Stránky: 1
Nemáte někdo schéma a soupis součástek?
Nevyhovovala by třeba okopčená z Tesly AZS223?
schéma AZS223 lze stáhnout z http://www.elektroworld.info/ftp/index.php
Ve starých Amatérských rádiích je schémat hromady, většinou jako součást kompletních schémat zesilovačů.
Jo,to stačí,díky
naposledy upravil Pošťák (2006-09-13 19:51:23)
Ale tfuj.
No, tak zase lepší než nic. V nejhorším se to dá vypnout...
Ale jsou i lepší.
fyzilogická regulácia by mala byť správne jedinečná a doladená ani nie tak veľmi pre konkrétne zosy, ale skôr pre konkrétne reprobedne...v prvom prípade kôli vstupnej impedancii a citlivosti vstupov zosu a v tom druhom kôli tomu, kde a aká má byť oná ,,fyziológia"... pravda, dajú sa urobiť aj univerzálne záležitosti, ale je to furt len o akomsi kompromise
O fyziologii (loudness) se něco již psalo na starém fóru. Bohužel tato záležitost je daleko více komplikovaná než se na první pohled zdá. Je to komplex mnoho proměnných. Začíná to napěťovou úrovní nahrávky, která ani v dnešní době digitálních nahrávacích studií není na CD stejná (nehledě k frekvenčnímu spektru nahrávky). Pokud tento signál přivedeme na vstup zesilovače, pokračuje ziskem zesilovače, jehož signál se přivede na reprosoustavy, které mají nějakou svoji citlivost a frekvenční charakreristiku. Končí to poslechovou místností a vzdáleností od posluchače. Subjektivní vnímání posluchače je nutno také zohlednit a stává se poslední proměnnou tohoto řetězce. Doufám že jsem na žádný parametr nezapomněl. Aby to vše k něčemu bylo, muselo by se s obyčejným logaritmickým potenciometrem pro každou konkrétní hlasitost upravit současně i frekvenční průběh, v nejjednodušším případě alespoň dvoupásmovým korekčním členem hloubky/výšky. Posluchač samozřejmě běžně zpětně nekontroluje spektrum v místnosti pomocí mikrofonu. Fyziologie je pouze záplata, jak si subjektivně vylepšit, vlastně spíše zachovat příjemný poslech i při malých hlasitostech. Vše je pouze kompromis mezi technikou (objektivně měřitelné kmitočtové spektrum) a člověkem (vlastnosti lidského ucha při malé hlasitosti vnímat hluboké ale i vysoké tóny sníženou intenzitou). Proto takovým kompromisem je první potenciometr kmitočtové nezávislý pro nastavení úrovně zohledňující všechny proměnné v řetězci, nechci ho nazývat gain, protože gain je citlivost zesilovače (pouze jediná část v řetězci). Ale plní stejnou funkci, tak mu s jistou nadsázkou gain můžeme říkat. Zesilovač musí být vybaven měřičem úrovně ("decibelákem"), který zde pomůže pouze k jedné proměnné - dostat na druhý potenciometr pevně danou úrověň signálu, ale už nezohlední ostatní proměnné. Potom teprve může následovat potenciometr druhý - kmitočtově závislý třeba se třemi odbočkami, nebo jednou atd. Existují i zapojení s obyčejným potenciometrem (bez odboček). Potenciometrové obvody musí být samozřejmě impedančně oddělené např. předzesilovačem, ale to je snad jasné. A teď to hlavní - ke kmitočtové kompenzaci druhého potenciometru je nutno přistupovat velmi citlivě a dvojnásob zde platí pravidlo, že méně znamená více. V žádném případě nesmí s ubíráním hlasitosti subjektivně růst basy a výšky!!! Bohužel se to často děje. Ne proto, že je chyba v zesilovači, ale že se zapomíná na cilivost beden (viz příspěvek Redyuriho), na vstupní úroveň signálu, o špatně zvolené impedanci reprosoustav nemluvě. Ze stejného důvodu se tak děje i naopak. O sníženém odstupu signál/šum versus přebuzení některé části zesilovače nehovořím. Na otázku, zda vůbec fyziologii ano nebo ne, je můj osobní názor, že v každém případě ano. Ale tak, aby se více nezkazilo než se získá.
pjekné ja fyziologiu zapínam len na dobrú noc
zatiaľ to mám len na tunery, ale uvidíme kedy sa mi podarí napicnúť do DCS 8025 na poriadny vstup
a aby som nezabudol, ešte tu máme dnes aj vcelku aktuálnu digitálnu fyzilogoiu, často prezentované ako night listening
Stránky: 1
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 3. FÓRUM - 776 témat (8/2006 - 12/2006)