|
Hodnocení projektu (známkujte jako ve škole) | 1 | | 28% | [ 2 ] | 2 | | 42% | [ 3 ] | 3 | | 14% | [ 1 ] | 4 | | 14% | [ 1 ] | 5 | | 0% | [ 0 ] |
| Celkem hlasů: 7 |
|
|
antonio admin

Příspěvků: 1094 Z: SM
| 5.9.2005, 15:08 | | Zde pište své názory, nápady, připomínky ohledně projektu na adrese: .../vase-michal2.htm
 Autor: Michal Taubr Přidáno: 05. 09. 2005
naposledy upravil antonio dne 1.3.2006, 19:59 |
|
Lubino uživatel

Příspěvků: 46
| 5.9.2005, 20:05 | | No s volbou reproduktoru vzhladom do auta s tebou suhlasim. Ale ozvucnicou urcite nie !! Z toho repraku sa da vydupat viac, ale urcite nie 16l ozvucnicou. Co tak si stiahnut z Hertu nejake TS parametre a odsimulovat to ? no lebo ja osobne by som z takymto subom nebol spokojny, ale mohol by som sa vykaslat na to co udava vyrobca ked si to mozem urobit lepsie. No a ked to simuloavt nevies tak to radsej nehaj tak jak to je !!! |
|
antonio admin

Příspěvků: 1094 Z: SM
| 5.9.2005, 20:15 | | je to hezký, chce to ještě očalounit. Jinak hodil jsem si to do WinISD a ideální bedna mi vyšla buď uzavřená 20 litrů, nebo bassreflexová 35 litrů @ 40 Hz 8) |
|
Boramyr uživatel

Příspěvků: 1431 Z: Poblíž Plzně
| 5.9.2005, 20:29 | | Lubino napsal: | ...ale mohol by som sa vykaslat na to co udava vyrobca ked si to mozem urobit lepsie. |
Pokud výrobce neví, do čeho vrazit reprák vlastní výroby... tak kdo potom ?
Lubino napsal: | No a ked to simuloavt nevies tak to radsej nehaj tak jak to je !!! |
Že by Michal neuměl ve WinISD ? No to by jsem se divil... už jsi zkoušel simulovat box v LspCADu ? Možná by tě překvapilo, že tam ty objemy vychází poněkud menší.
BTW jaký je rozdíl dle simulace mezi 16 a 20l bednou ? |
|
Lubino uživatel

Příspěvků: 46
| 5.9.2005, 20:34 | | No ja neviem ci ten clovek vie simulovat alebo nie, ale ja by som si tu bednu predstavil asi takto :: 70 l + BR 30Hz, kukni si to vo WinIsd.Skus porovnat. Mne sa to viac paci. Su v tom urcite krajsie, maksie a hlbsie basy nez v tej malej uzavretej. |
|
Boramyr uživatel

Příspěvků: 1431 Z: Poblíž Plzně
| 5.9.2005, 20:39 | | Neříkám, že ne. Věřím ti, že to půjde ( i když 10" do 70 ? jen aby to nedunělo jak prase ). Přece jen je dost rozdíl mezi 16 a 70l občas prostě není praktické zacpat si půl kufru bednou. |
|
Lubino uživatel

Příspěvků: 46
| 5.9.2005, 20:49 | | No ja som hovoril len cisto matematicky. S tym priestorom suhlasim  Kebyze viem jak sa sem pridavaju obrazky tak ti poslem simulaciu 8) |
|
Michal uživatel

Příspěvků: 2071 Z: Plzeň
| 5.9.2005, 23:21 | | Čalounění je samozřejmost. Jen co se dokopu koupit koberec.
Děkuji Lubinovi za precizní odhad mých schopností. Kdybys četl celý příspěvek, viděl bys, že TS parametry mám.
Měl jsem kdysi dávno HS300 v různých ozvučnicích (od šíleností 70Lbr až po 20L uavřených). Tuhle 250ku jsem zkoušel (poslechově - mám doma dost ozvučnic - modří vědí) v 16L (tu jsem postavil specielně a zůstala), ve 30L a v kamarádových 45L.
Lubino, tys ji (HS250) v 16L (nebo v podobných malých ozvučnicích) slyšel? V jakém voze? Na jakém zesu? Chci zjistit, co tě vede k úvaze, že ten reprák je ideální do 70L basreflexní ozvučnice. V 70 uzavřených jsem měl HS300 a děkuji, už nechci. To že výrobce je kretén, a že neví, jak se svými repráky zacházet víme všichni, že? Skutečně neholduji podladěným subwooferům, které akorát zafuní o vteřinu později, než by měly zahrát. Simulace we WinISD je FreeField, maximálně do poloprostoru, nejsem si těď jist. V autě, kde máš nějaké 2-3m3 prostoru, se bude sub chovat NAPROSTO ODLIŠNĚ. Nedávno jsem to tu vysvětloval. (je to Subwoofery/Subwoofer ARN226 - 4ohm)
2 antonio: Souhlas. Kdyžtak přidej prosimtě k tomu projektu ještě tu simulaci v LSPLabu co jsem ti poslal, jestli jí ještě máš. Díky |
|
vítek uživatel

Příspěvků: 457 Z: Olomouc
| 6.9.2005, 0:00 | | Nebudu se přít o to jaký objem ozvučnice. Ale zamlouvá se mi výchozí filozofie návrhu. Ulevit reproduktorům na basech a zpevnit basy v té pro hudbu podstatné složce. Čili žádné bum bum na celou křižovatku. A nezacpat si kufr hrombednou. Až vyměním Š Favorit za auto vhodné pro instalaci kvalitnějšího ozvučení, určitě se budu inspirovat. Kromě toho, jestli se nepletu, tak na simulaci subu do auta existuje speciální soft, který právě zohledňuje specifický prostor auta. |
|
KarelXth uživatel

Příspěvků: 189 Z: Ostrov n. Ohří
| 6.9.2005, 9:01 | | Jasně není to nic světobornýho ale to snad ani není nutný, účel to splní a o to snad jde. 10" v 70l sice možná vypadá dobře v simulaci ale hrálo by to otřesně (v autě obzvlášť). |
|
Michal uživatel

Příspěvků: 2071 Z: Plzeň
| |
NefroniK uživatel

Příspěvků: 77 Z: SR KE
| 7.9.2005, 6:57 | |  |
|
Colloseus uživatel
Příspěvků: 47
| 16.9.2005, 0:31 | | Ak mozem tak hodnotim na 2. Vadi mi ze je to bez povrchovky, treba aspon hrany stiahnut a potom ocalunit. Ale mienis to urobit takze v pohode.Dalej mi prekaza absencia ochrannej mriezky, plati to iste ako u kolegov s Jensenom a Magnatom. To co pisu chlapci o ohromnych objemoch je samozrejme kravina.Kazdy sa snazi na monitore vytvorit co najrovnejsiu krivku ale zabuda sa na detaily. Podstatne detaily. Vychylka, skupinove opozdenie...Len studujte chalani a skusajte. Prajem vam to:-)) |
|
sinclair uživatel
Příspěvků: 1919 Z: poblíž Zlína
| 31.12.2005, 14:24 | | Takže vidím, že jsem se v odhadu Lubina ani o chlup nesplet. Pěknej debil. |
|
bersoft uživatel
Příspěvků: 149 Z: Krkonoše
| 2.1.2006, 8:00 | | Nemáš nějakou fotku jak jsi vyrobil to dvojitý dno kufru v autě? Jo a ještě, možná je to blbost, ale nevadí tomu zesilovači když je úplně zakrytý? Myslím z hlediska teploty, sledoval jsem podobné konstrukce na Rachotu, a tam je měli vždy navrch, tedy vždy byli vidět ač byli zapuštěny, i když možná jen kvůli efektu, nevím. |
|
Michal uživatel

Příspěvků: 2071 Z: Plzeň
| 2.1.2006, 14:19 | | Není to nic světoborného. Sololit na dně, potom ty přepážky z 6x4 latě a zase 5mm sololit. Přesně rozkreslit, přidělat latě, Počalounit a hraješ. Ani v největších vedrech se mi nevypnul na tepelnou ochranu. A nikdy se neohřál tak, aby se na něm nedala udržet ruka (možná to bude tím, že já poslouchám a nejezdím na srazy abych předvet jak mi to tucá ). Naopak to vidím jako plus, protože když je narvchu a dáš přes něj třeba tašku, utěsníš ho mnohem dokonaleji. RODEK patří určitě k těm lepším a výnnějším, při použití mým způsobem (můstek na 250 a předek) se snad ani nezadýchá. Má uvnitř větráček, který krásně zajišťuje cirkulaci. Výdechy jsou po stranách do volného prostoru, který navíc vedle podběhů ústí do kufru, je to na těch fotkách vidět.
EDIT: Autohifi je hlavně o tom jak to vypadá a jak moc se to leskne. To je mi celkem cizí a naopak když otevřu kufr tak ta bedna je celkem nenápadná a co to pohání nemusí nikdo vidět. Instalace, kde je všechno vystaveno odivu nejsou nic nového. Líbí se mi účelné a praktické instalace v autech, kde není na první pohled vůbec nic poznat. O to lépe většinou hrají, nemusí si nic dokazovat. Tak to má být. |
|
bersoft uživatel
Příspěvků: 149 Z: Krkonoše
| 2.1.2006, 20:26 | | No je fakt že s Rodec navíc pokud má i nucené chlazení opravdu problém být nemůže. Já mám postaršího Magnat Classic 360, postavil jsem plato dozadu přesně tak, jak se teď dočítám že se to dělat nemá (noname bas 30, noname komponentní 16 středy + noname kalota výšky vzhledově podobné ARV104 - v autě a k tomu jakési výhybky tvářící se jako 12dB na obě pásma), no bylo to levné (repro vyšlo na cca 1300 Kč a na tuc tuc to dělá bum bum, ale bjork ani u2 a podobné akustičtějšíi hudby na tom fakt hrajou divně  Já totiž chtěl původně udělat něco jako dělají na Rachotu, tj. bas do zvednuté podlahy jak je náhradní kolo - jo mam Fáčko, dokonce jsem tam chtěl dát Dexona DRB 15" a zakrýt tím průzvučným kobercem, současně do podlahy zabudovat i zesík a dát nějaké "lepší" středy a výšky - vše komponentní - do dveří - původně jsem myslel něco jako Sinus Live ta levnější třída řekněme 130 mm bas dopředu a 100 mm bas dozadu, pak jsem se ale naštěstí "probudil" a začal číst tuto konferenci a teď mám čím dál víc pocit (už i víc než pocit) že by to bylo z bláta do louže - alespoň ohledně toho basu, ty dveře by ještě možná docela hráli, ale jistý si fakt nejsem. Navíc jsem chtěl aby dveře hráli přes zesík v cd a bas přes ten Magnat do můstku, i když bych využil jen dva kanály. Naštěstí dfíky mé vrozené pomalosti jsem se do toho nepustil, a budu dál studovat názory a tipy lidí kteří o tom vědí mnohem víc než já (což jsou tady asi všichni Tak asi tolik. |
|
BlackRider uživatel

Příspěvků: 710 Z: Řícmanice, 15 Km od Brna
| 2.1.2006, 20:46 | | Neco podobnyho sem delal otci v Astre, radio se nechalo originlni, protoze ma dobrej zvuk, kompa jsou seriovy (taky docela v pohode) zadni repro taky seriovka.Koupil se 12" freeair SW, zesak 125W RMS, udelali sme novou zadni desku(plato) z 20mm MDFky.A vysledek hraje to dobre, ale nema to moc extra vykon, ale i na docela halsitej poslech to staci. |
|
bersoft uživatel
Příspěvků: 149 Z: Krkonoše
| 2.1.2006, 20:51 | | Já si hlavně vyhrál s tím platem, 19 MDF potažená kobercem, a dal jsem tam hliníkový učka pro zpevnění po celý dýlce na oba kraje, a pevný je to pěkně, jen ten zvuk ...  |
|
bersoft uživatel
Příspěvků: 149 Z: Krkonoše
| 2.1.2006, 22:16 | | Teď koukám na stránky Hertzu a jako náhrada toho tvého, co už se asi nedělá, si myslím je ES250. Koukám že chce 20l uzavřený box, Fc (tím myslí nejnižší zahratelnou frekvenci v rozsahu 1 dB?? - tedy spíš frekvenci kde začíná pokles pod rozsah 1dB? - mám v tom zmatek ) je 43Hz, jen mě hodně překvapilo že jde ze všech ES nejníž, je to možné? Ta tabulka je tady
Jen jedna věc mi přijde neseriózní - výkon 250W trvalý (continuos power) (???) ale při jakých podmínkách? To by asi měl seriózní výrobce uvádět, ne? A o Hertz si myslím že seriózní je ... |
|
Michal uživatel

Příspěvků: 2071 Z: Plzeň
| 3.1.2006, 0:17 | | V autohifi to funguje jinak. 250W znamená v překladu" napoj to pyčo na kurevsky silnej zeák, páč to potřebuje nakrmit watama" Prostě něco jako doporučení, že nejlepší bude zes, kterej má na sobě napsáno 250 alespoň někde... rozumíš?
Je jen na jednom každém rozumějším spotřebiteli, co si z toho vezme... |
|