Zdravím pánové. Chtěl bych se zeptat jaký reprák by jste mi doporučili pro sub na domácí použití pro poslech převážně hudby(rock metal) a občas využití na domácí kino. Min. průměr 12" objem ozvučnice max do 100l. spíš raději pokud možno menší. Krmit ho bude PowerBase 300. Cenová relace za repro do 5000,-
Beyma 12LX60
S maximálním objemem 100l to bude maximálně ten 12´. A jelikož profi 12´moc nízko nezahrají, tak bych doporučil spíš HiFi gumák. Co takhle Eminence Lab12? Je jen pár stovek přes limit. Výkonu na něj máš dost a basy budou jak z hlubin Země.
XLS12 a můžeš ozvučnici zmenšit klidně na polovic.
naposledy upravil Michal (2006-10-06 16:32:16)
nebo autorepro Beyma POWER12, stačí 50l
Kromě profláklé Beymy 12LX60 prý z profi basáků stojí za zvážení do home subíku B&C 12PS76 nebo PD 12SB30 ... oba sice teoreticky existují i ve 4ohmových variantách, ale CZ zřejmě nejsou objednatelné.
Proflákla možná je, ale 99% lidí z amplionu ji neslyšelo a vím, že to bude palba
verim,mit misto, tak si je dam do 3p, byli to moji tajni favoriti, nakonec ale kvuli prostoru zvitezily SS10
naposledy upravil luikas (2006-10-06 18:06:27)
Pro 12LX60 ve WinISD vychází f-3dB na 48Hz. (Pro GD max. 15ms => objem max. 52 litrů a bassreflex 51Hz) Není to na filmový subík vysoko?
tak tak prisne to GD nesleduj, co mi psal VB tak ti ho stejne neuveritelnym zpusobem pokazi mistnost
Myslel jsem si, že je to hlavní kritérium pro maximální objem bedny.
no a vis ze docela zalezi na frekvenci, na ktery ho pozorujes? ono treba na 25Hz GD pres 20ms ani nepostrehnes, zato kdyz bude na 90Hz GD treba 12ms bude to celkem neposlouchatelny
To vím, ale nikde jsem nezjistil, kudy vede hranice v závislosti na kmitočtu. Většinou mi vrchol GD vychází kolem 40Hz.
naposledy upravil iMartin (2006-10-06 18:39:57)
sranda musí být
Docela by mě zajímalo, kolik lidí tu ten "profláknutý" 12LX má... jeden?
IMP a Kritik, ne?
K tomu GD... pokud je se hodnota GD blíží k periodě (1/f) při které ho měříme, začíná být průser.
Nemyslím, že GD je hodnota, ze které je něco přímo a jednoduše vidět. Vím, že je to záporná derivace fáze podle frekvence. Velký GD tedy vlastně znamená zychlou změnu fáze s frekvencí, ale mám jen mlhavou představu, jaký konkrétní dopad to má na sluchový vjem. Máte k tomu někdo trochu teorie?
2 iMartin: Jo já mám a Kritik ale teprve bude mít
50Hz je na filmovej sub hodne moc vysoko. Filmovej sub by mel poradne brat uz od 30Hz, obzvlast v akcnich filmech se spoustou detonaci. K vlivu mistnosti - nic nepokazi zvuk tak, jako mistnost. Je nutny odstranit vsechny rezonujici veci, moc se mi na to osvedcily testovaci signaly. Neveril jsem, na kolika ruznych frekvencich dovede rezonovat jeden kousek celkem bytelnyho nabytku.
Na filmovej sub uz mam davno favorita, HIVI SS10.
naposledy upravil Halen (2006-10-07 12:57:10)
jojo, SS10 ma vyborny TS parametry, zatim se mi nepodarilo "navrhnout" repro, ktery by slo v 38l niz pri stejny citlivosti (ale popravde jsem se tim az zas tak moc nezabyval), teda vlastne povedlo, ale vychazelo zaporny Qms. doufam ze bude prinejmensim stejne kvalitne i hrat:)
naposledy upravil luikas (2006-10-07 13:17:49)
A co takhle použít EMINENCE LAB12 ? .-))
http://www.prodance.cz/protokoly/LAB12.pdf
Parametry nejsou vůbec špatné.
Ale ta cena :-((
Zde je pro názornost průserová hranice GD podle Michala (1/f):
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 3. FÓRUM - 776 témat (8/2006 - 12/2006)