Autohifi
Obsah fóra | NezařaditelnéStránka 1, 2, 3, 4  Další
 

De to bez subu?
Ano
54%
 54% [ 13 ]
Ne, basy musej bejt, pyčo
45%
 45% [ 11 ]
Celkem hlasů: 24

AutorZpráva
Michal
uživatel


Příspěvků: 2071
Z: Plzeň

17.3.2006, 12:01
Už jsem se za dobu svého působení s lecčíms setkal a tak jen pro ty, kteří by třeba v budoucnu chtěli něco naprat do auta.

Rozhodně potřebujete kapacitátor. Bez něj to nejde. A to tak, že na každých 100W RMS 0.1F. To abyste měli jasno, kolik tam musíte "na kýblech" naprat. Modelová situace: 4x100W + 500W (vše RMS) není problém, na tohle to chce 1F kapik. Kapacitor se zapojuje před zesilovač, tedy před převodník napětí kde te tedy totálně k ničemu. Možná odfiltruje nějaké rušení, ale to nějaká malá mrcha taky.

Napájení je potřeba vést silným kabelem. S tím nelze než souhlasit, ale jsou meze rozumu. Pro naší modelovou aparaturu by vyšlo (podle tabulek, které jsou autohifíkům svaté) minimálně 30qmm na 5m kabelu. TAZZZ tam má 50ku, 100qmm není nic tak exotického.

Subwoofery. TO jsou ty velké repráky na gumě. Obvykle lítají tam a zpátky a čím víc lítají, tím je to lepší. BuĎ se dělá bedna s dírou, nebo bez ní, případně je ten basák vevnitř. Ta s dírou se hodí pro RnB, HipHop a podobné styly, pro náročnější muziku (pampidap nebo majahí) se dělává uzavřená. Většina reper si s sebou nosí doporučené objemy ozvučnic. A většinou všech tří typů!!! Tedy dočteme se, že reprák je vhodný do uzavřené 30L, br 50L 2ks 10cmx15cm br a podobné. Vhodný typ ozvučnice si pak uživatel zvolí podle stylu hudby, jak už jsem napsal. Subwoofery mají citlivost, ale ta nikoho moc nezajímá. Obvykle citlivost roste s ceno, což je dost nápadné a obvykle je přes 90db. Alespoň psaná.
To, že má subwoofer nízkou citlivost se pozná podle toho, že se o něm tvrdí, že "potřebuje nakrmit". Což ně něco jako důkaz toho, že je to tedy pořádnej řízek a je tedy potřeba zesilovač s výkonem menší cirkulárky.
Mám-li 250W zesilovač a supvofler s psaným příkonem 300W a hraju nahlas a prdí to, prvním řešením je obvykle pořízení "výkonnějšího" zesilovače, obvykle tak 330W. A hned je to jiná pára, pyčo. Nebo taky kapacitor pomůže. Nejlepší reproduktory jsou ty s velikým košem, závěsem z gumy od traktoru a čtyřmístnou zatížitelností.
Co se předních reproduktorů týče, je lepší je mít na zesilovači, to je bez debat. Ale mají-li psané zatížení 50W RMS, a připojit je na zesilovač 80W RMS se rovná téměř vykázání z komunity, protože je prostě musíte do týdne spálit. Nastavením propustí a vztahem hlasitost/uši/rozum se nikdo nezabývá.
JEdna z nejpeprnějších věcí je ta, že komponentní soupravy, které už jednou byly provozované na zesilovači jsou nevhodné pro provoz pouze přes rádio. Když jsem se zeptal, k jakým nevratným změnám dochází (závěs? cívka? výhybka?), nikdo mi to neřekl, prej nic, ale prý to tak je. Tak tomu budeme věřit.
Rušení (které nám vnáší alternátor nebo rádio za pětikilo z tržnice) se zásadně odstraňuje nákupem nejlépe 3x stíněných kabelů. (v autihifi - 2x stíněné=koax+kroucení, 3x stíněné=koax+kroucení+zabalení ve folii)

V autohifi se sutěží. Tedy posuzuje se kvalita a hlasitost v různých kategoriiích. Obvykle se dělá tolik kategorií, že kdo se přihlásí, většinou nejde domů z prázdnou. Vítěz má zajištěnou popularitu do příští soutěže a spoustu nabídek na odkup aparatury. Pravidla těchto soutěží jsou na první pohled jasně daná, řídí se striktními bezpečnostními normami (konektory, pojistky, vodiče) ale při hlubším prostudování vás v podstatě pouze nutí k nákupu neuvěřitelně předražené autohifi instalační bižuterie. Funguje to. Jako ve všem. Stádo to musí mít, protože jinak nebude cool. Think SONY.

Už mě to nebaví. Jen bych dodal, že i v autohifi jsou inteligentní lidé. (kosek ode mne bydlí jeden má ve dveřích SEAS na dudkovi a vlastních výhybkách, v kufru ARO) Skutečně jsem takové poznal. Ale rozložení IQ je jasně dáno gausovou křivkou, protože basák v autě prostě musí po 18tém roce mít každý, že.
Pokud byste měli nějaké dotazy ohledně autohifi, rád zodpovím. Smile
premek_k
uživatel


Příspěvků: 432
Z: Doubrava - Karviná

17.3.2006, 12:33
no, ja mam starou dodavku Fiat Ducato a jsem rad, ze radio vubec slysim, takze pro me nejaky kapacitor ci subvofler ztraci smysl... Smile Naproti tomu tam mam CD mechaniku z kompa Smile Takova cesta Ostrava - Jihlava (kterou obcas absolvuju) je pak lahudka...
ondra Ch
uživatel


Příspěvků: 215
Z: Semily

17.3.2006, 15:46
Michale,docela by mě zajímalo jak se v autohifi dosahuje těch astronomických hodnot hl.akustického tlaku i 160dB? Cool Do autohifi nedělám, takže tam možná platí jiná fyzika než jinde Very Happy 8-)Jinak jsem se docela pobavil.
sinclair
uživatel

Příspěvků: 1919
Z: poblíž Zlína

17.3.2006, 16:03
To není v těch dvou kubíkách prostoru v autě problém. Když uvážíš, že je tam leckdy namontován aparát /hlavně v basech/, který by koncertní hlasitostí utáhl i sál 2000m3...
premek_k
uživatel


Příspěvků: 432
Z: Doubrava - Karviná

17.3.2006, 16:06
neni to o tom, ze ta hodnota se vztahuje k 1 metru vzdalenosti od menice ?? Pak kdyz mas repraky 10 cm od ucha, a autohifisti meri z pozice hlavy, dava to tyto vysledky ?
ondra Ch
uživatel


Příspěvků: 215
Z: Semily

17.3.2006, 16:21
No ono je teda pravda,že takový dva poctivý 18" stylu PD1850 Twisted Evil ,živené 2x 1kW musí nadělat v tom malém prostoru něco těžko popsatelnýho-skoro bych řekl,že to musí byt o život Mad
TomkocuR
uživatel


Příspěvků: 224
Z: SP, KE

17.3.2006, 16:27
Mne sa páči na tom professional car-hifi audio acoustics (...) že sa silou mocou snažia mať všade čím vyššie čísla - páčilo sa mi včera čo som videl v NAY - kapaciTÁtor 1.000.000 uF - čím viac núl tým lepšie ... a samozrejme že to musí svietiť namodro, to zvýši ešte aj výkon motora (ako tu ktosi písal)

naposledy upravil TomkocuR dne 17.3.2006, 16:28
premek_k
uživatel


Příspěvků: 432
Z: Doubrava - Karviná

17.3.2006, 16:27
ne musi, ale to je o zivot. Myslim si, ze o zivot je uz STARYCH POCTIVYCH 50 W. Nemyslim tim PMPO a podobne sracky, ale to uz se tu resilo...
Michal
uživatel


Příspěvků: 2071
Z: Plzeň

17.3.2006, 17:04
Pan Toman na Dexonu mi zarazil tím, že tak měsíc zpátky prohlásil, že tím, že je bedna v autš se nezváší maximální dosažitelný akustický tlak. Nechápu. Taky jsem byl na tom, že odrazy, a vše může hrát u těch hodnot roli.

Pro OndruCh: Těch hodnot se dosahuje (Sinclair to tu napsal úplně blbě přeci) koupením posledního modelu SuperSPL wooferu zvučného jména třeba Pioneer (ten loňský má o půl db míň), nebo tak a jeho pohonem zesilovačem podobné zvučného jména. Pak je potřeba ještě mít kamarády v Emmě nebo aspoň být v autohifi hodně patrný.
lotrpotr
uživatel


Příspěvků: 323

17.3.2006, 17:44
Deset kolotočářů z 10 + sinclair doporučují do auta namontovat PA reproduktor

Ale Eminince dělá i tohle. Koupí to vůbec někdo?
http://editweb.iglou.com/eminence/eminence/pages/products02/lab12/lab12.htm
ondra Ch
uživatel


Příspěvků: 215
Z: Semily

17.3.2006, 17:55
Pokut chceš spáchat sebevraždu pomocí zvukovejch vln tak pro tento případ doporučuji výše zmíněnou kombinaci 2xPD1850 + poctivé 2kW-výsledek zaručuji. Very Happy Very Happy
Tak, a to je můj poslední rádoby vtipnej příspěvek v tomhle tématu Embarassed
Frank
uživatel


Příspěvků: 1682
Z: poblíž HK

17.3.2006, 17:57
pyčo nam upat wejfuk!!! Diš tam dám kapacítátor tam se to sprawí CO????? kua
iMartin
uživatel


Příspěvků: 1729
Z: Near Pardubice city

17.3.2006, 18:06
2 lotr: samozřejmě, že to někdo koupí, když to je reprák určenej do šenků. To není žádnej autoreproduktor.
lotrpotr
uživatel


Příspěvků: 323

17.3.2006, 18:29
LOL 32 napsal:
2 lotr: samozřejmě, že to někdo koupí, když to je reprák určenej do šenků. To není žádnej autoreproduktor.

http://www.loudspeakersplus.com/html/lab.html
ja tam ctu do auta a do baráku hmm divné co je to ten šenk? šenk=> hospoda=>točení pivá=>výčep?
iMartin
uživatel


Příspěvků: 1729
Z: Near Pardubice city

17.3.2006, 18:32
sorry, myslel jsem šnek. Kdyžtak, píšou tam:
citace:
The LAB 12 was specifically designed for use in a horn loaded enclosure

víš co to je horn loaded enclosure?
lotrpotr
uživatel


Příspěvků: 323

17.3.2006, 18:51
pokud vím tak jsem psal
[url]http://www.loudspeakersplus.com/html/lab.html
[/url]
The LAB 12 is the ultimate subwoofer for automotive or home applications

auto&barák, jinak nejde o ozvučnici, ale oto jestli je to reproduktor pro kolotočáře(venkovní prostory) nebo do barak&auto no a oni prej že barák auto, tečka.

Jinak dospělí šnek má rozměr cca 5cm x 2cm a na výšku podle budky, tak nevím jak bys ten repreák do něj napral Smile

Jinak pěknou ikonku máš LOL32 to je rotační gulomet ze Serious Sama?
iMartin
uživatel


Příspěvků: 1729
Z: Near Pardubice city

17.3.2006, 18:58
nn, to je GE M134, třeba Predátor, Terminátor 2,3, Matrix ..
Frank
uživatel


Příspěvků: 1682
Z: poblíž HK

17.3.2006, 19:06
Ten eminence má EBP kolem 60... to asi nebude do "šneka" ne?
bersoft
uživatel

Příspěvků: 149
Z: Krkonoše

18.3.2006, 9:11
Možná jsi měl v tom prvním příspěvku třeba kurzívou zvýraznit to, co je myšleno jako ironie, nebo se najde nějaký mlaďas, co to tak fakt udělá Smile

Jinak podle mého názoru a zkušeností v autě basovou bednu chci, ono když fáčko jede, basy někam utečou, a to i při zavřeným okně, ale malou uzavřenou čistě pro dokreslení basů.

Jiank bych měl dotaz: jak je zapojená ta druhá baterka na hudbu? Nějak v tom tápu a neumím si představit jak se budou vzájemně ovlivňovat ... Embarassed
Michal
uživatel


Příspěvků: 2071
Z: Plzeň

18.3.2006, 10:42
Nikdy jsem to nědělal. Počítám, že se dává normálně paralelně. Samozřejmě se pak jedna přes druhou vybíjí, používají se různé gelové superbaterky (do kufru ani normální baterku dát nesmíš), které mají hrozný proudy a jsou v "něčem" lepší. Snad se dokonce ta druhá nějak odpojuje pokud není nahozen motor. Ale plácám prázdnou slámu.
sinclair
uživatel

Příspěvků: 1919
Z: poblíž Zlína

18.3.2006, 12:08
Co jsem viděl já /dobré instalace tedy/, tak gelovka 100 a více Ah byla samostatně, ale připojená mínusem na kostru a přes výkonovou Schottky diodu /úbytek jen cca 0,15V/ připojená k alternátoru. Startování se neúčastní, ale dobíjena je. Někteří ji měli i natvrdo k původní, propojeny 35-50mm2 káblíkama, takže třeba v zimě to je výhoda. Ale dobíjení /resp. regulátor napětí/ ať už v alternátoru či externí by měl být raději nastaven o několik desetin V níže, než normálně. To proto, že až dosáhne 100Ah aku plného nabití, tak už bude paralelně připojený např. 44Ah dávno vyvařený...Proto je výhodnější oddělení tou diodou. 100Ah se bude sice dobíjet téměř pořád a pomalu /a je dost pravděpodobné, že při kratším ježdění nebude plně dobitý nikdy/, není k dispozici jeho kapacita v zimě, ale ani jeden z aku se nepoškodí. Navíc průnik rušení z měničů zesilovačů do palubní sítě je omezen zpětným odporem diody, tedy téměř na nulu a neovlivňuje to např. citlivost FM části rádia.
Setkal jsem se už s několika docela hezkými a robustními zesilovači, ze kterých jsem se ale po otevření málem posral. Vevnitř BD911/912 apod. a absolutní absence jakéhokoli filtru v primáru měniče. To musel být v autě mazec-protože při testování po opravě mi vřískaly elyty ve stolním zdroji 14V/50A, co mám na krmení těchle ďáblů...
Obsah fóra | NezařaditelnéStránka 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 2. FÓRUM - 1782 témat (7/2005 - 8/2006)