| |
furious uživatel

Příspěvků: 62
| 1.12.2005, 1:01 | | Zdravím.Délal už někdo jednopásmový reproduktor? (fostex, lowther, visaton frs 8 ?) Mají výhodu oproti x pásmovým že nemají fázové zkreslení, a mají dobré prostorové zobrazeni. Který reprák z nabídky TVM by se hodil na tenhle účel? (uvažujem o arz 6608 nebo ARX-165-22/8 konstrukce horn, open baffled nebo TL(transmission line)) |
| vítek uživatel

Příspěvků: 457 Z: Olomouc
| 1.12.2005, 1:56 | | No o stavbě s Fostexem uvažuju. Mám už staženo spoustu konstrukcí z netu. Ale je to hudba budoucnosti. Na Lowther jednoduše nemám, ale slyšel jsem a MOC dobrý. Při určitých konstrukcích Ti odpadnou štrapáce s vyhybkou a postavíš relativně levně dost citlivé bedny. Klidně k lampovému 5W zesilovači. Co se týká vlastního návrhu, tak jsem k tomu docela skeptický. Na netu jsou i programy a kalkulátory a vzorce na horny a Voight Pipe a spol., ale proti tomu, je basreflex zlatý. Jsou to prostě konstrukce, kde můžeš experimentovat. A na to je TVM dostačující, ale zázraky nečekej. Na netu jsou nějaké stránky - Kutloch nebo tak nějak a tam jsou výsledky s experimentem s TVM popisovány. Nakonec ten pán skončil u Fostexu. Jinak asi nejzasvěcenější u nás v této oblasti jsou v Horn studiu v Kroměříži, ale jak nepůjde o Lowther tak asi nepochodíš. Majitel nejen prodává, ale je do toho zapálený v tom nej slova smyslu a u nás věc ne zrovna obvyklá - on tomu i rozumí. Jinak od takových konstrukcí nemůžeš čekat super basy a extra výšky. Pokud nepostavíš speciální konstrukci typu Hedlund horn a nebo nějak to nedoplníš o basovou jednotku. Něktré konstrukce naopak doplňuje výškáč. S ohledem na hudbu na tom nejlíp zní akustika, vokály, komorní hudba apod. Na hard rock to není a na techno škoda. |
| lada uživatel

Příspěvků: 446 Z: Zlín a okolí
| | wishmasterX uživatel

Příspěvků: 209
| 1.12.2005, 19:11 | | podivej se tady na diskuzi ohledne Monacor Sp200x + piezo, zatim mam hotovou jednu bednu ... zvuk je hodne dobry, ale zatim to vypada, ze jejich prednosti budou na folk, jazz a soul, ale po rozehrani, kdo vi ... |
| vítek uživatel

Příspěvků: 457 Z: Olomouc
| 2.12.2005, 1:46 | | Ta diskuse na Dexonu je jak z pomocné školy. Když někdo tvrdí že to hraje blbě a ani to neslyšel. Kromě toho jsou všeobecně známé výhody a nevýhody takovéto konstrukce. Ale stejně tak jsou známé i výhody a nevýhody basreflexu a uzavřených ozvučnic. A stejně tak jsou k dispozici desítky rad a doporučení, které se více či méně přijímají a používají při stavbě beden. Kromě toho se musím pozastavit ještě u jednoho momentu. Některé nahrávky se už ve studiu přizpůsobují aparátu potenciálního posluchače. Čili jsou šity na shity - blikače, jezevčíky a špuntíky. Kdo poslouchá Zombie typu David a nebo super star a podobné sračky, ten do ničeho lepšího investovat nemusí. Ještě by se mohl vyděsit děsností kvality nahrávky. Kdo si ale chce užít symfoniku, rock, akustické věci apod., ten musí investovbat do kvality. Laciné kousky mizerné nahrávce "pomůžou" a nedostsky zamaskují. Dobré věci naopak przní. Je to bez detailu, prostoru. Ne nadarmo se na prověrku aparátu doporučuje akustická muzika - známe přirozený zvuk nástrojů a nikoliv elektronika, kde nikdo pořádně neví jak to mělo znít. A samozřejmě, že požadavky na reprodukci stoupají s bohatostí frekvenční charakteristiky nahrávky. Takový symfonický orchestr v plném obsazení se sborem a sólisty a nahraný v dobrém studiu a vydaný dobrým labelem. To je nápor jak hrom. Když jde Carmina Burana od C. Orffa do fortissima a symfonici ze Cincinetti orch. pod taktovkou sira Thomase zaberou. A měl by být slyšet jak tympán, tak triangl etc. Ale abych to zakončil. S ohledem na to kolik lidí ve světě bedny s širokopásmovým reproduktorem staví. a přechází na ně z basreflexu, tak to asi nebude úplně mimo. |
| wishmasterX uživatel

Příspěvků: 209
| 2.12.2005, 3:52 | | Tak to jsem se vydal na cestu velkeho kompromisu, nejen, ze si postavim sirokopasmo, ale takove, ktere ma bassreflex a to s dirou, ze by tam clovek strcil hlavu  Pokud to bude o nicem, tak na to kaslu, prece jen, nez jsem zacel stavet, tak jsem vedel, ze to neprijde na tolik penez, v pripade neuspechu, treba tomu sedne jiny zesak, tranzistor s korekcema, ale dekuji, vracet se k tranzistoru od elektronek nehodlam  Napadlo me postavit podle navrhu na techto strankach TVM ARN188 + Beyma 2030, ale to TVM musim zavrhnout, vzhledem k nizke citlivosti ... Kdyz dam dva, tak si trochu pomuzu, ale zas tak moc ne, ze ? Ty Monacory maji 92dB a ten rozdil je na tom 5W zesaku hodne znat ... Momentalne jedu na ARN 5614 + ARV 104 + vyhybka z nejakych Tonsilu, ale hraje to dost solidne  |
| vítek uživatel

Příspěvků: 457 Z: Olomouc
| 2.12.2005, 10:20 | | Na vysvětlenou. Bedny se jedním full range reproduktorem v podstatě pracují na principu zvukovodu, který se bedně různě kroutí - od nejjednodužší lomené Voight Pipe, až po složité konstrukce hornů. Cílem je posílit nejnižší kmitočty a vyustění bývá obvykle čtverec nebo obdélník s výrazně větší plochou než u basreflexu. Ale může to být i kruh. V případě použitíˇštěrbinového basreflexu se ty konstrukce k sobě blíží - z vnějšku. Ale pozor - štěrbinový basreflex je jen jiné provedení "klasického" válcového. Za zmínku taky stojí, že tyto bedny (fullrange) jsou velmi nachylné na umístění v poslechovém prostoru. To sice platí i o basreflexu, ale u fullrange je to ještě důležitější. Pokud hraješ na 5W lampy, tak je citlivá bedna, 90 a více, nutnost. Takže TVM nebrat. Ale sám za sebe musím říct, že bych šel do konstrukce s Fostexem. Ty reproduktory totiž i dobře vypadají. A ještě trochu ekonomiky. Když postavíš bareflexovou dvoupásmovku s výškáčem za 1000,-, a basákem za dva a k tomu uděláš vyhybku z dobrých součástek za 1000, a to jsem se moc nerozšoupnul (třípásmo a lepší měniče to pochopitelně ještě navýší), tak jsi na ceně Fostexu a nebo jeho ekvivalentu. |
|
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 2. FÓRUM - 1782 témat (7/2005 - 8/2006) |