300 Km/h
Obsah fóra | NezařaditelnéStránka Předchozí  1, 2
 
AutorZpráva
Nikolas
uživatel

Příspěvků: 298
Z: Český ráj

22.5.2006, 23:43
Potom by mě tedy zajímalo, jestli je to karburátor nebo stříkačka. Formany po květnu 1993 byly se vstřikováním. Jedno vyráběl Bosch, druhé už z hlavy nepamatuju. Zde by se to dalo oblafnout načipováním. Pokud je to karburátor, dá se přetryskovat, změnit trošku předstih (podle toho, jestli chceš, aby motor zabíral ve vyšších obrátkách nebo šel od spodních obrátek). Potom, pokud bys do toho chtěl dát víc peněz(což při těchto kilometrech považuju za blbinu), tak se dá změnit kompresní poměr snížením hlavy (ale na magnetce to půjde moc blbě, protože je hliníková), dá se dát ostřejší vačka (ale pro běžnou sportovnější jízdu bych nedoporučoval víc, než 280 stupňů). Z toho pochopitelně vycházejí tvrdší pružiny ventilů. Ale to bychom se bavili o výkonu 80-90 koní, potom už to chce i téčkové písty. U takové úpravy už je třeba mít na zřeteli základní věci, jako leštění kanálů sacího potrubí. Ale to jsem odbočil. Já bych před úpravami všeho druhu nechal(pokud to neděláš sám) zkontrolovat rozvodový řetěz, potom bych se zamyslel nad tím čipem nebo přetryskováním (obojí se pochopitelně promítne ve spotřebě, kecy-prdy beďary o tom, že při "načipování se zvýší výkon a klesne spotřeba, jsou opravdu jenom kecy). Jakoukoli úpravou na zvýšení výkonu se taky pochopitelně snižuje životnost celého agregátu (motoru, převodovky). Motory 1.3 se vstřikováním Bosch, které se dávaly do Formanů a Felicií měly 55kW(75koní). Zamysli se nad tím a dej mi vědět.
jean
uživatel

Příspěvků: 336
Z: Blízko Nitry

23.5.2006, 0:22
je to prakticky posledná séria karburátorov, potom už stříkali Smile. Troška si nerozumieme, ja športovo nejazdím, len mám rád miernu rezervu krutu v kopcoch. Takže preto mi stačí tých 5-10 ps. A keby sa to dalo v stredných otáčkach kľudne aj na úkor tých vysokých Very Happy.
Nikolas
uživatel

Příspěvků: 298
Z: Český ráj

23.5.2006, 0:50
Jasně, teď už jsem doma Smile Takže to bude o tom předstihu a seřízení karburátoru na vetší bohatost směsi. Ale k tomu je potřeba stroboskop. Jestli víš o slušně vybavené dílničce, tak tam zajeď. Divil by jsi se, co se někdy vyhrabe pouhým seřízením předstihu. Zkus to. Nikolas
jean
uživatel

Příspěvků: 336
Z: Blízko Nitry

23.5.2006, 12:42
Stroboskop doma mám, na predstihu už lepšie nič nevymyslím. Tak to nechám tak. Ak sa zadarí, tak do konca leta pribudne do rodiny ďalší dvojliter a krutu bude dosť Smile
tomboss
uživatel

Příspěvků: 82

23.5.2006, 14:39
ja mam 450Nm Laughing
Nikolas
uživatel

Příspěvků: 298
Z: Český ráj

23.5.2006, 18:13
Tak to potomasi jo. Táta říkal, že by vyleštil kanály a vyměnil vačku za cca 260 stupňů. 136 má tuším 240. Ale je to o penězích a o práci. Potom člověk přemejšlí, jestli to má vůbec cenu. Ty máš stroboskop? Hmmm, tos mě zkoušel, co mám v hlavě či co Laughing
jean
uživatel

Příspěvků: 336
Z: Blízko Nitry

23.5.2006, 20:01
No tuším je to okolo 248° ale to je jedno. A kde sa dá zohnať taká vačka? Š 110R? Ako sa vlastne leštia kanále? Vieš teoreticky ten motor viem prestavať na pretekársky, ale prakticky...

Tomboss toľko krutu nemám ani keď spočítam všetky tri naše autá dokopy. Very Happy, ale ani tú spotrebu
Nikolas
uživatel

Příspěvků: 298
Z: Český ráj

23.5.2006, 21:57
Já jsem to myslel dobře. Servisku od 136 teď po ruce nemám, takže s tou vačkou jsem střílel od boku. U nás vychází inzertní časopis Tip-servis, kde seženeš různé vačky bez problémů. Pokud ne, tak odkazuji na Škoda tuning klub Turnov.
Boduard
uživatel


Příspěvků: 80
Z: Dačice

24.5.2006, 19:06
Taky jsem ladil motor v šáde 120. Vačka z LS-ky teď nevim jestli 260 nebo 280. Hlava byla snížena asi o 1,3mm a byl vyfrézován spalovací prostor do tvaru "ledvinky" a kanaly aby měla směs a splodiny hladší průběh.
Karburátor a výfuk origo.

No a výsledek docela byl, suprově se to zbíralo od spodu a do kopce měla páru.
A spotřeba šla dolu, na dálku o litr.

Ale!!! Jelikož motor už měl něco za sebou, tak jak dostal tlaky, tak se samozřejmě za čas začla ozývat klika. No pár tisíc a pak to bylo jak přesýpací hodiny. Klika řinčela jak prase, ale lítalo to do poslední chvíle.
Nikolas
uživatel

Příspěvků: 298
Z: Český ráj

24.5.2006, 23:02
To všechno mám za sebou. Na 120 motor jsme dávali hlavu ze 105, pružiny z Renauta a vačku z LS. Nevím z hlavy hodnotu. Kanály jsme brousili stopkovými frézkami od zubáka, byla jich hrst a stejně nestačily. Sací potrubí ze 136 se rovnalo, protože origo frigo odlitek měl schody jak na věž. Práce jak u blbejch, výsledek byl znát, ale když mě poprvé zastavili fíci a dali mi litr pokuty za fáčko ve škodovce (ještě jsem neměl vlečky a čtyřpístky), tak mě to nějak přešlo. Kdybych to měl dělat dneska, tak se na to vakašlu a dám tam Fábii 1.4 16V 100k a mám po starostech. Ten motor je na těch 100k stavěnej, neklesá životnost, nežere to a je to bez práce. Člověk vymejšlí hovadiny a nakonec zjití, že si hraje jako malý dítě. Ale každej jsme holt nějak blbej...
Newman
uživatel

Příspěvků: 10
Z: Hlavní město

27.5.2006, 13:26
http://www.bikepics.com/bikemovies/
Obsah fóra | NezařaditelnéStránka Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 2. FÓRUM - 1782 témat (7/2005 - 8/2006)