Web
Bednu zvěč 2x
nj, a čo Q parametre, Vas... plochu a impedančný priebeh si dosadímlahko
Vše je stejně můžeš si zkusit dosadfit do unt editoru v LSPCadu Qms,Qts,Qes a všechny ostatní parametry zůstávají mění se jen Sd a tím i VAS na dvojnásobek... pokud jsou paralelně ...
Meni se toho vic. Mimo jine se meni tyto TS parametry, pokud jsou repra PARALELNE.
- Vas (dvojnasobek)
- Sd (dvojnasobek)
- Vd (dvojnasobek)
- Cms (polovina)
- Mms (dvojnasobek)
- Rms (dvojnasobek)
- Vd (dvojnasobek)
- Pe (dvojnasobek)
- Re (polovina)
- Z (polovina)
- teoreticka citlivost (+3dB)
----------------------------------------
Tohoto efektu se da mimo jine pouzit velmi dobre u BP subbasu v trikomorovem (nebo 5-ti komorovem usporadani) kdy ma kazdy basak svou uzavrenou komoru a spolecnou vented. Citlivost narusta a to docela podstatne
naposledy upravil Halen (06.02.07 0:02)
Většina z nich ale obvykle není třeba, k navržení bedny nepotřebuješ znát Re, Z, Pe, Vd a změna Mms, Rms a Cms je už v postatě obsažena ve změně Vas a Sd. Důležité je, že při paralelním spojení se nemění Q, kdežto v sériovém ano.
Správně Halen vypsal všechny parametry ale ty jsou víceméně jasný podstatný jsou Q a ty se nemění.Ostatní jsou vždy ve stejném poměru 2x nebo 1/2 což je logický... ... zajímavější jsou imho např dvoucívkové repro a porovnat je s cívkami v sérii a paralelně.. hrál jsem si takhle s Audaxy Hm130Z4 a bylo to zajímavý
naposledy upravil dawsoo (06.02.07 1:00)
Dawsoo, tam musí v sérii růst i BL, lineární výchylka a podobné lahůdky, ne? Dvoucívkáče mám zatím spojeny jenom autohifi a potom vím, že FOCAL dělá středo-basy tak, že na basáku je přítomen ještě další pohon pro střední frekvence.
V serii roste i Bl. Ale jak se to projevi v praxi, netusim. Spis je zajimave u tech vicekomorovych BP ten narust citlivosti, zrejme to funguje, slysel jsem hrat BP osazeny 4x ARN6614 a vydavalo to neuveritelne hutny a silny zvuk, postacujici k solidnimu nabasovani telocvicny pri zabave (150 lidi).
Má to vliv velikej ale paradoxně se mi jevilo lepší zapojení paralelně jakoby se vykompenzoval částečně úbytek dole na bafflestepu...samozřejmě myšleno čistě uchometricky, experimentoval jsem s HM130Z2 i Z4 ve vecteurech když jsem si hrál s origo vyhýbkou... v sérii to bylo tak nějak stejný jak při jedný cívce a velmi zajímavý bylo na každou cívku udělat jinou vyhýbku... prostě pěkný hraní si se zajímavýma výsledkama... Impedanci měnící se jsem kompenzoval změnou zesílení na zesilovači a nastavil vždy na 400Hz referenční stejnou hlasitost aby to bylo porovnatelný. Moc hezký bylo jednu cívku dát napřímo a u druhý naladit vyhýbku tak aby se kompenzovaly ty -3dB úbytku bafflestepu hrálo to parádně a vejškáč se mohl navázat plynule vysoko vyhýbkou prvního řádu.
Stránky: 1
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 4. FÓRUM - 737 témat (1/2007 - 4/2007)