Web
Tak si čti články od sinclaira, ty jsou v pohodě
Nedá mi to, ale přece... Poslechnout a všichni!!
No, já snad ČVUT FEL - sdělovačka, pokud Bůh a matematika dají
Jinak všeobecný přehled by měl mít snad každý - i ten poslední zedník by měl vědět, komu vděčí za svůj stát nebo kdo může za to,že mluvíme vlastním jazykem a nepohltili nás germáni či jiné národnosti... Nic se nemá přehánět, někteří autoři a jejich tvorba je opravdu těžko naučitelná a zapamatovatelná, ale ten základ, ten musí být.
K pravopisu jen to,že i sebelepší po odborné stránce výborný text je tragickým pravopisem degradován na něco, čemu já ne tak snadno uvěřím a pojmu za pravdivé.Neberu teď v úvahu lidi s různými dyslexiemi a podobnými poruchami, kteří to samozřejmě mají těžké, ale nemyslím si, že naučit se alespoň vyjmenovaná slova (ze kterých u mnohých jedinců stačí znát předložku "vy" a je rázem půlka chyb pryč) a shodu podmětu s přísudkem je něco, co by nemohl každý zvládnout.
Špatně napsaný text dle mého vypovídá (bez ohledu na informační hodnotu) o člověku to, že si neváží ostatních lidí, kteří to po něm budou muset číst...
naposledy upravil Buchtick (20.02.07 23:37)
skrus: No je to bratranec... já mám nějak ve zvyku říkat buď brácha nebo bráchanec...
Můj brácha dělá do náhradních dílů na krosky KTM + dovoz všeho možnýho z Itálie, třeba mi sehnal GoodYeary na škodsnu za 1 300,- všechny 4... a provozuje pizzerii... Mamčin bratranec je vlastně operní zpěvák (bass)... můj bratranec eště dělá vejšku čtvrtym rokem... a ségra je provdaná do Itálie a vede cukrárnu nebo něco na ten způsob, její manžel zas je nějakej šéf v Pirelli, meďáky mění jako kabát, vždy jedny z nejdražších modelů...
Ne ale to sem zas zabrousil hodně bokem... Já teda taky nežiju trvale na dědině, ale býváím na chalupě hodně... takže vim, co to je, když je třeba prostě se postarat o dřevo atd. atd. o čem "velkoměšťáci" nemaj ani šajnu... Jasně, že neni dobry být total pako, ale kdyby se dostali do těch kolikrát krutých podmínek, vsadil bych se, že i se svejma titulama by pochcípali jak krysy, protože neumí v podstatě nic podstatnýho pro normální život... Dyť už jenom blbej výpadek elektriky a jsou kolikrát posraní, co se robi...
Vipere, dokázal bys sehnat nějaké díly na konkurenční mašinu? :-)Potřebuju na Husqvarnu WR250 šaltpáku a přední stupačky..
Hmm, tak já si ten typ opíšu a jak budu s bráchou, zeptám se ho. On vozi převážně UFO plasty, ale alespoň tvrdil, že je schopnej sehnat skoro všechno. Jenom s nim teď cca 2 týdny nebudu a pak kdyby to bylo, tak zase záleží, kdy jede do Itálie a kdy se vrátí. Nemůžu nic slibovat, ale zeptám se
Popř. jestli na to spěcháš, zkusil bych zkontaktovat ségru v Itálii... ta se s něma tam zná taky a věděl bych to teoreticky hned, nebo dřív. Pokud vim, tak něco by mohlo být přímo už na Vsetíně. No zkusim popátrat, jestli vedou díly i na tohle... Většinou to je tak, že dám bráchovi vědět přesně, co chci a buď to je nebo neni a nebo na to musim čekat dýl, než to sežene. Kdyžtak napiš, do kdy mám říct nejpozděj jasně, jestli je možno, za jak dlouho a za kolik, či ne...
naposledy upravil T.Viper (21.02.07 10:03)
nechce se mi procitat vsechny 4 strany...
jde tu nekdo na VUT FEKT nebo FIT ??? nebo stdujete tam nekdo uz
luta: Já jsem na FEKTu
Já tam byl. Ale to už je minulost :-).
naposledy upravil Džihád (22.02.07 15:39)
gaminn : predpokladam ze jsi na teleinformatice
Mna len serie jedno na skolstve. Ktora tak dokonala autorita rozhodla o tom, ze pre vsetkych ludi na svete je dobre sa ucit literaturu? Pozor, nevysvetlovat si to zle, citat treba, clovek sa pritom zdokonaluje v mnohych smeroch, z najdolezitejsich je to slovna zasoba, strucne vyjadrovanie, resp. uroven vyjadrovania. To beriem. Ale preco sa na gymnaziach neuci napr. o umeni? o socharstve? o hudbe? Kto dokaze objektivne posudit, ze ucit sa naspamat obsahy literarnych diel niektorych, casto psychicky nezdravych ludi je spravne? Tak, ako nejaky spisovatel zil svoj zivot, jeho pracou bolo pisat napr. choromyselne basne (vplyvy introvercie, osamelosti, nestastia jeho zivota...), tak iny, mozno pre ludstvo uzitocnejsi clovek zaoberajuci sa skladanim hudby ci umeleckym zdobenim budov si robil svoju pracu. A niekto rozhodol, vsetci sa budete ucit o spisovateloch. Pytam sa, preco nie o hudobnikoch? Ved aj spisovatel si robi svoju pracu tak, ako mnoho inych ludi svoju, inu pracu. Nie je spravne tvrdit, ze literatura je viac, lebo nikdy nebola a nikdy nebude. Texty rozvijaju u cloveka pamat, vyjadrovanie atd.. hudba rozvija cloveka tiez, len v inych smeroch. Ale urcite nie je menejcenna.
Sam moj slovencinar uznal, ze literatura by nemala byt povinnym maturitnym predmetom, ale slovensky jazyk ano. Vediet sa vyjadrovat na urovni, ovladat jazyk ako taky povazujem za zaklad inteligentneho cloveka. Ale literaturu, nazvy diel, ich umele 10x prereprodukovane texty a obsahy urcite nie. Ani matematika uz nie je povinnym predmetom a pritom ju pokladam za uzitocnejsi predmet do zivota. Kolko krat v zivote budete potrebovat nieco derivovat a kolko krat budete potrebovat prehlad tvorby Smreka a obsah diela mor ho? Na zamyslenie...
jo a kazdemu, komu to nedochadza a nebodaj dnesny skolsky system obhajuje venujem tento nie dlhy clanocek na precitanie:
http://sikorsky.blog.sme.sk/c/17152/Dal … -mure.html
Myslim si, ze autor zachytil realitu vcelku pravdivo.
naposledy upravil Spirit (22.02.07 20:38)
luta: Proč myslíš?... ale pleteš se, jsem na automatizaci
gaminn : Nvm Slysel sem ze tam chodej audiofilove ale mam zajem o automatizaci kvuli programovani na PC a ruznejch automatu a robotu ve fabrikach,podnikove site,... protoze v tom vidim svou budoucnost... Jo a taky kvuli jednocipakum jako 8051 a AVR.. to me fakt bavi...Akorat doufam ze tam budu stihat matiku a fyziku, protoze maturuju na elektro prumyslovce v Prostejove a fyzika neni ma silna stranka
Vlaste fyziku uz 2 roky nemame. Ty si sel z gymplu nebo stredni? A jak se ti tam dari? Napis nejake osobni postrehy
Co je obtizne a tak neco...budu ti velice vdecny
naposledy upravil luta (22.02.07 21:57)
luta: Já jsem šel na automatizaci z toho důvodu, že se mi zdá dost perspektivní co se z hlediska uplatnění týče (ale zároveň nutno říct, že dobrý odborník z každého oboru se uplatní).
Matematika a fyzika mi přišla v prvním semestru triviální, ale jak se zdá, pro mnoho lidí to tak nebylo, spousta jich hlavně na matice hořela. Matematika i fyzika pro mě byla víceméně opakování z gymplu (ano, šel jsem z gymplu )
V matematice se v prvním semestru berou takové základy jako limita, derivace a integrály, vše funkcí jedné proměnné. Na začátku se trochu věnuje vektorovému počtu (matice) a na konec se berou také nekonečné řady.
Z fyziky se dělá mechanika, kinematika, potom se trochu věnuje gravitačnímu poli, srážkám a takovým prkotinám, většině je o elektrickém a magnetickém poli (příklady z této části jsou víceméně pouze na maxwellovy rovnice). Celkem důležité je udělat dobře laboratorní cvičení, ze kterých je možné získat max. 20 bodů, při průměru nad 1.5 (alespoň myslím) už ale získáváš jen 10 bodů, takže sebemenší zaváhání stojí cenné body. V laboratorních cvičeních se známkují protokoly (pokud to neodflákneš, budeš mít vždycky jedničku), horší to je s testy, které se píší na počítači (vždy pět testových otázek týkajích se dané úlohy (za každou chybu jeden stupeň dolů, takže musíš mít aspoň 3 správně, abys měl trojku (čtyřka je nejhorší známka))). Můžeš mít sice u sebe přípravu, kterou sis na cvičení připravil, ale občas tam jsou otázky, o kterých se ti ani nezdálo.
Pokud si myslíš, že jenom tyto dva předměty budou nejhorší, tak to je dobře. Dost lidem daly zabrat i ostatní.
Počítače a programování byl u nás jako u prvních praktikován pokus s výukou Javy, kde musím podotknout, že se to naprosto minulo účinkem (většina lidí neměla ani tušení o programování a hned se naběhlo na OOP, to byl prostě omyl). V tomto předmětu se dá podělat celkem dost věcí, je to dost o teorii, píší se pouze testy, které prověří tvoje teoretické znalosti a často jde o pěkné špeky (v tomto předmětu jsem měl ale výhodu, protože bydlím s člověkem, který mě na tento předmět měl ).
Elektrotechnika přijde lehká asi každému, ale kupodivu bylo dost lidí, kteří to dělali i na třikrát. Probírají se pouze stejnosměrné obvody a metody jejich analýzy. Na konci si všechny metody zmechanizuješ, neměl by s tím být problém.
Technická dokumentace a materiály byl pro mě asi nejhorší předmět, zkouška je rozdělené na dvě půlky (technická dokumentace a materiály), z nichž tu první jsem hned podělal (protože byla ještě někdy v listopadu, kdy jsem si ještě nenavykl se učit a myslel jsem, že to bude pohoda). O to hůř se pak učily materiály, když jsem věděl, kolik bodů potřebuji. A zrovna materiály se moc dobře neučí, mnohdy tam jde o nabiflování "telefonních seznamů" a vzorců, které ti nic neřeknou. Součástí předmětu je také výkres součásti a výkres elektrotechnických značek (24 symbolů).
Celkově pro mě byl ale první semestr celkem lehký (ze všech předmětů jsem měl za A, tedy jedničku). V dalším semestru se ale nejspíš začíná projevovat to, že jsem z gymplu, takže očekávám, že bude přituhovat.
gaminn : tak to si me potesil vypada to na prochazku ruzovym sadem...aspon dva semestry...
v podstate sme uz vse krom maxwellovych rovnic brali (coz je prej pekne fuuj)...mozna v tech materialech jsme nemeli vzorce ale jen vlastnosti,hovani a tak to bude problem...biflovani mi nejde... a na OOP jsme taky ted nabehli,ale ve Visual Basicu...Javu sem kdysi trochu umel...
Mno a z protokolu strach nemam...stredni me proskolila a v elektru sem ve tride spicka...teda hlavne pro to ze se o to zajimaj tak 3 lidi ze tridy... (vim ze oproti nekterym tady z fora se muzu jit s mojima znalostma zakopat...)
Jinak taky prave vidim Automatizaci jako dost perspektivni na prachy a dostupna pracovni mista...fabrik vsude stale pribiva
lute: Podle mě každý, kdo je aspoň průměrně chytrý a vyloženě na to nekašle, první semestr udělá (další zkušenosti zatím nemám). Mohlo by se pak zdát, že škola nemá žádnou úroveň, ale myslím, že to tak není. Sice mě trochu štve, že se na školu dostane tolik lidí, spousta z nich tady nemá co dělat, ale jinak úroveň výuky mi přijde kvalitní. Profesoři mi taky přijdou naprosto v pohodě, aspoň ti, co jsem měl. Nejednají s tebou arogantně, až bych řekl, že jsou příliš tolerantní vůči lidem, kteří na školu kašlou. Co se týče technického vybavení, zatím jsem se k moc věcem nedostal, ale z dosavadní zkušenosti můžu říct, že to, s čím jsem přišel do styku, bylo na úrovni (veškeré učebny, které potřebují počítače, jich mají dostatečný počet, většinou jsou i celkem moderní), až na pár výjimek.
Navíc pro příští rok jsem si ještě podal přihlášku na podnikatelskou fakultu VUT, chtěl bych mít znalosti i v oblasti ekonomie. První semestr mě trochu namlsal ohledně menší náročnosti, takže jsem se rozhodl si život takhle zkomplikovat. Doufám, že pak nebudu litovat (samozřejmě ještě je nutný se na FP dostat)...
gaminn: Ve kterém si ročníku? Já letos končím obor automatizace, ale na jiné škole a zajímalo by mě co se tak bere v rámci tohohle oboru jinde. U nás byl prakticky nejdůležitější předmět jménem teorie automatického řízení, který spočíval v návrzích různých regulátorů na tisíc způsobů. Potom tech. prostředky automatizace, což byly senzory. Pak nějaké PLC a mikropočítače. A trocha umělé inteligence-neuronové sítě, evoluční algoritmy atd. No popravdě řečeno, už jsem rád, že z té školy vypadnu. Kdybych na začátku věděl o co půjde, vybral bych si určitě jiný obor. Zkrátka jsem si pod pojmem automatizace představoval něco jiného než sedět u Matlabu a navrhovat regulátory .
Já jsem na FEKT VUT dodělal "Elektroniku a sdělovací techniku". Ještě "hned" na 5 let, bez bakalářky. S tím co jsem si vybral za obor jsem spokojen. FEKT je bohatá fakulta, VUT celé v podstatě taky, takže o vybavení učeben, málo počítačů nebo tak nějak nemusíte mít obavy.
No ale kde já skončím to eště nevím
Unseen, FAV/kybernetika je to samé. Ale já měl víc umělé intelignce a adaptivní regulátory.
Michal: Jo, adaptivní regulátory jsme měli taky. Snad v káždém semestru jsme měli jeden až dva přeměty, kde se nafasovlal přenos, případně naměřila a aproximovala přechodovka a už to jelo Umělou inteligenci jsme meli asi jen čtyři semestry. Ale zato jsme měli takové láhůdky jako procesní inženýrství - výpočet různých prostupů, přestupů tepla, difuze, parametry výměníků, usazováků, filtračních zařízení atd. Nebo modelování dyn. systémů - sestavování matematických modelů (diferenciálních rovnic) např. chemických reaktorů atd..
Zajímalo by mě, jaké máš zkušenosti s uplatněním v tomhle oboru, měli jsi problém s tímhle najít práci, nebo se o tebe poprali?
unseen: Tak k tomu ještě nemám co říct, jsem v prváku a tudíž ještě nemám absolvovaný jediný předmět se zaměřením, které jsem si vybral. Za pár let budu vědět.
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 4. FÓRUM - 737 témat (1/2007 - 4/2007)