Stránky: 1
U většiny projektů tady na Ampliopnu vidím že je pratyja dělá z holé dřevotřísky. Mno a výsledek vypadá vždy užasně polepený(žádné vystupky, spoje atd.). Je to tak i ve skutečnosti nebo to jen tak vypadá na fotce. Nechtěli byste se podělit o své skušenosti s polepováním.
žeby tmel?
jj tak tak .Obyčajny tmel a brusiť.Tmelit a brusiť.Az to bude v požadovanej kvalite.Ak je to tapeta,pod dyhu to tolko nevadi
Právě. Pokud tapeta, tak dokonalý podklad, tedy tmel, brousit, tmel brousit a potom nalakovat, brousit, nalakovat. Potom polepit. Jediný spoj dělám na spodní straně bedny (začnu dole a objedu bok, horejšek, bok, dolu) a předek přeplácnu deskou se zapuštěním, kterou dělám jen černou. Schová uši na přední straně. Na zdní nevadí, tam je to zapidlené jak to vyjde.
Obyčajný tmel: to je něco jako "běžný prací pášek"? Kdysi jsem použil nějaký jednosložkový akrylátový (v kelímku pro aplikaci špachtlí na dřevo, omítky atd, nikoli "žvýkačkovitý" stavební akrylát v kartuši!), tuhnul dlouho a při broušení se vydroloval, zejména v hranách. Pak jsem zkoušel dvousložkový polyuretanový, mísení složek není ani moc kritické, zatuhlo mi to vždy, dokonale a poměrně rychle. Je tvrdší, než MDF či dřevotříska, dobře drží na podkladu, při broušení se nevydrolí a není problém opravit hranu nebo jiné exponované místo.
Mě to drží normálním jak říkáš "z pixly".
jednoznacne dvojzlozkovy polyesterovy tmel s drevnou muckou je najlepsi. je velmi tvrdy, nadherne sa brusi. hrany su nadherne tvrde a ostre. schne cca 30 minut <pri 20stupnoch>. potom je brusitelny. nevyhoda je, ze sa to musi tmelit pomerne rychlo. lebo skoro zacina tuhnut. PE-iniciator som stale pridaval "od oka" do tmelu. staci rychlo premiesat a hned to tuhne. jednozlozkovy <mal som biely> stal uplne za prd. hrany sa nim nedaju robit <aj keby sa dali, staci jedno buchnutie a je to v ...>. pracovalo sa mi s nim zle. aj ked musim uznat, ze na tmelenie mensich dierok uplne staci. ale hrany? to nie ...
Stránky: 1
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 3. FÓRUM - 776 témat (8/2006 - 12/2006)