Stránky: 1 2
Vím že se to na starým fóru řešilo nespočetněkrát, ale opakování matka moudrosti... ...
Takže chci postavit sub, objem do sta litrů bassreflex, 30mm dřevotříska + výztuhy, tlumení vata nebo vatelín. Pohánět to chci starým 120W tranzistorovým zesem (původně byl v baskytarovým kombu), jako předzesík by fungoval mini zesík z bedniček ke kompu, bude to fungovat? Subjuniora se mi kupovat nechce...
A teď repro:
12BR70: +cena
+větší zatížitelnost
+Al koš
+údajně razantnější podání basů
+udávaná citlivost
+o 2mm vyšší kmitačka
-vzhled (čistě subjektivní názor)
-o něco menší magnet
ARN 312: +vzhled
+hraje dost hluboko
+fs 22Hz (jsem milovníkem hlubokých basů)
+velká udávaná x-max
+? -je mnohem těžší než Beyma, je tam větší magnet?
-vyšší cena
-menší zatížitelnost
-údajně málo dynamycké - "líné" basy
Ještě dodám že mám rád hodně hluboké basy (např. kvalitní hip hop nebo spešl bass tracky), ale zároveň mám rád tvrdé úderné basy kolem 60-70 Hz (např rychta, metal...). Bude to fungovat v místnosti 5x5x2,5m, sem tam nějaká ta hausparty, k satelitům s ARN 5604 + (výšky a středy stále řeším).
PŘEDEM DÍKY ZA VAŠE NÁZORY!
5604? O ou, to nebude snášet kraválismus. A místu sub preampu používat zesík z pc beden je barbarství, blbost a píčovina...
Líné basy? Jsem myslel, že to byl problém hlavně u 226. Měl jsem ARN 312 4ohmy a nepřipadalo mi to, ale je fakt, ze byla v closed.
Já bych teď vyzkoušel 12BR70. Kdyby Ti nesedla tak jí v klidu prodáš a koupíš 312.
312ctka hraje moc pěkně, zvlášť u D.K. (domácí kino).
Magnety vynech .. tady +- 5 milimetrů magnetu nemá cenu řešit, stejně má ta Beyma lepší citliovst.
místo hmotnosti a velikosti magnetu si spíš srovnej hodnoty Bl...
S 312kou jsem měl 95l bassreflexový subwoofer, 312ka hraje dost nízko, měkce, možná až příliš. I při maximálním vybuzení to není nic extra, hraje s malou razancí, schází tvrdé basy a ty jsou v hudbě třeba. Na tichý poslech a hlavně pro domácí kino to bude ale velmi dobrá volba. A dal bych mu menší objem, 80l.
těch 80l myslíš pro tu Beymu?
Ne, na 312
na tu Beymu by mělo bejt 100l ok? Co si myslíte o tom zesu?
CanaLL: dyť píšu o 312ce, 80l na 12BR70 taky...
to jsou nervy, co
tak Beymu nemaj a ani v nejbližší době nebude, takže du do 312... 20Hz ruleZZ :-)
Jestli budeš kupovat 8ohmovou verzi, tak 2 kusy nepoužitých ti mohu odprodat. 724 110 575
Tak si tu beymu kup jinde ..
EdIT: Předpokládám, že ses ptal v dexonu a tam není?
Jestli to takhle pude dál, tak se zdá, že brzo si s těma membránama budou moct vytřít pr**el.. a ty teda dřou .. zvlášť ty od DRBů ..
naposledy upravil iMartin (2006-10-11 21:41:57)
Toníčku, a cos od ARN312 čekal v 95litrech s BR, než plandání?
Basy pyčo
Teoreticky, parametrově na to IMHO má .. něco tam přeci jen nebude úplně ono ..
Antonio: jax to měl naladěný?
naposledy upravil iMartin (2006-10-11 22:07:47)
iMartin: jenže oni jí nemaj ani jinde, prolez sem celej net, měli jí sice v nabídce, ale na skladě nikoliv... prej sou problémy s dodavatelema...
No co 312 taky dobrá, bude to ve 100l basreflex naladěnej co nejníž (prosím o radu s rozměry nátrubku, chtěl bych to naladit hodně nízko, tak 25-30Hz...), pohánět to bude 120W tranzistorovej zes z baskytarovýho komba + subjunior, poradí si s tim?
Ještě bych vás odborníků potřeboval poradit rozdíl mezi linkovým a vysokoúrovňovým vstupem, jsem zatim amatér... předem díky za rady ;-)
No, vzhledem k tomu, že se SubJuniorem mám cosi do činění:-), tak tedy: vysokoúrovňovým vstupem je v případě Juniora i Seniora myšlen vstup, speciálně upravený tak, aby bylo možno signál pro modul odebírat i z reproduktorových výstupů zesilovačů či receiverů, které "linkový" výstup pro subwoofer na konektoru CINCH nemají. Vysokou úrovní je v tomto případě myšlena úroveň od deseti voltů nahoru, kdežto běžné "linkové" vstupy CINCH zpracovávají úroveň okolo jednoho voltu. Stačí to tak?Myslel jsem, že to je v popisu obou modulů vysvětleno dost jasně a polopaticky...
jo, díky, už chápu...
ještě něco: Zahraje 312 ve 100l bedně se správně naladěným bassreflexem 25Hz? Neumím se simulačníma programama.. ...ta angličtina... Tak jestli někdo máte teorii, lépe praxi, tak se k tomu vyjádřete, vím že 25Hz je pro vás blbost, ale rád poslouchám spešl sub tracky, kde se vyskytujou tóny i pod 20Hz (které už by subjunior odříz)...
Tak na takový věci budeš potřebovat sakra silnej zes a určitě ne Transiwatta..do toho těch 25Hz ani nezkoušej pouštět, páč ho utavíš.
Leošku, vím, už jsem chytřejší
To bych chtěl někdy slyšet.
20hz, z ARN312 a v normálním obýváku. To, co se ti zdá jako 20 hz je tak někde kolem 40-50hz. Zbytek je tvůj "dojem" a to že "víš, že tam něco kolem 20hz být má" a vyšší harmonické. Věř mi, mám doma "docela dobrý" sub a 20hz je nesmysl a v normální místnosti je slyšet maximálně, když dáš hlavu do rohu takový "tlak". To ,co je pěkné a začíná nad cca 35hz. Pod tím je to jenom vítr a pocit tlaku.
A poslechni Sinclaira, na takové subbasové pokusy potřebuješ skutečný zesilovač, zvlášť na repra typu 312. (guma, těžká membrána, náročné ladění)
Ten filtr se jmenuje "subsonic" z nějakého důvodu.
naposledy upravil Michal (2006-10-12 15:18:50)
takze na laborovani pod 40hz se vysrat, kuli mistnosti a brat 12BR70 kuli citlivosti a zatizitelnosti jo? asi uz definitivne jo
Antonio: Dozvim se to ladění?
Michal napsal:
Ten filtr se jmenuje "subsonic" z nějakého důvodu.
... to nemůže pochopit
CanaLL napsal:
...ta angličtina...
Stránky: 1 2
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 3. FÓRUM - 776 témat (8/2006 - 12/2006)