Web
Ukázkovej model Natom se někdo fakt vyřádil
naposledy upravil babakus (02.02.07 19:58)
Přitom to není udělané z ničeho nedostupného.
Kritik napsal:
No pěkně ty ARN312 v těch mega ozvučnicích
Tak to musí být zaručeně basy neskutečné
Jo jo, jsou to megabasypyčo
Zdravim vas vsetkych.
Hlasujete za to ktore projekty vyradit a ktore nie. Tiez mam na to svoj nazor (asi odlisny od antonia), lebo som poslal svoj projekt a nie je uverejneny. Nevadi, je to jeho volba. Napiste potom aj ktore sa vam pacia najviac. Alebo napiste vami doporucene kombinacie repro podla nejakych cenovych limitov (najlacnejsie, drahsie, atd). Lebo kazdy chvali to co ma doma, kazdemu to hra skvelo.
Tak ukaž co máš doma a mi ti řekneme
Antonio
necital som kazdy prispevok tu, je to malo zaujimavy thread, ale napadlo mi jedno riesenie preberaneho problemu.
preco nevystavit uplne kazdy projekt, o ktorom si autor mysli, ze je jedinecny a neopakovatelny? je jedno, ci si to pozrie zaciatocnik, a ci podla toho zacne stavat. ak sa pustam do stavby niecoho, mal by som si predtym o tom nieco nastudovat, nie iba chytit prve, co mam pod rukou. myslim, ze prinosnejsia by bola diskusia priamo na strankach k danemu projektu, pripadne to oznamkovat. na zaklade takejto diskusie sa podla mna sam autor rozhodne, ze mozno by bolo lespie, keby nabuduce nepocul tolko nepeknych veci o svojej konstrukcii.
toto je lan napad a mozno navrh riesenia.
este jedna poznamka - ak je bedna urobena poctivo a s prihliadnutim na fyziku (TS, merania, vypocty...), som si isty, ze moze prehrat aj najslabsi cinan projekty, kde su pouzite seasy len tak od oka.
Pred konecnou upravou su tu http://www.reprobedny.wz.cz/view.php?ci … 004082402. Mozno aj preto nie su na diyfans. Este to niekedy skusim so subwoofrom ked dokoncim zosilnovac k nemu.
Antonio,jak tady mengel zmíníl známkování projektů,cokdyby se na úvodní stránce odjevila tabulka,kde by byl nejlépe hodnocený projekt z každé kategorie?Pokud by se toto hlasování vůbec zavedlo???A třeba by se ty známky mohly dávat rovnou dvě-třeba 1 za vzhled a tech.provedení ozvučnice a ta druhá po elektronické stránce?
Ono už to tu bylo, ale šlo to do kytek se starým fórem, stejně tak, jako přímé odkazy k diskuzi ve článku k projektu. Předpokládám, že to tak antonio zase udělá.
Jasne; oznamkujte elektrickou cast za 1* pri pouzity Seas, 1- za pouziti Beyma a pokud nekdo udela pekny projekt s TVM, je predem po elektricky strance odsouzen k prumeru; fuj. Spis bych zavedl i znamkovani neceho jinyho a to
- pouziti typu reproduktoru vs uziti uzivatelem
na co tim narazim, tady na tom webu se rozmohl jakysi nesvar, striktne odsuzujici nebo doporucujici
- pouziti hifi repro na subwoofery (kdo nema v DOMACIM subiku profika je "mamlas", aspon tak to vyzniva (pro me)
- striktni odsuzovani reproduktoru TVM nekterymi uzivateli fora, kdo pouziva TVM je opet "mamlas"
- cim drazsi menice, tim lepsi projekt, to je "bouchac" (napadne mi to pripomina dB drag souteze, i kdyz tam jde o dB, tady asi o cenu nebo co
- a nasel bych nesvaru vic ...
naposledy upravil Halen (07.02.07 11:24)
Vtom případě ještě bedny rozdělit do nějakých cenových kategorii???Ne,snad každej přihlídne ktomu co tam má za měniče...Nebo myslíš že budou všicni zaujatí?Byl to jen návrh...
Kdyby se to známkovalo tak, jak napsal hanzs, bylo by to super. Jdou udělat bedny s TVM za 1 a bedny s Excely za 5, aspoň podle mne.
Nevím jestli to tu někdo napsal, (nevšim sem si) ale co udělat průměr z několika známek? Zatím mě teda napadají jen tři z několika hodnocení, a to vzhled, kvalita zpracování konstrukce a kvalita zpracování elektrické části. Načež k tomuto by musel člověk vždy dodat nějáké detailní foto... Co vy na to?
no, nerad bych to přeháněl, aby z toho nebylo česko hledá superbednu. Spíš než známka je přínosnější přímá textová kritika/pochvala. Prdnout 5 do kolonky umí každý, ale na pár řádcích to zdůvodnit a podepsat se pod to chce už něco vědět a umět si to obhájit. A takové hodnocení je relevantní.
Hodnocení by mělo být formou komentáře, ohodnotit bednu jedním či dvěma čísly je dost zavádějící.
Ano tak by to bylo nejlepší..jako na starým Amplionu.
Podla mna hodnotit bedne je to iste ako hodnotit muziku, neexistuje ziadny "etalon", je to vsetko relativne, takze nejake znamkovanie, a este k tomu bez moznosti pocutia, ako to hra, je blbost. Niekomu sa paci taka hudba, niekomu ina, a presne tak je to aj s bednami - niekto si spravi no-name a je s nimi viac spokojny ako ten co ma doma audio za statisice. Tot moj nazor, ukamenujte ma Tak ako pise Halen, nejake striktne odsudzovanie jednej znacky, uprednostnovanie inej znacky, posudzovat, ci je spravne mat repraky od seba centimeter, alebo meter, je dost velka odvaha kritikov, ktori to vsetko posudzuju podla simulacie, podla "charky", podla vsetkeho mozneho
Tusim som sa dostal medzi spolok ortodoxnych hifistov, ktori chcu absolutnu dokonalost ... nuz, pani - tak teda definujete, co je dokonale ?
Kedysi som sem hodil fotku jedneho repra, ktore sa mi dostalo do ruk pri vypratavani jednej firmy. Netusil som co to je, chcel som poznat nazor. Reakcia bola: fujtejl, hadex, zahodit daleko, ktory chuj to moze kupovat... atd... nuz, chvalabohu, nestalo ma to ani korunu, ale predsa len som mal moznost, a material, tak som tomu spravil bednicku, kedze som neveril v uspech, tak som neinvestoval viac ako 100 korun za dve pieza na vysky, osadil som to a pripojil som to na DPA110... vysledok ? vsetci sa teraz rehocete a poviete si "shit" no, mne stacia dva nazory - pocul to muzikant a povedal "velmi dobre ti to hra, co to tam mas", dosiel kamos, podobny "hifista" ako ti, co tu kritizujete a hovori "to tieto smejdy tak dokazu hrat ?" Ziadna diskoteka, dunenie, rincanie skla, prievan z BR... jednoducho prijemna bytova hlasitost, ked pocujes aj muchu na okne, ale zaroven pocujes, resp. lepsie povedane citis jemne basy. Pôvodne to mal byt prototyp, vyskusat a zahodit, teraz zhanam koberec, obalim to a "mam vystarano"
To si musel mat stastie! nieze by som bol zarity nepriaznivec takych vyrobkov, ale podla mna je lepsie si priplatit a ist naistotu nie? Teoria pokusu a omylu vychadza na 50% takze asi zavysi na nazore...
Dyť to tvrdím furt. Nejlepším měřákem jsou vlastní uši. Drahá bedna s charkou jak když střelí se nakonec vůbec nemusí líbit a může ji v subjektivním slepém poslechovém testu přehrát bedna s osazením o dvě třídy níž a desetinovou cenou.
jaro, neviem, ci som mal stastie, alebo nie, ale myslim si, ze aj to "priplatit si na istotu" nie je az taka istota, prave preto, co napisal sinclair, s ktorym 100% suhlasim - kupis drahe repraky so spickovymi parametrami, vyratas, nasimulujes, spravis to super, ked to odmerias, budes saliet radostou ako je to vsetko idealne a ked to postavis do miestnosti a porovnas napr. so "shit hadexom", ktoremu sice charakteristika vyzera ako zuby na hrabliach, tak mozno zistis, ze je to posluchovo rovnocenne - prave preto, ze ta zubata charakteristika a fazove posuny no-name vyrobku si lepsie rozumeju s posluchovou miestnostou, ako rovna charka drahej bedni s idealnym fazovanim, tlmenim a vyhybkou v hodnote ceny basaku...
Já se taky přidám do mlejna...
ač jsem odpůrce některých řešení byl bych pro zachování všech projektů za podmínky že budou ke každému projektu komentáře... nadruhou stranu některé projekty jsou dost zavádějící a divím se že jejich autoři nejsou sami soudní v tom má Antonio pravdu ale nikdo nemůže být arbitrem to je dobré nebo špatné pouze se vyjádřit líbí nelíbí a proč... rozhodně ale nesouhlasím s vyřazením beden s Noname měniči,naopak jednoznačně souhlas s Michalem že se dá i v těchto vodách najít... souhlasil bych s neuveřejňováním projektů kde jsou elementární chyby v návrhu např dvoupásma s 30cm basákem a 19mm vejškáčem pokud bych šel do extrému nebo některé kde basostřed a vejškáč jsou od sebe nesmyslně daleko a podobně pokud to není vyloženě konstrukční záměr podloženej nějakou filozofií v návrhu. Se sinclairem souhlas,ale jen s části ... o kvalitě bedena měničů charka neznamená nic v porovnání se správným navázáním a tlumením ve správné ozvučnici,ale pokud stejnej konstruktér dostane dvě sady měničů z nichž jedny budou průměr či podprůměr a druhý špičkový tak zdůrazňuji že VŽDY mají ty lepší větší potenciál zahrát líp tím ale nelze vyloučit případ i když asi nepravděpodobný že se najde někdo kdo bude chtít vyrazit max z komprosmisních a naopak někdo kdo zazdí kvalitu těch lepších špatným návrhem. Měřítkem pro kompetenci posuzování je jednoznačně to co kdo dokázal postavit a natvrdo říkám že si vážím víc lidí co to aspoň zkusí i když třeba s blbým výsledkem než těch co jen planě zasvěceně kecaj a přitom je jasný že sami vědí kulový... tož tak
naposledy upravil dawsoo (07.02.07 18:20)
A preto sa mi pacila diskusia ku kazdemu projektu na amplione. Tam sa dalo najst kopec pripomienok k danym projektom a nebola len jedna znamka za vsetko. Ked si niekto kupi drahe menice, tak je predpoklad ze o tom uz nieco vie a aj postavene dielo bude kvalitne (vacsinou). Ti co maju hlbsie do vrecka, ti maju mozno viac nadsenia (tiez vacsinou) a pokusia sa vytazit co najviac. Urcite sa medzi nimi najdu taky co len skusaju, ale ti si zase mohli pomoct tou diskusiou.
no ja sem dam zajtra foto ako vyzeraju tie bedne teraz úpo uprave a ak ich da antonio tak icha ked nie tak nie a mozno ze aj dnes ich nafotim
Není dobře používat noname měniče, i když levné. Dáte si práci s výrobou bedny a jejich připasováním, s výhybkou. Jeden z nich se za rok posere a stejný už prostě neseženete. Takže to pak znamená i druhý, ještě dobrý vyhodit ven, sehnat něco, co bude na původní místo přesně pasovat a znovu čarovat s výhybkou. Což jsou všechno náklady a ztracený čas navíc. Nebo nechat reproduktor opravit, což ho může prodražit i přes jeho původní nákupní cenu. Toho byste byli ušetřeni použitím značkových měničů, které se neserou a když už náhodou, tak se dají několik dalších let koupit.
I tohle bych vzal v úvahu při volbě "noname".
Sinclair:
Jo to máš pravdu ale platí to i se značkovejma hlavní průser je třeba drobet jinej rozměr koše v nový řadě což je při zapuštění docela pruda... já třeba k vecteurům mám náhradní sadu... protože audax a vůbec frantíci (focal) s reproněma končej... u seasu to samý nový řady současný maj jiný koše... u noname se počítá s tím že jsou na jedno použití... jedinnej kdo drží lajnu je TVM kde jejich produkty se neměněj třeba i přes 20 let... leč škoda že patřej spíš k průměru pokud beru rozpětí od noname až po špičkový typy... (MYŠLENO ČISTĚ NORMÁLNĚ BEZ PODTEXTU)
naposledy upravil dawsoo (08.02.07 20:38)
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 4. FÓRUM - 737 témat (1/2007 - 4/2007)