvůj problém, ne můj. Zapadl bys dobře ale do té komunity idiotů, co se scházejí na autohifi a "fundovaně" diskutují o kapacitorech a dalších nesmyslech.
little
uživatel


Příspěvků: 276

20.3.2006, 15:45
Lol?
lotrpotr
uživatel


Příspěvků: 323

20.3.2006, 16:40
sinclair napsal:
100A po dobu 30ms baterka ani neucítí. Ani 3s, pokud je slušná. Odběry při startování jsou několikanásobné a daleko delší.

Uhmmm
http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=76&PHPSESSID=edc7a18c2571ac23369f41c265733991

ajaj no pokud se podíváš tak uvidíš že... výkony startérů - nějaké ztráty aby sme stoho dostalipříkone se pohybují od 0,6 - 1,7 KW

vem me kompromis+ plus nějaké straty cca 40%
kompromis rovná se 1KW + 40% = 1400W => I=1400/12V = 116,6A takže nekolika násobky stovek se nějak nekonají Embarassed

a jen tak z pr... když byla řeč o fyzice
http://www.spsfm.cz/priroda/fyzika/fyz_vyuka_sem12.html ve 12. uvažují 120A taky jim to asi připadalo jako reálná hodnota.
No a délka startování muže trvat i tu 1s u nějakého novějšího nebo upraveného vozu.

Tim do tebe nerýpu, já jenom tak protože mě to vrtalo v hlavě.
Boramyr
uživatel


Příspěvků: 1431
Z: Poblíž Plzně

20.3.2006, 17:10
little napsal:
...s tou učebnicí z 9.třídy jsi trochu přehnal...jsem ve druháku na průmyslovce (eltech) a něco podobnýho tu fakt ještě nebylo...

Tak to bych se divil... potřebné vztahy se berou už v prváku v základech elektrotechniky.

Já se dopočítal ke třiceti kilofaradům, ale nevim, jestli si to ještě pamatuji správně :

100Ah = 100A*3600s => Q = 0,36MC
C = Q/U => 0,36MC/12V = 30 kF

2 lotrpotr: Když připojíš induktivní zátěž ke zdroji napětí, udělá to v první chvíli pěknou bombu. Říká se tomu přechodový jev. Těch 120A ke kterým si se dopočítal je trvalý odběr během startování, počáteční špička může být podstatně větší.
little
uživatel


Příspěvků: 276

20.3.2006, 17:33
To víš že jo!!! My jsme to brali dokonce už v mateřský školce Bobromile!!! Ty si prostě nedáš pokoj a furt budeš rejpat vid? Evil Twisted Evil
pibi
uživatel


Příspěvků: 250
Z: Jablunkov

20.3.2006, 18:07
Startovací proud u auta jsem sice neměřil, ale loni jsme měřili startovací proud u traktoru 1válec, nafta, baterka skoro nová Varta 55Ah a byl cca 300A. Měřeno pomocí bočníku z vyřazeného usměrňovače 200A/60mV + DMM.
iMartin
uživatel


Příspěvků: 1727
Z: Near Pardubice city

20.3.2006, 18:40
little: I já, když jsem tu byl s mým předchozím profilem jsem se tu choval líp než ty /pokud nemyslím ty častý citace, ale jednání s ostatními členy fóra ../ Evil Mad
lotrpotr
uživatel


Příspěvků: 323

20.3.2006, 19:22
pibi, jasně dobrý, a jak moc se tomu údaji dá věřit?
A když uš byls u toho měření nezměřils aj z kolika voltů na kolik pokleslo napětí na baterce?
Boramyr
uživatel


Příspěvků: 1431
Z: Poblíž Plzně

20.3.2006, 19:26
little : Rejpání? Pokusil jsem se něco konstruktivně upřesnit. Pokud se ti nelíbí, že s tebou někdo nesouhalsí, tak nepiš do diskuzního fóra. Možná sis ještě nevšiml, ale já většinou nikoho neurážím a nikomu do zadku nelezu. Zkus se chovat taky tak a všichni budou spokojenější. Nějak moc hřešíš na to, že tu každý thread nemá tři moderátory, kteří by tě postavili do latě.
iMartin
uživatel


Příspěvků: 1727
Z: Near Pardubice city

20.3.2006, 19:32
Jsem v prváku na SPŠE, právě bereme kondenzátory a kapacitu Very Happy Very Happy Smile
Boramyr
uživatel


Příspěvků: 1431
Z: Poblíž Plzně

20.3.2006, 19:35
Napětí na baterce by nemělo ani při 300A odběru moc klesnout. Olověné akumulátory mají vnitřní odpor řádově miliohm. Konkrétní čísla by mě ale taky zajímaly.
Hop377
uživatel

Příspěvků: 395

20.3.2006, 19:49
Neviem aky mam odber pri startovani, ale napatie mi klesa z 12,4V na 11,2V. Merane METEXom so zapnutou funkciou zaznamenavanie minima.
lotrpotr
uživatel


Příspěvků: 323

20.3.2006, 19:55
jj řádově miliohm to jsem se dočetl fšude na netu ale kolik u nějakého konkrétního typu, to uš ne. Ono se to samozřejmě mění, se stářím a s nabytím baterky. Pro to bych rád vědět jaký tam měl Pibi poles napětí.
pibi
uživatel


Příspěvků: 250
Z: Jablunkov

20.3.2006, 21:07
Pokles jsem nezměřil. Měření proudu je snad důvěryhodné - úbytek napětí na poctivém bočníku, měřák je obyčejná 3800, ale na DC rozsahu ukazuje stejně jako kolegův pracovní Metex.
sinclair
uživatel

Příspěvků: 1919
Z: poblíž Zlína

20.3.2006, 22:03
Odběr proudu při startu hodně závisí na okolní teplotě, na tom, nakolik je motor vyběhaný..na podobné věci jsem poslední dobou neměl čas, ale podle měření na obyč Feldě 1.3MPi na podzim, najeto cca 55.000 bral startér s prvním otočením motorem asi 160A, pak to spadlo asi na 120A. Aku BOSCH 55Ah, měřeno s bočníkem 200A/60mV a peakholdem mého Fluka. Tehdy jsem to měřil jen ze zajímavosti a kvůli podezření, že s kabelem mezi aku a startérem není něco v pořádku-a nebylo. Blbě zalisované oko u startéru, úbytek na něm až 1,6V. Původní 25mm2 kabel jsem hodil do prdele, udělal jsem nový z 50-ky CYA se zaletovanými měděnými oky a od té doby vrtí startér motorem jak o život.
Sto ampér odběru zesilovačem je možný jen v případě měření na dBdragu, jinak se průměrné odběry pohybují mnohem níž. Znovu opakuju-při slušných přívodech od akumulátoru k zesilovači není ani teoreticky použití kapacitoru zdůvodnitelné.
Jedině tehdy, pokud obsahuje modré nasvícení a pořádný ručkový voltmetr...tedy pro parádu. Ale za tři litry a víc je to tedy pěkně drahá paráda. Za tři litry mám v kufru sub s Deltou 15LF, co mi vysklí auto...
Michal
uživatel


Příspěvků: 2071
Z: Plzeň

21.3.2006, 0:20
S tím poklesem je to lotře hezké, ale pořád nevidím ten přínos kapacitoru v případě, že to takovýmhle odběrem klesne palubní napětí. Vždyť to spolu ani nemůže souviset. NAvíc kabel od zesu k baterce musí být jištěn (ale je mi jasné, že takový kraťounký prd ta pojistka snese), takže abys nastartoval z kapacitoru je hloupst. Smile
7tech
uživatel


Příspěvků: 389

23.3.2006, 15:51
Zpět k původnímu tématu:
Nejenže to jde bez subu, ale jde to i s originál 20W rádiem. Nejhezčí hudba v autě je totiž zvuk motoru. A jestli někomu řvou reproduktory tak, že musí koukat na kontrolky, jestli mu to nechcíplo, je debil vypatlanej!

A teď jsem zvědavej, kdo se na mě vrhne. Laughing
iMartin
uživatel


Příspěvků: 1727
Z: Near Pardubice city

23.3.2006, 16:02
No ne vždycky je nejlepší zvuk auta z motoru ...
BlackRider
uživatel


Příspěvků: 710
Z: Řícmanice, 15 Km od Brna

23.3.2006, 17:07
No podle toho, jak hraje tovární ozvučení.. Ale stejně je lepší ozvučení se subwooferem (na basech je v příkonu docela slušná rezerva oproti poůvodnímu) Na druhou stranu, v autě je muzika hodně nahlas málokdy (teda pokud se člověk nechce někde rozstřelit, nebo dělat machra) spíš se poslouchá tak nějak na normální hlasitost). To jest můj názor na věc.
bersoft
uživatel

Příspěvků: 149
Z: Krkonoše

23.3.2006, 20:44
jojo, mit ferrari tak tam rádio rozhodně nedávám, ale v mém fáčku, které je plné stěhovavých vrzajících skřítků, kteří mi lezou na nervy, protože je pořád nemohu dostihnout to bez rádia nejde ... a že by byl zvuk toho motoru zrovna nějak úžasný ... Sad
Obsah fóra | NezařaditelnéStránka Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 2. FÓRUM - 1782 témat (7/2005 - 8/2006)