|
|
dj-bobr uživatel

Příspěvků: 74 Z: Prague
| 17.5.2006, 15:39 | | Může mi někdo srozumitelně vysvětlit, čím se vyznačují kytarové reproboxy/komba a jak se liší od běžných reprobeden?
Zatím jsem si všimnul akorát toho, že drtivá většina komb používá jeden kulatý středový/širokopásmový reproduktor, a že když vezmu ARE667 a pustím do něj zesílený signál z elektrické kytary, tak to zní úplně jinak, než z Marshalla MG15CD. Vím taky, že kytarové reproduktory mají úmyslně zavedenou nějakou nelinearitu pohybu cívky - to jsem nějak nepochopil... a taky, že mají na křivce citlivosti výrazný hrb na 2-5kHz, jdou i dost nad 100dB.
Zkoušel jsem i proměřit frekvenční charakteristiku toho Marshalla (čistě jen křivku mezi vstupem a výstupem, bez vlivu repráku) a dost přidává na basech a ubírá na výškách. Někdy bych to mohl uploadnout a zveřejnit, byl to zajímavý experiment.
Kombo bych si časem chtěl postavit, tak ať vím, na co si dát pozor  |
|
Jarous uživatel

Příspěvků: 214 Z: Nupaky
| 17.5.2006, 16:37 | | Vysvětlil bych to asi takhle, elektrická kytara - hraje právě nejvíc ve středním pásmu, tam je také nejvíc citlivé ucho. Pokud má reprák mezi 2-5Khz výrazně vyšší citlivost, je to kvůli tomu, že nepotřebuješ tak výkonný zesilovač pro velký kravál a to je žádoucí Doktoři tvrdí, že nejvíc ničí sluch heavymetalová muzika  Od reproduktoru pro kytarové kombo - el. kytaru, není potřeba, aby hrál celé slyšitelné pásmo, většinou se používají reproduktory speciální(není širokopásmový - končí na těch 5Khz) upravené pro tento účel. Když připojíš širokopásmový jsi schopen reprodukovat vyrovnaně (všude stejná hlasitost) pásmo pod 2khz i nad 5khz, to bude asi ta změna ve zvuku kterou slyšíš. Myslím si, že ale není na škodu použít širokopásmový profi reproduktor 10" - 12" s vysokou citlivostí, třeba Beyma 10AG/N má 97dB, 12GA50 už má 102dB, 12GU 101dB. |
|
misko165 uživatel

Příspěvků: 77 Z: SR, Nove Zamky - Bratislava
| 17.5.2006, 17:46 | | ja len podotknem ze Marshall pouziva v niektorych modeloch prudovo-napatovu zapornu spatnu vazbu, co vo vysledku sposobi korekciu AFCH, teda pri vyssej impedancii zosilnuje viac(pre klasicky reproduktor teda prida na basoch a vyskach)... |
|
sinclair uživatel
Příspěvků: 1919 Z: poblíž Zlína
| 17.5.2006, 18:25 | | Širokopásmák je do kyt. komba naprd a poví Vám to každý kytarista-elektronik, co si nějaké lepší kombo stavěl. Ke kytaře patří kytarový reproduktor. Jsou ořezané kmitočtově zespod i shora, o nějaké nelinearitě pohybu cívky konkrétně já nic nevím. |
|
Luboš uživatel

Příspěvků: 39 Z: Europa
| 18.5.2006, 8:40 | | :
naposledy upravil Luboš dne 27.5.2006, 12:43 |
|
Frank uživatel

Příspěvků: 1672 Z: poblíž HK
| 18.5.2006, 13:45 | | Celestion je lepší  |
|
Luboš uživatel

Příspěvků: 39 Z: Europa
| 18.5.2006, 15:04 | | :
naposledy upravil Luboš dne 27.5.2006, 12:47 |
|
dj-bobr uživatel

Příspěvků: 74 Z: Prague
| 18.5.2006, 15:07 | | Trošku pošilhávám po Celestionu SUPER-8 do malé přenosné bedýnky a Celestionu G12T-75 do větší bedny, oba jsem slyšel a ten zvuk se mi líbí  |
|
Alešák uživatel
Příspěvků: 2
| 19.5.2006, 11:27 | | Nazdar pánové, já mám v kytarovém kombíčku (home made) - vlastní výroba někdy před 10 lety reprák eminence z řady legend, typ si přesně nepamatuji, ale je to 12", 100W, 8 Ohm.Krmím to DPA220 - jeden kanál, což je do těch 8Ohmů cca 65-70W a hraje to jak víno. Kamoš si koupil nedávno kombo od Behringera, jsou tam dve 12" od Celestion cca 2x60W, když to postavíme vedle sebe, tak ty Celestiony nemaj šanci, co se týče výkonu, ani kvality zvuku. Určitě na tom má velkej vliv zesilovač, což DPA určitě má. |
|
Frank uživatel

Příspěvků: 1672 Z: poblíž HK
| 20.5.2006, 8:45 | | A co předzesilovač? Na tom IMHO záleží nejvíc (u zkreslenýho zvuku) Beringr nemá šanci na nic. To, že v nich jsou celestiony, je pro ně škoda. Celestion dováží Muziker . |
|
dj-bobr uživatel

Příspěvků: 74 Z: Prague
| 21.5.2006, 20:12 | | 2 Frank: Předzesilovač bude trošku oříšek. Zkoušel jsem oměřit, jaký druh zkreslení dělá ten Marshall, a ze sínusovky dělal pilu - tak mě napadlo, co vzít operák a do zpětné vazby zapojit kondenzátor (čímž vznikne integrátor)? Na oscilu to vypadalo úplně stejně, leč poslechově (jako zdroj signálu kytara) to bylo příšerný.
BTW: Muziker sice Celestiony dováží, ale
citace: | Dobrý den, dodací lhůty reproduktorů Celestion se momentálně pohybují kolem 3 měsíců. |
|
|
Frank uživatel

Příspěvků: 1672 Z: poblíž HK
| 21.5.2006, 20:16 | | No jo, kámoš objednával 10 palec a trvá to pekelně... Já od nich dostal kytaru, co nebyla v čr, do týdne. |
|
Tom uživatel
Příspěvků: 77 Z: Benešov
| 23.5.2006, 7:47 | | Nemáte někdo tip na kytarové kombo ale na elektroAKUSTICKOU kytaru? předpokládal bych tu přenášený pásmo širší než u komb pro elektrickou kytaru, podle lajckýho rozumu by mi nešlo o co největší citlivost, ale o lepší věrnost přednesu(nebo jak to napsat)
2 Frank: Gratuluju k 1000-mu jubileu odeslaných příspěvků  |
|
Frank uživatel

Příspěvků: 1672 Z: poblíž HK
| 23.5.2006, 13:40 | | Dík  |
|
dj-bobr uživatel

Příspěvků: 74 Z: Prague
| 23.5.2006, 22:28 | | 2 Tom: Jestli jsem to správně pochopil, tak na akustické kytary by měla být určena série reproduktorů Truvox od Celestionu - aspoň to u nich píšou (mají rovnější charakteristiku než repra pro elektrickou kytaru). Taky záleží na způsobu snímání té elektroakustické kytary - pokud jde o elakust.kytaru s piezosnímačem v kobylce, tak ten vyrábí dost výškový a na harmonické kmitočty bohatý zvuk, kdežto kytary s mikrofonním snímáním jsou spíš středovější. |
|
Tom uživatel
Příspěvků: 77 Z: Benešov
| 24.5.2006, 7:45 | | No já mám variantu s piezosnímačem. Při píchnutí do klasickýho komba se výšky ztrácejí. Když si kytaru zkusmo píchnu doma do hifi, tak je zvuk minimálně na výškách daleko lepší. Proto můj dotaz výše. |
|
dj-bobr uživatel

Příspěvků: 74 Z: Prague
| 4.6.2006, 1:09 | | To je docela zajímavý - já si teď do svojí experimentální kytary nainstaloval piezosnímač a má to vejšek, že se to nevejde na spektrák i nad 24kHz to má stále dost energie, ale víc už moje zvukovka nenasampluje. Takže bych se divil, že se ztrácejí výšky... Možná by na to mohl mít vliv kabel - pasivní piezosnímače mají tu vlastnost, že mají velmi vysokou impedanci (megaohmy), takže vysoká kapacita kabelu může s výškami udělat své. Některá klasická kytarová komba navíc nemají zrovna velkou vstupní impedanci (kiloohmy), takže i to může hrát roli. |
|
sinclair uživatel
Příspěvků: 1919 Z: poblíž Zlína
| 4.6.2006, 2:06 | | Levnější piezosnímače mají totiž jednu nepříjemnou vlastnost-mají dost neuvěřitelné hrby /až +12 až +15dB/ na charakteristice díky rezonancím krystalových dvojčat. Vzniká tak kvantum dalších harmonických, které sice zvuk subjektivně "naleští", ale výsledek je ten, cos uviděl. Někdy to při menších rozměrech a torzním buzení dvojčat lítá až ke 40kHz. Ale máš pravdu v tom, že tohle stihne sežrat výstupní kabel, páč piezosnímače vyžadují vysokou vstupní impedanci /min.1Mohm/, aby jejich výstupní napětí zbytečně neklesalo-a kabel to svou kapacitou "srovná". Naopak nízká vstupní impedance komba sice shodí výstupní napětí piezosnímače, ale zvuk se strašně naostří-tím, že je signál veden na nižší impedanci, vysoké kmitočty nejsou kapacitou kabelu tolik tlumeny a jeví se jako zdvih na výškách. V těchhle případech sedí heslo "všeho tak akorát", tedy ne moc nízká vst. impedance komba, ne moc zbytečně dlouhý kabel a dobré korekce na kombu. Pokud by Tě zdvih výšek sral, tak zkus paralelně ke snímači paralelně připojovat kvalitní styroflexové kyblíčky /třeba TGL5155/, začni na cca 220pF. Sice trochu spadne výstupní napětí, ale to se dá na kombu lehce dotáhnout gainem, snímače dávají i tak dost. |
|